Canon 550D vai Nikon D5100

vemppe

Moikka! Tarvisin vähän apua kun oon ostamassa ensimmäistä järkkäriä.. Eli siis oon ostamassa joko Canon 550D tai Nikon D5100. Kumpi näistä kameroista on parempi aloittelijalle? Tärkeetä on, että kamera olis mahdollisimman helppokäyttöinen ja selkeä. Siis jos teillä on kyseisistä kameroista kokemusta tai muuten vaan tiedätte niin KIITOS jos viitsitte auttaa. :)

3

202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kamerakamera

Heippa! :)

Itse ostin elokuussa myöskin ekan järkkärin ja halusin nimenomaan canonin, kun edellinenkin kamera oli canonin (powershotti). Valitsin 550d:N ja olen ollut tyytyväinen valintaani, erittäin tyytyväinen. Kamera on ollut helppo ja ei tarvinnut edes ohjeita lukea, kun oli tutut nappulat selkeästi esissä, mielestäni erittäin helppokäyttöinen. Kokeilin ennen ostoani juuri tuota nikonia ja mielestäni se oli hieman vaikean tuntuinen, eikä se oikein sopinut käteen hyvin. Suosittelen että menet kauppaan kokeilemaan kumpi kameroista tuntuu paremmalta ja luet netistä kameramallien eri toimintoja ja muita juttuja.

• kamerakamera

Niin ja lisään vielä, että ostin tuon 550d:n kodinykkösestä ja sain kaupanpäälle eirikuvan alennuskupongin, jolla voin teettää pienen valokuvakirjan ja parempia kuvia- valokuvauskirjan, josta olen oppinut paljon uutta. Tuossa kirjassa on tietoa myös objektiiveista ja käsisäädöistä.

• fgwb

hieman vaikean tuntuinen nikon? no on sitten selvä valinta se canon, itselle merkkaa kyllä moni muukin asia, videon stereoääni, saako vääristymät korjattua, low light kuvaus,..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1197
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      190
      551
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe