uskaltaako ostaa v70/D5

missämättää

lueskelin tuossa nettiauton tarjontaa ja huomasin halvan D5
myynnissä. autoon oli tullut moottorivaurio laturin hihnan katkettua:
( hihnasilppu mennyt jakohihnan väliin). onkohan ongelmaan ratkaisua
ettei noin kävisi? ilmiö oli tuttu monilla keskustelupalstoilla.

28

7917

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihda nörttipalstal

Auton säännöllinen huolto on tärkeää ja huonoksi menneen laturin hihnan vaihto kuuluu siihen.
      Etkä tunnu olevan potentiaalinen Volvon ostaja, vaan olet lukenut jonkun onnettoman tapauksen ja päätit käydä pätemässä täälläkin.

• missämättää

oikeassa olet: potentiaalia eli rahaa on rajallisesti. sen takia haluan
        etukäteen tietää millaiseen autoon rahani pistän. monikohan volvon
        omistaja tietää moottorivaurion mahdollisuudesta ed. mainitulla tavalla.
        mielestäni ei ole pätemistä jos haluaa tietoa hihnan katkeamisen syystä
        oliko esim. laturi jumiutunut tai jokin kiristinpyörä pettänyt ,hihna löystynyt,
        vai jokin muu vika. valitettavasti ei ollut yksittäistapaus.

• Syy on.
        missämättää kirjoitti:

oliko esim. laturi jumiutunut tai jokin kiristinpyörä pettänyt ,hihna löystynyt,

Todennäköisesti laturinvapaakytkin hirttänyt kiinni jonka seurauksena apulaitehihna menee jakopääkopan läpi jakopäähän ja sitten maksaa hunajaa.Sen latiurinvapaakytkimen viallisen äänen kuulee jos on vikaa ja apulaitehihna pomppii.Jos apulaithihnan ohjain rulla simahtaa ei noin välttämättä käy ei ainakaan mulla.Se laturinvapaakytkimen uusiminen ei ole edes kallis mutta kannattaa katella huollettu ja kunnossa oleva ajopeli tuohon ei kannata tarttua.

• missämättää
        Syy on. kirjoitti:

Todennäköisesti laturinvapaakytkin hirttänyt kiinni jonka seurauksena apulaitehihna menee jakopääkopan läpi jakopäähän ja sitten maksaa hunajaa.Sen latiurinvapaakytkimen viallisen äänen kuulee jos on vikaa ja apulaitehihna pomppii.Jos apulaithihnan ohjain rulla simahtaa ei noin välttämättä käy ei ainakaan mulla.Se laturinvapaakytkimen uusiminen ei ole edes kallis mutta kannattaa katella huollettu ja kunnossa oleva ajopeli tuohon ei kannata tarttua.

kiitti analyysistä,arvelinkin ettei pelkkä laturinhihnan vaihto poista
        ongelmaa. jostain luin että jakohihnaa suojattu jollakin koteloinnilla
        joka estäisi vaurion syntymisen?

• Syy on.
        missämättää kirjoitti:

kiitti analyysistä,arvelinkin ettei pelkkä laturinhihnan vaihto poista
        ongelmaa. jostain luin että jakohihnaa suojattu jollakin koteloinnilla
        joka estäisi vaurion syntymisen?

Jakopäänhihna on muovikotelon suojassa ja apulaitehihna joka pyörittää ilmstoinnin kompuraa laturia näkyvillä.Apulaitteenhihna tarkistetaan huoltojen yhteydessä kuin myös ilmastoinnin huollon yhteydessä ja huollot on 20000km välein. Apulaitteen hihna ei tarvitse olla viallinen vaan se voi tosiaan pompata pois päältä esim.ohjain/kiristinrullan särkyessä mutta ei ammu sitä jakopään koppaan sisälle vaan putoaa alas sujamuovin päälle,ainoastaan laturinvapaakytkimen särkyminen aiheuttaa sen.

• riksraksvolvo
        missämättää kirjoitti:

Sinuna käyttäisin rahasi fiksummin.
        Itse en enää volvoa edes harkitse seuraavaksi autoksi, sen verran on remonttia tehty!
        btw myynnis olis V70 D5 -07!!

• Anonyymi00026
        missämättää kirjoitti:

laturin vapaakytkimen rikkoutuminen syy tuolle hihnan katkeamiselle, sama vika monessa muussa merkissäkin ei pelkästään volvossa kuten moni luulee

• volvo voimanpesä

Onhan tuo jakohihna koteloitu, mutta apulaitehihna singahtaa sieltä niin kovaa, että menee kotelosta tai sen saumasta läpi.

• Ei enää ruuvaamista

Jos Volvon haluat ei sitä laturihihnan takia kannata jättää ostamatta, eiköhän kunnossa pysy pitkään, kun vaihtaa ongelmaosat vaikka vain varuuksi ennakkoon.

Itse koeajoin 2-3 vuotiaita V70 bensa ja dsl koneilla. Kauppaan Volvot jäi tasan siitä syystä, että pisti mietityttämään epämäräisyydet koeajoissa. Ei enteile hyvää, kun eri autoliikkeissä V70 oireilee epämääräisesti.
      Bensa koneella Volvo piti hienoista nykimistä, kun taas Diesel alkoi ilmoitella, että auto pitäisi viedä huoltoon, kun jarruissa ongelmia.

Ihan samoja vikoja, joita oli ollut 10 vuotta vanhemmissa ja 200tkm enemmän ajetuissa autoissani aikanaan. Ei kiitos enää.

• uskaltaa ostaa jos huoltaa säännöllisesti ja vaihtaa ton laturin vapaa kytkimen (80e)maksaavaraosa liikkeessä ja sen vaihtaa 15minuutissa.(ps,siinä on sitten väärän kätinen kierre) samaa moottori rikkoa oli myös v40 sarjan dieselissä (-02 vuoden kommari koneessa) mulle kävi noin ja en ite suittanut ruveta korjaamaan kiireiltäni ja vein wetterille niin loppulasku oli 3200e kansi kävi koneistamolla kaikki venat oli solmussa,ja moottorin pääty laippa lohkesi,siihen sitten remmit,kannen pultit uudet hehkut ja laturinvapaa kytkin,niin ja apulaite hihnan kiristin pyörä paketti 250e makso se ,ja ylä pään tiiviste sarja ja tuo hinta sisälsi työn :) kallista se oli!!

• volvo on edelleen autona mulla nyt kuitenkin jo 2009malli :) v70,aut.maatti!!!välissä oli 2004---d5 aut,maatti v,70 ,siis autot menee mulla näin eka oli 700sarja volvoja sitten v40=02vuoden sitten v70=04vuoden ja nyt v70=2009mallin ja v70 ja tuo v40 oli manulaatikolla ja kommarikoneella,ja v70-04 oli d5 automaatti ja tämä v70-09 on kans automaatti hyviä ja lujia kun huollot teettää tai tekee!!

• Liikaa provoja.
        taikuripoks kirjoitti:

volvo on edelleen autona mulla nyt kuitenkin jo 2009malli :) v70,aut.maatti!!!välissä oli 2004---d5 aut,maatti v,70 ,siis autot menee mulla näin eka oli 700sarja volvoja sitten v40=02vuoden sitten v70=04vuoden ja nyt v70=2009mallin ja v70 ja tuo v40 oli manulaatikolla ja kommarikoneella,ja v70-04 oli d5 automaatti ja tämä v70-09 on kans automaatti hyviä ja lujia kun huollot teettää tai tekee!!

Niin mikäslainen auto kestää ilman huoltamista? Ja ne mitä itse koeajoin aikanaan ennen D5:sen ostamista ei olleet mitään nykijöitä ym. että tuntuu keksityiltä nuo syyt että Volvo olisi huono.

• Ei enää ruuvaamista
        Liikaa provoja. kirjoitti:

Niin mikäslainen auto kestää ilman huoltamista? Ja ne mitä itse koeajoin aikanaan ennen D5:sen ostamista ei olleet mitään nykijöitä ym. että tuntuu keksityiltä nuo syyt että Volvo olisi huono.

Kummasti käyttöautolla (= volvon liike) myynnissä ollut bensa V70 nyki ajossa, pidit siitä tai et.

Todellakin tuli Volvoja testatessa mieleen, että taitaa monet huoltaa näitä vähän sinne päin. Siistejä autot toki olivat, mutta pitäisi 2-3 vuotias auto myös toimia ilman epämääräisyyksiä. Tai sitten se 2-3 vuotias auto on laitettu vaihtoon juuri, kun alkanut enemmän oireilla "pikkuviat" takuun päätyttyä.

• Onkos tullu kesä?
        Ei enää ruuvaamista kirjoitti:

Kummasti käyttöautolla (= volvon liike) myynnissä ollut bensa V70 nyki ajossa, pidit siitä tai et.

Todellakin tuli Volvoja testatessa mieleen, että taitaa monet huoltaa näitä vähän sinne päin. Siistejä autot toki olivat, mutta pitäisi 2-3 vuotias auto myös toimia ilman epämääräisyyksiä. Tai sitten se 2-3 vuotias auto on laitettu vaihtoon juuri, kun alkanut enemmän oireilla "pikkuviat" takuun päätyttyä.

No jos ei miellytä niin ostaa jonkun muun niin yksinkertaista se on turhahan se valitella täällä ja kaikille ei sovi edes Lada mutta en ainakaan itse täällä prvoilisi jos ei kyyti miellytä.Ja eihän sitä arpajaisissakaan saati lotossa voita jotta onnen kauppaa mutta en ymmärrä että joku alkaa provoamaan jos on epäonni ollut matkassa.

• V_7o
        Onkos tullu kesä? kirjoitti:

No jos ei miellytä niin ostaa jonkun muun niin yksinkertaista se on turhahan se valitella täällä ja kaikille ei sovi edes Lada mutta en ainakaan itse täällä prvoilisi jos ei kyyti miellytä.Ja eihän sitä arpajaisissakaan saati lotossa voita jotta onnen kauppaa mutta en ymmärrä että joku alkaa provoamaan jos on epäonni ollut matkassa.

