voiko mulla ola d1??

pelottaa!!

pelkään koko ajan et mulla ois diabetes. oireethan on jano, pissihätä, väsymys ja laihtuminen... ainakaa en oo laihtunu, enemmänki lihonu pari kiloo. en oo mielestäni hirveen väsynyt ainakaa päivällä, joskus illalla kymmenen jälkeen alkaa väsyttää ja aamulla heti ku herään, mut se lähtee nopeesti pois.
vessassa käyn joskus kotona tunninki välein, mut yöllä en oo kertaakaa elämässäni käyny vessassa, ja joskus saatan olla 6-8 tuntiaki käymättä veskissä. juon jonku verran, lasin joka aterial ja joskus välissäki, mut sillon juon vaa pari kolme kulausta. ainaki täl hetkel tuntuu siltä et janottais, mut en tiiä, koska oon nuhassa ja mul on kurkus limaa :D

vai voiko tuo janon tunne liityä myös siihen että mulla on nyt nuha ja kurkku kipee, jollon kurkussa on limaa??
oon 12v.

8

152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • D-ykkönen

Täällä yksi D1. Ainakin itselläni aikoinaan oli paljon selvemmät oireet, siis jano oli ihan valtavaa, niin kerroiltaan kuin määrältäänkin ja vessassa piti sitten ravata ihan joka välissä, lopussa öisinkin. Myös laihduin melkoisesti.

Jos sinua kovin arveluttaa tuo mahdollisuus, niin käväise kouluterkkarilla ja pyydä häneltä sormenpäästä otettavaa verensokerimittausta. Kertoo paljon ja pääset peloistasi eroon.

• aloittaja...

eli siis jos nuo oireet ei kuitenkaa hirveen voimakkaita ole (vaikka janottais nii juon vaan ihan pikku kulauksen ja heti loppuu, enkä oo laihtunu vaan just päinvastoin, nälkä ei oo mut ruokaa ja herkkuja syön silti hyvällä ruokahalulla) niin eikai mulla välttämättä oo d1? :)
      oon vertaillu aika paljo noita oireita ja monesti sanotaa et se väsymys on suurin merkki, mut ainakaa päivällä ei väsytä ollenkaan vaa oon tosi energinen, illalla ja aamulla sit vähän joka on varmaa iha normaalia koska oon vielä lapsi?

• aloittaja...

ja piti vielä lisätä et se janokaa ei oo niin selkeetä, enemmänki kurkku/suu tuntuu vähä kuivalta.
        oikeestaa en ees kinnitä siihen kauheesti huimota, jos en sitä ajattele :D

• 3+12

"II-tyyppi johtuu lihavuudesta"

Mielenkiintoinen väittämä. Onko sinulla väitteesi perusteeksi esittää jotakin muuta kuin oma mielipiteesi?

• hehahaa

ei kannata noin vähästä huolestua :) mullaki oli joku vuosi sitte sellasta et väsytti aina tosi paljo ja pissitti ihan jatkuvasti vaikken juonu ku alle litran päivässä, eikä ollu mitään diabeetesta. toi pissatuski johtu yliaktiivisesta rakosta ja väsymys stressistä/murrosiästä ;)

• tikku-iivari

Kuule, ei me kyetä täältä kaukaa asiaa sinulle kertoon onko sinulla D1 tai onko mitään. Puhu vanhemmillesi tai koulun terveydenhoitajalle. Asia selviää hyvin yksinkertaisella kokeella sormenpäästä.

Mutta jos sinulla todella olisi hoitamaton D1 niin et sinä sitä voisi kauan hoitamattomana pitää, olisit jo sairaalassa.

• niiiiiiiiiiiiiiiiiin

Tuohon ikään kuuluu väsymys, sitähän sanotaan että murkku vaan nukkuis ja söis :).

Väsymys tuossa tapauksessa on sellaista ettei pysy oikein hereillä, sokeriarvot heittelee paljon. Jano on niin valtava ettei pysty oleen juomatta ja veskin juostaan todella usein, johonkinhan se vesi on mentävä.

Veskissä usein juokseminen on usein vain tapa, varsinkin jos sieltä ei tule paljon mitään. Väittämäsi etten ole eläissäsi käynyt yöllä veskissä on epäilyttävä, varmaan pienenä kävin tai ainakin pissit vaippoihin ;).

Normiolotiloilta noi vaikuttaa :)

toivottavasti et ole provo

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      8
      2738
    2. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      164
      2652
    3. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      184
      2501
    4. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      12
      2024
    5. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      20
      1983
    6. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      54
      1828
    7. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      69
      1558
    8. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      21
      1154
    9. Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?

Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?
      Ikävä
      69
      1139
    10. Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta
      Maailman menoa
      77
      1020
    Aihe