olen aloitellut vasta ostamalla kolme perhosorkideaa ja laitoin ne valmiiseen kaupanpussissa ostamaani orkideakasvualustaan. Kuitenkin nuo kaarnan palaset sun muut ovat todella isoja, että on tosi vaikea saada kukkia edes pysymään pystyssä. Lisäksi eihän tuommoiset kokkareet pidätä yhtään vettä ja ravinteita. Kun kastelen, vettä on ruukun pohjalla ja sitten kaadan ne pois, kun eihän sitä voi jättää sinne. Miten tekisin itse oikeanlaisen kasvualustan? Nyt orkideat voivat huonosti. Pudottavat kukkia ja lehdet lötköttävät ja lehtien väri on jo alkanut muuttumaan. Yksi kukkavana kuivuu latvasta alaspäin. Jos nyt saisi nuo edes pysymään elossa. Puhutaan siitä kukittamisesta sitten myöhemmin =)
Ihme kasvualustaa!
2
101
Vastaukset
- opetellut
Upota ruukut n. 20 min kasteluveteen kerran viikossa älä päästä vettä lehtihankoihin . Itse olen laittanut kiven alkuunsa kaarnan päälle pysyvät paremmin pystyssä.
- kaarnailijatar
Voit tehdä omaa kasvualustaa hakemalla jostain puuliiteristä tai tien varresta
männyn kaarnapaloja, koivun "kaarnaa" (sitä puun ja tuohen välistä) ja puuhiiltä
jostain tuhkien seasta. Pilko pieneksi.
Lumikukka-orkideatalon Pekka Ranta neuvoi: Ruukku upotetaan reunoja myöten kerran viikossa pehmeään veteen tunniksi, siis sade-, järvi- lumesta sulatettu tms.
Vesilaitoksen kraanavedessä on aina kemikaaleja, joita kukka ei siedä.
Onhan kukkasi läpinäkyvässä ruukussa niin että juuretkin saavat valoa?
Itse laitoin koko hoidon vielä suureen lasipurkkiin, jonka pohjalla kiviä ja vettä,
joka haihtuessaan pitää ilmaa kosteana.
Onhan ruukkusi pohjassa reikiä?
Istutin pienen poikasen reiälliseen viinirypälerasiaan ja hyvin viihtyy.
Sumuttele lehtien alapuolia. Pidä kukkasi valossa vaan ei suorassa paahteessa. Tsemppiä!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1435890
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL2644875Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400002543040- 122031
- 1651722
Nainen, älä tee aloitetta, jos
Jos olet: - ylipainoinen - yksinhuoltaja - tatuoitu - tukassa on varoitusväri - sinulla on muita lävistyksiä kuin korvak1841603- 1041303
Persut palkitsisi verohelpotuksin röökin polton ja ryyppäämisen lopettamisesta
>> Perussuomalaiset ehdottavatkin, että haittaverojen sijaan terveellisestä elämää viettäville ihmisille voitaisii2181282Veronika Honkasalo(vas.)venäjän asialla
Honkasalon mukaan mukaan venäläisiä turvapaikanhakijoita kohdellaan lainvastaisesti. "Vasemmistoliiton varapuheenjohtaj961200- 601157