Ruokasooda

Poreileva

Kärsinyt närästyksestä jo yli 10 vuotta.Ei ole varaa 'kunnon' lääkkeisiin.Kerran ostin lääkärin määräämää lääkettä ja se maksoi 75 € kk.Olen käyttänyt jo jonkin aikaa normaalia ruokasoodaa kun närästää.Ei kai se ole vaarallista?Minulla on aina sellainen supernärästys että ruokasoodapurkki menee viikossa tyhjäksi.

21

21131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maito

      Kokeile jättää kaikki maitotuotteet pariksi päiväksi veks,niin näet johtuuko maidosta.Tarkemmin ottaen homogenoitu maito on se,joka monilla aiheuttaa närästystä.

    • hmps

      samarin, rennie, novalucid, ranixal, alsucral tai silica tonic. Ei oo kauheen kalliita mielestäni. Kokeile ihmeessä.
      Kahvin juonti, voimakkaat mausteet ja tupakka ovat karmeita närästyksen aiheuttajia!
      En tiedä ruokasoodan vaikutuksista...ettei se vain pidemmä ajan saatossa ärsytä vatsalaukkua..?? En tiedä, suosittelen jotakin noista!

      • Poreileva

        Kaikki nuo mainitsemasi lääkkeet on jo kokeiltu.Ei vain tunnu tepsivän.Olen käynnyt vatsalaukun tähystyksessä ja sieltä ei löytynyt oikein mitään.Paitsi kun letkua vedettiin ylös niin huomattiin että vatsaportin sulkija on löystynyt.Se kuulema voidaan hätätapauksessa leikata jos tarve vaatii.Täytyy vain kestää?Ja edelliseen kysyjään:en juo maito tuotteita kun kahvin seassa tippa maitoa.Otetaan vastaan kyllä hyviä ehdotuksia närästykseen liityen.


      • Anonyymi
        Poreileva kirjoitti:

        Kaikki nuo mainitsemasi lääkkeet on jo kokeiltu.Ei vain tunnu tepsivän.Olen käynnyt vatsalaukun tähystyksessä ja sieltä ei löytynyt oikein mitään.Paitsi kun letkua vedettiin ylös niin huomattiin että vatsaportin sulkija on löystynyt.Se kuulema voidaan hätätapauksessa leikata jos tarve vaatii.Täytyy vain kestää?Ja edelliseen kysyjään:en juo maito tuotteita kun kahvin seassa tippa maitoa.Otetaan vastaan kyllä hyviä ehdotuksia närästykseen liityen.

        Asiasta on kauan aikaa, mutta kiinnostaa loppuiko se?


    • Rennie

      Hei,

      itse kärsin muiden mahavaivojen lisäksi aika-ajoin närästyksestä ja syön siihen Rennietä. Jonkin aikaa söin ylävatsakipuun ja närästykseen myös Lanzoa, mutta lopetin sen, kun lääkäri totesi sen pahentavan ripulia eikä suinkaan kovettavan vatsaa. Muista lääkkeistä en tiedä, mutta oletko muistanut, että syönnin jälkeen ei kannata käydä pitkäkseen? Mulla ainakin tulee ylämaha kipeäksi ja jopa kitkerät vedet kurkkuun jos liian aikaisin menen edes puoli-istuvaan asentoon ruokailun jälkeen. (Vaikka yksi lääkäri mulle yrittikin väittää, ettei makuuasennolla pitäisi olla yhteyttä ylävatsavaivoihin...) Ruokasoodaa käytetään valkaisemaan hampaita tahnoissa, mutta en kyllä usko, että se pidemmän päälle on kovin turvallista suulle ja mahalle... Eikö gastroenterologillakaan ollut ehdottaa sulle lääkettä?

      • Nita

        Isäni käytti ruokasoodaa ja honosti kävi. Näin lukee esim. yhdessä kirjassa:
        Sooda sisältää natriumkarbonaattia joka on suola ja imeytyy suolesta vereen aiheuttaen elimistön happo-emästasapainossa häiriöitä.
        Se johtaa munuaisten vaurioitumeseen ja munuaiskiviin. Aikaisemmin oli mahahaavapotilaita, jotka olivat käyttäneet jatkuvasti pitkiä aikoja soodaa ja saannet ns, maitoalkaalisyndrooman eli heille oli kehittynyt munuaissairaus ja virtsamyrkytys. Lääketiede varoittaakin naatriumbikarbonaatista.! sitä paitsi on ilmeistä, että se aiheuttaa ns. jälkierityksen ts. vaikka se aluksi neutraloi hapon jälkeenpäin se kiihottaa eritystä.
        Sama saa aikaan kalsiumbikarbonaatti. Esim. aluminium- ja magnesiumyhdisteet ovat lähes täysin imeytymättömiä ja poistuvat ulosteen mukana.
        Minä käytän Rennietä aika usein ja jos on oikein paha otan välillä Pepsidiä, joka on kalliimpi.


      • Poreileva
        Nita kirjoitti:

        Isäni käytti ruokasoodaa ja honosti kävi. Näin lukee esim. yhdessä kirjassa:
        Sooda sisältää natriumkarbonaattia joka on suola ja imeytyy suolesta vereen aiheuttaen elimistön happo-emästasapainossa häiriöitä.
        Se johtaa munuaisten vaurioitumeseen ja munuaiskiviin. Aikaisemmin oli mahahaavapotilaita, jotka olivat käyttäneet jatkuvasti pitkiä aikoja soodaa ja saannet ns, maitoalkaalisyndrooman eli heille oli kehittynyt munuaissairaus ja virtsamyrkytys. Lääketiede varoittaakin naatriumbikarbonaatista.! sitä paitsi on ilmeistä, että se aiheuttaa ns. jälkierityksen ts. vaikka se aluksi neutraloi hapon jälkeenpäin se kiihottaa eritystä.
        Sama saa aikaan kalsiumbikarbonaatti. Esim. aluminium- ja magnesiumyhdisteet ovat lähes täysin imeytymättömiä ja poistuvat ulosteen mukana.
        Minä käytän Rennietä aika usein ja jos on oikein paha otan välillä Pepsidiä, joka on kalliimpi.

        Hui.Kiitos varoituksen sanoista.Eipä tarvi enää ruokasoodaa käyttää.Pitääkin mennä hakemaan Pepsidiä tai vastaavaa.Vetää sitten vaikka niitä tuplat että auttaa.Kiitos infosta.


      • Natriumbikarbonaattia
        Nita kirjoitti:

        Isäni käytti ruokasoodaa ja honosti kävi. Näin lukee esim. yhdessä kirjassa:
        Sooda sisältää natriumkarbonaattia joka on suola ja imeytyy suolesta vereen aiheuttaen elimistön happo-emästasapainossa häiriöitä.
        Se johtaa munuaisten vaurioitumeseen ja munuaiskiviin. Aikaisemmin oli mahahaavapotilaita, jotka olivat käyttäneet jatkuvasti pitkiä aikoja soodaa ja saannet ns, maitoalkaalisyndrooman eli heille oli kehittynyt munuaissairaus ja virtsamyrkytys. Lääketiede varoittaakin naatriumbikarbonaatista.! sitä paitsi on ilmeistä, että se aiheuttaa ns. jälkierityksen ts. vaikka se aluksi neutraloi hapon jälkeenpäin se kiihottaa eritystä.
        Sama saa aikaan kalsiumbikarbonaatti. Esim. aluminium- ja magnesiumyhdisteet ovat lähes täysin imeytymättömiä ja poistuvat ulosteen mukana.
        Minä käytän Rennietä aika usein ja jos on oikein paha otan välillä Pepsidiä, joka on kalliimpi.

        Ruokasooda on pelkkää Natriumbikarbonaattia (E500), jota myös Samarin sisältää. Tiedän kun olen purkittanut ko ainetta. Sitä myös käytetään ainesosana leivinjauheen valmistukseen.


    • Serita

      Kokeile jättää valkoiset jauhot ja leipä missä on hiivaa. Taikinajuureen tehty ruisleipä ei närästä. Sokeri on myös yksi paha juttu.
      Itseltäni närästys loppui kun lopetin. Aloin syödä pähkinöitä ja manteleita. Muutama manteli auttaa jo hyvin, ainakin minua.
      Soodaa ei kannata käyttää jatkuvasti.

      • Poreileva

        Mielenkiintoinen juttu nuo pähkinät ja mantelit.Pitääkin kokeilla vaikka en voi sietää manteleita.Pähkinät kyllä menee.Voisihan sitä koittaa vaihtaa vaaleat leivät tummiin.


      • Nissen

        sanonpa teille pelleille että kun närästys on todella hankalaa, niin jo pelkkä kumartuminen tai veden juominen aiheuttaa närästystä. Huvittavaa miten ihmiset viitsivätkin keskenään vaihdella kaikenmaailman "loitsuja" mitä saa syödä ja mitä ei, ja nämähän vaihtelevat ihmiskohdittain ym. Ei siinä ole kuin yksi vaihtoehto ja se on leikkaus nimeltään "nissenin fundoplicatio". Siihen loppuu närästykst ja voi syödä ihan rauhassa, ihan kaikkea.


      • Kärsivä
        Nissen kirjoitti:

        sanonpa teille pelleille että kun närästys on todella hankalaa, niin jo pelkkä kumartuminen tai veden juominen aiheuttaa närästystä. Huvittavaa miten ihmiset viitsivätkin keskenään vaihdella kaikenmaailman "loitsuja" mitä saa syödä ja mitä ei, ja nämähän vaihtelevat ihmiskohdittain ym. Ei siinä ole kuin yksi vaihtoehto ja se on leikkaus nimeltään "nissenin fundoplicatio". Siihen loppuu närästykst ja voi syödä ihan rauhassa, ihan kaikkea.

        .. saa lääkärit suhtautumaan närästykseen asiallisesti. Kysyin tuossa alempana, että onko palleatyrästä kokemuksia.

        No, mulla on ollu krooninen vatsakatarri jo parikymmentä vuotta. Välillä käyn mahatähystyksissä ja saan Somecia, joka aiheuttaa ripulia. Sitten käytän Silica Tonicia, Gavisgonia yms. Mutta kun tuska on kova, se todella on. Pari kertaa olen olut sairaalassa tarkkailtavana; sitten taas reseptin kanssa kotiin. Tällä hetkellä juuri tuo pallean paisuminen ihan kivikovaksi, kumartaminen ja istuminen tekee kipeetä. Tekis mieli jo vetää köyden jatkoksi ittensä, kun mikään ei auta.


      • Ihmetys

        Olen ihmetellyt että mihin närästykseni on kadonnut, jätin dieettikokeilun yhteydessä mainitsemasi pois ja närästys loppui itsellään! Siitä se siis johtuikin.


      • Keinot on
        Ihmetys kirjoitti:

        Olen ihmetellyt että mihin närästykseni on kadonnut, jätin dieettikokeilun yhteydessä mainitsemasi pois ja närästys loppui itsellään! Siitä se siis johtuikin.

        Ruokavalio on kaiken a ja o närästyksen hoidossa ja terveydessä. Lukekaa ph-tasapainosta ja happoemästasapainosta, siitä on nykyisin paljon netissä asiaa, google löytää. Ei kannata syödä lääkkeitä ja kärsiä vain siksi, että syö ja juo kaikella tavalla epäterveellisesti.


      • hpo
        Keinot on kirjoitti:

        Ruokavalio on kaiken a ja o närästyksen hoidossa ja terveydessä. Lukekaa ph-tasapainosta ja happoemästasapainosta, siitä on nykyisin paljon netissä asiaa, google löytää. Ei kannata syödä lääkkeitä ja kärsiä vain siksi, että syö ja juo kaikella tavalla epäterveellisesti.

        juo vettä järkyttävä määrä!


    • Ilmavaivallinen

      Hei! Tiedättekö Mikä auttaa ilmavaivoihin??? Ne eivät millään lähde

      • laktoosiintolerantti

        Siirry laktoosittomiin tai HYLA tuotteisiin!


    • vittumyy

      Laittakaa sormi perseeseen niin ei närästä!

    • Kokeilin

      Kokeilin kolme päivää puoli teelusikallista veteen sekoitettuna aamuin illoin. Aamulla niin että puoli tuntia ennen ruokailua otein ruokasoodaa. Kun tt-kuvauksissa näkyi syöpä levinneenä paksuunsuoleen ja tähystyksessä syöpää ei näkynyt enää paksussa suolessa. En uskalla kokeilla enempään. Gluteeniton ruokakin auttaa, vehnätuotteissa sitä on paljon, eli syön tattari leipää jossa ei ole gluteenia. Närästystä minulla ei ole. Mutta niin hapan elimistö että syöpä on tullut.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Kotimainen valmiste VALMARIN. Liuos, jota sekoitetaan lasilliseen vettä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe