miltä abortti tuntui?

nuppi sekaisin......

Hei,mulle tehdään lääkkeellinen abortti,otin eilen eli tiistaina sen ensimmäinen pillerin joka kai valmistelee kohtua aborttiin,ja huomenna torstaina olisi ne cytotec-pillerit sinne emättimeen,niin eilen oli ihan normaali vointi,mutta nyt tänään vatsa ihan sekaisin ja ripuli lentää,onkohan normaalia,en ole oksentanut vaikka on heikko vointi. pää jotenkin sekaisin,huimaa/tuntuu että pyörtyy jos kävelee,onko tää normaalia,en tahtoisi mennä tänään päivystykseen,koska on kuitenkin huomenna aamulla jo se toinen aika.....vai pitäiskö mennä silti? osaisko ne tehdä nyt mitään vai käskisivätkö odotella vain huomiseen.

ja toinen kysymys joka vaivaa mieltäni,eli siitähän saa kaksi päivää sairaslomaa,mutta kun otin tänään jo pekkaspäivän niin huolettaa että mitähän se työnantaja sanoo jos olen sit huomenna sairaslomalla ja mietin että millaista vointia teillä muilla ollut että kykenenköhän sitten jo perjantaina töihin,en haluaisi olla kovin paljoa poissa töistä,enkä kerro abortista työn antajalle.

enkä tarvi tähän sit mitään moraalisaarnaa,olen päätökseni tehnyt,te ette tunne minua niin ette tiedä minun syitäni tähän tekoon.

Haluan vain nuihin kysymyksiin vastauksia.

63

3307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap

niinkuin sanoin että minulla on omat syyni jota te ette tiedä ja joka ei edes kuulu teille,lääkäri suositteli minulle aborttia ja tiedän kyllä mitä siinä tapahtuu,mutta kysyinkin vain että onko normaalia että maha menee sekaisin,vai eikö se eilinen pilleri ole sit vaikuttanu oikein...ja mistähän kukaan teistäkin tietäisi jos olisitte työ kavereitani tai mistähän työn antajani voisi tietää että teen abortin koska jos pyydän että sitä ei kirjoiteta sairasloma todistukseeni.

eipä kukaan siitä tiedä kun en ole kertonut kenellekään...itsekin sain vasta tietää että hyvä ystäväni on tehnyt 5v sitten abortin,eikä minulla silloin ollut mitään tietoa enkä huomannut hänestä mitään....ei se kaikilla näy ulko puolisille,tai tai en usko että kenestäkään ulkoapäin näkee että on tehnyt abortin,jos osaa esittää tarpeeksi hyvä vointista,tai osaa keksiä hyvän syyn jos on pahoinvoivan näköinen.

• etkö tajua

siis että sen syyn saa selville kyllä sairauslomassa olevasta KOODISTA??
        Sulla on sitten varmaan jokkut todella vakavat terveydelliset syyt jos lääkäri ryhtyy oikein suositteleen sellasta mikä yleisesti on valojen vastaista...
        Et sinä voi tietää mitä kaikkea se kaveris on käyny läpi asian kanssa. Useimpiahan tälläset teot vaivaa lopun ikää, vaikka harva myöntää edes itelleen saati näyttää muille.

• Dg toimenpiteen muka

Voi hyvänen aika, ei lääkäri voi laittaa muuta dg:a tai koodia, kuin tehdyn toimenpiteen, ei hän voi muuttaa diagnoosia. Häntä sitoo lainsäädäntö.

• ...

Ilmeisesti täällä monikin vastustaja on läpikäynyt abortin, kun on tähän keskusteluun vastannut

• ai?

Pitääkö täällä nykyään joidenkin sääntöjen mukaan olla ite tehnykin se jotta voi vastata?

• ...
        ai? kirjoitti:

Pitääkö täällä nykyään joidenkin sääntöjen mukaan olla ite tehnykin se jotta voi vastata?

Kukaanhan ei niin väittänyt, mutta kun jo otsikossa kysytään, miltä abortti tuntuu, luulisi vastausten tulevan joltain, joka saman on kokenut, eikä vastustajalta. Haiskahtaa siltä, että nämäkin vastustajat ovat abortin tehneet ja peittelevät sitä kuuluisaa syyllisyyttä solvaamalla muita

• äiti Maine, USA

Voi hyvä jumala mitä sakkia!
      Suomalaiset on kyllä hirvittävän pahansuopia ja kateellisia, hampaat irvessä hyökätään heti kimppuun vaikka ette tiedä P...KAN vertaa taustoja! Ette tiedä miksi ketjun aloittaja on valintansa tehnyt, ette mitään!
      Te itse istutte kai siellä ja mairea hymy huulillanne kiillotatte sädekehäänne; näin hyviä ja erinomaisia olemme!
      Itse en asiasta tiedä enkä osaa vastata. Myötätuntoni on sinun puolellasi, "nuppi sekaisin", koita jaksaa äläkä välitä näistä ala-arvoisista toisen, ei vaan KOLMANNEN luokan "ihmisistä", antaa heidän tukehtua omaan myrkkyynsä, eikö vaan?
      En usko että sinulla on helppoa, et varmasti nauti tilanteesta. Tarvitset tukea ja jonkun joka kuuntelee. Onko sinulla? Minulta nyt kuitenkin oikein isot voimahalit sinulle!

• voi lässyn lää

Mistähän alottajalle pitäs olla kateellinen? Onko siellä päin lasten elämän suojelu pahansuopaa? Huhhuh.. kieroo ja ala-arvoista (Ö-luokan) sakkia tosiaan.

• äiti Maine, USA

Onko se "lasten suojelua" kun vanhemmat ryyppää joka viikko, useita kertoja viikossa. Viinaa ja kaljaa kannetaan kotiin, öykätään riehutaan rähistään tapellaan ja tapetaan... Siinä sitten lapset katselee sivusta kun vanhemmat "rentoutuu" ja "pitää vähän hauskaa"!!
      Sitähän on suomalainen alkoholikulttuuri, tiedän kyllä kun viimeksi tänä kesänä olin lomalla Suomessa ja yövyin erään ysttävän luona. Ja on vielä sellainen kerrostalo-alue joka pitäisi olla siitä siistimmästä ja korkealaatuisemmasta päästä, ei mitään homeisia vuokrakasarmeja vaan pitäisi olla ihan työssä käyvää asiansa hoitavaa porukkaa jotka siellä asuu! Mitä sitten niissä vuokrakasarmeissa.. huh! oikein hirvittää!!!!

Pysyn kannassani että suomalaiset on maailman kateellisinta pahansuopaisinta kansaa, kyttäämällä kytätätään miten päästä toisen kimppuun kuin hyeenat!

Sinä "nuppi sekaisin", myötätuntoni on TÄYSIN sinun puolellasi. Vain sinä tiedät miksi valitsit/jouduit valitsemaan näin, ja osoitat vastuuntuntoa kun et saata tähän maailmaan (ja SUOMEEN!!!!) lasta jos tunnet ettet voi häntä vastaan ottaa!
      Koita pysyä vahvana vaikka se varmasti siellä hyeenalaumassa vaikeaa onkin! Vielä kerran: voimia ja kaikkea hyvää sinulle!!!

• häh??

Kuka tässä nyt mistään ryyppäämisestä ja tappelusta mitään oli puhunu??

Ameriikan materialismin ja yltäkylläisen kerskakulutuksen maa tekee joistain näköjään ainakin kylmiä ja sydämettömiä tappamisen ihannoijia.. parempi varmasti meille kunnon suomalaisille (ja etenkin pikkuisille lapsille) että pysytkin siellä kaukana meren takana.

• elämää suojellen

Olen samaa mieltä kuin aikaisempi kirjoittaja. Ei se kerro pahansuopuudesta, jos haluaa suojella elämää! Abortti on aina suuri rikos, ainakin moraalisesti. Onko äidillä/isällä oikeus leikkiä tuonelan enkeliä?

• MUAHHAH.

