kieltäytyy lääkäristä

ahdistunut

Olen todella huolissani läheisestäni, joka on keski-ikäinen mies, sukurasitteena sydän- ja verisuonitaudit. Joitakin vuosia sitten lääkäri jo varoitteli, että jollein pistä elämäänsä kuntoon, niin ei kovinkaan montaa elinvuotta ole jäljellä. Sen jälkeen henkilö ei ole suostunut lääkäriin, ei vaikka on asuntolainaa ja 4 lasta. Henkilöllä stressaava työ, jo aamusta todella pahat turvotukset nilkoissa, virtsa, hengitys ja iho haisevat todella pahalle, sellaiselle härskiintyneelle voille, närästystä, "turvottavaa oloa", päänsärkykohtauksia, outoja särkyjä ja kolotuksia ja verenpaineet ovat aivan takuulla edelleenkin ainakin yhtä koholla kuin joitain vuosia sitten. Henkilöllä on jonkin verran ylipainoa, joka on kertynyt vatsaan (suuri pallomaha), ei liiku juuri ollenkaan, ei tupako, alkoholin kohtuukäyttäjä. Olen todella huolissani. Miksi ihmiset, joilla on lapsia, eivät itsestään huolta anna.

1

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ozokka

Ties vaikka läheisesi olisi masentunut, mistäs sen tietää. Jospa kysyisit häneltä, kuinka hän voi? Voisi olla parempi aloitus kuin että "sinun pitää heti mennä lääkäriin ja parantaa elämäntapasi" jne.

Joka tapauksessa aikuinen ihminen saa aika pitkälle itse päättää, kuinka itseään hoitaa tai hoitaako ollenkaan. Se on vain hyväksyttävä. Toisaalta kukaan ei voi tietää varmasti, milloin ja mihin kuolee. Epäterveellisillä elämäntavoilla sinnittelevä mummo tai vaari saattaa tulla suvun pitkäikäisimmäksi ja terveellisesti syövä ja liikkuva nuoren polven edustaja saada aivohalvauksen parikymppisenä.

Mikä sinua tilanteessa ahdistaa? Sekö, että henkilö on sinulle rakas? Vai se, että hän ei kuuntele neuvojasi? Vai se, että olet kuolevainen itsekin? Liikaa ei kannata elää toisten elämää, ajaa itsensä turhaan loppuun ja saa vielä korkean verenpianeen ja aivohalvauksen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      98
      4446
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3303
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1113
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      1036
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      12
      1033
    8. 158
      997
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      924
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe