Kuinkahan monta kertaa ennättää vielä lentoreitti ja aikataulu muuttua ennen kauden alkua. Taitaa olla ainakin kolme muutosta tähän mennessä.
Alunperin välilaskuja molempiin suuntiin Dubaissa, nyt Sharjahissa.
Mitä ihmeen vikaa oli viimevuotisessa, vain toiseen suuntaan mennessä välilaskun tehneessä tyylissä, varsinkin kun Ahmedabadin kenttäkin on aivan tuliterä ja toimiva. Nyt lentoaikakin on pari tuntia pidempi.
Jospa tulisi vielä kerran muutos :)
Lomalento Goaan
22
694
Vastaukset
- Onko sillä
väliä missä se matkan varrella tekee välilaskun? Ja eikös se välilasku ole ollut molempiin suuntiin? No mutta myöhässä se ainakin on...!!! Asennetta peliin vaan. ;)
- Jos saa olla utelias
niin paljonko maksaa tälläinen lomalento Goaan? Meinaan ihan vaan vertailun vuoksi, kun olen koettanut löytää halpoja lentoja, mutta meinaa olla edellisiin vuosiin verraten aika lailla hinnat nousseet.
- lomaa odottava,
Tarkoittaa ihan Finnairin lomalentoa, käyttää sekä AM ja Tjäreborg...
Ei sillä välilaskupaikalla muuten mitään väliä olekaan, ajallisesti vain Ahmedabad on pari tuntia nopeampi ja tosiaankin viimetalvena pysäkki oli välillä vain ja ainoastaan takasin tultaessa.
Yksi ruokakin on aika nafti noin pitkälle lennolle, mutta minkäs teet, säästää pitää...Ennen tarjottiin nimittäin kaksi ateriaakin lennon aikana...- Jos saa olla utelias
No, mitä se sitten maksaa? Toi safka on aika nafti, kun turkkilaiset tarjoaa ihan mukavasti, ei tule nälkä.
- Tepa*
Hintahan riippuu ihan että minkä hotellin ottaa siihen kaveriks. Hintoja voi katella suoraan tjäreltä tai am:ltä. Itse löysin lennot Goaan vähän alta 500 euron, ei paha. En ole kyllä tarkastanut että onko niitä vielä tarjolla, jokunen viikko sitten oli ainakin vielä tarjolla.
- 7 kerran matkaan läh
goa:lle ei mielestäni kannata mennä reittilennolla, aikaa kuluu tuhottomasti kauemmin kuin finskin suoralla lomalennolla. Ja hinta ero on aika pieni, Intia on muutenkin puolta halvempi kuin esim thaimaa!! Tietysti jos haluaa juosta sen viimeisen sentin perassä, ja olla kassinkahvassa 23h kiinni ni mikäpä ettei se silloin kannattaisi. Ja välilaskuista sen verran että syksyn ensimmäinen meno ja kevään viimeinen paluu on ilman välilaskua!! muuten on välilasku ja se missä se on riippuu finnairin sopimuksesta mihin se saa sen tehtyä edukkaimmin, osa thaimaan vietnamin yms. Kohteista käyttää samaa kenttää---> Vaihtavat miehistön koska tunnit tulevat täyteen tankkaus. Siksi ehkä tuo välilaskupaikka elää vielä.
- Tepa*
Varsinkin kun yksin matkustaa, niin reittilennot tulee kyllä huomattavasti halvemmiksi. Itsellä tuleva kolmen viikon reissu noin 850 euroa majoituksineen. Ei varmasti saa miltään matkanjärjestäjältä läheskään "viimeinen sentti" lisää tuohon hintaan matkaa...
- Ja perheelle vielä
Tepa* kirjoitti:
Varsinkin kun yksin matkustaa, niin reittilennot tulee kyllä huomattavasti halvemmiksi. Itsellä tuleva kolmen viikon reissu noin 850 euroa majoituksineen. Ei varmasti saa miltään matkanjärjestäjältä läheskään "viimeinen sentti" lisää tuohon hintaan matkaa...
..halvemmaksi matkustaa reittikoneella Intiaan. Sanoisin jopa, että yksin matkustava voi saadakin vielä jonkun "jämämatkan" matkatoimistosta halvalla, mutta perheelle ei oikein löydy mitään halpaa. Käytännössä matkatoimistoilla on tarjota perheille 6000-10000€ matkoja Intiaan ja nekin vain muutamaan kohteeseen.
Omatoimisesti kohteita löytyy vaikka kuinka, halvimmillaan lennot ovat olleet alle 400€/nuppi ja huviloita taikka muita asuntoja saa vuokrata sopivasti, kotiapulainen ei paljon maksa n. 100€/kk, jos sellaiseen päätyy pidemmällä matkalla, autonkuljettaja n. 160€/kk. - Kohta matkaan!
Tepa* kirjoitti:
Kaikkea ei mitata rahassa, mulle lyhyempi matkustusaika merkitsee enemmän. Olen reissannut Intiassa myös reittilennoilla ja välillä lomasta on kulunut arvokkaita päiviä lentoasemilla istuskeluun. Merkitsee paljon, jos lomaa esim. vain kaksi viikkoa. Lentoaika lomalennollakin jo ihan riittävä!
- Kyllä meille raha..
Kohta matkaan! kirjoitti:
Kaikkea ei mitata rahassa, mulle lyhyempi matkustusaika merkitsee enemmän. Olen reissannut Intiassa myös reittilennoilla ja välillä lomasta on kulunut arvokkaita päiviä lentoasemilla istuskeluun. Merkitsee paljon, jos lomaa esim. vain kaksi viikkoa. Lentoaika lomalennollakin jo ihan riittävä!
..meinaa sitä, että päästään enempi matkustamaan samalla rahalla, koska me voidaan venyttää sitä matkaa tarpeen tullen pidemmäksi säästyneillä rahoilla taikka tehdä kaksi matkaa yhden sijaan. Viime talvena teimme reittikoneilla matkaa ja lyhyempi matka olisi maksanut 300€ enemmän, joten tietty valitsimme pidemmän ajan ja tuon 300€ halvemman vaihtoehdon, olimme muutaman päivän pidempään ja käytimme tuon ajan retkeen meren rannalle hieman toisenlaiseen ympäristöön.
Mielestäni hankimme ihan hyvin notkumalla muutaman tunnin (harvoin ihan mahdottomia aikoja sentään) lentoasemilla, eikä yleensä lentomme ole kestänet juuri lomalentoja pidempään, matkaan voimme lähteä päivän taikka pari aikaisemmin, se on helposti järjestetävissä ja palata voimme päivän taikka pari myöhemmin. Halvalla matkustaessa ei todellakaan tarvitse olla niin tarkka työpäivistä, kun säästynyt euro on ansaitun veroinen, ellei jopa parempi, kun siitä ei tarvitse maksaa veroa.
- 7. kerta tässäkin..
Itse ainakin suosin reittilentoja, en pelkästään hintojen takia, vaikka kyllä se tulee paljon halvemmaksi mitä valmismatkapaketti lomalennoilla. Meillä esim. Finnairin suorat lennot Delhiin, matkan kesto hieman reilu 7h.. Ja samalla reissatessa haluamme vuosi vuodelta nähdä hieman uusiakin paikkoja, joten reissaamme ensin Pohjois-Intiassa muutaman päivän ennen Goalle menoa.. Suora lento Goaan, aikaa kuluu 2,5h.. Eli matkustamiseen kuluu yhteensä alle 10tuntia.. Ja esim. meillä viisi viikkoa reissussa, majoitukset Pohjois-Intiassa, majoitukset Goalla neljäksi viikoksi ja lennot Delhiin ja Goalle, kaikki alle 900€.. Ja mitä vertailuna olen katsonut niin esim. jo kolmesta lomaviikosta matkatoimiston kautta saa maksaa vähintään 1200€, riippuen ajankohdasta. Ja Charterilla ei saa yli neljän (muistaakseni neljän) viikon matkoja (??), vaan jos meinaa olla pidempään niin reittilennot vaihtoehto.. Tässä näin muutama esimerkki, ettei se reittilento niin kauhea/mahdoton vaihtoehto ole, joillekkin se on parempi, joillekkin taas lomalento on parempi, en mene kieltämään sitäkään, ei tässä ole tarkoituksena lomalentoja lytätä. Onneksi jokaiselle löytyy vaihtoehtoja. Lähinnä vain halusin tuoda esimerkkejä että erojakin on muitakin kuin muutama sentti :) Mutta meille kyllä ehdottomasti reittilennot omatoimisuus paras vaihtoehto nähdä laajemmin maata ja uusia paikkoja, joka tekee reissusta paljon monipuolisemman.
- Muutaman kerran...
Intiassa perheen kanssa reissanneena olen samaa mieltä, että omatoimisesti vaan reittikoneella Intiaan. Meidän viiden henkilön poppoolla pienikin säästö kertautuu ja yksikin parin viikon reissu heitettiin alle 3000€ ja vietettiin sentään melkoinen luksus loma. Intia kun on niin halpa maa sitten elää ja asua, kun sinne vaan pääsee.
Nyt on olut halvat lennot vielä hakusessaan, mutta ensi talvena taas mennään jollakin yhtiöllä (mikä nyt satuu natsaamaan suunnitelmiin ja on edullinen). Lapset tykkää matkaamisesta ja hyvä oppia tässä vaiheessa eri lentokentillä liikkumista ja koneiden vaihtoja. Muutenkin pitää opettaa talouden hallintaa, ettei vain rahalla matkusteta.
Olen joskus ollut vuonna miekka ja kivi jollakin pakettimatkalla, en oikein tuntenut niitä omakseni, vaikka ei niissä varsinaisesti mitään suurempaa vikaakaan ollut. Nykyään on niin helppo hoitaa netin kautta varauksia ja muutenkin nämä omatoimiset matkat ovat sitten vienneet mennessään. Intiassa varsinkin on niin mahtavaa ajella maaseudulla ja vuoristossa, sekä mennä omien suunnitelmien mukaan. Aivan mahtava maa matkustaa!
- omintoimin ehdottoma
Onhan se ihan toista matkustaa reittikoneella kuin turistisillipurkilla. Samalla voi pysähtyä muutamaksi päiväksi välilaskupaikassa, jatkaa matkaa kenties junalla tai vaikka bussilla jonkin matkaa, vaikka intialaiset sisämaanlennotkin ovat loistavia. Perillä lomakohteessa voi itse valita majapaikkansa, ja myös vaihtaa sitä mielensä mukaan. Kyllä omintoimin reittilennolla on ehdottomasti mielenkiintoisempaa reissuta. Ei se ole senteistä kiinni, vaan näkemisen ja kokemisen halusta.
- Omin päin onneen..
Ens helmikuu varattuna Goalle ja reittilento oli ainut vaihtoehto, Hki-Delhi-Hki maksoi 498 euroa (Finnair) ja siitä menopaluu Goalle noin 60 euroa (Spicejet), kaksi makuuhuonetta, täysi keittiövarustus, pyykinpesukone, siivous ym, hotelli rakennettu 2009, 150 puntaa viikko, meitä lähtee neljä, joten maksan asumisesta 150 puntaa koko ajasta, varattu Owners Directiltä, Calanguten rantaan 10 minsan käppäily, tällä systeemillä käyty neljä aikaisempaa reissua, ensimmäinen reissu tehtiin 2008 matkatoimiston kautta (ihan hyvä sekin) ja sitä kautta iski kipinä omatoimimatkoihin, varsinkin, kun varaamiset helppoa hommaa nykynetin kautta...
- AY021
Tuotanoin...hieman olen skeptinen ton Spicejetin DEL-GOI-DEL (meno-paluu 60e) hinnasta..??
Mistähän muka olet tolla hinnalla löytänyt????
- GoaGo
Yksi sopii yhdelle ja toinen toiselle. Toiselle tärkeää on matka, toiselle määränpää. Kukin kukkaronsa ja mielensä mukaan.
Itse olen Goaan reissannut jo toista kymmentä vuotta. Pari eka kertaa charterilla ja sitten reiteillä. Molempi parempi. Vietän siellä muutaman kuukauden kerrallaan, joten reittilento on ainut vaihtoehto. Jos lähtisin pariksi viikkoa, valitsisin charterin. Siinä on kaikki sitten paketissa hotelleineen kuljetuksineen päivineen. Ja jos haluaa hotellitason majoitusta, on se myös ehkä edullistakin. Lyhyen ajan vuokrat ovat suhteessa kalliita. Pitkän ajan majoituksen voi aina neuvotella hyvään hintaan. Jos koko perhe, 4 hlöä tai yli, lähtee reissuun, niin varmasti reittilento on edullisin.
Ei muuta kuin matkaa vaan varaamaan kukin tyylillään. Minulla jo liput taskussa :)
Hauskaa Intian/Goan reissua teille kaikille! - "matkamies maan"
Kyl toi SpiceJet'in hinta lienee ihan OK, en tarkistanut.
Viimeksi keväällä maksoi Mumbai-Goa-Mumbai n. 60€ kentältä ostettuna, eli kalliilla. Yhtiö oli IndiGo.
Nyt on varattuna Mumbai-Goa-Mumbai hintaan 48€ Kingfisherillä! Että semmosta on lentohinnat maissa joissa koipailu toimii!
Mumbaihin lennot n. 530€ , oon Intiassa kolme kuukautta. En kerro yhtiöö, mut ei o hava yollari... saatte itte nähdä senverran vaivaa...
Kämppä, kaksio, internjet yhteyksineen ynnä muineen kustantaa n. 250€/kk.
Elinkustannuksethan Intiassa on todella pienet.- kateuden kukkanen
No siinä on asenne kohdallaan; " en kerro yhtiöö, saatte itse nähdä sen verran vaivaa".. Ei sen puoleeen, että olisin itse ostamassa, mutta joku muu saattaisi vaikka ostaa. Onko se sinulta pois, jos joku muukin saisi edullisen matkan?
- Intiaaaaaaaaan.....
kateuden kukkanen kirjoitti:
No siinä on asenne kohdallaan; " en kerro yhtiöö, saatte itse nähdä sen verran vaivaa".. Ei sen puoleeen, että olisin itse ostamassa, mutta joku muu saattaisi vaikka ostaa. Onko se sinulta pois, jos joku muukin saisi edullisen matkan?
No ei tuosta "lennot 530€" kannata olla niin kateellinen, noita lentoja kuitenkin löytyy hieman googlettamalla ja muutenkin vertailemalla. Joskus vain sattuu olemaan lentoyhtiöillä halpoja lentoja, olisiko ihan mielenkiinnon yllä pitämisen vuoksi. Jos joku huomasi, oli Luftihansoilla muutamia viikkoja sitten pienen hetken halpoja lentoja Intiaan.
Vaan onhan se niinkin täällä palstoilla, että neuvot halvan konstin, niin et sitten enään itse pääsekään halvalla, kun niitä menijöitä ei monasti ole kuin muutamia niillä halvoilla paikoilla ja ne sitten myydään nopeasti pois. Että on se tavallaan itseltäkin pois, jos oikein tarkkoja ollaan. Kysäiskääpä vaan huviksenne, kuinka monta Hki-Vantaalta jatkaa vaihtojen jälkeen Intiaan, ei vallan moni kuitenkaan. - ,
Intiaaaaaaaaan..... kirjoitti:
No ei tuosta "lennot 530€" kannata olla niin kateellinen, noita lentoja kuitenkin löytyy hieman googlettamalla ja muutenkin vertailemalla. Joskus vain sattuu olemaan lentoyhtiöillä halpoja lentoja, olisiko ihan mielenkiinnon yllä pitämisen vuoksi. Jos joku huomasi, oli Luftihansoilla muutamia viikkoja sitten pienen hetken halpoja lentoja Intiaan.
Vaan onhan se niinkin täällä palstoilla, että neuvot halvan konstin, niin et sitten enään itse pääsekään halvalla, kun niitä menijöitä ei monasti ole kuin muutamia niillä halvoilla paikoilla ja ne sitten myydään nopeasti pois. Että on se tavallaan itseltäkin pois, jos oikein tarkkoja ollaan. Kysäiskääpä vaan huviksenne, kuinka monta Hki-Vantaalta jatkaa vaihtojen jälkeen Intiaan, ei vallan moni kuitenkaan.Voihan sen vinkin antaa vasta sen jälkeen, kun on hommannut itelleen lennot!
Finskillä lennellessäni olen huomannut olevani useinmiten vähemmistössä, eli suurin osa Intiaan matkaavista on ollut jatkolennolla. - Intiaaaaaaaaan.....
, kirjoitti:
Voihan sen vinkin antaa vasta sen jälkeen, kun on hommannut itelleen lennot!
Finskillä lennellessäni olen huomannut olevani useinmiten vähemmistössä, eli suurin osa Intiaan matkaavista on ollut jatkolennolla.Ei auta, jos matkaat usein Intiaan. Omalta kohdaltani olen huomannut, että liikaa täällä hölöttämällä, on joka kerta vaikeutunut lippujen saanti halvalla, tosin on tässä noussut polttoainekin.
En ole Intiaan vielä finskillä lentänyt, kun en kertakaikkiaan ymmärrä, että mistä voi löytää finskiltä sellaisen hinnan, jolla voisi lentää. Muilla yhtiöillä lennettäessä suuri osa on intialaisia, tosin alkumatkasta ekassa vaihdossa on vähemmistö menossa Intiaan.
- AY021
Joo, et varmasti tarkistanut.
Mumbai-Goa-Mumbai saa nytkin alle 50e, mutta kun asia koski tota Delhi-Goa meno-paluuta.
Välimatkan pituuskin kun "taitaa" vaikuttaa hintoihin jonkun verran.
Vrt. lentoaikaa Mumbai-Goa n.1h ja Delhi-Goa n.2,5h.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462