Sitä kutsutaan myös ihan inhimilliseks oikeudenmukasuudeks, tunteeks siitä mitä joku ansaitsee, ja moraalin tajuksi... Kaikkee sitä mikä sairaalta murhia himoitsevalta sakilta puuttuu. Niille kun se omanapa on aina lähinnä ja sen puitteissa saa mellastaa mielivaltasesti miten lystää ja tieltä saa raivata heikommat vaikka tappamalla! Tietenkään normaalit ihmiset ei tällästä raakalaismaista julmuutta hyväksy.

• sun..
        MUAHHAH. kirjoitti:

Sitä kutsutaan myös ihan inhimilliseks oikeudenmukasuudeks, tunteeks siitä mitä joku ansaitsee, ja moraalin tajuksi... Kaikkee sitä mikä sairaalta murhia himoitsevalta sakilta puuttuu. Niille kun se omanapa on aina lähinnä ja sen puitteissa saa mellastaa mielivaltasesti miten lystää ja tieltä saa raivata heikommat vaikka tappamalla! Tietenkään normaalit ihmiset ei tällästä raakalaismaista julmuutta hyväksy.

kriteereillä normaaleita ihmisiä ei taida olla montaa.

• tiedoksi vaan,
        sun.. kirjoitti:

kriteereillä normaaleita ihmisiä ei taida olla montaa.

olemme selkeä enemmistö ;)

• sanoit,
        tiedoksi vaan, kirjoitti:

olemme selkeä enemmistö ;)

että normaalit ihmiset ei raskaudenkeskeytyksiä hyväksy. Oliko sinulla jotakin faktaakin tähän? Muutenhan puhut pelkkää mutuvalhetta, ja valheelliset viestithän pitää ilmoittaa poistoon.

• me normaali
        sanoit, kirjoitti:

että normaalit ihmiset ei raskaudenkeskeytyksiä hyväksy. Oliko sinulla jotakin faktaakin tähän? Muutenhan puhut pelkkää mutuvalhetta, ja valheelliset viestithän pitää ilmoittaa poistoon.

enemmistö ei tapeta lapsiamme :)) siinä sulle faktaa. Muussa tapauksessa tietenkin todistelet että enemmistö ois valmis mukavuustappaan lapsensa.

• sinä.
        me normaali kirjoitti:

enemmistö ei tapeta lapsiamme :)) siinä sulle faktaa. Muussa tapauksessa tietenkin todistelet että enemmistö ois valmis mukavuustappaan lapsensa.

puhuit raskauden keskeytyksen hyväksymisestä, luepa viestisi uudelleen. En minäkään ole tappanut enkä tappaisi lapsiani.

• etkö?
        sinä. kirjoitti:

puhuit raskauden keskeytyksen hyväksymisestä, luepa viestisi uudelleen. En minäkään ole tappanut enkä tappaisi lapsiani.

Paitsi sillon ne voi 'poistaa' kun ne on vasta 'arvottomia limamöykkyjä', eiks nii? ;D

• en ole
        etkö? kirjoitti:

Paitsi sillon ne voi 'poistaa' kun ne on vasta 'arvottomia limamöykkyjä', eiks nii? ;D

poistanut enkä poistamassa mitään limamöykkyjä, mikäli alkioita tarkoitat. Oliko sinulla jotain faktaa, että enemmistö ei hyväksy raskaudenkeskeytyksiä muille vai pitääkö viestisi poistaa valheellisena?

• kaksikin..
        en ole kirjoitti:

poistanut enkä poistamassa mitään limamöykkyjä, mikäli alkioita tarkoitat. Oliko sinulla jotain faktaa, että enemmistö ei hyväksy raskaudenkeskeytyksiä muille vai pitääkö viestisi poistaa valheellisena?

tutkimusta (kirkkomonitor, kaypahoito) kertoo ettei puolet hyväksy sosiaalisia syitä ja enemmistö pitää aborttia ainakin jonkin verran syntinä. Että oliko sulla jotain todisteita että enemmistö (eikä vain puolet) hyväksyy sosiaaliset mukavuusabortit ja ois valmis tekeen ite sellasen, vai onko syyttelysi poistettava valheellisena?