Juuri noin, ja kaikki eivät ymmärrä sitä että Volvo ei "sovi" kaikille.

• V70 -06
        V_7o kirjoitti:

Juuri noin, ja kaikki eivät ymmärrä sitä että Volvo ei "sovi" kaikille.

Ei sovi ei..Paitsi niille joilla on rahaa ostaa hintavahko auto(muka premium luokkaa) ja rahaa korjailla ja pitää se käyttö kuntoisena!!!

• Ihmetys?
        V70 -06 kirjoitti:

Ei sovi ei..Paitsi niille joilla on rahaa ostaa hintavahko auto(muka premium luokkaa) ja rahaa korjailla ja pitää se käyttö kuntoisena!!!

JA sulla oli...

• ex V70 -06

Nimen omaan OLI!!!
      Volvo vaihtui 200hp diesel Ford Mondeoon..
      Tuntuu ainakin vielä hyvältä peliltä..vasta kyl 3000tkm ajanu

• laatuauto?

Minulla on varmaan varmaan joku tiistaipäivän V70 -04, kun ei ole vikoja ollut.
      Mittarissa 190 tkm ja oikea raidetangonpää vaihdettu ja tietenkin jarrupaloja,jotka tietääkseni kulvia osia. Muuten normi huollot huolto-ohjelman mukaan.
      Neljä Volvoa ollut aiemmin ja hyvin on nekin pelittäneet. Ei nykimistä, joten oudolta kuulostaa moiset valitukset. Volkkarilla joudun töissä ajelemaan ja koneet hajoaa 200 tkm:n paikkeilla.

• 4+17

eikös volvoissa käytetä volkkarin konetta...?

• varmaa tietoa
        4+17 kirjoitti:

eikös volvoissa käytetä volkkarin konetta...?

ainakin vanhemmissa v70: ssä volkkarin tdi kone.

• 5648
        varmaa tietoa kirjoitti:

ainakin vanhemmissa v70: ssä volkkarin tdi kone.

Juu vuoteen 2000 asti muistelisin...Mutta ei KÄYTETÄ enää..

• missämättää

empä sitten vaihtanut vanhaa palvelijaa volvoon. vikalistat pelottivat ja tuttavienkaan
        kokemukset eivät rohkaisseet. voimia volvoilijoille.

• gs birotor
        missämättää kirjoitti:

empä sitten vaihtanut vanhaa palvelijaa volvoon. vikalistat pelottivat ja tuttavienkaan
        kokemukset eivät rohkaisseet. voimia volvoilijoille.

Ei tartte voimia ,kun vuoden vaihteessa v70 täyttää 4v ja ei ensimmäistäkään vikaa.
        Voi olla ,että puhtaasti tuuria mun autossa ,mut silti...

• 45-6*25

Eiköös volvoissa o vielä fordin koneet??????

• on ja ei7

uusimmissa malleissa joissa on 4-syl moottori niin on muissa ei.

• Köysti

Mulla on ollut V70 D5 -04 yli neljävuotta eikä kertaakaan jättänyt välille. Nyt on mittarissa
      420000km eikä ole ollut yhtään mitään koneesa vikaa. Ei syö öljyä kone käy kun kello.Olen toinen omistaja,ensin oli reilut 2-vuotta taksissa mittarissa ilo 226000 kun ostin, ei ole tarvinnut katua.Seuraavakin auto on melko varmaan Volvo.

• satanelikakkonen

Vaihata kunnon hihna jossa valmistuspäivä tältä vuosi tuhannelta. Alle suositusten kun käy vaihteleen niin ikinä oo ollu onkelmaa. Joskus saattaa kestää 200tkm mutta pääasiassa kestää sen normaalin vaihtovälin eikä yhtään pitempään. Huom myös vuodet voi määrätä vaihdon eikä kilsat!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      274
      4775
    2. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      100
      3556
    3. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      27
      2952
    4. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      67
      2360
    5. Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi

pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?
      Ikävä
      102
      2279
    6. TUNNISTELAATIKKO

Tähän ketjuun voi laittaa yhdellä tai kahdella lauseella (tai vaikka yhdellä sanalla) täydellisen tunnisteen, jonka vain
      Ikävä
      93
      1556
    7. Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä?

Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä? Moni reality ja visailuohjelma luottaa julkkiksiin, mutta sentään
      Tv-sarjat
      28
      1329
    8. Minkä tunteen tunnet

juuri nyt? ap kiitollisuuden.
      Tunteet
      41
      1326
    9. Zoo jatkaa - jatkuuko mustamaalaus?

Tänään on päätetty Zoon avaamisesta uudelleen. Mielenkiintoista nähdä kautokurujen reaktio, nyt kun kyse ei ole kunnalli
      Ähtäri
      75
      1294
    10. Kohdataankohan me

Enää koskaan?
      Ikävä
      67
      966
    Aihe