Arki parisuhteessa??

tylsäävaihehkeää??

Olen alkanut kovasti miettimään sitä tavallista tylsää arkea parisuhteessa, että millaista sen "kuuluu" olla. Oma mies jätti minut pari kk sitten ja kovasti olen häntä ja meidän suhdetta ikävöinut MUTTA kun olen alkanut pikkuhiljaa päästä yli niin oliko suhde kuitenkaan sitä mitä haluan. En ollut ehkä ihan niin onnellinen mitä olisin toivonut. Vai odotanko suhteelta liikaa, ehkei sellasia sadun prinssejä olekkaan.
Ex-mieheni ei siis ollut kovin romanttinen.. ei tullut ikinä kukkia, ei valmista ruokaa kun tulin töistä, ei mitään lepyttelylahjoja tai tekoja. Toisaalta hän oli hyvinkin romanttinen: sanoi minua aina kullaksi ja halasi/koski kun käveli ohi, maksoi joskus (huom. joskus) ravintolassa, tykkäsi aina olla lähekkäin. Käsikädessä ei tosin tykännyt kävellä kaupungilla, toisin kun minä. Minusta tuo romanttisuus ei kuitenkaan ollu tarpeeksi ja haluisin ehkä vielä romanttisemman miehen mutta onko sellasia edes.
Sitten ex tykkäsi olla todella paljon jätkien kanssa ja usein ei ollut sellasta vkl ettei hän olisi mennyt juhlimaan ja minä jäänyt yksin tai mennyt omien kavereiden kanssa kun en halunnut olla yksin. Ehkä sellasita miestä ei saa joka jaksaa aina olla naisensa kanssa, tai jos jaksaa niin sitten siihen kyllästyy :D

Entä se yleisen elämän sujuminen? Millaista sen kuuluu olla? Meillä oli exän kanssa mukavaa, juttelimme aika paljon ja nauroimmekin. Tosin alussa oli hauskempaa, loppua kohti suhde kai väljähti ja alkoi olla tylsää yhdessä. Ei enää keksinyt niin paljon puhuttavaa ja ei naurattanut kaikki jutut, kun tuntui että kaikki oli jo niin kuultu ja nähty. Tehtiin yhdessä ruokaa ja katsottiin iltaisin leffoja, joskus käytiin ulkona. Siinä oli meidän elämä. Melko tylsää. En tiiä mitä haluan parisuhteelta ja voiko se olla sellaista säkenöivän ihanaa niin kuin leffoissa?? jotenkin vaan tuntuu että se suhde mikä minulla oli ja jota olen ikävöinyt, ei ollutkaan kovin loistokas. Miksi mietin näitä? Mies haluisi tavata uudestaan ja puhuu siihen säyyn että haluaakin minut takasin. Olen iteknyt hänen perään paljon mutta onkohan nyt jo liian myöhästä kun on tullut yllä olevia mietteitä mun ajatuksiin meidän suhteesta :o

5

504

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TulevaRouva

Kumpikaan noista mainitsemistasi miehistä ei varmastikaan ollut sinulle sopiva elämänkumppani, ainakaan tuon kertomasi perusteella. Miehiähän tällä pallolla on moneen junaan. Mitään elokuvamaista romantiikkaa tuskin kannattaa tavoitella, sitä harvemmat saa, mutta perus arkiromantiikka on mahdollista.

Parisuhde vaatii työtä (jonka jokainen varmasti tietää) ja jotta romantiikkaa olisi pidemmässäkin suhteessa, vaatii se hieman vaivan näköä. Jos kerrot miehellesi mistä asioista pidät ja tulet iloiseksi, niin luulisi tyhmemmänkin niitä asioita joskus tekevän. Sen verran voi ja pitää nähdä toisen eteen vaivaa.