• ????????????????????
        kaksikin.. kirjoitti:

tutkimusta (kirkkomonitor, kaypahoito) kertoo ettei puolet hyväksy sosiaalisia syitä ja enemmistö pitää aborttia ainakin jonkin verran syntinä. Että oliko sulla jotain todisteita että enemmistö (eikä vain puolet) hyväksyy sosiaaliset mukavuusabortit ja ois valmis tekeen ite sellasen, vai onko syyttelysi poistettava valheellisena?

Sinähän väitit että teitä aborttia hyväksymättömiä on selkeä enemmistö. Mistä lähtien puolet on ollut selkeä enemmistö?

• syntiäköhän
        ???????????????????? kirjoitti:

Sinähän väitit että teitä aborttia hyväksymättömiä on selkeä enemmistö. Mistä lähtien puolet on ollut selkeä enemmistö?

sitten yleensä pidetään kovinkin hyväksyttävänä ja oikeamielisenä?

Neljä viidestä kertoo asian teoillaan ja antaa (alunperin ei-toivotunkin) lapsensa elää.

• Eli jos
        syntiäköhän kirjoitti:

sitten yleensä pidetään kovinkin hyväksyttävänä ja oikeamielisenä?

Neljä viidestä kertoo asian teoillaan ja antaa (alunperin ei-toivotunkin) lapsensa elää.

ei itse tupakoi, ei hyväksy muiden tupakoimista? Tai jos ei itse ole homoseksuaali, ei hyväksy homoseksuaaleja?

En ole tehnyt renkä tekisi raskaudenkeskeytystä, mutta hyväksyn liberaalin aborttilain täysin, ja toivoisin siitä vielä vapaampaa kuten Ruotsissa. Haluan, että kaikilla naisilla ja tytöillä on vapaus valita jatkaako raskauttaan vai ei.

• monet muut
        Eli jos kirjoitti:

ei itse tupakoi, ei hyväksy muiden tupakoimista? Tai jos ei itse ole homoseksuaali, ei hyväksy homoseksuaaleja?

En ole tehnyt renkä tekisi raskaudenkeskeytystä, mutta hyväksyn liberaalin aborttilain täysin, ja toivoisin siitä vielä vapaampaa kuten Ruotsissa. Haluan, että kaikilla naisilla ja tytöillä on vapaus valita jatkaako raskauttaan vai ei.

erottaa kyllä että tupakoinnilla tekee eniten vahinkoo vaan itselleen, ja mitä jonkun homous muille kuuluis tai niitä haittais?

Sen sijaan aborteissa ei ainoastaan vahingoiteta, vaan surmataan tekijöiden itsekkyyden takia pikkuisia viattomia ihmisiä!!

• Se, että
        monet muut kirjoitti:

erottaa kyllä että tupakoinnilla tekee eniten vahinkoo vaan itselleen, ja mitä jonkun homous muille kuuluis tai niitä haittais?

Sen sijaan aborteissa ei ainoastaan vahingoiteta, vaan surmataan tekijöiden itsekkyyden takia pikkuisia viattomia ihmisiä!!

itse ei tee jotakin valintaa, ei tarkoita sitä että haluaisi viedä valinnan vapauden muilta pois. Tiedän paljonkin naisia, jotka eivät itse tekisi aborttia, mutta kannattavat liberaalia aborttilakia ja ylipäätään aborttioikeutta. Itseni mukaan lukien. On heitä täälläkin palstalla näkynyt aborttioikeutta kannattamassa ja siitä keskustelemassa. He eivät koe, että muiden raskaudenkeskeytykset tai jatkamiset kuuluvat heille, sen enempää kuin seksuaaliset suuntautumiset tai tupakointikaan.

