Käyn paljon lavatansseissa ja olen harmikseni pannut merkille että pitemmät naiset jäävät pääsääntöisesti siihen eteen ja lyhyemmät jäävät niiden taakse. Kuitenkaan he eivät pääse välttämättä tanssimaan, vaan ovat siinä edessä. Itse käytän nykyään aika usein kyynerpää tekniikkaa että pääsen heidän eteen,vaikka siitä tuleekin sanomista. Olen omasta mielestäni normaali mittainen. Hyvin harva pitempi nainen päästää lyhyemmät naiset eteen ja itse jäävät vähän kauemmas. Tämän on varmaan moni muukin vähän lyhyempi nainen huomannut. En tiedä onko pitemmillä naisilla sen verran huono itsetunto että heidän pitää tehdä tätä. Vai ovatko he parempia ihmisiä kun me vähän lyhyemmät.Jota tuskin olevat. Olisi kiva lukea kommentteja asiasta.
naiset haettavana hakurivissä lavatansseissa
44
1300
Vastaukset
- Viidakon lait
Joskus edessä seisoo iso pehko, joka peittää kolme naista taakseen :) Sellaista se on. Jotkut lavat ovat taaempaa seisoville ystävällisempiä muodoltaan, jolloin miehet voivat hakea vielä jälkijunassa tanssin jo alettua. Silloin ei ihan eturiviin tarvii tunkea, kun tanssiin voi päästä ison aallon jo mentyä. Näihin ovat hyviä Valtatie 2 ja Riutta. Huonoja ovat Aura ja Esakallio, joissa miehet eivät mistään takavasemmalta pääse hakemaan kun ei ole kulkureittejä tai ovia.
- tanssitar2
Ei se mielestäni siitä ole kiinni millainen lava on, vaan pitemmät voisivat antaa lyhkäsempien mennä eteen ja itse taakse, kyllä sieltäkin haetaan jos haetaan.Esim Pavi ja Ruusulinna ovat sellaisia paikkoja missä pitemmät jäävät eteen.
- Näin se menee
tanssitar2 kirjoitti:
Ei se mielestäni siitä ole kiinni millainen lava on, vaan pitemmät voisivat antaa lyhkäsempien mennä eteen ja itse taakse, kyllä sieltäkin haetaan jos haetaan.Esim Pavi ja Ruusulinna ovat sellaisia paikkoja missä pitemmät jäävät eteen.
"Ei se mielestäni siitä ole kiinni millainen lava on, vaan pitemmät voisivat antaa lyhkäsempien mennä eteen.."
- Tiedämme hyvin että tilanne ei muutu, vaikka täällä noin kirjoitetaan. Lavan muotoon taas eivät ne eteen menevät pitkät eivät voi vaikuttaa, Itse ainakin hyödyn lyhyenä V2:n ja Riutan lavojen reiteistä, joissa miehet pääsevät hakemaan tanssin jo alettua, jos olen jäänyt isojen taakse. Aurassa ei ole mitään toiveita, että joku noukkisi vielä tanssin alettua lattialle, koska mahdollinen hakija silloin joutuu tanssijoiden jyräämäksi.
Just joo, ja minä kun en osaa tanssia, mutta palavasti haluaisin, niin menin salin viimeiseen nurkkaan kun Pavilla kävin, koska olin epävarma tiedänkö edes mikä kappale ja ajattelin et kattelen opikseni, niin kyllä haettiin huh-huh koko ajan. Rukkasia en kehdannut antaa, vähän pyytelin anteeksi, jos ei tanssi kulkenut. Kaverini yritti raahata eturiviin mutta kieltäydyin.
Nyt pari viikkoa sitten vähän sama juttu Riihimäen luona, istua törötin penkillä ja sieltä haetaan. Se on vähän noloa mennä riviin jos ei osaa. No nyt on tuon käynnin jälkeen tullut käytyä 9 oppitunnilla ja etsin kovasti paria tanssikurssille syksyksi...niin ihanaa se tanssi olisi. Nyt on välillä ollut ihan mahtavaa, kun on hyvä viejä niin luulee osaavansa, yritän vaan lukea miehen kroppaa, askelten lukumääristä yms en tiedä, toki nyt vähän olen opetusta saanut.. mutta toi rivihomma mua aina ihmetyttää- Tanssin taikaa
Tanssi herättää ihmisille monenlaisia intohimoja, niinkuin tälle "leena kuunsirpille".
Keskustelun taso on mielestäni laskenut tällä palstalla eikä sitä nosta ainakaan tämäntapaiset provot. Kukahan herra lienee tuonkin kirjoituksen takana.., Tanssin taikaa kirjoitti:
Tanssi herättää ihmisille monenlaisia intohimoja, niinkuin tälle "leena kuunsirpille".
Keskustelun taso on mielestäni laskenut tällä palstalla eikä sitä nosta ainakaan tämäntapaiset provot. Kukahan herra lienee tuonkin kirjoituksen takana..,No johan jysähti. Nyt kyllä ymmärsit minut ihan väärin ( siis minun mielestä). Itse osaat varmasti tanssia ja pidät siitä. Mutta nyt tuli sellainen olo, että ai jaa, no ehkä tanssiminen ei sitten olekaan minulle sopivaa, Ehkä kohta luen miehen kroppaa, sai väärän kaiun. Tarkoitan, että yritän pysyä mukana ja mennä minne mies on viemässä, enkä rautakangen lailla haraa vastaan, ei kai se ole kivaa?
Jos esim. tanssii silmät kiinni on helpompi aistia mihin suuntaan ollaan menossa, sitä joutuu kuule todella keskittymään jos ei ole askeleet hallussa.
Anteeksi jos taso laski, mutta minä nyt olen tällainen ihminen vaan, mutta nainen kyllä tähän asti. Ainakin sait minulle pahan mielen ja tunnen itseni jokseenkin omituiseksi. ihminen se olen minäkin.- paljon tanssinut mie
leena_kuunsirppi kirjoitti:
No johan jysähti. Nyt kyllä ymmärsit minut ihan väärin ( siis minun mielestä). Itse osaat varmasti tanssia ja pidät siitä. Mutta nyt tuli sellainen olo, että ai jaa, no ehkä tanssiminen ei sitten olekaan minulle sopivaa, Ehkä kohta luen miehen kroppaa, sai väärän kaiun. Tarkoitan, että yritän pysyä mukana ja mennä minne mies on viemässä, enkä rautakangen lailla haraa vastaan, ei kai se ole kivaa?
Jos esim. tanssii silmät kiinni on helpompi aistia mihin suuntaan ollaan menossa, sitä joutuu kuule todella keskittymään jos ei ole askeleet hallussa.
Anteeksi jos taso laski, mutta minä nyt olen tällainen ihminen vaan, mutta nainen kyllä tähän asti. Ainakin sait minulle pahan mielen ja tunnen itseni jokseenkin omituiseksi. ihminen se olen minäkin.Tanssintaikaa on vain kateellinen lahjakkaille tulokkaille. Hän on juossut kaikenmaailman kursseja vaikka kuinka ja ei silti ole oppinut lukemaan vientiä.
Tuolla turhalla koulutuksella yleensä pilataan sitä seuraamista kun naiset oppivat kursseilla menemään niitä opetettuja kuvioita.
Tanssi on enemmänkin askelia musiikin mukaan eikä mitään kuviosarjoja.. - Huolellisuutta!
paljon tanssinut mie kirjoitti:
Tanssintaikaa on vain kateellinen lahjakkaille tulokkaille. Hän on juossut kaikenmaailman kursseja vaikka kuinka ja ei silti ole oppinut lukemaan vientiä.
Tuolla turhalla koulutuksella yleensä pilataan sitä seuraamista kun naiset oppivat kursseilla menemään niitä opetettuja kuvioita.
Tanssi on enemmänkin askelia musiikin mukaan eikä mitään kuviosarjoja..Voisi kursseja käyneet miehet opetella viemään ne kuviot loppuun asti. Toki kuvion tietävä nainen menee sen ilman vientiä. Kun kuvio viedään huolellisesti loppuun niin uudetkin kuviot onnistuvat loistavaksi, vaikka nainen ei olisikaan sellaisia koskaan mennyt. Huomaan joskus selkeästi tämän oletuksen joidenkin miesten kohdalla, kun tuupataan nainen vaan jossain häkkyröinnissä tai sen jälkeen menemään, mutta loppu pitää arvata..
- tärkeitä ollaan
Huolellisuutta! kirjoitti:
Voisi kursseja käyneet miehet opetella viemään ne kuviot loppuun asti. Toki kuvion tietävä nainen menee sen ilman vientiä. Kun kuvio viedään huolellisesti loppuun niin uudetkin kuviot onnistuvat loistavaksi, vaikka nainen ei olisikaan sellaisia koskaan mennyt. Huomaan joskus selkeästi tämän oletuksen joidenkin miesten kohdalla, kun tuupataan nainen vaan jossain häkkyröinnissä tai sen jälkeen menemään, mutta loppu pitää arvata..
