siis äidillisiä oikeuksia tämän uusperheeni suhteen? Mitä saan tehdä ja mitä en kun kyse eon miehen lapsista. Miehen exä sanoo että en saa puuttua, enkä hoidella lasten asioita, lääkärissä käytenjä, kouluasioita, vaatehankintoja, ym terapiakäyntejä ja rangaistuksia.
Minusta taas minun kuuluu perheen äitinä tietää kaikki asiat, enkä ole velvollinen raportoimaan niistä lasten äidille, koska me elämme täällä perheenä, eikä ne asiat kuulu hänelle.
Hän myös kiukuttelee siitä että puhuttelen itseäni äitinä, mutta enhän voi puhua omille ja toisen lapsille erilailla, se olisi hankalaa.
Olen kirjoittanut miehen lasten papereihin nimeni ja ym eikä kukaan ole kysellyt perään. Eihän se ole äidiltä pois, jos helpotan hänen asioiden hoitoa. Olisi onnellinen. Saa aina raivarin yksistä nimistä. En erottele äitiyttäni omiin ja toisten, ja se on katkeruuden paikka exälle, että oikein kihisee. Mua huvittaa.
Osann nyt vaan paremmin nämä kontaktien hoidot joka paikkaan.
Onko mulla mitään oikeuksia
52
1404
Vastaukset
- 19+14
No oletkohan joku provo, mutta vastataan. Allekirjoitusoikeus virallisiin papereihin on vain ja ainoastaan huoltajalla. Jos miehelläsi ja hänen exällään on yhteishuoltajuus, kuten tuosta selostuksestasi oletan, se tarkoittaa käytännössä jompaa kumpaa heistä, ei sinua. Olet siis toiminut lainvastaisesti enkä yhtään ihmettele jos oikea äiti kihisee, minä olisin jo tehnyt rikosilmoituksen hänen sijassaan. Ja varsinaiset huoltajat päättävät lapsen asioista yhdessä, sinulla ei todellakaan ole oikeutta tehdä omia päätöksiä kysymättä lapsen äidiltä. Et siis ole pelkästään ilmoitusvelvollinen lapsiin liittyvistä asioista (asia joka ei tainnut olla selvä) vaan olet myös velvollinen toimimaan niinkuin nämä huoltajat yhdessä päättävät olipa se sinun mielesi mukaista sitten eli ei.
- Lain mukaan
Valitettavasti sinulla ei ole mitään oikeudellisia oikeuksia näitä lapsia kohtaan, ainoastaan heidän vanhemmillaan on. Äiti voi kieltää sinua osallistumasta lasten asioihin ihan oikeasti. Älä omi lapsia, vaikka käyvätkin isänsä luona HUOM. isänsä luona. Vastuu on isällä, joskin monesti uusio tekee ruuat ja mahdollisesti pesee vaatteet, mutta ei sinun tarvitse todellakaan.
- minä kasvattaisin ai
Kyllä toisella äidillä on oikeuksia, jos lapset viettää seillä paljon aikaa. Jos oma äiti on välinpitämätön eikä välitä. Ei toinen äiti ole piika, vaan kasvattaja siinä missä mieskin. Niin kauan voi kirjoitella nimiä papereihin ym asioita hoitaa, ennekuin joku kyselee perään. Äidit naputtaa mutta ei kai niiden naputtamisesta tarvi pal välittää.
- ....................
Sinulla on oikeus tukea ja rakastaa lapsia ja oikeus olla hämmentämättä heidän tunne-elämäänsä päälle päsmäröimällä ja aiheuttamalla tahallisesti riitaa heidän OIKEAN äitinsä kanssa
- en sano muuta
Taas se alkaa, provo.
- pätevä äiti
Minä olen kyllä tarvittaessa puuttunut mieheni lasten käytöshäiriöihin sekä muihinkin asioihin jos tarve vaatii. Olen huolissani heistä ja haluan heidät kasvattaa omieni kaltaiseksi.
Mies on ollut täysin tukenani, niinkuin kuuluukin tukea toista. Lasten äiti saa meistä huutaa ja raivota kuin lystää, kunhan ei tule meille raivoon ja häritsemään elämäämme. Meillä ei käyttäydytä niinkuin kotonansa, vaan perheen äitinä huolehdin siitä, että kaikki tekevät niinkuin minä oikeaksi katson. Mitä väärää siinä on?
En erottele onko omat vai toisen.- Biux
"haluan heidät kasvattaa omieni kaltaiseksi."...
...eiköhän jokainen lapsi tulisi kasvattaa itsenään ja itsekseen. Annat kommentillasi ymmärtää, että miehesi lapset ovat jotain heikompilaatuista tavaraa, joka tulisi jalostaa omien lastesi kaltaisiksi.
Kuulostaa julmalta ja eettisesti arveluttavalta.
Miten mahtaisit reagoida, jos sinun lapsiasi alkaisi lasten isän uusi siippa muokkaamaan omien lastensa kaltaiseksi? Eikä pätevänä äitinä tietenkään kuuntelisi "sinun huutoasi" ? Uskomatonta.
- 10+20
Pätevä äiti, missä kohtaa tuolla aiemmin puhuttiin ettei saisi vaatia rajoja? Vain lainvastaisesta menettelyistä oli kommentoitu
- Menoa kummasteleva
Musta tuntuu, että aloitus kuuluis tuonne uusperhe-osastolle? Siellä sohitaan kyllä kaikkea mikä liikkuu, että ilmeisesti aloittaja halusi tulla vähän väljemmille vesille?
Minusta on kammottavaa, että ihmiset eroaa niin helposti ja vaihtaa kumppania lennossa. Eikä tämä vielä mitään, mutta kun sen uuden kumppanin kanssa pitää alkaa niitä lapsia tekemään, ja entisetkin on vaikea pitää hallinnassa. Sitten ne lukuista exät ja niiden uudet perheet joiden tekemiset vaikuttaa kaikkien muidenkin elämään. Sitten taas kun kyllästytään, niin eikun tavara vaihtoon ja uudet lapset kuvoihin. Kukaan ei näistä lapsista välitä kun iskällä ja äiskällä pitää olla kivaa, ja kun kiva loppuu niin uutta verta taas kehiin. Mulla on sukulaisnainen, jolla tämä on tapahtunut 3 kertaa. Joka kerta on vaihtunut sukunimikin joten sekalaisessa sakissa on neljän nimisiä ihmisiä, kun nainen löysi taas uuden ja häät oli justiinsa. Kuulemma lapsia ei uuden kanssa tule mutta ken elää se näkee.- hylätyt lapset
Puhut asiaa! En ymmärrä, mksi niitä UUSIA LAPSIA tosiaan pitää tehdä, kun ei entisistäkään osata huolehtia!! Tämä koskee ylipäätään miehiä, jotka jättää edelliset lapset ja tekee tilalle uusia!! Naiset yleensäkin pitää edelliset lapset yhä lähellä ja elämässään vaikka uusia tuleekin, mutta miehet miehet!! Oisko se uusiko nainen jotenkin laittanut käpälänsä sekaan, jotta edelliset miehen lapset jäävät unholaan.
Miksi monista hyvistä isittä tulisi muuten lasten hylkääjiä?? Ei se voi olla miehen oma päätös, kyllä siinä uudella on sormet pelissä.
Sitten mies kiinnostuu lapsistaan, kun eivät tarvi enää perään katsojaa, eikä maksaa elareita.. näin kävi meille.
Vaikka kuin pyysin aikanai apua tai aikaa lapsille, ei ollut aikaa, mutta nyt kyllä aikaa riittää, kun lapset ovat aikuisia!!!!! Mutta onneksi ei lapsilla riitä aikaa isälle! - IsäJaYlpeäSiitä!
hylätyt lapset kirjoitti:
Puhut asiaa! En ymmärrä, mksi niitä UUSIA LAPSIA tosiaan pitää tehdä, kun ei entisistäkään osata huolehtia!! Tämä koskee ylipäätään miehiä, jotka jättää edelliset lapset ja tekee tilalle uusia!! Naiset yleensäkin pitää edelliset lapset yhä lähellä ja elämässään vaikka uusia tuleekin, mutta miehet miehet!! Oisko se uusiko nainen jotenkin laittanut käpälänsä sekaan, jotta edelliset miehen lapset jäävät unholaan.
Miksi monista hyvistä isittä tulisi muuten lasten hylkääjiä?? Ei se voi olla miehen oma päätös, kyllä siinä uudella on sormet pelissä.
Sitten mies kiinnostuu lapsistaan, kun eivät tarvi enää perään katsojaa, eikä maksaa elareita.. näin kävi meille.
Vaikka kuin pyysin aikanai apua tai aikaa lapsille, ei ollut aikaa, mutta nyt kyllä aikaa riittää, kun lapset ovat aikuisia!!!!! Mutta onneksi ei lapsilla riitä aikaa isälle!Meillä kuule on sama juttu lasten äidin kanssa joten ei ne isät tai heidän uudet puolisot pelkästään ole siinä syyllisiä.
Joskus kyllä kannattaa naistenkin katsoa peiliin että mikä meno on..
Onneks mulla nyt ihana puoliso joka hoitaa lapsia ilman että erikseen tarvitsee pyytää ja kohtelee heitä kuin omiaan kun äiti ei sitä tee/ikinä tehnyt!!
- wywy
Et saa jäädä edes töistä kotiin hoitamaan sairaita miehen lapsia, koska eivät ole sinun.
Sinulla ei ole mitään laillisia oikeuksia lapsiin etkä ole lain näkökulmasta missään asemassa heihin. Velvollisuutesi ja oikeutesi aikuisena on kuitenkin huolehtia lapsista hyvin ja kasvattaa/ohjata heitä kuten kenen lapsia vain. Kasvatuksen linjauksissa sinun pitää kunnioittaa lapsen vanhempien linjauksia.- minä neuvon ja opeta
Ei mun tarvi miehen exältä kysellä neuvoja, kyllä mulla on oikeus komentaa kotonani ilman että lupia kysellään. Siitä miehene xä suuttuu, ku ohjeistan häntä ja neuvon, kuvittelee itseään kaikki tietäväksi.
- up.
itseaisassa ainakin palvelualoilla aviopuoliso saa jäädä hoitamaan puolisonsa lapsia. Kysyin työelämäntietouden tunnilla opettajaltani.
- rajansa kaikilla
up. kirjoitti:
itseaisassa ainakin palvelualoilla aviopuoliso saa jäädä hoitamaan puolisonsa lapsia. Kysyin työelämäntietouden tunnilla opettajaltani.
Huh huh... aika uskaliasta jättää ventovieraan ihmisen kanssa toisten lapsia! Minusta äidin lupa pitää ehdottomasti kysyä, ja äidin otettava selvää ex miehen naisetn taustoista ja veloista ym ongelmista.
