Kuinka paljon sinulta liikenee aikaa lastenlasten hoitoon ?

omaelämä.

Itse autan lapsiani 4-5 kertaa vuodessa, mutta miksikään jokaviikkoiseksi
hoitotädiksi en rupea.

6

68

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Isoisä, Imatralta

Mitään velvollisuutta ei ole . Käymme joka vuosi linnanmäellä ja korkeasaaressa
      poikani lapsien kanssa. Se on siinä.

• Toistaiseksi käyn vain Linnanmäellä, yksinäni, kerran vuodessa.
      Jotta pysyisi tuntuma leikkiin, jos vaikka lapsenlapsi joskus syntyy.
      Miehenä on tunnustettava että en pahemmin sotkeutuisi, ennen kuin ovat jotain 3-4 v.
      H.

• bessie*

Niin paljon kun tarvitaan.

Meillä menee näin: Katsotaan tarve ja jaetaan vuorot. Asiaa helpottaa se, että teen itse työvuorolistani, ja toinen mummi ukki ovat jo eläkkeellä. Yleensä huolehdin lapsista kaksi-kolme kertaa viikossa, haen esikoulusta (lapsi "annetaan" vain ennalta sovitulle, aikuiselle noutajalle tai varmasti tunnetulle ja tutulle, jos ennakkosuunnitelmat muuttuvat), autan läksyissä, lämmitän tai valmistan heille ruoan, käytän harrastuksissa, enimmäkseen kuitenkin olen vain läsnä (ja luen). Kaksi kertaa viikossa tekee toinen mummi ja ukki samat jutut. Lasten isä on aika usein työmatkoilla ja äidille saattaa tulla pitkiä työpäiviä, joten aika usein minua tarvitaan enemmänkin, onnekseni.

Lomien tai viikonloppujen aikaan eivät tarvitse hoitajia, mutta kutsuja tulee muuten vain. Nyt en ole vähään aikaan heitä nähnyt, kun lähtivät vähän kaemmaksi pesutilojen remonttia pakoon. Kyllä onkin jo ikävä.

• Tase pappa

Meillä on aina hoidettu lastenlapsia jos on tarvittu. Kyselemättä ja vuoroja laskematta, aikaa säästämättä. Aikaa on joka ikinen kerta järjestynyt, tai järjestetty.
        Nyt sekin onnellinen ja antoisa aika on ohitse.

On vaan nyt jo poikien tytöt itse kohta lapsenteko-iässä.
        Yksi perässä heitetty iltatähti on vasta 7 kuukautinen tytön tyllerö.
        Sitähän ei anneta kotoaan pois silmistä - VIELÄ.
        On Äitinsä ensimmäinen ja Isänsä neljäs muksu, toisesta avioliitosta.
        Vanhimman ja nuorimman ikäväli on 18 vuotta.
        Pelkäänpä että neidistä tulee itsevaltias, lellitty pentu.

Oletteko muut panneet merkille, että lastenlapsia tulee hoidettua paremmin ja paljon enemmän aikaa käyttäen kun omia mukeloita aikoinaan.
        Kokonaisvaltaisesti.

Kun omat lapset olivat pieniä, oli huoli perheen toimeentulosta etusijalla.
        Vanhempana vasta huomasi, mistä oli jäänyt paitsi, kun oli paljon pois kotoa ja perheen parista, maailmalla uraa luomassa.
        Vähemmälläkin olisi ehkä tullut toimeen.
        Aika aikaa kutakin.

• Tarvittaessa, lähes joka päivä...On tosin vain yksi, sekin jo murkku, mutta silmällä pitoa vaatii kuitenkin..

• Toistaiseksi ei ole kysytty koska ei ole ollut tarvettakaan, siis lapsenlapsia. Minä ainakaan en ole hoputtanut niitä tekemäänkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      228
      3945
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2275
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      139
      1418
    5. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      126
      925
    6. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      909
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      900
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      288
      759
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      757
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      61
      736
    Aihe