mitä juttelette tanssiessa?

Outoko?

Hei,

Minua vaivaa jos tanssiessa on aivan hiljaista, mutta kun ei viitsi kysellä, että käytkö usein täällä yms. typerää. Kertokaa omia vinkkejänne, miten aloitatte luontevan jutustelun, juuri esim. kappaleiden välissä.

22

828

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no niin.

Ei outo, pikemminkin vähän ujo vaan! Kaikki (ainakin useimmat meistä) ovat noita asioita miettineet lavatansseja (myös kapakissa) aloittaessaan.

Esimerkkeinä voisi olla vaikka:

-tunnetko ketään täältä, minä olen ekaa kertaa?

-sainpa tehtyä eka haun, nyt homma lähti pelaamaan (jos mies)

-miten tuo meni, minulla on vähän aikaa edellisistä tansseista

Muutenkin yksi keskustelluista aiheista on kaiketi tanssilajit. Tietty jos mitään niistä ei tiedä...

Eipä nainen useinkaan aloita keskustelua tanssilattialla, ettei ilmaisisi kiinnostustaan liian selvästi (?). Vastaavasti jos nainen ei vastaa vaikka kaveri jotain yrittää sopertaa, on se merkki "Älä sorru hakemaan minua toiste".

Jos kohtaat kiinnostavan ihmisen tanssilattialla, luulen että luonto ohjaa suutasi :) . Jos et kaikesta huolimatta saa sanotuksi mitään, voit yrittää hakea kyseistä ihmistä uudelleen jonkin ajan päästä.

• go east

"Vastaavasti jos nainen ei vastaa vaikka kaveri jotain yrittää sopertaa,"

Voiko jossain päin Suomea olla tällaista? Ei täällä idässä pidettäisi kovinkaan viisaana ihmistä joka ei puhu jos jotain kysytään tai muuten yritetään kommunikoida.

• no niin.
        go east kirjoitti:

"Vastaavasti jos nainen ei vastaa vaikka kaveri jotain yrittää sopertaa,"

Voiko jossain päin Suomea olla tällaista? Ei täällä idässä pidettäisi kovinkaan viisaana ihmistä joka ei puhu jos jotain kysytään tai muuten yritetään kommunikoida.

Olen itse kokenut tuon, kun nainen puhumattomuudellaan antoi ymmärtää, että olin väärä hakija! Tämä tapahtui vuosia sitten, jolloin vielä olin ns. vihreä ja tanssitaidoton. Rohkenin hakemaan naista hitaalle valssille, koska olin nähnyt miten hyvä hän oli tanssimaan. Koska tälle naiselle ei kuulunut tapoihinsa kaiketi antaa rukkasia, lähti hän kanssani lattialle.

Tanssitaidottomuuteni huomattuaan hän meni jotenkin lukkoon ja arvaatte, että oli kärsimys minullekin hakijana kestää vielä se toinen valssi.

Nykyisin vuosien kuluttua, vaikka tanssin melkein mitä vain ja mielestäni jatkuvan kurssituksen myötä ihan kohtalaisesti, edelleenkin toiset naiset ovat samanlaisia, kuten tämä kertomani "jääprinsessa".

No, viesti meni niin hyvin perille, etten milloinkaan tuon episodin jälkeen enää sortunut häntä hakemaan tanssimaan!

• Selvyyttä, kiitos.

Juuri tuollaisia ne naiset on. Pikkuisen järkeä siihen touhuun. Tuijotella kyllä osaa kun vierestä menee tanssiessa ohi toisen daamin kanssa. Jos on asiaa. tulkoon puhumaan. Älytöntä toi naisen tuijottelu.

• Elämä on :)

No, joo kyllähän ne miehetkin tuijottelee ja vierestä silti hakee..

• Naulapään Teppo

Pohdin että ketä tanssijaa Topi muistutti ulkonäöltään eniten,mutta en saanut päähäni.

• Selvyyttä, kiitos.

Anteeksi nyt, en hae vierestä. En läheltäkään. Koko iltana ei pääse tanssimaan kaikkien mieluisten naisten kanssa. Tulkoon itse hakemaan jos mahdollista. Ja puhumaan jos kenkää puristaa.

• Pölisijä

Aina ei ole pakko puhua pulputtaa mitään. Voi olla hiljaakin.. joskus puhuminen tanssin aikana itseasiassa on ärsyttävää ja häiritsevääkin.. antaa kehon hoitaa sanattomat puheet vaan!

Tauolla voi kommentoida esim. bändiä. "Hyvältä kuulostaa näiden soitto, eikö totta? / Enpä olekaan tätä bändiä ennen kuullut, ovatko esiintyjät sinulle tuttuja? / Onko tämä suosikkiorkesterisi, vai oletko muuten vaan tänne tullut tanssimaan tänään?" Yms. musiikista nyt aina saa jutun juurta revittyä.. Toki jos bändi on surkea, voi sen kyllä sanoakin. esim. "Nyt ei pojilla tunnu olevan ihan soittopelit vireessä.. / Olet niin mukava tanssitettava/tanssittaja, että harmi, kun äskeinen kappale ei ollut oikein minun makuuni.. / Minä tykkään kyllä tuosta kakkosorkesterista enemmän, entäs sinä, pidätkö sinä näistä vai XX:stä?"

• Lauantaitanssit

Jutun juurta löytyy vaikka aidasta ja aidanseipäistä (mutta minä olenkin eteläkarjalainen :p). No vaikka: onpa ruuhkaa/sopivan väljää tanssia. Oletko ennen käynyt täällä/oletko monta kertaa tänä kesänä käynyt. Ihan kiva orkka, en ole ennen kuullutkaan. Kiva kappale äsken. Voi nyt tulee ihana kappale. Onpas kuuma/nyt on aika sopiva sää, ja sadekin näyttää lakanneen. Täällä on varmaan 5 kertaa enemmän naisia. Kiva kun hait, tuonne ryysikseen meinaa jäädä jalkoihin.
      Tässä tulee jano, pitänee kohta kahvipaussi pitää..

Mutta tangojen aikana ei sitten puhuta, välissä toki saa...
      (silloin vain fiilistellään) : )

• Lauantaitanssit

Vielä lisäyksenä, ei se ole typerää, se on kohteliasta small talkkia : )
      Kahvipaussilla voi sitten jutella jo vähän syvällisemmin jos siltä tuntuu : )

• Äinään Miäs

Siullahan on nännit niinkuin Scanian starttinapppulat.

• Juttu on osa kuviota

Heti pokkauksesta seuraavana vaihdetaan daamin ja herran kesken pikaisesti viimeisinpiä tahi sitä edellisenpiä kuulumisia tahi vaihtoehtoisesti puolin ja toisin ihmetellään, että minkäköhän takia ei ole sinua ennen täällä näkynyt ja daamin sitä kysyessä herra luonnollisestikin kertoilee, jos suinkinsa mahdollista (ketään tuttua ei saa olla kuuloetäisyydellä) että on hän täällä melkeinpä ensikertaa ja muuallakin kirotunkin vähän tanssinut. Suositeltavaa on myöskinsä herran vähänkin tutummalta daamilta kysäistä, että mitäs sinä olet tehnyt noille ihanille hiuksillesi ja toisaalta hurjan vauhdikkaan käden alta viennin jälkeen tulisi herran kohteliaasti kysäistä daamilta, että ei kai hänen kanpauksensa nyt vaan mennyt siitä aivan sekaisin tai vaihtoehtoisesti todeta daamille, ettei haittaa yhtään, vaikka daami sekoittikin herran oman kanpauksen, että saahan noita uusia vaivaiset pari tuntia tätä silmittömänkin tuuheata tukkaa kotona föönailemalla.

Kaikkein tutuimmille daameille kannattaa äärimmäisenkin pitkälti sanoja tippaakaan säästelemättä kertoa, kuinka kirotunkin vaikeaa olisi/oli ollut juuri hänet ensinnäkin löytää ja toisalta napata niin himokkaan ja äärimmäisenkin tanssitaitoisen herralauman sinänsä toki melko komeitten nenien edestä : nythän on hyvinkin pitkälti niin, että tuohonhan varsinkin todella upea daami itsekin ennemin tahi myöhemmin vetoaa hankkiuduttuaan jollain juonikkaalla, mutta silti varsinkin tarkemmin ajateltuna kauhean hataralla tekosyyllänsä ja hirveän tuohtuneena kummastelemaan, miksi herra ei ole häntä kertaakaan pokannut valitellen samalla, ettei daami itse silläkään kertaa vajonnut niin alas kuin sen tanssimon muut daamit, jotka naistenhaullakin kilvan kärkkyivät ja kyynerpäitäkin käyttäen herran perässä sillä tavalla juoksentelivat.

T: Eräs vakiokirjoittajista

• Tangon huumassa

Minä alotan keskustelun usein kyselemällä daamilta mistä päin se on? Sen jälkeen kerron oman kotikaupunkin ja kerron olevani avovaimon kanssa tansseissa, tai jos joskus satun oleeen yksin kerron avovaimon olevan kotona
      Yleensä tän lauseen jälkeen tanssi muuttuuu vapaammaksi, naisen ei tarvi arvailla oleko iskemässä lavalta naista.
      Usein tangossakin daami tulee lähemmäksi ja tanssiasennosta tulee parenpi ,kun turha jännitys jää pois.

No tää ei tietysti onnistu sinkuilla.