Itse en uskaltaisi jättää lapsiani ex miehen naisten kontolle, ellent ietäisi kaikkia heidän asioitaan, velkoja ym rötöksiä, ja käytöstapoja ja älykkyysosamäärää.
En uskaltaisi jättää, vaan olisin läsnä tai soittaisin ainakin joka 10 minuutti lapsilleni miten menee.
Mutta meillä ei hyväksytä miehen naisia edes meille kotiin eikä me mennä sille kahville. - Kenttämyyrä
Tietenkin saat jäädä kotiin hoitamaan puolisosi lapsia. Se, saatko näiltä päiviltä palkkaa, riippuu työnantajastasi. Samoin se, haluaako hän tulkita ne laittomiksi töistä poissaoloiksi.
Mutta kukaan tai mikään ei siis voi kieltää sinua jäämästä kotiin heitä hoitamaan! - Meelissupoismunnetis
rajansa kaikilla kirjoitti:
Huh huh... aika uskaliasta jättää ventovieraan ihmisen kanssa toisten lapsia! Minusta äidin lupa pitää ehdottomasti kysyä, ja äidin otettava selvää ex miehen naisetn taustoista ja veloista ym ongelmista.
Itse en uskaltaisi jättää lapsiani ex miehen naisten kontolle, ellent ietäisi kaikkia heidän asioitaan, velkoja ym rötöksiä, ja käytöstapoja ja älykkyysosamäärää.
En uskaltaisi jättää, vaan olisin läsnä tai soittaisin ainakin joka 10 minuutti lapsilleni miten menee.
Mutta meillä ei hyväksytä miehen naisia edes meille kotiin eikä me mennä sille kahville.Mee Lissu pois mun netistä!
- KysyppäTyönantajalta
Nyt kyllä korjaan sinua ja kunnolla..
Lasten vanhemman uusi puoliso saa sairauslomaa jos lapsi on kipeä ja oikea vanhempi ei voi jäädä pois töistä tosin tässäkin on se että tietääkseni pitää osoitteen olla sama kuin lapsella. Ja työnantaja voi vaatia töissäolo todistusta siltä vanhemmalta joka on töissä sillä hetkellä kun toinen on kotona.
Joten on kuitenkin jotain oikeuksia mitä uusi puoliso saa tehdä lapsia kohtaan..
Te jotka puhutte rumia uusia puolisoja kohtaan olette vain katkeria panettelijoita jotka ette halua että lapsilla olisi kivaa myös etävanhemman luona jolla on uusi puoliso kun te ette semmosta voi saada. - muhaha
Mutta meillä ei hyväksytä miehen naisia edes meille kotiin eikä me mennä sille kahville."äidin otettava selvää ex miehen naisetn taustoista ja veloista ym ongelmista."
Eli siis esim. asuntovelkainen ihminen on automaattisesti huono kasvattaja?
Päivän naurut. Kiitos :) - ei käy laatuun
Kenttämyyrä kirjoitti:
Tietenkin saat jäädä kotiin hoitamaan puolisosi lapsia. Se, saatko näiltä päiviltä palkkaa, riippuu työnantajastasi. Samoin se, haluaako hän tulkita ne laittomiksi töistä poissaoloiksi.
Mutta kukaan tai mikään ei siis voi kieltää sinua jäämästä kotiin heitä hoitamaan!Hyvä konsti elää miehen siivellä ja hänen lasten!! Ei onnistu.
Äidin lupa pitää ksyyä, voiko vieras nainen jäädä hänen laten kanssa keskenään,?? Ei sitä ihan itse voi päättää, varsikaan jos luistaa töistä!
Enpä usko että vastuuntuntinenisä tai äiti lupaa moiseen antaa.
Siin näkee miehen mita, luottaako vieraaseen naiseen vai lasten omaan äitiin,. ellei luota äitiin, miksi äiti luottaisi vieraaseen naiseen, ja vielä omien lasten palvelijoina??? - vieras naikkonen?
ei käy laatuun kirjoitti:
Hyvä konsti elää miehen siivellä ja hänen lasten!! Ei onnistu.
Äidin lupa pitää ksyyä, voiko vieras nainen jäädä hänen laten kanssa keskenään,?? Ei sitä ihan itse voi päättää, varsikaan jos luistaa töistä!
Enpä usko että vastuuntuntinenisä tai äiti lupaa moiseen antaa.
Siin näkee miehen mita, luottaako vieraaseen naiseen vai lasten omaan äitiin,. ellei luota äitiin, miksi äiti luottaisi vieraaseen naiseen, ja vielä omien lasten palvelijoina???Kuuleppas.
Meidän uusperheemme on toiminut (ajatteles nyt, toiminut, ja vieläpä hyvin!) ja saman katon alla ollaan asuttu lähes 7 vuotta. Miehelläni on 2 lasta edellisestä liitosta ja yhteisiä lapsia meillä on 2. Olen pitänyt yhtä mieheni kanssa pian 8 vuotta, ja avioliitossa olemme olleet pian 4 vuotta.
Olenko mielestäsi perheelleni (johon kuuluvat myös mieheni 2 lasta, omien lasteni sisarukset) vieras naikkonen?
Olen vuosien saatossa hoitanut mieheni lapsia heidän sairaina ollessaan kotona. Pitääkö minun mielestäsi kysyä lupa mieheni ex-vaimolta, että saanko jäädä hoitamaan hänen lapsiaan kotiini? Eikö se ole ystävällinen teko minulta, että jättäydyn pois töistä heitä hoitaakseni? Miten se on lasten äidiltä pois? Pitäisikö minun lasten sairastuessa heivata lapset äidilleen, että hoida, me emme ainakaan hoida? Millä tavoin minä olen mieheni ja mieheni lasten siivellä eläjä, jos hoidan sairaita lapsia?