Minun kohdalle sattui kerran ihan erikoinen tyyppi.. Hänen miehenä olisi pitänyt viedä, mutta seisahteli yhtä-äkkiä, vähän väliä ja jähmettyi liikkeessään.kuin patsas. Ilmeisesti olin hankala vietävä, mutta eipä ole koskaan tapahtunut ennen moista kiusantekoa.
Säälitti tyyppi niin paljon että en viitsinyt kesken lähteä kävelemään pois. Annetaan kaikkien kukien kukkia ja ihmetellään vaan ihan rauhassa näitä harvinaisuuksiakin. - chase oikealle.
No johan jysähti. Nyt kyllä ymmärsit minut ihan väärin ( siis minun mielestä). Itse osaat varmasti tanssia ja pidät siitä. Mutta nyt tuli sellainen olo, että ai jaa, no ehkä tanssiminen ei sitten olekaan minulle sopivaa, Ehkä kohta luen miehen kroppaa, sai väärän kaiun. Tarkoitan, että yritän pysyä mukana ja mennä minne mies on viemässä, enkä rautakangen lailla haraa vastaan, ei kai se ole kivaa?
Anteeksi jos taso laski, mutta minä nyt olen tällainen ihminen vaan, mutta nainen kyllä tähän asti. Ainakin sait minulle pahan mielen ja tunnen itseni jokseenkin omituiseksi. ihminen se olen minäkin.Nimim. leena_kuunsirppi kirjoitti osuvasti monen tanssimista aloittelevan tuntemuksista. Kaikille alku on aina hankalaa, varsinkin sellaisille jotka eivät vielä tunne osaavansa, mutta halu tanssia olisi silti kova.
Täällä kyseltiin hiljattain, mitä tanssiessa pitäisi jutella. Sama juttu, hänellekin irvailtiin ja luultiin provoksi tuotosta. Kuitenkin (luultavasti) siinäkin viestissä oli arka ihminen, joka kovasti haluaisi tanssia, mutta kun kaikki tuntuu niiin vaikealta!
Ajatelkaapas asiaa miehen näkökulmasta. Aloittelija seisoo tanssilattian reunassa oven pielessä ja miettii, uskaltaisiko hakea jotain naista tanssimaan. Joitakin sopivan näköisiä haettavia olisi jo kiikarissa, mutta hitaana "hämäläisenä" mies ei ehdi edes askelta ottaa, kun hakuehdokkaat on jo viety lattialle.
Ujo mies ei voi ajatellakaan ns. sokkohakua, ts. satunnaisesti joku sopiva nainen hakurivistöstä. Moni ilta saattaa päättyä siihen, että mies vain seisoskelee ja miettii...
No, ihan tämä vuodatus ei liittynyt ko. nikin viestiin, mutta jotain kuitenkin tanssijan alkutaipaleista. chase oikealle. kirjoitti:
Nimim. leena_kuunsirppi kirjoitti osuvasti monen tanssimista aloittelevan tuntemuksista. Kaikille alku on aina hankalaa, varsinkin sellaisille jotka eivät vielä tunne osaavansa, mutta halu tanssia olisi silti kova.
Täällä kyseltiin hiljattain, mitä tanssiessa pitäisi jutella. Sama juttu, hänellekin irvailtiin ja luultiin provoksi tuotosta. Kuitenkin (luultavasti) siinäkin viestissä oli arka ihminen, joka kovasti haluaisi tanssia, mutta kun kaikki tuntuu niiin vaikealta!
Ajatelkaapas asiaa miehen näkökulmasta. Aloittelija seisoo tanssilattian reunassa oven pielessä ja miettii, uskaltaisiko hakea jotain naista tanssimaan. Joitakin sopivan näköisiä haettavia olisi jo kiikarissa, mutta hitaana "hämäläisenä" mies ei ehdi edes askelta ottaa, kun hakuehdokkaat on jo viety lattialle.
Ujo mies ei voi ajatellakaan ns. sokkohakua, ts. satunnaisesti joku sopiva nainen hakurivistöstä. Moni ilta saattaa päättyä siihen, että mies vain seisoskelee ja miettii...
No, ihan tämä vuodatus ei liittynyt ko. nikin viestiin, mutta jotain kuitenkin tanssijan alkutaipaleista.Tosi mielenkiintoista, ihmettelen kun olen nähnyt miehiä jotka eivät koko iltana hae ketään... avartava näkökulma..kiitos
- tanssipimu
tärkeitä ollaan kirjoitti:
Minun kohdalle sattui kerran ihan erikoinen tyyppi.. Hänen miehenä olisi pitänyt viedä, mutta seisahteli yhtä-äkkiä, vähän väliä ja jähmettyi liikkeessään.kuin patsas. Ilmeisesti olin hankala vietävä, mutta eipä ole koskaan tapahtunut ennen moista kiusantekoa.
Säälitti tyyppi niin paljon että en viitsinyt kesken lähteä kävelemään pois. Annetaan kaikkien kukien kukkia ja ihmetellään vaan ihan rauhassa näitä harvinaisuuksiakin.Jos kyseessä olikin biisi, jossa on breikkejä, ja viejä ilmensi musiikkia, tai antoi vain daamille mahdollisuuden toteuttaa omaa tanssiaan ???
- Tanssia kiva katella
Tosi mielenkiintoista, ihmettelen kun olen nähnyt miehiä jotka eivät koko iltana hae ketään... avartava näkökulma..kiitos
Leenalle!
No minun täytyy myöntää, että olen yksi heistä joita ihmettelet.
Lähden nykyään tansseihin kuuntelemaan hyvää musiikkia ja katsomaan
illan esiintyjää/esiintyjiä, mutta en hae ketään tanssimaan.
Syy moiseen on, kun hain naista tanssimaan (alkoholittomana), niin tulikin
"rukkaset", vaikka kesä lämmin ;-) Rukkasia lähdinkin sitten häveten raahaamaan :-/
No itse en kyllä olisi kieltäytynyt, jos joku naistenhaulla lattialle olisi pyytänyt.
Tapahtumasta on kuitenkin jo aikaa, mutta silti näen näkymättömän aidan tyrkkyjonossa olevien naisten ja salin välissä. Tanssia kiva katella kirjoitti:
Leenalle!
No minun täytyy myöntää, että olen yksi heistä joita ihmettelet.
Lähden nykyään tansseihin kuuntelemaan hyvää musiikkia ja katsomaan
illan esiintyjää/esiintyjiä, mutta en hae ketään tanssimaan.
Syy moiseen on, kun hain naista tanssimaan (alkoholittomana), niin tulikin
"rukkaset", vaikka kesä lämmin ;-) Rukkasia lähdinkin sitten häveten raahaamaan :-/
No itse en kyllä olisi kieltäytynyt, jos joku naistenhaulla lattialle olisi pyytänyt.
Tapahtumasta on kuitenkin jo aikaa, mutta silti näen näkymättömän aidan tyrkkyjonossa olevien naisten ja salin välissä.Onpa tosi harmi! Olen muiltakin miehiltä kuullut, miten ikävästi osa naisista joskus käyttäytyvät, toivottavasti en itse. Mutta älä lannistu, please. Täytyykin ruveta hakemaan niitä miehiä, jotka ei tanssi : ). Itse on vaan vaikea hakea kun ei oikein vielä osaa, mutta olen kyllä aloittanut harjoittelun/opettelun.
Itse kieltäydyn tanssista, jos huomaan ajoissa, että toinen on ihan humalassa tai on puhunut aiemmin tanssiessa jotain härskejä juttuja, joita en jaksa kuunnella. Miehet on aina tosi kivoja, ne harvat kerrat, kun olen hakenut. Rukkaset sain vain pomolta, jossakin illanvietossa, kun ei kuulemma tanssi, enkä saanut edes ympäripuhuttua, mutta myöhemmin illalla toi minulle ruusun - olihan se aika nätisti. Mutta älä anna yhden naisen pilata kaikkea, ehkä hänellä oli huono päivä tai jotain, hae ihan kiusallasikin.- Vapaata vientiä
Huolellisuutta! kirjoitti:
Voisi kursseja käyneet miehet opetella viemään ne kuviot loppuun asti. Toki kuvion tietävä nainen menee sen ilman vientiä. Kun kuvio viedään huolellisesti loppuun niin uudetkin kuviot onnistuvat loistavaksi, vaikka nainen ei olisikaan sellaisia koskaan mennyt. Huomaan joskus selkeästi tämän oletuksen joidenkin miesten kohdalla, kun tuupataan nainen vaan jossain häkkyröinnissä tai sen jälkeen menemään, mutta loppu pitää arvata..
Niin tai sinun olisi pitänyt itse osallistua tanssiin ja ottaa vastuu saamastasi tilasta.
- Vapaata vientiä
tärkeitä ollaan kirjoitti:
Säälitti tyyppi niin paljon että en viitsinyt kesken lähteä kävelemään pois. Annetaan kaikkien kukien kukkia ja ihmetellään vaan ihan rauhassa näitä harvinaisuuksiakin.No onhan noita tullu nähtyä viejiä kenelle tällainen "oikuttelu" on myös tavallista. Mutta mahdollisuus on tietenkin että, biisi olisi tarjonnut sinulle "näyttää taitosi" ottaa tilaa sille omalle tanssille paria varten jota taitava viejä kyllä tarjoaa.
