Uusi järistys etelä-suomeen?

Mies Mäntsälästä

Koska keväällä koettiin etelä-suomessa harvinainen ja suomen oloissa merkittävä maanjäristys, tulee väkisinkin mieleen, että voiko maa järistä täällä vielä uudelleen? Nythän on jonkunlainen roilo siis todistettavasti olemassa, eli miten on asiantuntijat asian laita? Tietyillä paikkakunnillahan järinää mitataan säännöllisesti.

Samanlainen jyräys jos tulee esim. keskellä yötä, voi olla löysät pöksyssä, kun ei ole noihin tottunut.

http://www.keski-uusimaa.fi/artikkeli/44238-mantsalan-maanjaristys-teki-halkeamia-useiden-talojen-seiniin

9

272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • geoins

      >>Nythän on jonkunlainen roilo siis todistettavasti olemassa

      • Todistaja.

        Liikuntasauma 3 km syvyydessä Mäntsälän alla!


    • "geoins"

      Mistä löytyy todisteet ja miten se on todettu, siis miten tiedetään että se on liikunta?sauma?

    • snioeg:-)

      Niitä roloja on kalliossa jokapaikassa, eikä ne sinnällään aiheuta suuria järistyksiä...

    • Olikohan

      e-p:llä joku järistys menneenä tiistaina tai alkuviikosta,tupa ainakin tutisi ja jytisi jonkun aikaa.

    • Sama Mies

      Etelä-Suomessa järisi jälleen!

      >>Maa järisi torstaina kahdeksan aikaan aamulla voimakkaasti Kouvolan seudulla Kymenlaaksossa.

      Helsingin yliopiston seismologi Jari Kortströmin mukaan kyseessä on 2,8 magnitudin järistys, joka on suurin tänä vuonna Suomessa mitattu järistys.

      Kyseessä on jonkin verran voimakkaampi järistys kuin keväällä Tuusulan seudulla sattunut järistys.

      Kouvolan seudulla asuvan Jari Niskasen mukaan talon seinät narisi ja ovet paukkui.

      - Tuossa lähellä on tietyömaa-alue ja ajattelin, että kylläpä kovia räjähteitä käyttävät. Eipä ollut kuitenkaan heidän tekosia, Niskanen toteaa.

      Seismologian laitoksen mukaan järistys rekisteröitiin muun muassa Virolahden seismografiasemalla. Järistyksestä on havaintoja Kouvolan, Kuusankosken ja Anjalankosken alueilta.>>

      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011120114857720_uu.shtml

    • maailmanloppua odote

      "Ja katsokaa Minä taivutan tätä maata, niin kuin talon emäntä taivuttaa leipää. Ja te tulette näkemään murtuman yhdessä kohden tätä maata. Ja se alkaa Nastolan eteläpuolitse. Se ohittaa Kouvolan. Se ohittaa Luumäen etelästä. Se menee Lappeenrannan lähelle. Kääntyy 90 astetta oikealle ja menee läpi Ylämaan. Jatkaa idän puolelle matkaa. Ja tuon repeämän, niin kuin suuren vaon, leveys on yksi vakomitta (192 m) ja rajan toisella puolella sen leveys kolminkertaistuu. Minä suojelen teidät, Minä suojelen omani. Ja katsokaa, Minä rankaisen tällä tavalla tätä kansaa."

      Jukka T. Nieminen

      • SI-yksiköt

        Ah, Jumala(?) on jumiutunut tuollaiseen antiikkiseen mittayksikköön kuin 'vakomitta'. Antaneeko enemmän pontta profetialle?

        Siirtyisi jo SI-yksiköihin...


      • delfin3

        Mistä moinen lainaus? Kalevalasta, vaiko joltain ennustajalta?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      295
      3239
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1601
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1117
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe