Jumala vanhurskauttaa mutta asia on epäselvä nykyajan ihmisille ja lisäksi lahkon "valaistut" ja ne muut talutettavat ovat käsittäneet uskoontulon, uudestisyntynisen, kasteen, sekä Raamatun eri opit aivan kuten uudestikastajat opettavat siellä saatanan synagoogissaan.
He eivät opeta vanhurskautta uskon kautta yksin uskosta yksin armosta ilman lain tekoja.
Kun heiltä kyselee tai kuuntelee heidän puheitaan huomaa kuinka usko heillä ei olekaan sitä vanhurskautta minkä kautta Jumala vanhurskauttaa syntisen.
Lahkoissa on tekojen vanhurskaus ja sen he väittävät olleen Apostolisen ajan uskon vanhurskautta, vaikka helluntailaisia saati torontolaisia ja muita lahkohenkiä ei kulkenet paikasta toiseen lahkosaappaissaan.
Jokaisen pitäisi huomata uudestikastajien uskon, uskoontulemisen olevan päinvastaista, tekojen vanhurskauteen eli helluntailaisuuteen perustuvaa uskoa jonka he ovat "ratkaisseet" päättäneet, toteuttaneet, vapaalla tahdollaan toteuttaen sen inhimillisillä kyvyillään joka heidän mukaan on mahdollista, mutta jo heidän julistama kirottu kaste on osoitus siitä suunnasta ja kaikista valheista mihin sokeat sokeain taluttajat, sudet lammasten vaatteissa ovat sotkeutuneet vieden itsensä ohella muita kadotukseen.
Mihin sinä olet perustanut uskosi?
33
58
Vastaukset
- näin se on
Totta
Ev. lut lahkossa vanhurskauttaminen perustuu vanhempien ja kummien tekoihin!!
Kummit ratkaisevat, milloin Jumalan pitää toimia.
Ei siihen Jumalaa tarvita!- E.Erik,23
Ei vaan luterilaiset vanhemmat vaikka olisivat nimikristittyjä antavat lapsensa Jumalan huomaan ja he tietävät että kaste ottaa vastaan lapsemme ja kun Kolmiyhteinen Jumala on ja vaikuttaa kasteessa ja sen kautta niin vanhemmat ovat onnellisia.
- näin se on
E.Erik,23 kirjoitti:
Ei vaan luterilaiset vanhemmat vaikka olisivat nimikristittyjä antavat lapsensa Jumalan huomaan ja he tietävät että kaste ottaa vastaan lapsemme ja kun Kolmiyhteinen Jumala on ja vaikuttaa kasteessa ja sen kautta niin vanhemmat ovat onnellisia.
Väärin.
Luterilainen oppi riistää lapset Jumalan huomasta vaatimalla, että vauva pitää kastaa, jotta hän kelpaisi Jumalalle.
Raamatun mukaan vauva on Jumalan huomassa ILMAN VESISEREMONIAAKIN!!!
Joh 10:29
Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkea, eikä
kukaan voi riistää heitä minun Isäni kädestä." - E.Erik,23
näin se on kirjoitti:
Väärin.
Luterilainen oppi riistää lapset Jumalan huomasta vaatimalla, että vauva pitää kastaa, jotta hän kelpaisi Jumalalle.
Raamatun mukaan vauva on Jumalan huomassa ILMAN VESISEREMONIAAKIN!!!
Joh 10:29
Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkea, eikä
kukaan voi riistää heitä minun Isäni kädestä."Luterilainen oppi riistää lapset Jumalan huomasta vaatimalla, että vauva pitää kastaa, jotta hän kelpaisi Jumalalle???Kuka niin sanoo???
Tolvana ei tiedä miksi lapsi kastetaan ja luulee itse tolvanana että kelpaa jumalalleen sitten kun on hyljännyt sisältöineen kasteen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja ottanut lahkolaisten kasteen sen sijaan mutta lahkojen kasteille ole muuta lupausta annettu kuin helvetin tuli. - Uusi oppi kun
E.Erik,23 kirjoitti:
Luterilainen oppi riistää lapset Jumalan huomasta vaatimalla, että vauva pitää kastaa, jotta hän kelpaisi Jumalalle???Kuka niin sanoo???
Tolvana ei tiedä miksi lapsi kastetaan ja luulee itse tolvanana että kelpaa jumalalleen sitten kun on hyljännyt sisältöineen kasteen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja ottanut lahkolaisten kasteen sen sijaan mutta lahkojen kasteille ole muuta lupausta annettu kuin helvetin tuli.kasteetkin hyljätään, olet aika opettaja. Sinun kannattaa syntyä Isästä ja Pojasta ja Pyhästä Hengestä. Etsi Jumalan valtakuntaa Jeesuksen nimessä.
E.Erik,23: >> ... tekojen vanhurskauteen eli helluntailaisuuteen perustuvaa uskoa jonka he ovat "ratkaisseet" päättäneet, toteuttaneet, vapaalla tahdollaan toteuttaen sen inhimillisillä kyvyillään ... >>
Eikö tämä seuraava ole itseasiassa sisällöllisesti monen helluntailaisen todistus:
"Olin synneissäni, en ollut uskossa. Mutta sitten kotona polvistuin sänkyni viereen ja rukoilin rukouksen (tai sitten 'menin kokouksessa eteen' ja siellä etuosassa rukoilin rukouksen). Sen jälkeen olin uskossa, syntini oli pesty pois! Siis se ratkaisurukoukseni pelasti minut! Teki minut uskovaksi! Se rukoukseni pesi minut synneistäni! Rukouksellani pesin itseni synneistäni! Kiitos siitä!"
>>Normaali Jeesukseen Kristukseen uskovaksi tuleminen, pääpiirteet: uskoen evankeliumin antaa kastaa itsensä.>> (www.opetuksia.net)- E.Erik 23
"Olin synneissäni, en ollut uskossa. Mutta sitten kotona polvistuin sänkyni viereen ja rukoilin rukouksen (tai sitten 'menin kokouksessa eteen' ja siellä etuosassa rukoilin rukouksen). Sen jälkeen olin uskossa, syntini oli pesty pois! Siis se ratkaisurukoukseni pelasti minut
ei rukous sinua ja muita helluntailaisi vanhurskauta se mitä kirjoitit on sitä ihteänsä ihmistekoa johon lahkon kaste liittyy muine opetuksineen jotta päästäisiin sisälle valheen köysiin kiinnitettynä lahkon jäseneksi.
Olet julistanut itsesi vanhurskaaksi oman ratkaisurukouksesi kautta.
En halua mollata sinua, kiitos rehellisestä kirjoituksestasi.
Ymmärsit väärin edellisen kirjoitukseni. En minä hyväksy "ratkaisurukous" -opetusta! En minä ole helluntailainen enkä ajattele tulleeni uskoon rukoilemisellani. Siis ei minun todistukseni missään tapauksessa ole tämän sisältöinen:
"Olin synneissäni, en ollut uskossa. Mutta sitten kotona polvistuin sänkyni viereen ja rukoilin rukouksen (tai sitten 'menin kokouksessa eteen' ja siellä etuosassa rukoilin rukouksen). Sen jälkeen olin uskossa, syntini oli pesty pois! Siis se ratkaisurukoukseni pelasti minut! Teki minut uskovaksi! Se rukoukseni pesi minut synneistäni! Rukouksellani pesin itseni synneistäni! Kiitos siitä!"
Raamatussa Apostolien teot -kirjassa kerrotaan monesta kastamisesta, mutta - huomaa tämä! - siellä ei ole kerrottu "uskoontulorukouksen" suorittamisesta. Jos tuo "uskoontulorukous" -opetus olisi apostolien opetusta, tietysti Apostolien teot -kirjassa olisi esimerkkejä siitä!
>>Normaali Jeesukseen Kristukseen uskovaksi tuleminen, pääpiirteet: uskoen evankeliumin antaa kastaa itsensä.>> (www.opetuksia.net)- E.Erik23
sanotusta käy ilmi että perustit uskoon tulemisesi tekoon kun sanoit sen jälkeen olin uskossa...
Mieti nyt enempi mitä kirjoitin sinua ja muita varten en halua että joudut kadotukseen enkä halua sinun olevan eli elävän epätietoisuudessa vaan pyhässä varmuudessa jossa Kristus on ja pysyy! Amen!
ps. en väitä etteikö Jumala sinua rakastaisi vaan tiedän Jumalan puhuvan sinulle ja muillekin uskon vanhurskaudesta ja muustakin.
Se ettei tiedä ei ole häpeä ja se on hyväksi sielulle kun etsii vaikka hapuillen.
May The Lord bless you. E.Erik23 kirjoitti:
sanotusta käy ilmi että perustit uskoon tulemisesi tekoon kun sanoit sen jälkeen olin uskossa...
Mieti nyt enempi mitä kirjoitin sinua ja muita varten en halua että joudut kadotukseen enkä halua sinun olevan eli elävän epätietoisuudessa vaan pyhässä varmuudessa jossa Kristus on ja pysyy! Amen!
ps. en väitä etteikö Jumala sinua rakastaisi vaan tiedän Jumalan puhuvan sinulle ja muillekin uskon vanhurskaudesta ja muustakin.
Se ettei tiedä ei ole häpeä ja se on hyväksi sielulle kun etsii vaikka hapuillen.
May The Lord bless you.E.Erik23: >>sanotusta käy ilmi että perustit uskoon tulemisesi tekoon kun sanoit sen jälkeen olin uskossa...>>
Tuo lainausmerkkeissä oleva on tosiasialliselta sisällöltään esimerkiksi jonkun helluntailaisen todistusta, ei minun! Moni helluntailainen ajattelee, että "en ollut uskossa, rukoilin, sen jälkeen olin uskossa". Minä en ajattele tuolla tavalla! En ole koskaan rukoillut "ratkaisurukousta", "uskoontulorukousta", "pelastusrukousta", miksi sitä sitten sanotaankaan.
Lue täältä mitä ajattelen "ratkaisusta": http://www.opetuksia.net/index.php/muuta-asiaa-raamatusta/ratkaisu- E.Erik 23
JEV238 kirjoitti:
E.Erik23: >>sanotusta käy ilmi että perustit uskoon tulemisesi tekoon kun sanoit sen jälkeen olin uskossa...>>
Tuo lainausmerkkeissä oleva on tosiasialliselta sisällöltään esimerkiksi jonkun helluntailaisen todistusta, ei minun! Moni helluntailainen ajattelee, että "en ollut uskossa, rukoilin, sen jälkeen olin uskossa". Minä en ajattele tuolla tavalla! En ole koskaan rukoillut "ratkaisurukousta", "uskoontulorukousta", "pelastusrukousta", miksi sitä sitten sanotaankaan.
Lue täältä mitä ajattelen "ratkaisusta": http://www.opetuksia.net/index.php/muuta-asiaa-raamatusta/ratkaisukyllä olen lukenut sen ja tiedän kuinka tietämättömät itseuskoiset leikkivät sanalla joka suoraan sanoen vie heidät ja muut jotka niitä seuraavat, kadotukseen.
- voi pimeyttä
JEV238 kirjoitti:
E.Erik23: >>sanotusta käy ilmi että perustit uskoon tulemisesi tekoon kun sanoit sen jälkeen olin uskossa...>>
Lue täältä mitä ajattelen "ratkaisusta": http://www.opetuksia.net/index.php/muuta-asiaa-raamatusta/ratkaisuSe on vähän saman tapaista, kuin JEV:n oppi:
En ollut uskossa, mutta kun totenapitäen menin kasteelle, niin usko
tuli aivan sydämeen"!!!
Sellaista se ratkaisukasteellemeno on!
JEV:llä on sitten vilkas mielikuvitus:
"Minä en ajattele tuolla tavalla! En ole koskaan rukoillut "ratkaisurukousta", "uskoontulorukousta", "pelastusrukousta", miksi sitä sitten sanotaankaan"!!!
Ei kukaan muukaan ole kuullut niistä. Ne ovat JEV:n haukkumasanoja ja omaa
keksintöä!
Olisiko "uskoontulokaste" parempi termi? voi pimeyttä kirjoitti:
Se on vähän saman tapaista, kuin JEV:n oppi:
En ollut uskossa, mutta kun totenapitäen menin kasteelle, niin usko
tuli aivan sydämeen"!!!
Sellaista se ratkaisukasteellemeno on!
JEV:llä on sitten vilkas mielikuvitus:
"Minä en ajattele tuolla tavalla! En ole koskaan rukoillut "ratkaisurukousta", "uskoontulorukousta", "pelastusrukousta", miksi sitä sitten sanotaankaan"!!!
Ei kukaan muukaan ole kuullut niistä. Ne ovat JEV:n haukkumasanoja ja omaa
keksintöä!
Olisiko "uskoontulokaste" parempi termi?JEV238: >>Minä en ajattele tuolla tavalla! En ole koskaan rukoillut "ratkaisurukousta", "uskoontulorukousta", "pelastusrukousta", miksi sitä sitten sanotaankaan.>>
nn: >>Ei kukaan muukaan ole kuullut niistä.>>
Oletko elänyt laput silmillä ja korvilla? Ihan TV7:ssakin opetetaan "pelastusrukousta". Jos et usko, että näin on, niin katso! :
http://www.tv7.fi/vod/player.html;jsessionid=6A2683A2CA25AB29DC63819F646198C5?id=12545
Ja seuraavassa ote "uskoontulorukouksesta", "ratkaisurukouksesta" (Suomen suurimman helluntailaisyhteisön, Helsingin Saalemin internetsivustolta):
" ... ' ... Tunnustan, että olen tehnyt syntiä Jumalaa ja lähimmäisiäni vastaan. Pyydän, että annat kaikki syntini anteeksi ja lahjoitat minulle voiman uuteen elämään. Haluan ottaa Sinut vastaan henkilökohtaisena Pelastajanani. Tule asumaan minun sydämeeni ja tee minut Jumalan lapseksi. ... ' ...
* Kiitä Jeesusta siitä, että hän on tullut elämääsi ja sinusta on tullut Jumalan lapsi (Joh. 1:12)
* Kiitä, että kaikki sinun syntisi on annettu anteeksi (1 Joh. 2:12)"
Siis tuon mukaan ensin ei-uskova. Sitten rukous. Sitten sen rukouksen jälkeen: "Kiitä ... sinusta on tullut Jumalan lapsi ... Kiitä ... syntisi on annettu anteeksi". Siinähän mennään selvästi "uskoontulorukous" -opin mukaan!
nn: >>Olisiko "uskoontulokaste" parempi termi?>>
Jos on pakko ottaa käyttöön jokin termi, niin
"erityisesti USKOONTULEVIEN KASTE"!
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9958643
Halleluja! Jumala tekee ihmeitä! Moni pelastumaton, syntiä tehnyt ihminen on saanut ensimmäistä kertaa elämänsä aikana syntinsä anteeksi juuri kastamisensa hetkessä! Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan veri on puhdistanut heidät juuri heidän kastamisensa hetkessä!
" ... anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi ... " (ks. (Apt. 22:16)).
- vauvakasteeseenko?
Vai syntyikö uskosi Jumalan sanan kautta kuultuasi Jeeseksesta?
Jos jälkimmäiseen, niin olet autuas ja voit ottaa ensimmäisen kasteesi tahtoessasi Jeesuksen opetuslapsena seurata Mestariasi myös kasteasioissa ja hyvä on anoa myös Pyhän Hengen kastetta, sillä anovat sen saavat Jeesukselta kenties uskovien pannessa kätensä päällesi ja anoessaan, sillä Herra toimii palvelijoittensa kautta tänäänkin.
Herran armo ja totuutta tahtonsa ymmärtämiseksi ja tekemiseksi. Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu. Pelkästä kasteesta ilman uskoa ei ole mitään viitteitä Raamatussa, sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi.- tunn. lutherilainen
minä olen saanut Hengen aivan samoin ja samoilla sanoilla kun Pietari joka puhui ja...
- Mitä Henki on
tunn. lutherilainen kirjoitti:
minä olen saanut Hengen aivan samoin ja samoilla sanoilla kun Pietari joka puhui ja...
sinulle opettanut kasteista Jeesuksen nimessä ja Raamatun kautta?
- tunn. lutherilainen
Mitä Henki on kirjoitti:
sinulle opettanut kasteista Jeesuksen nimessä ja Raamatun kautta?
mikä henki se sinua opettaa kaikenlaista mitä et edes ymmärrä?
- "Milläs kasteella ..
tunn. lutherilainen kirjoitti:
mikä henki se sinua opettaa kaikenlaista mitä et edes ymmärrä?
sinä olet kastettu, kun et ole kuullut Pyhästä Hengestä?" Jos sinulla ei ole Herran Jeesuksen Henkeä sinä et ole hänen omansa etkä ole syntynyt vedestä ja Hengestä. Tee parannus ja ano elävää vettä Jeesuksen nimessä niin saat kokea syntymisen opetuslapsekseen ja Isän lupauksen lapseuteen.
Mitä minä en ymmärrä?
- Uskova mies
Kuinka käy niiden vauvojen jotka kuolevat esimerkiksi liikenneonnettomuudessa ennen kastetta? Joutuvatko he viattomina kadotukseen? Itse olen sitä mieltä, että he ovat taivaskelpoisia niin kauan kun oppivat hyvän ja pahan eron sekä alkavat tekemään tietoisesti syntiä. Ei Jumala rankaise ketään viattomia, vaan Hän rankaisee tehdyistä synneistä jos ei niitä omasta tahdosta haluta sovittaa Jeesuksen sovitustyön kautta.
Vauvakaste ei takaa mitään pelastusta. Vauvana kastetut saattavat olla satanisteja, Jumalan pilkkaajia ja ateisteja lopun ikäänsä tulematta uskoon. Kysyn vaan että pelastiko vauvakaste heidät? Ei. Tämä jo yksistään todistaa vauvakasteopin vääräksi. Tämä on kirkon petollisin harhaoppi. Se oppi tuudittaa ihmisen väärään rauhaan, että ei tarvitse tulla uskoon ja tehdä parannusta pelastuakseen. Riittää kun on kastettu vauvana ja eikun synnin tekoon kaksin käsin. Niinhän minullekkin kävi, että papit vakuuttelivat että kun on kastettu vauvana, niin ei muuta tarvita. Ajattelin että ompas helppoa tämä elämä, saa rypeä mielin määrin synnissä, ja silti pelastuu. Onneksi Jumala kutsui minua nimeltä, ja sain tulla omasta halustani uskoon kun lopetin kapinoinnin Jumalaa vastaan.
Miksi sitten Jeesus kehotti uudestisyntymään ja tekemään Taivaallisen Isän tahdon, jos joku vauvakaste riittäisi pelastukseen? Ja toisekseen, miksi Raamatussa sanotaan että usko ilman tekoja on kuollut? Kyllä uskovan elämästä täytyy näkyä usko ulospäin, ensialkuun ainakin muuttuneena mielenlaatuna ja ennemmin tai myöhemmin uskon tekoinakin.. Voidaan aiheellisesti kysyä että onko joku uskossa vai ei, jos ei Hengen hedelmiä näy.- E.Erik,23
ja siinä meillä taas eräs Raamattua ei tunteva lahkohenki joka kyllä osaa järkensä kautta kieltää sen mitä Raamattu opettaa.
Uudestisyntymisestäkään eivät lahkohenget tiedä, mitä se on.
Minulle taas jo 3 vuotiaana Pyhä Henki on vakuuttanut Jumalan armosta että tulin Jeesuksen uskoon tai minulla oli usko Jeesukseen josta todistin muillekin jotka eivät uskoneet, mutta tiesivät omassatunnossaan Jumalan puhuvan heille.
Sitten jauhetaan kirkosta ja papista ja ei puhuta lutherilaisesta tunnustuksesta josta ei piispat puhu eikä papit saarnaa.
Ei se kirkko ole eikä mikään muu kuin kääntymättömien lahko, tai saatanan synagooga. - huolestunut!!
E.Erik,23 kirjoitti:
ja siinä meillä taas eräs Raamattua ei tunteva lahkohenki joka kyllä osaa järkensä kautta kieltää sen mitä Raamattu opettaa.
Uudestisyntymisestäkään eivät lahkohenget tiedä, mitä se on.
Minulle taas jo 3 vuotiaana Pyhä Henki on vakuuttanut Jumalan armosta että tulin Jeesuksen uskoon tai minulla oli usko Jeesukseen josta todistin muillekin jotka eivät uskoneet, mutta tiesivät omassatunnossaan Jumalan puhuvan heille.
Sitten jauhetaan kirkosta ja papista ja ei puhuta lutherilaisesta tunnustuksesta josta ei piispat puhu eikä papit saarnaa.
Ei se kirkko ole eikä mikään muu kuin kääntymättömien lahko, tai saatanan synagooga.Miksihän sinun, E. Erik, kirjoituksissasi ei näy minkäänlaista Hengen hedelmää,
rakkautta tai pitkämielisyyttä???
Herää kysymys, että mikähän henki sinussa vaikuttaa?
"Siitä teidät tunnetaan minun opetuslapsikseni, että teillä on keskinäinen
rakkaus"! - E.Erik,23
huolestunut!! kirjoitti:
Miksihän sinun, E. Erik, kirjoituksissasi ei näy minkäänlaista Hengen hedelmää,
rakkautta tai pitkämielisyyttä???
Herää kysymys, että mikähän henki sinussa vaikuttaa?
"Siitä teidät tunnetaan minun opetuslapsikseni, että teillä on keskinäinen
rakkaus"!kirjoitukseni ovat aina täynnä hengen hedelmää ja Jumalan kunnioittamista.
Lahkopässit eivät tiedä että harhaoppiset saa tuomita sanalla ja se on hyvä teko ja voin sanoa pystyväni parempaankin.
En pidä lahkolaisia veljinäni.
Jokin yksilö saattaa kyllä olla nk. veli mutta ne amatsoonit miesten tamineissa ja kaikessa jumalattomassa aistillisuudessaan eivät ole sisariani.
Huolestuhan oikeista asioista kuomaseni. - huolestunut!!
E.Erik,23 kirjoitti:
kirjoitukseni ovat aina täynnä hengen hedelmää ja Jumalan kunnioittamista.
Lahkopässit eivät tiedä että harhaoppiset saa tuomita sanalla ja se on hyvä teko ja voin sanoa pystyväni parempaankin.
En pidä lahkolaisia veljinäni.
Jokin yksilö saattaa kyllä olla nk. veli mutta ne amatsoonit miesten tamineissa ja kaikessa jumalattomassa aistillisuudessaan eivät ole sisariani.
Huolestuhan oikeista asioista kuomaseni.Noin puhuu oikea lahkopässi!!!
Saparo vaan heilii ja sorkat näkyy.
- Uskova mies
Onko ihminen sitten pelkkä tahdoton olento, joka vain elää elämänsä eikä hänellä olisi mitään päätösvaltaa pelastuksensa suhteen ottaako Jeesuksen vastaan vai ei? Eihän silloin tarvittaisi evankeliumin saarnaamista kaikille kansoille. Pelkkä kasteko vauvana riittää, niinkö? Ei mene minun jakeluun tämä. Siis miksi saarnata yleensä evankeliumia, jos kerran vauvakaste pelastaa? Usko Jeesukseen pelastaa sekä pyhityselämä Hänen voimassaan. Ei se vauvakaste minulle ainakaan mitään uskoa tuonut, enkä usko että sillä hetkellä muillekkaan. Se on sitten yksilöllistä, milloin ihminen voi tulla uskoon.
- E.Erik,23
sinulla on koko lahkokirjo vääriä ajatuksia Raamatusta ja niiden tähden suosittelisin ottamaan esoteerisia kirjoja kouraan ja ottaa asioista selko.
- E.Erik,23
ei sinulla eikä kenelläkään ole päätös tai ratkaisuvaltaa mitä uskoon eli pelastukseen tulee.
Vielä nykyäänkin törmää tällaiseen tietämättömyyteen.
Ei lutherilaiset opeta että kaste tekona pelastaisi miksi sinä sellaista alat väittämään?
Mitä helv. yksilöllistä ja tässäpä näen taas uuden tavan tulla uskoon se on:yksilöllinen uskoontuleminen?
Selitä se perusteellisesti. - Uskova mies
E.Erik,23 kirjoitti:
ei sinulla eikä kenelläkään ole päätös tai ratkaisuvaltaa mitä uskoon eli pelastukseen tulee.
Vielä nykyäänkin törmää tällaiseen tietämättömyyteen.
Ei lutherilaiset opeta että kaste tekona pelastaisi miksi sinä sellaista alat väittämään?
Mitä helv. yksilöllistä ja tässäpä näen taas uuden tavan tulla uskoon se on:yksilöllinen uskoontuleminen?
Selitä se perusteellisesti.Kyllä ihmisellä on annettu valinnanvapaus pelastuksen suhteen, eli ottaako pelastuksen vastaan vai ei. Tuosta uskoontulosta sanoisin, että sylivauvat eivät usko ainakaan mitään. Siihen vaaditaan kielellinen ymmärryskyky, että voidaan puhetta ymmärtää. Sitten kun ihminen ymmärtää mistä evankeliumissa on kyse, silloin hänellä on vapaus ottaa Jeesus vastaan tai hylätä Herra. Sitä en tiedä että missä iässä se tapahtuu kenenkin kohdalla. Se on yksilöllistä, eikä kaikki tule ikinä uskoon.
- Uskova mies
Mitäköhän näistä minun mainitsemista asioista ei ole Raamatussa? En tietenkään tunne Raamattua kovin paljon, koska olen ollut uskossa vain kolmisen vuotta. Mutta eikö siellä sanota esim. tämä, että joka hylkää pyhityksen, hylkää samalla Herran? Jeesus kehoitti uudestisyntymään. Ei Hän varmastikaan sitä sanonut vauvoille, vaan ymmärrysiässä oleville. Hän kehotti myös jättämään syntielämän. Nämä kaikki tietääkseni on Raamatussa.
En tarvitse mitään tunnustuskirjoja. Ainoa kirja jota uskova todella tarvitsee on Raamattu. Enhän minä usko Lutheriin vaan Jeesukseen. Mitä mieltä muuten olet Lutherin vihakirjasta Juutalaisia kohtaan. Hänhän käski polttaa heidän synagogansa kirjassaan. Eikö Juutalaisia pitäisi nimenomaan siunata eikä kirota? Erosin mm. tästä syystä ev-lut kirkosta.- Uskova mies
Siis tämä äskeinen viestini on osoitettu E.Erik,23 nimimerkille.
- E.Erik,23
Luther kirjoitti aivan oikein ja Raamatullisesti juutalaisista, mutta tunnusti kyllä jälkeenpäin kirjoittaneen hieman ankarasti.
No 3 vuotta on lyhyt aika mutta kyllä se siitä etenee en sitä epäile.
Alku tahtoo olla takkuista mutta pitää olla aikaa ottaa selväksi uskon asioista.
Koko ikämme on kilvoitusta ja vaivaa tunnustamisen tähden .
saatana näet tietää varmasti kuka uskoo ja kuka ei.
Eikä varmasti jätä kiusaamatta ja koettelematta Jeesuksen omia.
No et välttämättä tarvitse muuta kuin Raamatun se on selvä.
Olen myös kirkosta eronnut ja juutalaisia kyllä pitää siunata vaikka ovat kuin pirulta riivatuita Kristuksen rienaajia. - huolestunut!!
E.Erik,23 kirjoitti:
Luther kirjoitti aivan oikein ja Raamatullisesti juutalaisista, mutta tunnusti kyllä jälkeenpäin kirjoittaneen hieman ankarasti.
No 3 vuotta on lyhyt aika mutta kyllä se siitä etenee en sitä epäile.
Alku tahtoo olla takkuista mutta pitää olla aikaa ottaa selväksi uskon asioista.
Koko ikämme on kilvoitusta ja vaivaa tunnustamisen tähden .
saatana näet tietää varmasti kuka uskoo ja kuka ei.
Eikä varmasti jätä kiusaamatta ja koettelematta Jeesuksen omia.
No et välttämättä tarvitse muuta kuin Raamatun se on selvä.
Olen myös kirkosta eronnut ja juutalaisia kyllä pitää siunata vaikka ovat kuin pirulta riivatuita Kristuksen rienaajia.Mutta nuo juutalaiset eivät rienaa Kristuksen seuraajia läheskään niin pahoin kuin sinä!!!
Onkohan lääkityksesi kohdallaan? - E.Erik,23
huolestunut!! kirjoitti:
Mutta nuo juutalaiset eivät rienaa Kristuksen seuraajia läheskään niin pahoin kuin sinä!!!
Onkohan lääkityksesi kohdallaan?huumeveikko se siinä impotenttina horisee joutaviaan.
Et kaiketi ole viagran syöjä ? - Uskova mies
Kun puhuin tuossa viestissäni pyhityksestä, niin tässä se Raamatun kohta on mistä puhuin. Tarkoitin samaa asiaa, mutta sanoin eri tavalla.
Hebr (12:14) Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä kukaan ei ole näkevä Herraa.
Tässä kehotetaan pyhitykseen. Jostain syystä jotkut vauvakasteen kannattajat väheksyvät tai jopa halventavat pyhityselämää, joka on Raamatun mukaan pelastuskysymys. Näin olen pannut merkille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve472974Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi922808On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole612666Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712611Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952590Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1062163Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl522039Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1421890Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk611832Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?221715