Kamera aloittelijalle (Canon EOS 1000D vs. EOS 400D)

certum

Morjens! Ajattelin viimeinkin hankkia oman 'kunnon' kameran, kun kerran opiskelen mediaa ja valokuvaus on ollut harrastuksena monta vuotta.

Saisin melko edullisesti joko Canon EOS 1000D:n tai Canon EOS 400D:n. Vaihtoehtoisesti Nikon D40:n.

Mikä näistä kameroista olisi minulle paras? Miksi? Millä tapaa kyseiset kamerat eroavat toisistaan, millaisia eroja ominaisuuksilla sun muilla on?

Kiitos vastauksista etukäteen, muistakaahan pliis että olen aloittelija :)

12

727

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeaaaaaaaaaa

NIKON ON PARAS::D:D:D:D

• ghjghjghj

Canon!!!

• %¤%¤tun URPOT!!!!
        ghjghjghj kirjoitti:

Canon!!!

Oliko pakko nostaa?

• Valitettavasti

Canon EOS 1000D ei ole " kunnon" kamera. Laita jäitä hattuun ja ota rauhallisesti, säästä lisää rahaa, syvenny välineisiin tarkemmin ja muista, että
      ehdottamillasi muoviroskalla ei ole minkäänlaista tulevaisuutta pitempiaikaiseen
      käyttöön.

• eikös nuo ala olla poistuneita malleja mutta jos halvalla saat käytettynä tai poistomyynnistä niin sillä on hyvä alkaa. toiset kehuu nikonia ja toiset canonia mutta testaa itse, jos on mahdollista, niin on helppo päättää

• Halvalla pitää saada

Canonin 1000D paketissa olleen suttusuumin kanssa 100€, eos 400 kannattaa
        unohtaa, nykyään se on konttorikonetehtaan muumio. Nikonissa voi olla jotain
        henkeä, onhan se sentään kameroihin perehtynyt kymmeniä vuosia toiminut
        yritys, joka teki Canonillekkin objektiiviit, silloin kun Canon aloitti joskus kameroiden teon.

• 3+3
        Halvalla pitää saada kirjoitti:

Canonin 1000D paketissa olleen suttusuumin kanssa 100€, eos 400 kannattaa
        unohtaa, nykyään se on konttorikonetehtaan muumio. Nikonissa voi olla jotain
        henkeä, onhan se sentään kameroihin perehtynyt kymmeniä vuosia toiminut
        yritys, joka teki Canonillekkin objektiiviit, silloin kun Canon aloitti joskus kameroiden teon.

heh onhan canon tehnyt ainakin 50 vuotta kameroita.
        eikö se anna yrityksestä hyvän kuvan kun se osaa tehdä muutakin kuin pelkkiä kameroita?
        ajat muuttuvat eskoseni.

• ´kunnon´ kamera

Jos aiot hankkia myös kunnon kameran niin mihin tarvitset noita Canon EOS 1000D, 400D tai Nikon D40?
      Jos tarkoitat noita kakkoskameraksi ´kunnon´ kameran rinnalle niin kannattaa hankkia sellainen johon sopii samat objektiivit kuin siihen kunnon kameraan.

• Hasselisetä

Nyt äkkiä ostamaan tuo kunnon kamera Veikon koneesta: tarjoushinta 1100 D:lle 389€ 18 -55:llä ( ei IS versio). Tästä ei hinta parane koska tuo 1100 D on parempi kuin tuo pelkkä tonninen, onhan se ulkolaisen lehden testivoittaja yhdessä Pentax Kr:n kanssa.

• Nikond3100rock

Jos unohdetaan nuo mainitut kamerat ja suuntaat katseesi nikoniin. Sopiva hintainen ja laadukas ja ennen kaikkea laatua sisältävät kuvat saat nikon d3100 -kameralla hyvään hintaan. Pakettizoom pitää lukea sitten VR, muista se!

• Onko tosiaan näin että kun järkkäridigi tulee 5v vanhaksi, niin se on roskis kamaa kun sitä ei kenenkään kannata ostaa? Mulla on toi 7vuotta vanha Olympuksen digipokkari, ja se toimii edelleen ja tulee pirun hyviä kuvia kaiken lisäksi.

• LENSES

Mitä objektiiveja sulla on siihen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      72
      1892
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1643
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      141
      1151
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      678
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      642
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      626
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      185
      535
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      51
      500
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      452
    Aihe