Valvoline maxlife

Alvania R2

Siirryin yli 300 tkm ajetussa autossa Castrol SLX öljystä halvempaan Valvoline maxlifeen, mutta en ole siihen tyytyväinen. Öljyn pinta on nimittäin laskenut n. 10 mm muutaman tuhannen kilometrin aikana. Ajoin Castrolilla 150.000 km 15 t:n vaihtoväleillä eikä pinta ollut laskenut tikussa kuin 2-3 mm. En ole vielä ikinä lisännyt tuohon koneeseen (5S-FE) öljyä. (Terveisiä wageneille)
Onko valvoline siis näin paljon huonompaa öljyä vaikka sitä nimenomaan markkinoidaan paljon ajettujen koneiden öljynä.

34

13430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yh7h

      se on tarkoitettu ohipuhaltaville,se max life.Sulla on toimiva kone,pidä hyväks havaittu öljy siel.Kaverin 95 subarukaan ei syö öljyä(333tkm ajettu)mut sentään kylmänä ohjurit naputtaa hetken

    • Öljyisti

      Halvemmissa öljyissä on isommat haihtumishäviöt. Kts TM:n öljyvertailu. TM:n vertailun mukaan TB Diamond 5W-40 oli hinta/laatu suhteeltaan erinomaista.

    • asdasdj kjasjdk

      Ölymerkkiä/tyyppiä vaihdettaessa saattaa aluksi esiintyä öljynkulutusta, mutta sen pitäisi loppua muutaman tuhannen km ajon jälkeen.
      Voihan se olla, että autosi kone tykkää kuluttaa Valvolinea ja Castrol pysyy hyvin sisuksissa.
      Noi on aina niin "mystisiä" juttuja. Mikäli kulutus ei häviä, kannattanee jatkossa käyttää sitä hyväksi havaittua öljyä.

    • oma vika ja leikki

      jos joku öljy pelittä hyvin, niin miksi ihmeessä pitää vaihtaa hieman halvempaa, meinaatko rikastua ja samaistua pörssikeinottelijaan?

    • Alvania R2

      Kyllä tuo maxlife oli töineen puolet halvempaa, mutta seuraavassa vaihdossa palaan hyväksi havaittuun Gold S:ään (5W-40) tai Diamondiin (5W-40) tai peräti takaisin siihen Castroliin.

    • .

      Terveisiä vaan tojoterolle, mittarissa Passatissa tällä hetkellä 550tkm eikä syö edelleenkään öljyä, ensimmäisellä sadallatonnilla meni muutama desi huoltovälillä, sen jälkeen ei mitään. Ei nämä TDI:t kestä mitään, eihän?

      • 5F-SE

        Onneksi olkoon !! Taivaallinen onnenkantamoinen on kohdannut sinua, kun olet saanut öljyä syömättömän volkkarin.
        Itse olen joutunut jo 40 vuotta kärsimään erilaisista vokkeloista (1971-2011) tai niiden johdannaisista. (Kymmeeniä transportereita ja lisäksi golfeja ja skodia.)
        Kaikkiin niihin on joutunut lisäämään öljyä....... per...le IHAN kaikkiin.
        Sen vuoksi ei meille tule volkkaria..... ikinä.
        Onneksi on kotipihassa ollut kaksi aitojapsia eli 626 ja nyt camry . Niissä ei paljon ajettunakaan tarvi huolehtia öljynlisäyksistä.


    • Oil Shake

      Aloin tässä yks päivä MiniManin öljyhyllyllä ihmetteleen, että miten tuo Valvoliini MaxLaiffi 5W-30 FuelEconomy yms. blaablaa oli halvempaa kuin normi 5W-40? Yleensähän se tuppaa olemaan toisinpäin että nuo ohkasemmat säästöliemet maksaa enemmän.

    • selvästä päästä?

      meinasitko saada kovinkin suuria säästöjä aikaan käyttämällä halvampaa öljyä?
      Kaikkella sitä pitää leikkiä, jätä baarikierroksella aina juomatta yksi tuoppi ja mene bussilla kotiin, niin säästät enemmän.

    • Alavania R2

      Aloittajan öljykokeilu jatkuu. Valvolinella meni joulu- ym. kiireiden vuoksi vaihtovälikin pitkäksi eli 18 tkm (norm 15) . Melkoisen mustaa oli tuo tökötti jo lopussa ja litran verran lisäsin kaikkiaan (0,5=7500 km ja 0,5=15.000 km) . En kuitenkaan vakuuttunut tuosta öljystä ja niinpä vaihdoin TB Gold 5W-40-laatuun.
      Katsotaan miten se pelittää. Aikaisemmin meidän toisessa autossa oli TB öljyistä vain hyviä kokemuksia. Pikaöljynvaihto propun tiiviste suodatin ja 4litraa Goldia tynnyritavarana teki 28,90 € eli 50 %:n säästö Castroliin verraten.
      HIntahan tuossa ei ole merkitsevä tekijä, mutta Gold oli kuitenkin euron halvempaa kuin huono maxlife. Näillä mennään kesään asti.

      • dfgdg4

        Itsellä Gold S:n ominaisuudet loppuivat 10 tkm öljynvaihtovälillä siinä n. 6 tkm:n kohdalla ja sitä alkoi kulua sen jälkeen ihan urakalla.


      • 4637338335

        Gold S:ää kuluu moninkertaisesti enemmän kuin maxlifeä, voin kokemuksesta sanoa. Omassa moottorissani maxlifeä on kulunut kaikista vähiten kaikista käyttämistäni öljyistä, ehkä 0,5l 10000km aikana. Goldia joudun lisäämään noin 2l 10000km aikana. Gold on tehty hyvin ohuista perusöljyistä ja on juoksevimmasta päästä jos vertaa muihin 5w-40 öljyihin, talvella tietenkin hyvä mutta sitä kuluu hirveästi.

        Minun on vaikea uskoa että maxlifeä kuluisi enemmän kun muita öljyjä koska omasa koneessa maxlife on ainoa joka jotenkin pysyy siellä, kaikkia muita (mm castrolia ja teboilia) kuluu selvästi enemmän. Unohditko esim. huomioida suodattimen täyttymisen kun maxlifeä "hävisi" 10mm muutaman tuhannen km aikana?


      • Alvania R2
        4637338335 kirjoitti:

        Gold S:ää kuluu moninkertaisesti enemmän kuin maxlifeä, voin kokemuksesta sanoa. Omassa moottorissani maxlifeä on kulunut kaikista vähiten kaikista käyttämistäni öljyistä, ehkä 0,5l 10000km aikana. Goldia joudun lisäämään noin 2l 10000km aikana. Gold on tehty hyvin ohuista perusöljyistä ja on juoksevimmasta päästä jos vertaa muihin 5w-40 öljyihin, talvella tietenkin hyvä mutta sitä kuluu hirveästi.

        Minun on vaikea uskoa että maxlifeä kuluisi enemmän kun muita öljyjä koska omasa koneessa maxlife on ainoa joka jotenkin pysyy siellä, kaikkia muita (mm castrolia ja teboilia) kuluu selvästi enemmän. Unohditko esim. huomioida suodattimen täyttymisen kun maxlifeä "hävisi" 10mm muutaman tuhannen km aikana?

        kyllä prosessi pikavaihdossa on sellainen, että ensin laitetaan noin määrä öljyä ja kone käyntiin niin että suodatin täyttyy ja näkyy että sen tiiviste pitää. Sen jälkeen seis ja katsellaan onko määrä varmasti sallituissa rajoissta ja lisätään, jos on tarvis. Ei pääse syntymään virhettä.
        Kyllä Castrol SLX oli loistava öljy, sillä sitä kului vaihtovälissä vain 2-3 milliä, mikä vasta 1 dl määrää. ( sallittu väli on 21 mm tikussa ja määrä 0,7 l )
        Valvoline maxlife oli minulle selkeä pettymys.
        Työpaikalla on transportereiden läpi tungettu jo monta tynnyriä maxlifea, mutta vw onkin sellainen separaattori öljyn suhteen, että sitä menee läpi ihan kiitettävästi eikä siitä voi mitenkään päätellä miten öljy pysyy muissa koneissa. Ei näköjään pysynyt, joten vaihdoin Goldiin. Keväällä sitten tietää miten se pysyi koneessa.


      • Alvania R2
        Alvania R2 kirjoitti:

        kyllä prosessi pikavaihdossa on sellainen, että ensin laitetaan noin määrä öljyä ja kone käyntiin niin että suodatin täyttyy ja näkyy että sen tiiviste pitää. Sen jälkeen seis ja katsellaan onko määrä varmasti sallituissa rajoissta ja lisätään, jos on tarvis. Ei pääse syntymään virhettä.
        Kyllä Castrol SLX oli loistava öljy, sillä sitä kului vaihtovälissä vain 2-3 milliä, mikä vasta 1 dl määrää. ( sallittu väli on 21 mm tikussa ja määrä 0,7 l )
        Valvoline maxlife oli minulle selkeä pettymys.
        Työpaikalla on transportereiden läpi tungettu jo monta tynnyriä maxlifea, mutta vw onkin sellainen separaattori öljyn suhteen, että sitä menee läpi ihan kiitettävästi eikä siitä voi mitenkään päätellä miten öljy pysyy muissa koneissa. Ei näköjään pysynyt, joten vaihdoin Goldiin. Keväällä sitten tietää miten se pysyi koneessa.

        Ehti mennä tosin kesään asti tuo öljynvaihto. TB Gold S pysyi koneessa selkeästi paremmin kuin Valvoline maxlife. Toki pinta vajeni puoliväliin asti, mutta mitään lisäystarvetta ei ilmennyt vaihtovälillä (16 tkm) . Luukutin sentään menemään kesällä vaunu perässäkin melkoisia matkoja, joten ohuemmat jakeet on öljyistä varmaan kiehuneet pois. Koska Gold S täytti vaatimukset kohtuullisesti, niin päätin jatkaa sillä edullisella aineella. Vaihto suodatin öljyt (4 l) maksoi 30,35€:a eli melkoisen halpaa lystiä on öljyjen vaihteleminen.
        Koneena on 361.000 km ajettu tojon 5S-FE .


      • Gold S on ohutta
        Alvania R2 kirjoitti:

        Ehti mennä tosin kesään asti tuo öljynvaihto. TB Gold S pysyi koneessa selkeästi paremmin kuin Valvoline maxlife. Toki pinta vajeni puoliväliin asti, mutta mitään lisäystarvetta ei ilmennyt vaihtovälillä (16 tkm) . Luukutin sentään menemään kesällä vaunu perässäkin melkoisia matkoja, joten ohuemmat jakeet on öljyistä varmaan kiehuneet pois. Koska Gold S täytti vaatimukset kohtuullisesti, niin päätin jatkaa sillä edullisella aineella. Vaihto suodatin öljyt (4 l) maksoi 30,35€:a eli melkoisen halpaa lystiä on öljyjen vaihteleminen.
        Koneena on 361.000 km ajettu tojon 5S-FE .

        Viiden kympin sijoituksella voisit lopettaa Tojotasi öljynsyönnin kokonaan. RVS. Ei voi olla ihan huuhaata kun todistettavasti on ajettu 160 km ilman öljyjä.


      • 837465
        Gold S on ohutta kirjoitti:

        Viiden kympin sijoituksella voisit lopettaa Tojotasi öljynsyönnin kokonaan. RVS. Ei voi olla ihan huuhaata kun todistettavasti on ajettu 160 km ilman öljyjä.

        Höpö höpö.


