Terve
Olen törmännyt todella raivostuttavaan ongelmaan johon en keksi ratkaisua.
Minulla on työpöydällä monia kansioita joiden sisällä niitä on monia kymmeniä lisää. Näissä taas on taulukkolaskentaa, tekstinkäsittelyä, yms.
Kun avaan työpöydällä olevasta kansiosta oikean kansion jossa on vaikka taulukkolaskentaa, niin lopuksi kun haluan tallentaa työni uutena asiakirjana ohjelma ehdottaa paikaksi samaa kansiota kuin avaamani. Eli saan näppärästi samaan kansioon päivitettyjä asiakirjoja (vanhoista jää kopio). Jostain kumman syystä suurin kansioni työpöydällä ei toimikkaan niin kuin nämä muut, se haluaa tallentaa uuden asiakirjan samaan paikkaan minne viimeksi on asiakirjoja tallennettu. Eli tulee hirveästi työtä kun saan aina määritellä polun minne asiakirjan haluan tallentaa ja varmasti tulee epähuomiossa tallennettua asiakirjoja väärään paikkaan. Jos joku vain ymmärtää miten saisin tämän ongelman ratkaistuksi niin olisin hyvin iloinen.
Kansiot
5
94
Vastaukset
- HoThHe
vedä usein tarvitut kansiot suokiksi http://neko.kapsi.fi/ohje/Windows_7-vinkit/omat_suosikit.html
- Eila-Niina
Ei toimi, koska yhdessä kansiossa voi olla kymmeniä kansioita jotka ovat käytössä yhtä usein.
- Oletuskansio
Kun et kerro, mikä on se "vaikkapa taulukkolaskentaohjelmasi", niin tarkemmin ei voi neuvoa.
Mutta kaikissa ohjelmissa on ominaisuuksissa valinta, mikä on tallennusten oletuskansio. Eli laitat sinne sen polun, mihin haluat tallennukset tehdä.- Hml2
Terve
Käytännössä kansioissa on vain Openofficea, Pdf.ää ja kuvia. näyttäisi siltä että ongelma ilmenee Openofficen tiedostoissa. Eli ongelma on vain yhdessä kansiossa jonka sisällä se vaikuttaa kaikkiin muihinkin kansioihin. (ja uusiin) Työpöydällä on myös muita kansioita jossa on samaisen ohjelman tiedostoja, mutta ne toimivat normaalisti. Kerro minulle kuinka muutan oletuskansion polun.
Kiitos - Eila-Niina
Hml2 kirjoitti:
Terve
Käytännössä kansioissa on vain Openofficea, Pdf.ää ja kuvia. näyttäisi siltä että ongelma ilmenee Openofficen tiedostoissa. Eli ongelma on vain yhdessä kansiossa jonka sisällä se vaikuttaa kaikkiin muihinkin kansioihin. (ja uusiin) Työpöydällä on myös muita kansioita jossa on samaisen ohjelman tiedostoja, mutta ne toimivat normaalisti. Kerro minulle kuinka muutan oletuskansion polun.
KiitosTässä varmaan täytyy olla kyse siitä, että muissa kansioissa olevat tiedostot eivät muista minne viimeksi on asiakirjoja tallennettu ja siksi se ehdottaa sitä mikä sattuu olemaan auki. Miten siis saisin ongelmakansion unohtamaan minne mitäkin on viimeksi tallennettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh902169Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1391797- 1731333
- 229805
- 65754
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10731- 60730
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212623- 49587
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </347560