Mitä siihen sanot, että lasten äiti on tietoinen siitä, että olen jäänyt hoitamaan lapsia kotiin heidän sairastaessaan, ja ei näe siinä mitään ihmeellistä tai väärää, ei vaadi että kysyisin siihen lupaa, on iloinen että olen avuksi, koska omasta työstäni on helpompi jättäytyä kotiin lasten kanssa kuin miehelläni? Pitäisikö minun pyytää lupa mieheni ex-vaimolta, että voinko olla lasten kanssa keskenään kotona silloin kun miehelläni on ylitöitä, hän on kaupassa, tai harrastamassa yms.?
Onko mieheni vastuuntunnoton, kun jättää lapsensa minun huomaani? Vaikka olen hänen vaimonsa, hänen lastensa sisarusten äiti, ja rakastan hänenkin lapsiaan?
Välillä näitä vainoharhaisia juttujasi lukiessani minulle herää epäilys, että teetkö vain tahallasi kiusaa ja sohit ampiaispesää. Että oletkohan vain pahimman luokan provosoija, joka nauttii ärsyttämisestä.
Toisaalta kaltaisiasi on varmasti oikeastikkin olemassa, ja se tekee minut surulliseksi. Ajetaan itsekkäästi vain ja ainoastaan omaa etua, ja naamioidaan se muka lasten eduksi. Jos kirjoitat juttujasi tosissasi, olen todella surullinen lastesi puolesta.
Minä en ole perheenrikkoja, en vieras naikkonen, en omituinen, en katkera, enkä ole koskaan haukkunut mieheni ex-vaimoa, lapsia, miestä itseään. En ole lyönyt kapuloita rattaisiin mieheni ja lasten tapaamisasioissa, mies ja ex-vaimonsa pitävät edelleen yhteyttä lasten asioissa, minäkin olen hänen kanssaan toisinaan yhteyksissä lapsiin liittyen. Kunnioitan mieheni ex-vaimoa, hän kunnioittaa minua, olemme fiksuja aikuisia, joilla ei ole mitään hampaankolossa. Annamme toistemme elää omaa elämäämme, pidämme huolta lapsista, rakastamme heitä.
Minäkin olen ihan tavallinen äiti. Kirjoitat täällä aina, että "uusikoita" suositaan ja puolustellaan ja äitejä saa haukkua mielinmäärin ja äidit ovat vapaata riistaa (??). No, minäkin olen äiti. Satun nyt vain olemaan myös naimisissa miehen kanssa, jolla on 2 lasta ennestään. Tekeekö se pointti minusta hirviön, omituisen naikkosen? Olen aivan tuikitavallinen perheenäiti. - ei onnitu meillä
vieras naikkonen? kirjoitti:
Kuuleppas.
Meidän uusperheemme on toiminut (ajatteles nyt, toiminut, ja vieläpä hyvin!) ja saman katon alla ollaan asuttu lähes 7 vuotta. Miehelläni on 2 lasta edellisestä liitosta ja yhteisiä lapsia meillä on 2. Olen pitänyt yhtä mieheni kanssa pian 8 vuotta, ja avioliitossa olemme olleet pian 4 vuotta.
Olenko mielestäsi perheelleni (johon kuuluvat myös mieheni 2 lasta, omien lasteni sisarukset) vieras naikkonen?
Olen vuosien saatossa hoitanut mieheni lapsia heidän sairaina ollessaan kotona. Pitääkö minun mielestäsi kysyä lupa mieheni ex-vaimolta, että saanko jäädä hoitamaan hänen lapsiaan kotiini? Eikö se ole ystävällinen teko minulta, että jättäydyn pois töistä heitä hoitaakseni? Miten se on lasten äidiltä pois? Pitäisikö minun lasten sairastuessa heivata lapset äidilleen, että hoida, me emme ainakaan hoida? Millä tavoin minä olen mieheni ja mieheni lasten siivellä eläjä, jos hoidan sairaita lapsia?
Mitä siihen sanot, että lasten äiti on tietoinen siitä, että olen jäänyt hoitamaan lapsia kotiin heidän sairastaessaan, ja ei näe siinä mitään ihmeellistä tai väärää, ei vaadi että kysyisin siihen lupaa, on iloinen että olen avuksi, koska omasta työstäni on helpompi jättäytyä kotiin lasten kanssa kuin miehelläni? Pitäisikö minun pyytää lupa mieheni ex-vaimolta, että voinko olla lasten kanssa keskenään kotona silloin kun miehelläni on ylitöitä, hän on kaupassa, tai harrastamassa yms.?
Onko mieheni vastuuntunnoton, kun jättää lapsensa minun huomaani? Vaikka olen hänen vaimonsa, hänen lastensa sisarusten äiti, ja rakastan hänenkin lapsiaan?
Välillä näitä vainoharhaisia juttujasi lukiessani minulle herää epäilys, että teetkö vain tahallasi kiusaa ja sohit ampiaispesää. Että oletkohan vain pahimman luokan provosoija, joka nauttii ärsyttämisestä.
Toisaalta kaltaisiasi on varmasti oikeastikkin olemassa, ja se tekee minut surulliseksi. Ajetaan itsekkäästi vain ja ainoastaan omaa etua, ja naamioidaan se muka lasten eduksi. Jos kirjoitat juttujasi tosissasi, olen todella surullinen lastesi puolesta.
Minä en ole perheenrikkoja, en vieras naikkonen, en omituinen, en katkera, enkä ole koskaan haukkunut mieheni ex-vaimoa, lapsia, miestä itseään. En ole lyönyt kapuloita rattaisiin mieheni ja lasten tapaamisasioissa, mies ja ex-vaimonsa pitävät edelleen yhteyttä lasten asioissa, minäkin olen hänen kanssaan toisinaan yhteyksissä lapsiin liittyen. Kunnioitan mieheni ex-vaimoa, hän kunnioittaa minua, olemme fiksuja aikuisia, joilla ei ole mitään hampaankolossa. Annamme toistemme elää omaa elämäämme, pidämme huolta lapsista, rakastamme heitä.
Minäkin olen ihan tavallinen äiti. Kirjoitat täällä aina, että "uusikoita" suositaan ja puolustellaan ja äitejä saa haukkua mielinmäärin ja äidit ovat vapaata riistaa (??). No, minäkin olen äiti. Satun nyt vain olemaan myös naimisissa miehen kanssa, jolla on 2 lasta ennestään. Tekeekö se pointti minusta hirviön, omituisen naikkosen? Olen aivan tuikitavallinen perheenäiti.En tiedä millasta ont eillä, mutta meille ei koskaan ole ollut tulemista ex miehen ja ex isän naikkoset. En voisi kuvitella, että kahvittelisimme ja viettäisimme iltaa perheenrikkojan kanssa.
Mieskin tiedostaa sen ja kunnioittaa päätöstämme, eikä ole pakottanut meitä tälle naiselleen kylään eikä ole tuonut meillekkään. On sanonutkin, että ne ovat huonoa seuraa meille.
Emme tiedäminkänäköinen huuhkaja se on, mutta eikiinnosta, pääasia että mies maksoi lapsistaan ja edelleen ostelee heille asioita joita pyydämme. Mutta hänennaiet ei kuulu meidän sukuun eikä ysväviin, ihan puistattaa pelkkä ajatuskin.
Me emme heitä ole ikinä tarvinneet, emmekä tule tarvimaan, niin kamalaa oli lapsille menettää hyvä isä, kun naikkonen vei eikä antanut miestä lapsien tavata, ellei itse pääsisi heitä haukkumaan. - Vieras naikkonen?
ei onnitu meillä kirjoitti:
En tiedä millasta ont eillä, mutta meille ei koskaan ole ollut tulemista ex miehen ja ex isän naikkoset. En voisi kuvitella, että kahvittelisimme ja viettäisimme iltaa perheenrikkojan kanssa.
Mieskin tiedostaa sen ja kunnioittaa päätöstämme, eikä ole pakottanut meitä tälle naiselleen kylään eikä ole tuonut meillekkään. On sanonutkin, että ne ovat huonoa seuraa meille.
Emme tiedäminkänäköinen huuhkaja se on, mutta eikiinnosta, pääasia että mies maksoi lapsistaan ja edelleen ostelee heille asioita joita pyydämme. Mutta hänennaiet ei kuulu meidän sukuun eikä ysväviin, ihan puistattaa pelkkä ajatuskin.
Me emme heitä ole ikinä tarvinneet, emmekä tule tarvimaan, niin kamalaa oli lapsille menettää hyvä isä, kun naikkonen vei eikä antanut miestä lapsien tavata, ellei itse pääsisi heitä haukkumaan.Ikävää että sinun tilanteesi on tällainen.
Halusinkin nimenomaan tähdentää, että meidän perheessämme ei ole tällainen tilanne, ja että minä en ole ventovieras huuhkajanaikkonen, jonka elämän takoitus on haukkua miehen lapsia.
Vaikka olenkin naimisissa eronneen miehen kanssa, en ole mikään perheenrikkoja, en omituinen, en katkera, enkä huonoa seuraa lapsille, vaan aivan tavallinen perheenäiti, joka rakastaa jokaista perheensä lasta.
Ymmärrän oman vihasi ja kaunasi (mutta en sitä, että lapsesikin ovat saaneet kärsiä sen seurauksena), mutta pystyt varmaankin lopettamaan yleistyksen tällä palstalla ja myöntämään, että vaikka olenkin avioliitossa ja asun miehen ja hänen lastensa kanssa, niin se ei tee minusta automaattisesti kamalaa uusionaikkosta.
Sinun tilanteesi on mikä on, mutta et voi yleistää. - ei se myönnä
Vieras naikkonen? kirjoitti:
Ikävää että sinun tilanteesi on tällainen.
Halusinkin nimenomaan tähdentää, että meidän perheessämme ei ole tällainen tilanne, ja että minä en ole ventovieras huuhkajanaikkonen, jonka elämän takoitus on haukkua miehen lapsia.
Vaikka olenkin naimisissa eronneen miehen kanssa, en ole mikään perheenrikkoja, en omituinen, en katkera, enkä huonoa seuraa lapsille, vaan aivan tavallinen perheenäiti, joka rakastaa jokaista perheensä lasta.
Ymmärrän oman vihasi ja kaunasi (mutta en sitä, että lapsesikin ovat saaneet kärsiä sen seurauksena), mutta pystyt varmaankin lopettamaan yleistyksen tällä palstalla ja myöntämään, että vaikka olenkin avioliitossa ja asun miehen ja hänen lastensa kanssa, niin se ei tee minusta automaattisesti kamalaa uusionaikkosta.