- Tanssin taikaa
Sorge, jos ymmärsin väärin! Tarkoitus ei ollut loukata. Ilmeisesti olit ihan vilpittömällä mielellä liikkeellä.
Täällä sivustolla kun on kaikenlaista...
Tanssin iloa Sinulle!Saat anteeksi : ) minua todella yllätti, että kirjoitukseni voi lukea niin ja olihan se outoa kuulla tuollaisia kommentteja itsestä ! Ja herkkä ihminen kun satun olemaan, niin nettikirjoittelukin voi satuttaa. No nyt on kaikki hyvin ja mukavia tansseja sinullekin !
- Sormus
Ehdotan myös ROUVILLE omaa nurkkaa !
- Tanssin ilo elämään
Miksi ??? en ole kenenkään rouva, mutta miksi vaadit tuota, moni tulee miehensä ja /tai mies vaimonsa kanssa , kumpikin tanssii muitten kanssa ja poistuvat yhdessä.
On siellä moni mieskin ilman vaimoaan, että pitäiskös laittaa lappu rintaan EN OLE KENEKÄÄN, tai lappu olen VAPAA
Tanssi on tanssi, harrastuksena.
Minä en ole vielä sieltä itselleni paria /elämänkumppania löytänyt , tuskin tulen löytämäänkään.
Täytyy tyytyä vain tanssimaan toisten omien kanssa.
- Yksflikka
Itse pitkänä naisen olen AINA takarivissä. Eturivissä en koskaan, jos vain pääsen sinne taakse. Joskus kumminkin käy niin huonosti, että miehen palauttaessa minua riviin, siinä on jo läpitunkematon naismuuri edessä. Jos en halua kyynärpäitä käyttäen tunkea itseäni muurista läpi, on pakko jäädä johonkin sumpun puoliväliin tai eteen. Sorry nyt vaan. Tahallani ja kiusallani en tule eturiviin peittämään teitä taskuvenuksia taakseni.
Joskus miehet kyselevätkin miksi siellä takarivissä olen.. sieltä on kuulemma vaikea hakea, kun edessä on naisia monessa rivissä. uskon sen.. vastaan aina, että pituuteni takia minä takariviä suosin, että näkyvät ne pienemmätkin.
Eturivistä tulee haetuksi varmemmin kuin takarivistä.. siksi siihen on tunkua. Jos oikeasti oikeudenmukaista systeemiä haettaisiin, niin edellisen kappaleparin aikana lattialle päässeiden pitäisi aina jäädä takariviin seuraavaksi, jolloin kaikki ehkä pääsisivät varmemmin sinne eteen tyrkylle ja paremmin näkyville.. pituudesta riippumatta. - Korvamerkittyä naist
Naisille pääsylipun mukana korvamerkki. Keltainen ja punainen. Ilmoitustaulussa keltainen merkki - silloin keltaisella korvamerkillä merkityt naiset siirtyvät eturiviin. Ja punaiset eteen seuraavaksi.
Helpottaisi miestenkin hakua , kun saisi tanssittaa myös niitäkin naisia, jotka eivät halua tunkeilla eturivissä.
Useampi eri nainen pääsisi paremmin esille. Ja monesti kaikkein kiinnostavimmat naiset jäävätkin nykyään seinäruusuksi. Miehenkin on vaikea sukeltaa naismuurin läpi takariviin.
Jokin rangaistus, jos ei tottele korvasmerkin oikeutta. Jäähylle baarinpuolelle 2 minuuttia.- rouva joka rakastaa
Entä jos ottaa mukaan oman tanssittajan, ja haluaa kuitenkin myös olla hakurivissä. Eikö silloin olisi oikeus ja kohtuu saada tanssia koko illan? Oma tanssittajani on loistava viejä, ja kyllä ne muut naiset voitolle pääsevät, kun häntä "lainaan" ??? :D
- Kilpajuoksua se on
No on tämäkin ongelma. Eteen vaan väkisin sieltä takarivistä, niinkuin muutkin tekevät.
- ozzieee
Minä olen pitkä nainen. 174cm korkokengät. Enhän toki pituuteni takia "tarvitse" korkokenkiä, mutta ovathan ne nyt mekon kanssa kauniimmat kuin jotkut läpyskät. Yritän olla hakurivissä niin, että näyn. Istumassa ei voi olla, silloin saattaa liian lyhyt mies hakea. Kyllä se on kulkaa niin, että lyhyillä naisilla on suuri etu, kun voi ottaa sekä pitkät että pätkät. Olen kyllä tanssinut lyhyenkin miehen kanssa, mutta en tykkää kun miehen pää on rintoja vasten!!! Minulla on yhtäläinen OIKEUS olla eturivissä kuin muillakin, en voi koolleni mitään.
- oikeus ja kohtuus
Eihän sun tartte olla eturivissä, kun olet niin pitkä että näyt sieltä muiden päitten päältä.Tietysti sulla on oikeus olla myös etrivissä, mutta tarvitseeko olla?
- RöyheyttäMonenLaista
No, minä en ainakaan kilpaile niistä hakijoista jotka korkokenkänaista hakevat. Mutta noin pitkän on aika röyhkeää olla tosiaan siinä eturivissä, kun näkyy taaempaakin aivan hyvin. Yli 170cm nainen peittää tehokkaasti taakseen kokonaan ne 160cm naiset.. he voisivat sitten mennä suoraan penkille istumaan, koska ei pitkän takaa sen paremmin näy kuin penkiltäkään!
Minusta on jotenkin noloa tunkea itseäni "hyvälle paikalle" hakuriviin. Jotenkin tuntisin siinä itseni halvan oloiseksi. Mutta tosiasia on että yli 90% miehistä ei hae muualta kuin just siitä edestä, tai sitten tuttujaan jostain tietystä paikasta.
Mene siinä sitten johonkin oudolle tanssilavalle tuntemattomana, kyllä saat olla issekseis siellä takaosastolla, vaikka kuinka esim. Riutalla (olen 2 kertaa käynyt) miehet oikein hyvin sopisi hakemaan myös takaa, niin iso tyhjä väli aina muodostuu tyrkkyrivin ja penkkirivin väliin. Vaan harvemmin sinne taakse edes vilkaisevat - useimpien valitseva katse näkyy olevan vain ja ainoastaan etummaisiin naisiin...
Siihen en ole kiinnittänyt huomiota lienevätkö pitkät etummaisina vai pätkät. Itse olen keskimittainen. Ja ihan hyvä tanssimaan vaikka itse sanonkin. Toki joskus on ollut mukavaakin; ei se määrä vaan laatu ;-)- Aktiivitanssija
saimaantaka.
Mene siinä sitten johonkin oudolle tanssilavalle tuntemattomana, kyllä saat olla issekseis siellä takaosastolla, vaikka kuinka esim. Riutalla (olen 2 kertaa käynyt) miehet oikein hyvin sopisi hakemaan myös takaa, niin iso tyhjä väli aina muodostuu tyrkkyrivin ja penkkirivin väliin. Vaan harvemmin sinne taakse edes vilkaisevat - useimpien valitseva katse näkyy olevan vain ja ainoastaan etummaisiin naisiin...
Et ole osunut samaan aikaan minun kanssa riutalle koska minä haen pääasiassa sieltä takarivistä.
Olenhan vain yksi niistä sadoista, jotka siellä liikuvat.Aaktiivitanssija
Vasta nyt kävin palstalla ja luin kommenttisi. Niin, onpa kiva että teitä takarivistä hakeviakin on, toivottavasti enenevässä määrin. Olisi muuten hauska tietää onko sinulla jokin syy takarivihakuihin, sellainen mikä tuntuisi musiikilta takarivinaisen korvissa ;-DDD
Kaukolavoilta (itsestäni katsoen) on uusi, vajaan viikon takainen kokemus Kapakanmäeltä. Siellä oli melko vähän porukkaa. Aika harmaalta näytti alku, mutta kuinka ollakaan, hyviä viejiä löytyi ja ilta oli oikein kiva, siksikin että oli tilaa tanssia. Koska naisrivistökään ei ollut kovin suuri, en jäänyt takatuoleille istuksimaan vaan menin seisomaan "takapäähän" missä - niin aavistelin ja kuulinkin asian sitten - pruukaavat olla mielestään osaavat tanssijanaiset, joita nirpoiksikin kutsutaan. Luulen että nirppoja ei ollut paikalla, ihan mukavan oloisia tyttösiä, hyvinkin eri-ikäisiä.
Onkohan muuten totta että nuo nirpat antavat pakkeja, ihan oikeasti, vaikka hakija ei olisi humalassa tai muuten epäilyttävän näköinen? Hain nimittäin naisten haulla yhtä kaveria, joka ilostui ja kertoi sitten että oli minut kyllä huomioinut (olin kuulemma näyttänyt niin ylväältä, en siis ylpeältä), mutta ei ollut uskaltanut tulla minua hakemaan, jos vaikka annan rukkaset kun seisoin siellä nirppapäässä...
Yritän nykyisin välttää sellaisia tansseja/tanssipaikkoja missä on hirveä tungos. Väljemmillä laattioilla on mukavampaa, naistenrivistökään ei tunge liikaa tyrkylle ja tanssikin on nautinnollisempaa. Sen todisti tuo kapakanmäki-iltakin.
- Osaan miekin hakea ;
Yksinkertainen ratkaisu tähänkin on VUOROHAKU !
Hakuvaloja naisille vaan lavoille lisää !!!- Ei vuorohakua
Ei lisää vuorohakua. Varmasti naisten kannalta lyhyellä tähtäimellä hyvä ratkaisu.
Molemmilla sukupuolilla samat oikeudet hakea.
Mutta vähentääkö vuorohaku miesten määrää lavoilla, minun tapauksessani, se ainakin tietää 1:den miehen vähennystä . Se ei tietenkään ole paljon, jos 1 mies jää pois. - Ihmetyttää
Ei vuorohakua kirjoitti:
Ei lisää vuorohakua. Varmasti naisten kannalta lyhyellä tähtäimellä hyvä ratkaisu.
Molemmilla sukupuolilla samat oikeudet hakea.
Mutta vähentääkö vuorohaku miesten määrää lavoilla, minun tapauksessani, se ainakin tietää 1:den miehen vähennystä . Se ei tietenkään ole paljon, jos 1 mies jää pois.Pelottaako sinua, jos nainen hakee?
- Ruma ja lihava mies
Ihmetyttää kirjoitti:
Pelottaako sinua, jos nainen hakee?
Jospa sitä pelottaakin, että nainen ei hae? Silloin voisi kyllä tehdä asialle jotain - mennä vaikka tanssikurssille. Osaava mies kun saa hakuja, vaikka olisi ruma ja lihava.
- Ei vuorohakua
Ihmetyttää kirjoitti:
Pelottaako sinua, jos nainen hakee?
Kyllä pelottaa, kun naiset hakevat. Koska oma kontrolli naisiin katoaa. Kyllä miehellä tietenkin on lupa kieltäytyä lähtemästä tanssiin, jos ei toivottu nainen hakee. Mutta minusta ei ole siihen ( olen sen veraan lammas ) - lähden aina , hakeepa kuka hyvänsä.
Siksi en suosi paikkoja missä naiset hakevat, kuin poikkeustapauksissa. Kun voin itse päättää missä kuljen, niin haluan hakea itse. Niin ei tarvitse pelätä ja pakoilla; juopuneita, 70:pisiä, tallustelijoita, ym..
Kyllä minua ovat yleensä hakeneet oikein fiksut naiset, eikä minulla ole valittamista.
Naisilla yhtäläinen oikeus hakea, mutta minä 1. mies vain puutun paikalta.
- ei nautakarjaa
Tanssiminen on niin mukava harrastus,mutta minä en koskaan halua sinne naislaumaan taistelemaan paikasta.Se on jotenkin niin nöyryyttävän näköistä,kun naiset joskus tönivät toisiaan,jotta pääsevät eturiviin.
Ihan kuin nautakarja ja miehet myös usein katsovat siihen malliin.
Olen ollut myös ilman miestäni tansseissa,mutten riviin ole tohtinut mennä.Siltikin mukavasti on haettu.
Onko muiden mielestä noloa nämä kyynärpäätaktiikkaa käyttävät naisrivit?- tanssimaan
Missähän löytyy mukavia tanssipaikkoja ja tanssikavereita näin syksyllä?
Otse asun Porissa ja olen yli viisikymppinen naishenkilö.
En ole hakemassa seurustelukumppania. - saariston sirkka
En ole ollut vielä näkemässä moista, kun en ole lavatansseissa käynyt, mutta kuulostaa tosi nololta. En kehtaisi itse taisteluun miehistä ja näkyvyydestä osallistua. Koko ajatus hakuriviin näytille asettumisesta arastuttaa tässä vaiheessa. Jotenkin tahtoisin uskoa, että tyrkylle aktiivisesti pyrkimättömät olisivat kiinnostavampia haettavia.
Olen alkanut toteuttaa aiettani elämänpiirin laajentamisesta tanssitaidolla osallistumalla muutamalla tanssitunnille tähän mennessä. Tarkoituksena on ensi kevään tullen uskaltautua tanssilavalle, ehkäpä aiemminkin. Mukavaa on ollut foksin ja tangon ja kurssilaisten kesken tähän saakka.
- Mikä vialla?
Olin esalla hain tasapuolisesti, alkoi naisten tunti ei hakuja, meinasin jo lähteä (onko minussa joku vika, huono viejä?) Samaa varmasti miettivät naiset, joita ei haeta?
- Yksflikka12345
Tässä jo monia syitä tulikin miksi hakuja ei kuulu. Et ensinnäkään kertonut käytkö ko. tanssipaikassa usein? Vieraan on vaikeampi päästä tanssimaan olipa sitten naisten tai miesten haku. Et myöskään kertonut sitä odotitko hakuja koko naisten tunnin, vaiko vain pari ensimmäistä paria tms? Olen huomannut, että jotkut miehet katoavat koko lopputunniksi jonnekin, jos heitä ei välittömästi joku hae. Kärsivällisyys on hyve sekin.. naisetkin joutuvat odottamaan hakuja.
Naisten tunti on lyhyt ja moni hakee niitä tuttuja suosikkejaan, se on aivan ymmärrettävää.
Toisaalta jos tanssitit paljon naisia ennen naisten tuntia, olisi voinut ajatella että joku heistä hakee takaisin.. Tässä jo mainittiinkin monia syitä miksi hakuja ei ehkä kuulunut. Et kertonut ikääsi, mutta kysyisin vielä, haitko oman ikäluokkasi ja suunnilleen ehkä oman osaamistasosi naisia? Kannattaa harkita myös sitä, että kohdistaisit ensi kerralla hakusi juuri niihin naisiin, jotka tuntuvat jäävän jatkuvasti seinäruusuiksi?
Haju on yksi mahdollisuus: Tupakoitko? Pesitkö hampaat ennen tansseihin lähtöä, syötkö hengitystä raikastavia pastilleja tansseissa? Entäs hygienia muuten, suihku ennen tansseja ja deodorantti, puhdas paita? Vaihdoitko paitaa tanssien aikana jos pääsi hikeentymään? Jotkut paitamateriaalit tuntuvat TODELLA inhottavalta naisen käteen märkänä, keinokuituiset kauluspaidat esim. muuttuvat suorastaan limaisen tuntuisiksi kastuessaan hiestä :(
Jos mikään em. mainituista ei ollut vialla, niin sitten on syytä vilkaista tanssitaitoa.. onko ns. itseoppinut (eli lajityypillisistä askelista ei paljon tietoa, mennään kuinka sattuu jalka nousemaan), vaihtoaskelviejä (perusfoksia ja valssi) vai kurssejakin käynyt? Jos kurssitettu, kauanko aikaa kursseista, eli olisiko pieni päivitys paikallaan uusimmista tuulista?
- Tanssi ja Huvi
Olet Seinäruusu! Ja kannattaa katsoa onko naamataulu ym paikat tiptop. Miehet ei hae kaikkia. Joku taso sentään.
- Meitä on moneksi
Vaikea sanoa kun ei tiedä millainen viejä olet ja millainen olemus sinulla on. Syitä on tosiaankin monia olla hakematta. Kysymällä hakemattomuutta lienee vaikea sanoa myös livenä mikä sinussa mättää, koska ei haluta loukata ketään. Minullakin on mielipiteitä eri hakijoista, mutta ei niitä näille miehille kailota. Tyttöjen kesken toki analysoidaan tanssimiehet kimppakyydillä kuljettaessa. Kiitoshaut teen vain mieluisille hakijoille. Hajuhaitat tupakointi, hiki tms. karsii vastahakuni. Myöskin se, jos mies kuulee musiikin eri tavalla kuin minä niin miksi hakisin sellaista naistenhaulla. En "epätahtiin" halua tanssia tai jos vienti on liian repivää en silloinkaan hae. Syitä on siis monia.
- Aktiivitanssija
saimaantaka
"Niin, onpa kiva että teitä takarivistä hakeviakin on, toivottavasti enenevässä määrin. Olisi muuten hauska tietää onko sinulla jokin syy takarivihakuihin, sellainen mikä tuntuisi musiikilta takarivinaisen korvissa ;-DDD"
On siellä muitakin takarivistä hakemassa, olen havainnut.
Takarivissä ei ole hakuhässäkkää joka on naisten rivin edessä.Kiitos kommentista (minkä ihan sattumalta löysin), mutta voi voi - olisitpa kirjoittanut vaikka että "siellä takarivissä on usein juuri ne fiksuimmat naiset, parhaan näköiset ja sellaiset jotka sekä osaavat tanssia että eivät ole pakonomaisesti tyrkyllä kenelle tahansa joka kipaleella..."
Kivoja tansseja sinulle, talvipaikkoihin tässä on siirtyminen. Ainakin meillä päin viimeiset lavat sulkevat tänään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882098Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361766- 1801316
- 239779
- 67722
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337502