Pitkä matka, riittääkö raha ?

matkaanmatkaan

Moikka.
Tammikuussa reissaan kohti indokiina thaimaa(riippu mielipiteestä lasketaanko mukaan;) ), ja kassa olis noin 4500€ /6kk, sisältäen kaiken liikkumisesta asumiseen ja ruokailuun. Menopaluu lennot suomesta eivät kuulu tuohon summaan.
Aika hidasta vauhtia liikkumassa ja pääasiassa junilla/busseilla.
Nyt kuitenkin vähän jänskättää että riittääkö tuo vai pitääkö sitä kovin nuukailla kaikessa. Koko ajan kuulee että siellä on tosi halpaa, mutta silti jotenkin tuntuu vähän pieneltä summalta, kun se sisältää kaiken.
En ole kova juhlija, enkä tupakkaakaan polta, joten niihin ei rahaa mene.
Reppureissulla olen ja ei ole huoneesta hirveästi väliä, kunhan on perussiisti ja tuuletin :)

Kernaasti kuulisin miten siellä nykyyään menee hinnoissa, jos joku on juuri pistäytynyt :)

5

260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säästä lisää

      4500 € / 6 kk tiukkaa tekee. 1000€/kk riittää nippa nappa. Aina kannattaa laskea matkakassaan ylimääräisiä kuluja , niitä tulee aina 6 kk matkalla.

    • :)

      Itse olin viime talvena Aasiassa reppureissulla, tosin vain pari kuukautta, päiväbudjettini oli noin 55€. Mukana olivat kaikki muu paitsi lennot Helsingin ja Bangkokin välillä. Lensimme kolme väliä koneella, junat ja bussit tulivat tutuiksi, vierailimme huvipuistoissa, eläintarhoissa, juhlimme paristi viikossa ja söimme kaikki ruuat ravintoloissa. Tuohon sisältyy myös viikko Singaporessa, jossa kului rahaa viikkoon noin 800€. Veikkaan, että vähemmälläkin olisi pärjännyt, eli noin 40€ päiväbudjetilla. Itse, kun tulet olemaan 6kk reissussa, tulee sinulle varmasti yllättäviä kuluja, sairastumisia, mahdollisia tavaroiden rikkoutumisia tai häviämisiä, jotka vievät yllättävän paljon rahaa.Esim. ystävääni puri koira aivan yllättäen Thaimaassa, vesikauhurokotuksiin meni täten yli 200€, eli joustovaraa kannattaa olla.

      Hieman hintoja, jotka tulivat ensimmäisenä mieleen, Thaimaa/Malesia/Indonesia-akselilla talvella 2010-2011

      -majoitus ilmastoidussa 2hengenhuoneessa 20€
      -majoitus tuulettimella varustetussa 2hengenhuoneessa 10-15€
      -nuudeli-/riisiannos kadulta 0,50-1€
      -pääruoka perusraflassa 2-5€
      -800km yöbussimatka 2luokassa vähän päälle 10€

      on myös hyvä huomata, että yksin matkustaminen on kalliimpaa kuin kaksin tai suuremmassa ryhmässä, etenkin yöpymiskustannusten osalta

    • halavallaellää

      Kiitoksia vaan vastaajille.

      Onnistun varmaan säästämään vähän yli 5000€ tuolle reissulle.
      Olen tosiaan hitaasti siirtymässä paikasta toiseen ja ideana olisi löytää eri paikoista asunto/gh, joissa olisi mahdollisuus tehdä omaa ruokaakin, ja olla paikallaan ainakin pari viikkoa kerrallaan ja valokuvata todella paljon.

      Kyllähän tuo hieman tiukoille vetää, mutta pitää vaan elää järkevästi ja toivoa ettei tulee liikaa yllätyskustannuksia.

      Hyvä matkavakuutus on myöskin, joten jos sairastuu, niin korvataan.

    • VV

      Hyvä matkavakuutus on kyllä pakollinen Aasian reissussa, mutta on kuitenkin hyvä huomata, että todennäköisesti joudut mahdollisen sairastumisen tapahduttua ensin itse maksamaan summan sairaalalle ja myöhemmin hakea korvausta omalta vakuutusyhtiöltäsi. Alkuperäisten kuittien toimittaminen vakuutusyhtiölle yleensä vaaditaan ja vakuutusyhtiön käsittely ja rahojen saaminen tilille saattavat hyvinkin viedä yhteensä yli kuukaudenkin ajan

      • Hyvä matkavakuutus

        vakuutus kortin takana on tiedot mistä lääkäri/sairaala voi periä kulut. Kannattaa ennen reissua ottaa selvää missä sairaaloissa / lääkärissä tämä sopimuspalvelu toimii, silloin ei todellakaan tarvitse maksaa mitään. Sellainen on hyvä matkavakuutus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      946
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      843
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      840
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      737
    5. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      731
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      697
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      682
    9. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      107
      673
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      35
      620
    Aihe