Sinun tilanteesi on mikä on, mutta et voi yleistää.Kato ei Lissu voi tällasia asioita myöntää koskaan, sen oma totuus on ainoa oikea totuus, koskien myös muitten elämää......
- onnen ydinperhe
Vieras naikkonen? kirjoitti:
Ikävää että sinun tilanteesi on tällainen.
Sinun tilanteesi on mikä on, mutta et voi yleistää.Ei meillä ole ikävä tilanne, ikävä tilanne on heillä, joiden elämää määrittelee haukkuu ja estää miehen uusi nainen.
Me osasimme aatella jo ajoissa, ja estimme naikkosten meille tulon ja minun ja lasten elämään. Mies itse kunnioitti meitän ratkaisua, ja kielsi kovin sanoin etteimeitä tarvitse haukkua eikä meille tulla.
Totta lapsemme on kärsineet isän hylkäämisestä, ja vaihtamisesta uusiin naikkosiin, mutta nyt ovat lapset hylänneet isän. Mitä muuta mies osaa odottaa?? Ei mitään.
Olemme vihaisi jakatkeria, mutta minkäs teet, kun mies manipuloidaan lapsiaan vastaan, ei siinä mitään voi, kyllä lapsettomat naiset aina omat lapset miehillä voittaa.
Mutta mies itse siitä kärsii ei me, joille kiusa on osoitettu, meillä on kaikki, miehellä ei muuta kun kierot naiset.
Näin meillä, se on hyvä että olet päässyt kiipeemään toisten elämään, mutta meillä ei semmoista hyväksytä. Nytmies itkee, mutta oma on vika. - vittu että vituttaa
onnen ydinperhe kirjoitti:
Ei meillä ole ikävä tilanne, ikävä tilanne on heillä, joiden elämää määrittelee haukkuu ja estää miehen uusi nainen.
Me osasimme aatella jo ajoissa, ja estimme naikkosten meille tulon ja minun ja lasten elämään. Mies itse kunnioitti meitän ratkaisua, ja kielsi kovin sanoin etteimeitä tarvitse haukkua eikä meille tulla.
Totta lapsemme on kärsineet isän hylkäämisestä, ja vaihtamisesta uusiin naikkosiin, mutta nyt ovat lapset hylänneet isän. Mitä muuta mies osaa odottaa?? Ei mitään.
Olemme vihaisi jakatkeria, mutta minkäs teet, kun mies manipuloidaan lapsiaan vastaan, ei siinä mitään voi, kyllä lapsettomat naiset aina omat lapset miehillä voittaa.
Mutta mies itse siitä kärsii ei me, joille kiusa on osoitettu, meillä on kaikki, miehellä ei muuta kun kierot naiset.
Näin meillä, se on hyvä että olet päässyt kiipeemään toisten elämään, mutta meillä ei semmoista hyväksytä. Nytmies itkee, mutta oma on vika.voi jeesus, nytkö tää fiksu naisihminen joka yritti vääntää lissulle asioita rautalangasta, on "kiivennyt toisten elämään".
sä oot lissu aivan vitun sairas. mikset ota lääkkeitäsi ja mene takaisin sinne suljetulle osastolle. - ei riitä myötätuntoa
minä neuvon ja opeta kirjoitti:
Ei mun tarvi miehen exältä kysellä neuvoja, kyllä mulla on oikeus komentaa kotonani ilman että lupia kysellään. Siitä miehene xä suuttuu, ku ohjeistan häntä ja neuvon, kuvittelee itseään kaikki tietäväksi.
Ymmärrän sen, että lapsilla on kummassakin kodissaan eli isän kodissa ja äidin kodissa erilaiset säännöt, mutta sinä siis menet neuvomaan miehesi ex-vaimoa kasvatusasioissa??? Kumpikos se nyt tässä kuvittelee olevansa muiden yläpuolella ja aina oikeassa...
Taidat olla aikamoinen tyranni. - samira77
Mutta meillä ei hyväksytä miehen naisia edes meille kotiin eikä me mennä sille kahville.Tää urpohan on joka palstalla itkemässä samasta asiasta, säälittäväääää!!
- toinen totuus
Mutta meillä ei hyväksytä miehen naisia edes meille kotiin eikä me mennä sille kahville.Nimimerkki rajansa kaikilla: Muista pysyä erossa miehistä niin kauan kun lapset on alaikäisiä. Ei itsellesikään mitään uusperhe viritelmiä.
- Oopettajatar
Ainakin meidän koulun oppilasilmoituslomakkeissa on myös rivi "muu huoltaja".Ei ole ollenkaan harvinaista, että tällä rivillä on isä- tai äitipuolen nimi. Jos niin on, se kelpaa myös esim. kokeen allekirjoitukseksi tai sairauspoissaolon ilmoittajaksi.
- parepmpi kuin oma äi
Kyllä uudella äidillä on isommat oiekudet kuin omalla äidillä joka ei osaa huoltaa lastaan. Minä annan ohjeita ainakin miehen lapsen äidille kun on niin tampio! Vaikka mulla ei ole lapsia omia, oon parempi kuin lasten oma äiti. Siitähän se kiukkaakin.
- möyk
Näitä kun lukee niin tulee aika surullinen olo... Tilanteita ja ihmisiä on kuitenkin niin paljon erilaisia! Mulla on 2 lasta ja mun mieheni jätti mut vuosia sitten. Mun miehellä on myös 2 lasta ja hänen avopuolisonsa jätti hänet vuosia sitten. En ymmärrä mitä pahaa siinä on, jos 2 hylättyä ihmistä kohtaavat ja rakastuvat? Kun kumppani on jättänyt, pitäisikö silloin viettää loppuelämä yksin?
- Vaikeaako?!
Vähän ihmetyttää, miten näin yksinkertaisista asioista tehdään kohtuuttoman vaikeita... Itse olen elänyt parisuhteessa, jossa miehellä oli lapsi entuudestaan ja meille suotiin yksi yhteinenkin lapsi. Tulimme vanhemman lapsen äidin kanssa hyvin toimeen ja pystyimme keskustelemaan ja sopimaan heidän tyttäreensä liittyvistä asioista, kuten aikuisten kuuluukin. Hain tyttöä hoidosta ja kotoa sekä käytin kaupungilla ja yhteisillä tutuilla kyläilemässä, ilman mitään ongelmaa. Päinvastoin suhteeni tähän lapseen oli yhtä lämmin ja syvä kuin omaanikin. Näin toimiessani myöskin edesautoin sisarusten välille syntyneen siteen syvenemistä joka on sekin erittäin tärkeää.
Meillä oltiin sovittu yhteiset pelisäännöt ruokailuden, nukkumisten, karkkipäivien jne suhteen, joita kaikki noudattivat ja homma toimi!!! Loistavasti!!! Miksi aikuisten täytyy olla typeriä ja itsekkäitä, sillä kustannuksella, että lapset kärsivät?! En ymmärrä...- meillä tiukka raja
Koska ihmiset ja perheet ei ole koskaan samanlaisia, vaikka asiat olisi samanalisia. Mitään ei ratkota niin, että tehdään kuin muutkin, kaikki asiat ratkotaan niin kuin itselle sopii parhaiten.
Meillä ei tulisi mieleenkään olla tekemisissä ex miehenja ex isännaisten kanssa siksi että muutkin. Meillä ei koska se ei sovi meidän kuvioihin, eikä meillä ole siihen mitään tarvetta.
En halua lisäongelmia meille, riittää se, että toinen vanhempi on hävinnyt meidän elämästä. Miksi se pitäisi hyväksyä ja kutusa naiset kahville tai että me mentäs niille naisille kahville? Sehän olisi hyväksyntä siitä mitä naiset ovat tehneet meidän perheelle.
Me haluamme elää omaa elämää, ei siihen pidä kuulua perheenrikkojia, eikä antaa anteeksi sitä.
Meillä on asiat nyt niin hyvin ollut, että luojan kiitos, että emme kyväksyneet aikanaan miehen naisia meille asusteleen tai tulemaan.
Meille sopii se käytäntö, ettei lapset ja minä haluta nähdä eikä olla tekemisissä miehen naisten kanssa millään muota, muuta emme ede harkinneet.
Jos joku hyväksyy että perheenrikkoa on sydänystävä, sitten se hyväksyy, me emme.
- frecklee
Eiköhän kaikella ole se tarkoitus, ettei lapset kärsi vaan heillä on turvallinen, huolehtiva ja rakastava koti- missä lapset sitten ovatkaan.
Katkeruus, viha, kateus ja kauna- lapset välikappaleina... omien etujen laittaminen etusijalle... surullista. Älä istuta vihan siementä lapseesi, hän on ihan syytön avo/avioeroosi tai elämääsi.
Jokainen voi kysyä itseltään- olenko aikuinen? ja osaanko ottaa vastuun.- ydinpehre on paras
Juuri näin, lapsilla pitää olla turvallinen ja vaikituinen paikka missä asua. Mitäänmatkalaukkuelmää en omilleni ole ikinä suvainnut, enkä miehen uusnaisten näkemistä tai tulemista meille. Siitä pahasta olen heitä suojellut, ja hyväksi havainnut. Meillä se toimii, eikä ylimääräisiä ihmisiä kaivata.
- Narsisti kostaa.
ydinpehre on paras kirjoitti:
Juuri näin, lapsilla pitää olla turvallinen ja vaikituinen paikka missä asua. Mitäänmatkalaukkuelmää en omilleni ole ikinä suvainnut, enkä miehen uusnaisten näkemistä tai tulemista meille. Siitä pahasta olen heitä suojellut, ja hyväksi havainnut. Meillä se toimii, eikä ylimääräisiä ihmisiä kaivata.
Ydinperhe on paras, mutta jos puoliso on nasrsisti, niin mitä siitä seuraa?
http://narsismia.wordpress.com/2007/06/06/jos-eroat-narsistista-mita-siita-seuraa/
---
- laumanjohtajaemo
meilla uusperhe ollut kohta 20v. Mieheni oli poikamies ja itse silloin 3 lapsen äiti. Siitä lähtien kub suhteemme vakiintui, olemme tasavertaisesti lapsia kasvattaneet ja komentaneet. Keskutelimme tietysti suurista linjoista, mutta täydet valtuudet annoin miehelleni. Nyt nämä kolme lastani ovat jo aikuisia ja osa yhteisistäkin jo. Kovasti nämä lapseni rakastavat "isäpuoltaan" ja uskoutuvat paremmin hänelle asioissaan vielä aikuisenakin, kun äitinä herkästi varmaan hössötän!
Jos ei uskalla uusperheessä ottaa ohjia uusi pari, ei tule mitään, entiset ja eksät pitää oppia jättämään arjen ulkopuolelle.
Mikään suhde ei kestä toisen ja omien lasten erilaista kohtelua, puhumattakaan siitä, miten katkeria lapsista tulee tällä menolla.
Minun mieheni on saanut kuiteta lasten todistukset/ koulupaperit ja sen sellaiset aivan varmasti. Joitakin virallisia papereita joutuu itse laittamaan, mutta arjen pyöritys sujuu kyllä aivan mainiosti isäpuolenkin allekirjoituksella vaikka lupaan mennä uimahalliin tms.
Nää uusavuttomien vanhempien uusperhesotkut kostautuu lapsille kovasti ja sitten sijoitetaan ja käydään terapiassa. Kasvakaa ihmeessä aikusiksi jo, kenellä lapsia on!- Grandfather.
Lasten hyvinvoinyiin on alettu kiinnittämään huomiota, sekä alettu kouluttamaan lasten parissa työskenteleviä sekä Yliopistoissa, että Awen O:yn; närjestämissä luentotilaosuuksissat.
Löytyy netistä haulla Awen.fi.
Etelä karjalan yliopiston luento-ohjelma järjestetään 26.10.2011.
Tarkemmat tiedot.
http://194.251.35.222/Kiinteasivu.asp?KiinteaSivuID=19067&NakymaID=391
---- - bvnvnfjhouop
Mutta kuka niitä sotkuja aiheuttaa?? No se miehen uusi eukko! Mikä toimi ennen sitä, ei toimi enää eukon jälkeen.
Mitään niin katkeraa ei voi olla, kun uusikkko!
- 24041993
Onko jokainen uusi nainen muka perheen rikkoja. Jos perheessä on kaikki hyvin niin siihen eivät vieraat naiset pysty. Joku jätetty nainen on täällä hyvin katkera ja suoltaa myös katkeruuttaan lapsiinsa niin etteivät nämä saa tavat isäänsä. Olisit ollut miehelles parempi puoliso niin ei tarvis olla katkera hänen lähdettyään paremman luo.
- Katkera ydinperhe
Yleensä on! Ei tarvi olla mitään vikaa perheessä, kyllä niitä rikotaan tosta noin vaan. Lapsettomat on hyvä riista, sillä ei ole lapsia ja vapaus o´mennä minne haluu.
Tottakai ex perhe on katkera, miksei olisi, jos hyvän perheen hajoittaa, niin miksei siitä olisi yhtään katkera? Kyllä lapset on katkeria kun menettivät isän eikä isä enää muista eikä näe lapsia.
- Olisiko.
Se naapuri,joka saa komentaa uusioperheen lapsia?
- EL.a .K .IM
ihmettelevä äitsy
Uusioperheen elämä ei ole aina helppoa.
Mutta jos miehesi on tukenasi, niin se sanoo sille vanhalle ämmällensä , että turpa tukkoon.- KS.EU.TI
.. niin tai seille uudelle, että turpa tukkoon!
- oikeassa olet
Oikeuksia tai ei http://vifinition.com/role-model/ ;)
- 8+9
Tämmöisiä yksinkertaisia asioita tullaan taas kyselemään TÄYSIN VENTOVIERAILTA ihmisiltä. Nyt ois paikka mennä peilin eteen ja miettiä - oletteko te yhtenäinen perhe vai ette??? Mikäli olette, niin silloin myös toimitte niinkuin teiltä vanhempina edellytetään! Hemmettisoikoon!
- Mutta, saako
taloon tullut uusi mies komentaa naisystävänsä lapsia? Mitä tähän sanoo talosta lähtemään joutunut lasten isä?
- yhtä köyttä ry.
Mutta, saako kirjoitti:
taloon tullut uusi mies komentaa naisystävänsä lapsia? Mitä tähän sanoo talosta lähtemään joutunut lasten isä?
Tietenkin saa komentaa. Jos äidin uusi miesystävä tulee vierailulle taloon, silloinkin saa ”komentaa” jos huomaa, ettei lasten keskinäinen riitely ota loppuakseen tai he ovat joutuneet vaaraan vaikkapa kodin koneiden kanssa tms.
Ennen uusperheen varsinaista perustamista on aina hyvä sopia yhteiset kodin pelisäännöt koska lasten kanssa tulee eteen yllätyksiä joka tapauksessa.
- mk
Se määrää kenen luona lapset ovat joko kirjoilla tai ovatko muuten vierailuilla ja niin edelleen. Soitappa seuraavan kerran kun lapsi sairastuu niin keskellä yötä tämän äidille että tuleppa viemään lapsi päyvystykseen jos on tarvettan niin tyyli muuttuu.
- mnvdjo
Voi jeesus mitä vastauksia. Minä olen samassa tilanteessa tosin lasten äiti on sanonut kahdelle vanhimmalle ".piip ei ole sinun äiti sinun ei tarvitse totella" Lapset asuu minun ja isänsä luona äidillään käyvät n. 4 päivää kk:ssa. Lasten äiti ryyppää (jka vkl) uuden miehensä kanssa ja isä kulkee matkatöissä joten minä vittumainen äitipuoli olen se joka kuljettaa harrastuksiin, tekee ruokaa, pyykkää, siivoaa, käy kaupassa, käyttää lääkärissä, kulkee koulujen vanhempain illoissa, antaa rahaa ym. allekirjottaa poissaolo todistuksia ja kokeita. Silti isä sanoo että en saa puuttua lasten asioihin puhumattakaan äidistä, heitteillkkö ne pitäisi jättää. No tässä sitä on taaplattu jo vuosia ja kohta lapset lähtee maalimalle.
- _dsadsavdscewdsadsad
For best live performances, check http://music-live-performances.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh821985Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1131708- 1801296
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472