• nii, ja se
        Se, että kirjoitti:

itse ei tee jotakin valintaa, ei tarkoita sitä että haluaisi viedä valinnan vapauden muilta pois. Tiedän paljonkin naisia, jotka eivät itse tekisi aborttia, mutta kannattavat liberaalia aborttilakia ja ylipäätään aborttioikeutta. Itseni mukaan lukien. On heitä täälläkin palstalla näkynyt aborttioikeutta kannattamassa ja siitä keskustelemassa. He eivät koe, että muiden raskaudenkeskeytykset tai jatkamiset kuuluvat heille, sen enempää kuin seksuaaliset suuntautumiset tai tupakointikaan.

että antaa toisten valita ei tarkota automaattisesti että myös hyväksyy ne valinnat ja pitää niitä moraalisesti oikeina ;) ja jos itse ei vois tehdä aborttia, niin kai sille joku syykin on? Niinkun vaikka että näkee siinä moraalisen vääryyden ja sais liikaa omantunnon tuskia..

• minä ainakin
        nii, ja se kirjoitti:

että antaa toisten valita ei tarkota automaattisesti että myös hyväksyy ne valinnat ja pitää niitä moraalisesti oikeina ;) ja jos itse ei vois tehdä aborttia, niin kai sille joku syykin on? Niinkun vaikka että näkee siinä moraalisen vääryyden ja sais liikaa omantunnon tuskia..

ajattelen niin, että mikä on minulle moraalisesti vaikeaa tai väärin, ei ole jollekin toiselle moraalisesti vaikeaa tai väärin. Ja mikä on jollekin toiselle ihmiselle moraalisesti väärä teko tai asia, ei ole minulle moraalisesti mitenkään väärä. Jokainen elää oman moraalisen mittatikkunsa mukaan. Toisen oikea on toiselle väärä ja niin edespäin. Se, että joku näkee jossakin asiassa moraalisen vääryyden, ei tarkoita sitä että minäkin näkisin sen saman, tai että joku olisi oikeassa ja joku väärässä.

• mutta siis
        minä ainakin kirjoitti:

ajattelen niin, että mikä on minulle moraalisesti vaikeaa tai väärin, ei ole jollekin toiselle moraalisesti vaikeaa tai väärin. Ja mikä on jollekin toiselle ihmiselle moraalisesti väärä teko tai asia, ei ole minulle moraalisesti mitenkään väärä. Jokainen elää oman moraalisen mittatikkunsa mukaan. Toisen oikea on toiselle väärä ja niin edespäin. Se, että joku näkee jossakin asiassa moraalisen vääryyden, ei tarkoita sitä että minäkin näkisin sen saman, tai että joku olisi oikeassa ja joku väärässä.

kai sä sen moraalisen vääryyden samassa teossa näät muidenkin kun itses tekemänä, olkoon tekijöiden mielestä kuinka moraalista tahansa?

• kerronpa minäkin

Äiti Mainesta kirjoittaa ihan asiaa. Siihen ei ole mitään lisättävää. Jokaisella on omat syynsä abortti tehdä se ei kuulu kenellekään.

• näkyy olevan

Elimistösi tietää nuppiasi paremmin että lasta tulisi suojella, ei
      myrkyttää kuoliaaksi!! Miten lapsen tappaminen vois olla millään muotoa
      'normaalia' toimintaa?
      Töissä ne näkee kyllä "sairasloma"-lapun koodista missä olet ollu ja
      mitä tehny, jos jotain kiinnostaa.
      Ei sun syitä tarvikaan kertoa, arvataanhan me ne muutenkin.

Sinähän voit
      kuvitella miltä tuntuisi tukehtua myrkkyihin tai silpoutua palasiksi
      elävältä..

Tänne saa kuka tahansa kertoo niitä totuuksia mitä et haluaisi kuulla.
      (ja vaikka vinkupartio kuinka epätoivolla yrittää häivyttää totuuksia..
      :D)

Ketjusta on poistettu 52 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      47
      2974
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      92
      2808
    3. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      61
      2666
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      71
      2611
    5. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      95
      2590
    6. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      106
      2163
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      52
      2039
    8. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      142
      1890
    9. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      61
      1832
    10. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      22
      1715
    Aihe