Hei haluaisin aloittaa tanssimisen, mutta oon jo 21v niin oonko liian vanha? Onko jollain kokemuksia aikuisena aloittamisesta ja oppiiko vielä hyvin? :))
Tanssiminen
13
635
Vastaukset
- Vipeltäjä:;)
Koskaan ei ole liian vanha oppimaan!
- Mikä kysymys :DD
Joo oot ikäloppu, alahan jo anoo vanhainkotipaikkaa.. :DD
- Botafogo
Kysyin 9-vuotiaana liikunnanopettajaltani, voisinko aloittaa kilpatanssin. Täti totesi, ettei sitä enää niin vanhana kannata aloittaa, olisi pitänyt aloittaa 6-vuotiaana. No, aloitin sitten 23-vuotiaana.
Tanssin voi aloittaa ihan minkä ikäisenä tahansa, kunhan vaan tavoitteet ovat realistisia. Ammattia et siitä varmaankaan itsellesi saa, etkä tule voittamaan mestaruuksia. Iloa kuitenkin saa siitä, kun huomaa, kuinka oppii uutta, paino putoaa, kroppa muotoutuu ja pystyy tekemään sellaisia asioita, mitä puoli vuotta sitten ei pystynyt. Onnea uudelle harrastuksellesi!- valmennus
"Täti totesi, ettei sitä enää niin vanhana kannata aloittaa, olisi pitänyt aloittaa 6-vuotiaana."
Opettajasi oli väärässä, Suomen huipullekin on noustu kun kilpatanssi on aloitettu yli kaksikymppisenä. Mutta tuohan tuntuu olevan monen opettajan tehtävä eli tyrmätä haaveet.
- Tarkennusta
Kannattaisko hieman tarkentaa kysymystä. Tanssiminen kun on aikas laaja käsite.. Ajatustenlukijoita kun ei olla.
- 123455
Kiitos vastauksista! :) Ihan harrastuksena ajattelinkin
- Tarkennusta!
Ja mikä tanssi olisi kyseessä?
- tantsutäti
No et todellakaan ole liian vanha. Itse aloitin tanssiharrastuksen lähes viisikymppisenä.Kunpa olisin voinut alottaakin jo paljon aiemmin..
- Riikkanen
Riippuu tietysti vähän lajista, että kuinka pitkälle ehtii, mutta kyllähän parikymppinen on vielä nuori, ja voi melkein missä tahansa lajissa päästä melko pitkälle. Kilpatanssissa voi tosiaan päästä aika vanhanakin aloittamalla jopa huipulle, ei ole niinkun joku baletti, joka pitäisi alottaa lapsena, jos huipulle haluaa, mut oppii sitäkin. Itse aloitin juuri tanssillisen voimistelun, johon sisältyy balettitreeniä, ja ihan mukavasti on mennyt, vaikka olen jo 31v. No en nyt aivan ummikkona aloittanut, onhan sitä tullut opeteltua nuorempana aika montaa tanssilajia, balettiakin... taukoa vaan on ollut, ja kyllä on ollut ekojen tuntien jälkeen selkä kipeänä, mutta ei se mitään, ainakin oon treenannut tosissani! : )
- Riikkanen
Ainiin muuten, siinä meidän tanssiryhmässä on päälle viiskymppisiäkin, ja ihan hyvin sujuu baletti, mutta tietenkään kukaan ei ole täysi aloittelija, vaan on ainakin joskus elämässään tanssinut aktiivisesti. Jostain syystä sitä aivan turhaan vanhettaa aina itseään. Tästä olen itse yrittänyt opetella pois. Siinä vain rajoittaa itseään. Tossa ryhmässä viimeistään olen oppinut tämän: jos ei ole vakavia sairauksia, tai mitään fyysisiä esteitä tanssimiselle, ei ole koskaan liian vanha!
- 123455
Jees :) Itse ajattelin, jotain reggaeton, hip hop tai vastaanvanlaista,
- <3dance
Tanssi ei ole sellaista että siinä niin tarkkaan katsotaan ikää. Paitsi jos aloittaa esim. taitoluistelun ja telinevoimistelun siinä pitäisi jo vähintään 6 vuoden ikäisenä aloittaa ,että pääsisi huipulle tai kilpailuihin.
Vaikka alottaisit 20 tanssin sillä ei ole väliä. Mutta että edistyt hyvin se tarttee paljon työtä. Paitsi jos tanssit ihan vaan omaksi iloksi, niin mikä ettei, siinä on mukava harrastus! - LavaM
itse olen nyt 29 vuotias miespuolinen henkilö. tanssikurssille menin viime talvena
ja koukkuun jäin :) Harmittaa miksi en aloittanut aikaisemmin mutta ei todellakaan ole liian myöhäistä :) Työkaverini aloitti tanssit 53 vuotiaana ja hyvin menee hänelläkin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?82738Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1642652- 1842501
Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n122024Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari201983Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa541828Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo691558Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http181145Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?691139Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta741004