Kuinka moni teistä käyttää tamponeja?
Kumpia käytätte mielummin siteitä vai niitä?
Itte en uskalla millään käyttää niitä vaikka haluisin koska pelkään et ne jää jumii tai se naru katkee :S
Tamponinen käytöstä....
17
453
Vastaukset
- pölhö.
mä käytän niitä.
tamppoonien kans on varmempi olo... :)
turhaan pelkäät, ei ne narut katkea eikä ne jää mihinkään jumiin :D - aloittaja:D:jgai
Okeii, kiitos :)
- suosittelen
Suosittelen todella kokeilemaan tampoonia, se on paljon mukavampi ja varmempi (omasta mielestäni). Itselläni ei ole kuin positiivista sanottavaa. Siteiden kanssa se oli jatkuvasti sellaista kyttäystä ja epävarmaa oloa. Itse tunnen tampoonista koska se alkaa olla 'täysi' (valuu alaspäin) ja sitten on helppo mennä se vaihtamaan. Sitä ei kannata pelätä, että se jonnekin sisälle jäisi. Ei se tampooni pääse minnekään sisuksiin katoamaan. Ja usein tampooni alkaa valua alaspäin, kun täyttyy, joten kyllä se sieltä ulos tulee. Ja sitä narun katkeamista ei kannata pelätä, se naru on TODELLA vahvasti kiinni. Itse pelkäsin myös alussa, että naru katkeaa. Kokeilin sitten yhdella (puhtaalla :D ) tampoonilla niin että kiskoin toisella kädellä narusta ja toisella siitä tampoonista, niin ei ollut mitään vaikutusta, naru oli ja pysyi paikallaan.
Suosittelen todella, elämä on itsellä ainakin moninkerroin helpompaa. - gdhfdgh
Käytin siteitä ensimmäisinä kuukautisina sitte meni hermot ja siirryin tampooneihin ku niissä varmempi olo ei tarvi miettii miten päi istuu ettei tuu ohi vuotoo ja voi vaikka urheillaki ja uida :) aka jatkaa elämäänsä tavallisesti ne ei rupee haisee housuissa niinkun siteet.
- Tyttö-99
Mäkin käytän tamponeja, tosin vaikka menkat alkoikin vasta viime vuonna. Siteiden kanssa oli inhottavaa olla esim koulussa, kun jossain vaiheessa tuli tunne " että paikat kuivuu ", eli veri jäi jonnekkin ihoon kiinni. Ällöttävää ja tekee olon epämukavaksi. Aloin käyttämään tamponeja, ja heti tuli varmempi olo. Käytän kuitenkin pikkuhousunsuojia tamponinkin kanssa pienten ohivuotojen varalta. Siteitä käytän menkkojen lopussa, sillä vuoto on niin pientä ja satunnaista ettei tamponia kannata käyttää, sen poisotto vain sattuisi. Kokeile ihmeessä tamponia, itse käytän o.b mini -merkkistä ;)!
- salkkaritfsdfsdgf
Salatut Elämät 16.04.2012
YOUTUBE
Osa1: http://tinyurl.com/72pgaxu
Osa2: http://tinyurl.com/78gne9d - aeshjghj
onko inhottavaa käyttää ekan kerran tamponia ??
- näinsemenee2323
eii, vähän hankalaa mutta kyllä se siitä sitten sujuu muutaman kerran jälkeen. lue tamponi pakkauksen ohjeet niin sulla ei pitäs olla mitään ongelmia :)
- siteitäkäytänvain
Ite käytän siteitä koska mulla ei vaan onnistu toi tampooni juttu. Koitin joskus viime vuonna laittaa tampoonia enkä edes saanut sitä sisään sillä en viitsinyt tunkea, pelkäsin että sattuu yms.. kaikkihan eivät edes ns.. voi käyttää tamponia ennen ekaa yhdyntää. Ellei sitten sitä juuri väkisin työnnä. Mua vaan ärsyttää se että mulla on tosi runsaat kuukautiset 3 ekana päivänä, en kyllä oo ikinä kunnolla ees halunnu tampoonia käyttää sillä mua vaan inhottaa se ajatus. Sillon koitin tampoonia laittaa sillä halusin uimaan. Mutta joo siteillä pärjään ihan hyvin, enkä välttämättä ikinä tuu tampooneja käyttämäänkään.
- Enkeksimitäjärkevään
Ite käytän tamppoonei koska siteet tuntu epämukavilts ku tuntu et ne ei oo millonkaa hyvin ja ittekki aluks mietin et miten jotkut voi käyttää tamppoonii kueiks se oo vähän ällöö ja epämukavaa ku sehän ois sama asia jos joku laittais SEN sun sisää XDmut ku ekan kerran kokeilin nii ihan yllätyin :)
- asdasdddadads
mä käytän siteitä, voisin harkita tamppoonei
- KuUkUpPiFaNi
Minä olen 12-v tyttö ja kuukautiset alkoivat viime vuonna. Minä en pidä siteistä, joskus käytän tampooneja, mutta eniten pidän kuukupeista:) se on hygieenisin ja halvin vaihtoehto. Yksi maksaa n.30€ ja oikein hoidettuna voi kestää 5 vuotta. Kuukupeilla ei ole ikärajaa ja niitä on erikokoisia;) suosittelen:D
- :)))
Ite tykkään kans tamppneist enemmän vaik aluks pelotti tunkee se sisään mut sit iha yllätty ku sitä ei ees tunne ja voi liikku iha mite vaa eikä tarvi pelät et menis pois paikoltaan tai tulis ylivuotoo :)
Tunge kurkku perseesees, se pienentää pilluus tarpeeks
- Lollyta
Itse en ole vielä uskaltanut tamponia kokeilla, sillä pelkään että sen käyttäminen sattuu tai tuntuu muuten vain epämukavalta. Kuukautiset minulla on ollut kohta kolme-neljä vuotta ja aina olen sidettä käyttänyt.
Onhan se inhottavan tuntuista, mutta tampooniin en vain ole uskaltanut siirtyä :)
Eikö tamponi oikeasti tunnu juuri miltään? Luulisi tuntuvan. Ja pitääkö se vuotoja paremmin kuin siteet, sillä sehän on niin pieni että ei uskoisi, että se pitäisi vuotoja paremmin?- 14ww
tamppoonit ei tunnu missää ja ku sitä käyttää on nii puhas ja varma olo! eikä tarttee vaihtaa ku n.4-5 tunnin välei kuha vaa valitsee omii menkkoihi sopivan kokoisen tamppoonin::) SUOSITTELEN!! voi kesälläkii mennä uimaa millo haluaa eikä side hiosta alkkareissa;D
- tamponityttö
Mä oon käyttäny alusta asti siteitä, kyllä. Nyt vasta lapsen syntymän jälkeen kun menkat taas alko niin oon alkanu käyttää tamponeja, paljon helpompia, kun muutenkin tosi runsasta vuotoa on, synnytyksen jälkeen vielä enemmän, isompaa tamponiahan joutuu kyllä ekoina päivinä käyttää, mut helpompaa se on ku tunnin-parin välein siteen vaihtaminen, ja nyt kun on hellettä muutenkin niin inhottaa käyttää siteitä. Yllätyin oikeesti miten paljo mukavampia tamponit on!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama194959Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä593974Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve713549Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi1002880On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622708Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732668Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä982634Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472433Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta592318Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl592099