Oma mieheni ei nyt ole mikään yltiö-romantikko, mutta hän saa minut siitä huolimatta tuntemaan itseni maailman kauneimmaksi ja ihanimmaksi naiseksi :) Tietysti elämä opettaa, alussa mieheni oli hyvinkin kokematon, niin kuin minäkin, joten ekat vuodet meni tietty rakkauden huumassa, mutta sitten kun se arki sieltä koputtaa ovelle, niin alkaa se tahdon vaihe elämässä. En ainakaan koe, että meidän arki olisi tylsää. Teemme paljon asioita yhdessä ja käymme pitkiä keskusteluja ihan sohvalla sylikkäin istuessa. Mieheni kehuu minua joka päivä ja sanoo rakastavansa. Hän tekee meillä ruoat suurimmaksi osaksi ja osallistuu muutenkin kodin ylläpitoon. Välillä on kiva tehdä yhdessä reissuja ja suunnitella tulevaisuutta. Jollekinhan tällainen perus arki on varmasti tappavan tylsää, mutta minä olen onnellinen :) Ei sitä enää tässä vaiheessa elämää ja parisuhdetta kaipaa mitään ylimääräistä jännitystä ja draamaa elämäänsä. Olet ilmeisesti aika nuori kirjoittamasi tekstin perusteella, joten suosittelen lämpimästi elämän eteenpäin jatkamista ja hauskan pitämistä. Kerkeät rypemään parisuhteen iloissa ja suruissa myöhemminkin ja luultavasti hieman sopivamman miehen kanssa :)

• Arki on sellainen

millaiseksi te sen rakennatte, siihen kuuluu tasan kaikkea sitä mitä te haluatte. Muihin on turha verrata ja mitään sääntöä ei ole miten parin tulee käyttäytyä.

• JE

Jeps justiin noin "Arki on sellainen", mä en ymmärrä miks sen arjen pitäisi olla
        jotain tylsää ja ei kivaa.

• oi voi

ehkä minulla on enemmän miehen aivot siinä mielessä, että mielestäni olisi typerää kehua ja sanoa että rakastan JOKA PÄIVÄ. Se tuntuu silloin ikään kuin fraasilta. Kyllä se enimmäkseen käytännössä näkyy, onko totta vai ei. Siinä olen täysin nainen että hellyydestä tykkään, olen semmonen pusukala ja halinalle. Toisille se ei sovi. Mutta kukat voi suosiolla jättää pois. Mieluumiin vois tuoda jotain oikeasti mieleen vaikuttavaa, kuten hyvää alkosta tai suklaata tai sitten vaan perushyvän setin sängyssä ;D
      Vaikea sanoa millasta kuuluu olla. Minulle ei sovi se, että toinen hyppää kavereiden kanssa joka vkl. Tietysti joskus ja vaikka menisikin päivittäin mutta ei yömyöhään ja suurinta osaa ajasta.

• JE

Toiset vaan on sellasia rauhattomia, mistä sitten johtuneekin?
      Aina pitäs olla jotain säpinää!
      Meillä oli exän kanssa yhteinen hieno harrastus (ja olis voinu olla enemmänkin)
      mut sekään ei riittänyt vaan hänen piti päästä omalle paikkakunnalle aina välillä ..syytä ei kysyttäessä osannut kertoa???

No ehkä me ei vaan sovittu sitten yhteen? Niinkuin hän jälkeen päin kertoi "Et sovi mulle".
      Toiset tykkää riitelystä ja jopa siitä kun toinen komentelee ja alistaa
      ..ei voi ymmärtää : /
      Hyvä esimerkki kun oltiin ihanasti hellästi rakasteltu niin, hän sanoi että
      "joo mun puolesta voidaan kokeilla vaikka mitä mutta pa..kaa en suostu syömään"!!
      Siis haloo?? Mitä helevettiä ..olin ku puulla päähän lyöty?????

Mä luulen että hällä on nyt samanlainen kumppani minkä kanssa oli aviossa yli 20 vuotta, vaikka minulle hänet haukkui juopoksi ja väkivaltaiseksikin.

Hellä ja kiltti mies ei kelpaa ja miksi kelpaisikaan jos ei sellaiseen ole tottunut?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      48
      2982
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      92
      2808
    3. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      61
      2666
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      71
      2626
    5. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      95
      2590
    6. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      107
      2175
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      52
      2039
    8. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      143
      1900
    9. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      61
      1852
    10. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      23
      1737
    Aihe