Ompelukone Virosta? Vai ehkä Tukholmasta?

symaskin

Hei!

Onko kukaan teistä hankkinut ompelukonetta Virosta joko netttikaupan kautta tai ihan suoraan liikkeestä? Itselläni on tarkoitus hankkia uusi ompelukone (todennäköisesti Husqvarna, joka Suomessa maksaa noin 500 euroa) ja mietin että saisikohan koneen sieltä edullisemmin, kun nuo laivamatkat ei juuri mitään maksa. Kokemuksia kenelläkään? Osaatteko suositella jotain liikettä?

Toiseksi vaihtoehtoiseksi ostopaikaksi mietin myös Ruotsia, sielläkin ompelukoneet taitavat olla edullisempia kuin täällä. Kokemuksia sieltä kenelläkään? Vai löytyykö Suomesta joku edullinen ompelukoneen ostopaikka jota suosittelette?

6

4429

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kunnontehokone

Harkitse tuollaista oikein kunnon Singerin vanhaa teollisuuskonetta millä pystyy nahkaakin ompelemaan, saattaa löytää jostain vanhasta huutokaupasta.

Monta sataa kiloa painava ja jämerä ilmajäähdytetty moottori tuollaisessa.

Äiti kun harrastaa ompelua niin jostain oli löytänyt tuollaisen..

• Magdaleena90

En kyllä suosittele Husqvarnaa.
      Bernina ja Janome Pfaff on parhaita koneita.
      Olen itse ostanut Tallinnasta Berninan ja Janomen koneet.
      Maksoi alle puolet Suomen hinnoista.Tässä on linkki mistä voit tilata tai mennä paikan päälle:

http://shop.kl24.ee/202/

Kaupan nimi on Karnaluks ja on mahtava tukkukauppa, missä myydään vaikka mitä ihanaa ja todella halvalla.

• Annikki63

Siskoni osti Karnaluksista Janomen perusompelukoneen malli JR 1012
      ja maksoi koneesta n 180 euroa .
      Opetin häntä käyttämään konetta ja on mielestäni todella hyvä perusompelukone.Helppokäyttöinen ja kevyt kantaa vaikkapa mökille mukaan:)

• harrasteompelija

Itse tilasin jokunen vuosi sitten oman Huskuni Tanskasta. Suomessa sama n. 500 e, Tanskasta postikuluineen n. 300 e.
      Omaan ompeluharrastukseeni Husku on varsin oiva ja sopiva.

• symaskin

Mistä yrityksestä tilasit Tanskasta? Aika huimalta tuo hintaero vaikuttaa, tosin muutama vuosi sitten euron kurssi oli paljon vahvempi kuin tällä hetkellä, joten kurssivaihtelukin saattaa hintaan tietysti vaikuttaa. Mutta täytyy yrittää googlailla Tanskan puoteja, voisihan tuonne Köpikseen tietysti lentää halvalla paikan päällekin.

• myös täällä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      95
      2318
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      179
      1903
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      179
      1446
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      246
      900
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      78
      875
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      11
      796
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      789
    8. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      702
    9. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      213
      643
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      611
    Aihe