VHS nauhurin viimeinen tehtävä

Vanhuksen viimeinen

Olen saanut ilmeisesti turhana pois heittettynä hienon Finluxin videonauhurin, jolla ilmeisesti pitäsi pystyä nauhoittamaan digiaikanakin. Piuhat on viritetty oikein, televisioon ja digipoksiin, mutta jostakin syystä nauhoitus ei onnistu.

Aikaisempia keskusteluja katsottuani huomasin, että nauhurin pitää olla av-kanavalla. Tämän av-kanavan löytämin muodostuikin ongelmaksi, sillä siitä ei mainita missään kohtaa kaukosäätimessä. Säätimessä ei ole myöskään Input signal -näppäintä, mikä joissakin nauhureissa on av-kanava.

Olen kokeillut jo 00 -kanavaa, 1, 99, mutta mikään ei auta. Vaikka rullaisi numeroita alaspäin ei nauhuri löydä kuin 8 eri kanavaa (1,2,3,4,5,6,7,8). Itse tosin voi kirjoittaa kanavan numeron 00 ja 99 väliltä.

Osaisiko joku auttaa? Kaukosäädin on Finluxin rcv500 (ohjekirjaa ei ole)

6

284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3+18

Kertoisitko sen videon mallinumeron,niin apu voisi löytyä paremmin.

• kokeile tätä

Yksi mitä voisit kokeilla ensin, on laittaa video ensin kanavalle yksi ja kelata sitten yksi askel kerrallaan "taaksepäin" kanavissa, eli meneekö laitteesi sillä tavalla AV-kanavalle? Toimii ainakin joissain laitteissa, en tiedä toimiiko sinun videossasi.

• Kokeillaan vielä...

Ilmeisesti videonauhurin ohjaus toimii => Oikean yläkulman vipu on VTR-asennossa? Mitä tapahtuu, kun olet valinnut vaikkapa kanavapaikan 1 ja alat selata alaspäin -painikkeella kanavia. Ainakin osa nauhureista osaa mennä input-selailuun tätä kautta.

Oletko kytkenyt nauhurin ykkös sisäänmenon digiboksin VTR-lähtöön ja todennut, että Scart -liittimet ovat kunnolla kiinni?

• vanhuksen viimeinen

Anteeksi vain, oikea näppylä löytyi kun kokeilin erikseen jokaista näppäintä. Empä olisi arvannut, että oikea näppylä oli "Aux", joka oli värjätty vielä siniseksi ympyräksi.

Nyt kun tarkemmin katson, ei kaukosäädin ole nauhurin. Todennäköisesti se on ostettu jostakin, kun vanha on hävinnyt. Merkiltään molemmat ovat kyllä samat. Kuten aikaisemmin mainitsin kauko-ohjaimessa lukee finlux rcv500, mutta nauhurissapa lukeekin vr5300 (finlux).

Kiitoksia vain vinkeistä, mutta ongelma ratkesi. Nyt vielä pitäisi oppia kuinka nauhurin saa ajastettua nauhottamaan. Toinen ongelma on kaukosäädin. Kaikki kaukosäätimen nappulat eivät ilmeisesti toimi tai sitten se on ohjelmoitu väärin. Nauhurin saa kyllä päälle ja kanavia voi vaihtaa, sekä valikon kieliä muuttaa, mutta punainen nappula jossa on keskellä piste (kai se nyt on nauhoitus) ei tee mitään. Nauhurissa itsessään on muutama nappula ja ainakin siinä oleva rec- nappula toimi.

Niin, jos joku osaisi neuvoa kuinka nauhurilla saa ajastimella nauhoitettua olisin kiitollinen.

• ................

Noista numeroista, kaukosäätimissä aina lukee ihan eri merkinnät kuin itse laitteessa. Se mitä kaukosäätimessä lukee eli se RCV500, on sen kaukosäätimen malli. Vaatii siis salapoliisityötä selvittää se että mihin laitteeseen minkäkin mallinen kaukosäädin kuuluu. Eli toi RCV500 voi hyvinkin kuulua tuohon videoon, tai voi olla ettei kuulu. Jokatapauksessa se numerosarja/malli mikä kakessa on, ei kerro mitään. :)

Siitä ajastinnauhoituksesta, saattaa olla että se nauhoitus ajastetaan valikon kautta, itselläni on yhdessä Finluxissa nimenomaan niin että valikon kautta ajastetaan. Etsi kakesta nappi jossa lukee esim. menu tai setup.

• vanhuksen viimeinen
        ................ kirjoitti:

Noista numeroista, kaukosäätimissä aina lukee ihan eri merkinnät kuin itse laitteessa. Se mitä kaukosäätimessä lukee eli se RCV500, on sen kaukosäätimen malli. Vaatii siis salapoliisityötä selvittää se että mihin laitteeseen minkäkin mallinen kaukosäädin kuuluu. Eli toi RCV500 voi hyvinkin kuulua tuohon videoon, tai voi olla ettei kuulu. Jokatapauksessa se numerosarja/malli mikä kakessa on, ei kerro mitään. :)

Siitä ajastinnauhoituksesta, saattaa olla että se nauhoitus ajastetaan valikon kautta, itselläni on yhdessä Finluxissa nimenomaan niin että valikon kautta ajastetaan. Etsi kakesta nappi jossa lukee esim. menu tai setup.

Ok, kysäisin edelliseltä omistajalta ja niinhän se oli. Kaukosäädin oli kuin olikin television vaikka numerot heittävätkin. Hän antoi myös vinkin, että nauhoitus säädetään ensin kaukosäätimeen, josta se siirretään nauhuriin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2138
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1786
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      177
      1329
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      231
      803
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      742
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      721
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      720
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      210
      616
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      577
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      42
      532
    Aihe