      • vahva arvaus
        Gold S on ohutta kirjoitti:

        Viiden kympin sijoituksella voisit lopettaa Tojotasi öljynsyönnin kokonaan. RVS. Ei voi olla ihan huuhaata kun todistettavasti on ajettu 160 km ilman öljyjä.

        Eipä se haittaa, jos puoliväliin vajenee vaihtovälillä.
        JOs volkkarin LL-öljyillä ajelisi reissuja vaunu perässä, niin saisi olla sen kuuluisan litran pullon sijasta 4 l:n kannu mukana.


      • Anonyymi

        MaxLife sisältää peseviä ainesosia, jotka puhdistavat moottoria siinä aiemmin käytettyjen mineraaliöljyjen karstoista. Se osa mikä ei jää suodattimeen luonnollisestikin vaikuttaa öljyn väriin.


    • Kokeilin valvoa

      Maxlifeen menin tuhlaamaan rahojani myös. Kuulemma huoltaa konetta jne. Enempää ei tosin ole tarvinnut tuon kokeen jälkeen öljyä lisäillä. Valvolinella piti 2 kertaa listä vaihtovälillä. Nyt on vähän paremmanluokan kunnon mustat grafiittiöljyt koneessa, joten saa nähdä tapahtuuko paljon muutosta. Veikkaan, että kyllä, koska koneen käyntiero vanhoilla öljyillä verraten uuteen on käsittämätön. Kuin nuorennusleikkauksen tehtynä kone pistelee puolet paremmin nyt. se oli siis ensimmäinen ja viimeinen kerta kun käytän tuota laatuunsa nähden kallista valvolinen maxlifea.

      • Anonyymi

        Höpön löpö ..


    • niinkerta

      Ei pieni öljyn kulutus haittaa,kunhan ei vuoda ulospäin.Ja ulospäin vuotamiseen löytyi apu maxlifestä, ja se vuoto oli akselitiivisteessä, ja vielä hammashihnaan päin.
      Kokemuksella suosittelen Valvoline Maxlife, jos vuoto akselitiivisteessä( stefa) .

    • jasso

      Kyllä tuo öljynvaihto töineen on niin häviävä osa kokonaissummaan mitä auton huoltoon vähänkin pidemmällä välillä menee että käyttäkää ihmeessä ns hyviä ja kalliimpia hyväksi havaittuja öljyjä. Jotain kertoo varmaan se että jos eri öljyillä ajetaan samankaltaista ajoa sama matka ja ulosotettaessa näkee että öljy on huonoissa ja halvemmissa aivan erilaista kuin niissä vähän kalliimmissa. Jos öljyn olomuoto on lisättäessä ja ulosotettaessa merkittävästi erilainen niin silloin öljyssä vikaa mikäli vaihtoväli suositusten mukainen. Ero hinnassa parikymppiä ja merkitys koneelle oleellinen. Itse teen vuodessa n. 700 öljynvaihtoa joten jotain näkemystä asiasta on. Tuo rvs käsittely oikeasti toimii ja polttoaineen kulutus laskee sadalla n 0,5-1,0 l riipuen kulutuksesta ja koneesta lähtökohtaisesti. Öljyyn käsittely vaikuttaa myös positiivisesti siten että öljyn laatu ulosotettaessa paranee vähentyneen rasituksen johdosta. Suosittelen.

      • fsdf332

        Itsellä on Valvolinen MaxLife toiminut 170 tkm ajetussa Toyotan 4A-GE:ssä moitteettomasti. Lievä tihkuminen tiivisteiden läpi loppui samalla entiseen Shellin Helixiin verrattuna.


    • foordson24

      Pitäisi Foordiin vaihtaa öljyt. Kilometrejä pitkälti yli 300 000. 1.8 bensa duratech.

      Ford Formula F 5w-30 öljyä pitää useaankin kertaan lisätä vaihtovälillä (10-15 tkm). Pitäisi siis kokeilla eri merkkiä, jotain laadukkaampaa kenties. Miten on synteettinen (synthetic blend?) Valvoline Maxlife FE 5w-30 vs. täyssynteettinen Mobil Super 3000 FE 5w-30?

      Maxlifen mainostetaan vähentävän öljynkulutusta, mutta Mobili olisi täyssynteettinen ja ehkä sitäkautta myös voitelisi hieman paremmin ja olisi vähemmän haihtumishäviöitä. Kumpi siis kannattaisi kokeilla Foordiin?

    • Alvania.R2

      Hyvin on pelittänyt TB Gold S eli 10 tkm ajettuna kun lisää sen 0,5 l, niin pärjää hyvin siihen 15 tkm:n vaihtoväliin asti. Mittarissa on jo 426.000 km.

    • HC-öljyä

      Krakattu mineraaliöljy on noissa kaikissa perusöljynä. Valvoline, TB, Castrol (Suomessa), Mobil 1 jne.. on kaikki krakkattua mineraaliöljyä....

      • Anonyymi

        Valvoline MaxLife 5W-40 on täyssynteettistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valvoline MaxLife 5W-40 on täyssynteettistä.

        Osasynteettistä. Saksassa on tieukemmat kriteerit täyssynteettiselle ja Saksassa tätä Valvolinen öljyä markkinoidaan synteettisenä, siis osasynteettisenä. Täyssynteettiset öljyjä kaupitaan saksassa ilmaisulla vollsynthetisches. Saksassa osasynteettisestä ei saa käyttää nimitystä vollsynthetisches.

        https://www.valvolineglobal.com/de-de/maxlife/

        Saattaa tällä Valvolinen öljyllä silti pystyä ajamaan, vaikka tosimiehet ajavat vain täyssynteettisillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osasynteettistä. Saksassa on tieukemmat kriteerit täyssynteettiselle ja Saksassa tätä Valvolinen öljyä markkinoidaan synteettisenä, siis osasynteettisenä. Täyssynteettiset öljyjä kaupitaan saksassa ilmaisulla vollsynthetisches. Saksassa osasynteettisestä ei saa käyttää nimitystä vollsynthetisches.

        https://www.valvolineglobal.com/de-de/maxlife/

        Saattaa tällä Valvolinen öljyllä silti pystyä ajamaan, vaikka tosimiehet ajavat vain täyssynteettisillä.

        Kukaan ei ole määritellyt mitä "täyssynteettinen" tarkoittaa eikä se ole mikään virallinen termi.

        Jokainen nimeää tuotteensa siis sen mukaan miten kehtaavat.


    • Välys.väljyys.apu.öljys

      Vaihdoin nissan primeraan vm.99 360tkm maxlifet ja laitoin vielä liquid molyn oil saverin. Vuottaa kone hieman ulospäin.

    • Anonyymi

      kaadoin öljyt koneeseen niin ne valui suoraan läpi maahan kaikki. mistähän tämä mahtaa johtua? käynnistin moottorin niin se kyllä kävi ihan hyvin ja ajan sillä vieläkin ilman öljyjä koska edes valo ei pala mittarissa niin kaikki on hyvin kai. autoni on fiat linea. eli kannattaa ostaa fiat koska sen kone ei tartte välttämättä öljyä ollenkaan. no kaadoin vähän oliiviöljyä sinne kun vaimo sanoi että jotain raksutusta kuuluu ja siitähän se tykkäsi oliiviöljystä italiaano.

      • Anonyymi

        mikä noin turhauttaa?


      • Anonyymi

        käy nyt ensin optikolla, että näet, mihin öljyt kaadat,
        kai siivosit öljyt pihasta pois, ettei tule ympäristörikosta,
        pysyttele vaan oliivöljyssä, käy ruokiin, hiuksiin ja autoon sama aine


    • Anonyymi

      Valvoline on saranarasvaa, muuhun se ei kelpaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6203
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3976
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      260
      2373
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1930
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1393
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      961
    Aihe