Miten joku voi miettiä niin ettei elämällä ole tarkoitusta tai merkitystä? Eikö esim. pohjoismaisissa hyvinvointiyhteiskunnassa ole jotakin lähes kaikille?
Elämän tarkoitus
10
113
Vastaukset
Se että jossain on jotain lähes kaikille, ei varmaankaan tarkoita, että kaikille olisi kaikkea?
Ja se mikä joiltakuilta puuttuu, on tarkoitus elämälle.
Mutta mille elämälle?
1. Elämälle yleensä?
2. Elämälle jonkin "lajin" kannalta?
3. Elämälle yhteisön osana?
4. Elämälle henkilökohtaisella tasolla?
Neloskohta on täysin henkilökohtainen, eikä siihen voi oikein vastauksia tuputtaa. Joku ei tarkoitusta keksi, eikä sille mitään mahda.Eksistentialismin mukaan ihminen luo oman tarkoituksensa elämälleen. Koska Jumalaa ei ole, ihminen on pohjimmiltaan yksin maailmassa, eikä kukaan voi tehdä valintoja hänen puolestaan. Tämä on siis eksistentialismin näkemys. Helluntailaisten mukaan tarkoitus on ylistää Jumalaa, mikä kuulostaa varsin tylsältä.
- Olen minä
En tunne eksistentialismia sen paremmin, mutta olen samaa mieltä siitä, että ihminen itse luo oman tarkoituksensa elämälle vaikka uskonkin siihen, että emme ole yksin maailmassa.
- 23refw
Elämällähän on tarkoitus. Itse elämä. Miksi kummassa se ei riitä?
- On paljonkin
:)
- laiskanpera
Mitä eksistentialisti ajattelee perhe elämästä? Entäs perheen lisäys?
Elämän tarkoitus voidaan jakaa kahteen osioon:
1. Mikä on ihmisen tarkoitus?
2. Mikä on muun luomakunnan tarkoitus?
Molemmat liittyvät toisiinsa, mutta aloitetaan ensimmäisestä.
Jumala on rakkaus. Rakkaus vaatii aina kohteen, jota rakastetaan. Tätä tarkoitusta varten Jumala loi ihmisen. Ihmisen elämän tarkoitus on siten olla Jumalan rakkauden kohteena.
Entä sitten muu luomakunta? Se luotiin ihmistä varten. Raamatun luomiskertomuksessa kiinnittyy huomio siihen, että kaikki muu, mitä maailmankaikkeudessa ja maapallolla on, luotiin ennen ihmistä. Ihminen luotiin viimeeksi ja kun Jumala oli luonut ihmisen, luomistyö päättyi.
Koko luomistyö tähtäsi siis vain yhteen päämäärään: ihmisen luomiseen.
Ennenkuin Jumala loi ihmisen, Hän halusi luoda ihmiselle sopivan elinympäristön. Jos ihmistä ei olisi olemassa, ei millään, mitä maailmassa on, olisi mitään tarkoitusta.
Yhteenvetona siis: Ihminen luotiin Jumalan rakkauden kohteeksi ja kaikki muu luotiin ihmistä varten.- Ettei Totuus unohdu!
Elämän tarkoitus Luojan antamana on rakastaa Herraa Jeesusta ja Isää Jumalaa Jeesuksessa ja Pyhässä Hengessä! Tietysti rakkaussuhteeseen kuuluu myös kiitokse ja kunnian antaminen kaiken hyvän Antajalle eli Luojalle Jeesuksen nimessä, sillä kuka oikeamielinen ei tahtoisi kiittää kaikesta hyvästä mitä saa, sen hyvän Antajaa, ja Uudessa Jerusalemissa on paljon parempaa luvassa kuin täällä moninaisissa koetuksissa. Ainakin minä tahdon mieluummin elää ilossa ja rauhassa ja rakkaudessa, kuin valituksessa ja riidassa ja itsekkyydessä. Toivottavasti myös monet muut ja Jeesuksen nimessä sitä hyvä Herra ja Jumala ja Kuningas antaa.
Tartuntaan kiinni hyvään sanomaan, joka on Uudessa Testamentissa kaikille sen annettu ja vastaanottajat sen voivat myös todeksi elää omassa sydämessään ja sielussaan ja mielessään ja elämässään.
Herra Jeesus on hyvä Paimen, hallelujah, amen! Elämä sinänsä on elämän tarkoitus, sillä kaikki elämä kaikilla planeetoilla on ajattoman kuolemattoman elämän ilmennystä ajassa ja aineessa
Koska fyysinen elämämme on rajallinen, niin se ilmenee elämien ketjuna menneisyydestä tulevaisuuteen
Fyysinen ja biologinen kehitys tapahtuu maailmankaikkeudellisen
syyn ja seurauksen lain mukaan, mutta itse elämä joka pitää meidät elossa on osa tuota ajatonta elämää
Telluksella ihminen on poikkeus muusta eläinkunnasta, pisimmälle kehittyneenä, koska on materiasta kehityksen kautta
syntyneen ajatuksen ansiosta teknisesti kehttynyt hyvin pitkälle,
henkisesti joutunut pysähtyneisyyden tilaan ajatuksen tietämättään synnyttämän egon sielun takia koska se on sitonut ihmismielen aikaan, ja näin syyn ja seurauksen lain alaisuuteen
Aikaan sitoutuneena erillisyytenä ihminen on joutunut toimintansa takia kärsimykseen, pelkoon tuskaan ja ahdistukseen
Seurauksena tämä sotien ja väkivallan runtelema maailma
Tåstä on ollut seurauksena, että ihminen on alkanut kaipaamaan takaisin siihen tilaan joka oli hänen alkuperinen
tilansa eli paratiisitila
Se on synnyttänyt kaikenlaisia uskontoja aatteita ja menetelmiä
kärsimyksen päättymiseksi , mutta laihoin tuloksin
Yhteiskunnalliset muutokset eivät ole muuttaneet mitään vaan aina on tulleet uudet sortajat entisten tilalle
Olisi vihdoinkin aika huomata, että tämä on väärä tie, sillä vain yksilökohtainen ymmärrys siitä miten me olemme joutuneet
egon alaisksi ja miksi se seuraa meitä psykologisena perimänä sukupolvesta toiseen
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1444653Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k883413- 1061658
- 901519
- 1051009
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka26933- 46860
- 74854
Työeläkeloisille ottaa koville heidän rikosten julki tuominen
Niin koville, että yrittävät estää kansalaiskeskustelun, jolla turvattaisiin perustuslain takaama omaisuudensuoja palkan0750- 47743