valittaa kyllä aina paljon paljon pienemmistä asioista ku miehet.
naiset ..
8
257
Vastaukset
- Suhteellinen asia
Riippuu paljon ihmisistäkin. Kun nyt ollaan tällä keskustelupalstalla niin yllättävän paljon miehet valittavat hiustenlähdöstä. Moni on valmis vaikka menettämään seisokkinsa kunhan liehuletti säilyy. Toisaalta valitetaan "mällin" vetistymisestä vaikka partnerilta edellytetään ehkäisyä. Pienestäkin kaljuudesta valitetaan vaikka miehellä se ei ole mitenkään paha tilanne, miestä pidetään seksikkäänä kaljunakin. Mutta jos naiselta lähtee hiukset se koetaan todella pahana asiana, naisellisuus menee hiusten mukana. Peruukin käyttöä pidetään kauheana. Miehille on sentään olemassa tehokkaitakin lääkkeitä hiusten pitämiseen päässä ja jopa uusien kasvattamiseen, naisilla ei ole olemassa yhtä tehokkaita hoitokeinoja.
- Äbäböbö
Joo, mutta kun naisista KALJUUNTUU ehkä joku 1/100 000 :sta. Siis KALJUUNTUU, ei vain lähde hiuksia. Naisilla hiustenlähtö johtuu 99,99% tapauksista jostain muusta kuin perinnöllisestä hiustenlähdöstä. Näihin 99,99% on olemassa lääkkeitä, tai ne loppuvat ajan myötä ja hiukset kasvaa taas. Hormonaaliset jutut, pälvikalju, stressi, yms. johtuva hiusten oheneminen ei ole KALJUUNTUMISTA.
Miehistä taas lähes 100% kaljuuntuu ja näistä yli 50% kaljuuntuu näkyvästi. Siis KALJUUNTUU, miestyyppinen perinnöllinen kaljuuntuminen ei ole sairaus, joten siihen ei myöskään ole (ainakaan vielä) oikeaa parannuskeinoa, eikä se parane itsestään niin kuin 99,99% prosenttia naisista, joilta vain sattuu silloin tällöin "lähtemään hiuksia".
Siis:
1. Hyvin minimaalinen osuus naisista KALJUUNTUU.
2. Lähes jokainen mies KALJUUNTUU. Noin 50% miehistä kaljuuntuu näkyvästi. - Niin erilaista
Äbäböbö kirjoitti:
Joo, mutta kun naisista KALJUUNTUU ehkä joku 1/100 000 :sta. Siis KALJUUNTUU, ei vain lähde hiuksia. Naisilla hiustenlähtö johtuu 99,99% tapauksista jostain muusta kuin perinnöllisestä hiustenlähdöstä. Näihin 99,99% on olemassa lääkkeitä, tai ne loppuvat ajan myötä ja hiukset kasvaa taas. Hormonaaliset jutut, pälvikalju, stressi, yms. johtuva hiusten oheneminen ei ole KALJUUNTUMISTA.
Miehistä taas lähes 100% kaljuuntuu ja näistä yli 50% kaljuuntuu näkyvästi. Siis KALJUUNTUU, miestyyppinen perinnöllinen kaljuuntuminen ei ole sairaus, joten siihen ei myöskään ole (ainakaan vielä) oikeaa parannuskeinoa, eikä se parane itsestään niin kuin 99,99% prosenttia naisista, joilta vain sattuu silloin tällöin "lähtemään hiuksia".
Siis:
1. Hyvin minimaalinen osuus naisista KALJUUNTUU.
2. Lähes jokainen mies KALJUUNTUU. Noin 50% miehistä kaljuuntuu näkyvästi.Todellakin hyvin pieni osa naisista kaljuuntuu täysin luonnollisista syistä. Mutta monella naisella on naistyyppinen hiustenlähtö eli hiuksen vähenevät tasaisesti kauttaaltaan ilman sairauden aiheuttamaa hiustenlähtöä. Tätä ei saa korjattua kuin marginaalisesti spironolaktonilla. Tällaisesta ohentuneesta kuontalosta paistaa päänahka läpi. Kun asiaa yritetään paikata värjäämällä ne vähäisetkin hiukset tummiksi, tilanne pahenee edelleen vaalean päänahan loistaessa. Jos katselee vähän vanhempia naisia niin havaitsee kuinka yleistä tuo on. Kunnollista kampausta tällaisesta harvasta hiuksistosta ei saa ilman lisäkkeitä, mutta onneksi ne ovat käytettävissä. Kun tarvitaan tyylikäs ja näyttävä kampaus, otetaan peruukki avuksi mutta kaikki naiset eivät halua käyttää sellaista. Miehillä tupeen tai kokoperuukin käyttö on vähäistä.
- Leikattu ex-rumilus
"Pienestäkin kaljuudesta valitetaan vaikka miehellä se ei ole mitenkään paha tilanne, miestä pidetään seksikkäänä kaljunakin."
Punttisalin ärjyille sälleille on sama kuinka monta hiusta (ts. rikkaruohoa) päässä kasvaa, mutta haittaa kaljusta nuorille siisteille miehille yleensä kuitenkin on. Ei istu tyyliin. Minulle kalju oli kuin pieni syöpä tai vamma. Oma luukkini on aina perustunut osaltaan hiuksiin, kunnes kaljuunnuin edestäpäin (ennen hiustensiirtoa) iljettävällä tavalla.
Pieni katsaus tuon ajanjakson elämänlaatuun:
-3kk, kaljun ilmaannuttua menetin elämäni naiskontaktin
(yhteinen vuosikymmen takana). Ko. suhde ei jatkunut millään tasolla. Tekstiviesti oli ainoa mahdollisuus, mutta vain yleisluontoisiin kysymyksiin satoi kommentteja. Halveksivia kommentteja hän suostui esittämään, lähinnä kaverini välityksellä. Hiuksista ei puhunut. :D
-Hiustensiirtomahdollisuudesta ei kerrottu minulle missään ja jotenkin onnistuin välttelemään tietoa netissäkin. Minulle vakuutettiin, että olen täten kaljuuntunut, eikä sille mahda enää mitään.
-Kauppojen myyjät toljottivat kiinteästi otsaani ja pyysivät toistamaan omia puheitani. Moni ilkeili tietentahtoen, ellen ollut riittävän suora.
-Omalta osaltani en kyennyt havaitsemaan suurta osaa etukaljua tavallisesta peilistä, vaan enemmänkin niitä sen takana olevia hiuksia, mutta kun pääsin peilisaliin tai näin valokuviani ymmärsin, miten ruma olin. Kun näin itseni nuorempana ja kauniimpana, kuin millaisena muut näkivät minut oli aina vaikea ymmärtää ihmisten reaktioita.
Hiussiirto ratkaisi ongelmat, mutta kaljuaika jätti jälkensä. Nyt minusta tuntuu oudolta, että saan taas saumattoman hyvää kohtelua, uusia ihmiskontakteja syntyy tuon tuosta. Toisaalta tiedän nyt myös sen miten pinnallisia ja vaativia ihmiset loppujen lopuksi ovat. Että sellaista. En ole siis rumilus enää, mutta olin. :) - HarvaHanna
Öö, mitäs eroa on kaljuuntumisella ja naisten hiusten ohenemisella? Yhtä rumaa? Tosin minun mielestä se on se ja sama onko mies kalju vai ei mutta nainen jolla paistaa päälaki sieltä harvojen hiusten keskeltä kääntää päät, muttei positiivisessa mielessä.
On Ohenemista ja ohenemista.
http://www.befter.net/user/drbernstein/beft/female-hair-transplant-patient-qlr/
Siinäpä yks kuva miltä oheneminen voi näyttää(tosin tässä kuvassa se voi olla sitä parantuvaa laatua mutta...). Oikea perinnöllinen hiustenlähtö ei todellakaan parane 99.9% itsestään.
Siinähän se naisten hiusten menettämisen kamaluus onkin kun se tapahtuu niin harvoille, että siihen ei olla kai totuttu. Suurin osa aikuisista täyspäisistä ihmisistä tajuaa, että miehiä kaljuuntuu so what mutta naisten osalta onkin eri juttu.- Vielä hiuksia hyvin
Tuossa linkin kuvassa on kyse miestyyppisestä hiustenlähdöstä naisella. Huomaa selvästi että hiukset kasvavat ennallaan sivuilla ja ilmeisesti takanakin joka on tyypillistä miestyyppiselle hiustenlähdölle. Tuossa tapauksessa on ilmeisesti kyse jostain hormonihäiriöstä ja se on mahdollisesti hoidettavissa lääkkeillä.
Naistyyppisessä hiustenlähdössä hiusten määrä vähenee tasaisesti kauttaaltaan, eikä tuollaista kuvan mukaista pälveä synny. Sitä ei voi korjata hiusten siirrollakaan kuten miehillä kun ei ole vahvempaa hiusten kasvua takaraivolla josta voisi siirtää ohuisiin kohtiin.
Moni nainen valittaa myös hiusten laadun muuttumista kun ikää kertyy. Nuoruusajan paksu ponnari muuttuu hiirenhännäksi. Olen kerran kokeillut ranskalaista lettiä kun ihailin sellaista eräällä nuorella naisella. Toista kertaa en sellaista laita, se oli kamala ohut hiirenhäntä.
- katkera paska olen
Kuuntelija M haistaa pitkän paskan... olen 27-vuotias nainen ja mitään ei ole minun päälaelle tehtävissä. Jokainen kyllä huomaa että kaljuunnun, muutama hius päälaelle siellä täällä ja valehtelematta ei yhtään enempää. Pahalta tuntuu, ihan vitun pahalta, itkeä saa itsensä uneen joka ilta... en ole enää nainen enkä mikään! Anteeks että tästä valitan, eihän tämä tietenkään sinua hetkauta!
- HarvaHanna
Pakko laittaa tuosta kuvasta, että se oli nyt vaan ainoa minkä löysin. Yritin vaan demonstroida, että naisillakin lähtee hiukset niin, ettei sitä voi vain ohenemisena kuitata.
katkera paska minäkin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h492938Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062711Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv372420- 332159
Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501918Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151539- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1051225- 1771203
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731050