Kuinkas Rakkaat daamit, täytyykö tanssiessa oikeesti puhua vai vaan nauttia ääneti tangosta?
      Itse olisin mielummin vaiti tanssiessani tangoa. Sitä vaan välillä tuntee olevansa täys idiootti jos/kun ei puhu mitään. Tosin koitan kappaleiden välilä edes heitää jotain viisasta, tosin eipä tua päässä tahdo aina olla mitään viisasta sanottavaa.

• Tuppisuuna lähes ain

Minusta siinä ei ole mitään pahaa, jos ei puhu tanssiessa. Mieluummin minä nautin vain tanssimisesta kuin höpöttelen joutavia. Minusta on Ihan älytöntä ruveta kehittämään väkisin jutun juurta, jos sitä ei tule luonnostaan. Tanssimassahan siellä ollaan, eikä puhumassa. Jos sieltä on kumppania etsimässä, niin sitten on tietysti hyvä saada jotain keskustelua aikaiseksi, mutta muuten voi hyvin keskittyä vain nauttimaan tanssista.

• 7

Jep, löpinädaamia ei toiste haeta.

• Herra Uljas

Minä ainakin kysyn:Teille vai meille?

• Kokeiltu on ....

Minä juttelen teille vai meille,autossakin käy.

• Sanomatta paras

En puhu mitään.

• Kahtia jako

Tämä tanssijutustelu on aika ristiriitainen asia. Osa porukasta haluaisi mieluummin olla hiljaa ja keskittyä tanssimiseen. Moni kokematon vasta-alkaja haluaisi oppia rauhassa askeleet ja toisaalta kokenut tanssiguru voi haluta nauttia tanssista täysillä ilman turhia löpinöitä. Toiset taas haluavat ottaa suullistakin kontaktia ja tutustua ihmisiin. Näiden ääripäiden kohdatessa ei sitten ole yleensä kummallakaan oikein kotoisaa oloa. Tämäkin on yksi syy parjattujen "sisäpiirien" kehittymiseen.

• Hyvä aloitus

Kovin paljon ei kannata ja väkisten puhua tanssin aikana, mutta muutaman sanan kyllä voi vaihtaa ja varsin musiikkikappaleiden välillä.

Jos mies ei muuta keksi, niin voi tietysti kysyä jotain yllättävää ja ikimuistoista kuten: "Mistä tänne on noin kaunis nainen tullut!". Eiköhän se laukaise enimmät jäykkyydet.

Hiukan lievempi vaihtoehto on kehua naisen vaatetusta. Pukeutuminenhan on naisille puoli elämää.

Toistaiseksi en itsekään ole näitä kokeillut, mutta ovatphaan arsenaalissa kaiken varalta.

• rohkeutta kehiin!
        Hyvä aloitus kirjoitti:

Kovin paljon ei kannata ja väkisten puhua tanssin aikana, mutta muutaman sanan kyllä voi vaihtaa ja varsin musiikkikappaleiden välillä.

Jos mies ei muuta keksi, niin voi tietysti kysyä jotain yllättävää ja ikimuistoista kuten: "Mistä tänne on noin kaunis nainen tullut!". Eiköhän se laukaise enimmät jäykkyydet.

Hiukan lievempi vaihtoehto on kehua naisen vaatetusta. Pukeutuminenhan on naisille puoli elämää.

Toistaiseksi en itsekään ole näitä kokeillut, mutta ovatphaan arsenaalissa kaiken varalta.

Jollakin hitaalla foksilla poski poskea vasten tanssittaessa voi kysäistä vaikka (jos vähänkään sievä ja/tai hemaiseva typy) "Minkä väriset pikkarit sulla on, vai onko ollenkaan?"

Vastauksesta voi sitten päätellä, uskaltaako naista hakea toistamiseen, vai jatkuuko tanssi peräti koko loppu illan. Saattaa vaikuttaa perverssiseltä, mutta sopivien ihmisten kohdatessa toimii, voin kokemuksesta suositella!

• Kannattaakohan?
        rohkeutta kehiin! kirjoitti:

Jollakin hitaalla foksilla poski poskea vasten tanssittaessa voi kysäistä vaikka (jos vähänkään sievä ja/tai hemaiseva typy) "Minkä väriset pikkarit sulla on, vai onko ollenkaan?"

Vastauksesta voi sitten päätellä, uskaltaako naista hakea toistamiseen, vai jatkuuko tanssi peräti koko loppu illan. Saattaa vaikuttaa perverssiseltä, mutta sopivien ihmisten kohdatessa toimii, voin kokemuksesta suositella!

Hmm.. tuolla kysymyksellä voi ehkä löytää satunnaisesti tietynlaista seuraa tanssien jälkeiseen jatkotoimintaan, mutta maine on sitten muiden silmissä mennyttä ja tieto leviää naisten rivissä kulovalkean tavoin. Maine seuraa mukanasi myös muille tanssipaikoille, jos paikalle sattuu yksikin niistä naisista, joille olet kysymyksen esittänyt.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1197
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      190
      551
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe