Mitä mieltä olette ko. putkesta. ja mikä olisi hyvä okulaari siihen? tämäkin putki hinnaltaan on jo ylärajoilla minkä putkesta maksan. Opticronista en pidä ja swarot, leicat, kowat yms ovat liian tyyriitä meikäläiselle.
nikon ed82a lintukaukoputki
1
293
Vastaukset
- Putkinäkö82
Mulla on tuo ollut käytössä aika vähän aikaa ja olen kyllä kuvaan tyytyväinen. Kokemusta muista putkista ei oikeastaan ole ja hintaluokaltaan tuo oli mulle ainoa mahdollinen hankinta. Käytän 25-75 okulaaria. Näkökenttä on tuon kanssa kapeampi kuin 38x okulaarilla ja erottelukyky hivenen huonompi (tuskin harvemmin mitenkään olennaisesti). Zoom antaa kuitenkin mahdollisuuden tarkkailla lintuja kauempaa, mikä antaa usein enemmän nähtävää.
Tiedän jokusen kokeneemman joilla aika 50-50 menee noiden okulaarien välillä. Kauas zoomatessa tarkennus on aika hienovaraista puuhaa sekä jalustan ja tärinän merkitys kasvaa.
Koko putken voi kääntää vinoon noin 90 astetta (varmaan ihan näppärä lisätoiminto kaikille joilla silmät sijaitsee poskipäillä) . Tätä säätelevä vipu löystyy yleensä kuljetuksen aikana ja se täytyy ennen käyttöä kiristää tai tarkennettaessa putki hiukan klappaa (ei paha, kiristys vie 3 sekunttia). Linssisuojukset eivät oikein pysy paikallaan ilman asianmukaista pussia. Muuten en koe tarvitsevani yhtään tätä parempaa laitetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462