Hyväntekeväisyysjärjestö Ohi Älä Käy ry on käynnistänyt neulekeräyksen vähäosaisten lasten hyväksi!
Kutsumme ihmisiä neulomaan joulukuussa järjestettäviä myyjäisiä varten. Yhdistys saa paljon vaatelahjoituksia, mutta varoista on pulaa. Helsingissä pidettävillä joulumyyjäisillä yhdistys toivoo keräävänsä varoja, jotta jouluksi saataisiin vietyä ruoka-avustusta Viron lastenkoteihin, katulapsikeskuksiin ja köyhiin perheisiin.
Nyt on siis hyvä aika tyhjentää lankakorit kerän lopuista! Voit neuloa esimerkiksi lapaset, pipon tai kaulahuivin. Tyyli on vapaa.
Myyjäisten pitopaikasta ja ajankohdasta tullaan tiedottamaan yhdistyksen kotisivuilla.
Neuleet pyydämme ystävällisesti lähettämään keräyksen sivuilla olevaan osoitteeseen 30.11.2011 mennessä.
Lisätietoa neulekeräyksestä: www.katulapsiapu.fi/osallistu.html#4
Tietoa yhdistyksestä:
Humanitäärinen yhdistys, Ohi Älä Käy ry, toimittaa vuodesta 2004 ruoka- ja vaateavustuksia Viron ja Latvian alueella asuviin vähävaraisiin perheisiin, lastenkoteihin ja katulapsikeskuksiin. Lähtökohtana on aina se todellinen tarve, josta meille tiedotetaan jatkuvasti vakituisten avustuskohteiden yhteyshenkilöiden kautta. Yhdistyksen toiminnan periaatteisiin kuuluu, että mitään palveluja ei osteta, eikä kukaan nosta palkkaa tästä työstä.
Yhdistyksen kotisivut: www.katulapsiapu.fi
Jos Sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä: [email protected]
ps. Yllä olevaa neulekeräyksen linkkiä voi vapaasti levittää :)
Neulekeräys: neulotaan katulasten hyväksi!
15
201
Vastaukset
- Huijarit vituttaa
Keräyksellä ei näytä nettisivujen mukaan olevan asianmukaisia keräyslupia. En lähettäisi.
- prunus.spinosa
Yhdistyksellä on voimassa oleva keräyslupa, joka löytyy sivujen alareunasta.
Olisi suositeltavaa perehtyä asiaan huolellisemmin ennen kuin kommentoi tuohon sävyyn.
- ketjun-aloittaja-oak
Lisäys ilmoitukseemme:
Aloitimme yhteistyön käsityöliikkeiden kanssa.
Kaikille keräykseen osallistuneille yhdistys tarjoaa etusetelin käsityöliikkeeseen!
Lisätietoa: http://www.katulapsiapu.fi/osallistu.html#4 - mummeli61
Kiitos tiedoista, avustan mielelläni!
- ----
Samoin minä avustin villatakilla ja -sukilla.
- auttaisin omiani
Miksi tällaiset keräykset on aina suunnattu ulkomaisiin kohteisiin? Onhan meillä Suomessakin vähävaraisia. Itse en osallistu tähänkään keräykseen siitä syystä että minusta ns. oma pesä tulisi huolehtia ensin. Olisiko kenelläkään tietoa mikä taho ottaa Suomessa vastaan ja lahjoittaisi 100 %:lla varmuudella suomalaisten hyväksi neuleet ja ommellut vaatteet?
- laaja sydän
Sinulle auttaisin omiani. Otappa yhteyttä vaikka oman seurakuntasi diakoniaan tai jos et satu kuulumaan mihinkään seurakuntaan niin laita lehteen ilmoitus että haluat auttaa kykyjesi mukaan jotakin ihmistä. Siitähän sinulle tulisi ihan ikioma autettava.Minäkin olen ollut auttamassa naapurimaan lapsia ja saanut itse viedä heille aivan omaan käteen ruokaa ja muuta tavaraa.On helppo arvostella ja epäillä kaikkkia niin kauan kun itse ei tee mitään asioitten hyväksi Ja sitten meillä on niinhyvä tuo sosiaali apu että täällä harvoin kukaan on yksityisten avustuksen varassa.
- neuleskellaan
Kenelle on ja kenelle ei tuo sosiaaliapu. Itsekkin mieluiten auttaisin kotimaan tarvitsevia vaikka villasukilla. Voiskohan niitä jakaa vaikka ruoka-avustusten mukana?
Ja voisihan se olla ihan mukava yllätys jos vaikka seurakunta jakaisi kova-osaisille joululahjaksi sukkia ja lapasia. - ketjun-aloittaja-oak
Hei!
Joka vuosi näkee myös sellaisia neulekeräyksiä, jotka on suunnattu auttamaan kotimaassa. Esimerkiksi Espoo -lehdessä oli tänä syksynä ilmoitus, jossa pyydetään neulomaan vanhainkoteja varten. Sitten on ollut sellainen keräys, jossa tavoitteena on ollut neuloa jokaiselle suomalaiselle 100-vuotta täyttäneelle, en tiedä onko tämä keräys mennyt jo. Kotimaisiakin keräyksiä on siis paljon!
Joten jos haluaa auttaa, niin varmasti löytyy itselle sopiva kampanja. Ja jos ei jostain syystä löydy, niin voihan itse järjestää mieluisan.
Joten eihän olla negatiivisia! :)
Ja päätteeksi mietelause - olen sitä mieltä, että todellinen hyvän tahto ja altruismi eivät näe maan rajoja. Kaikki olemme samanlaisia ihmisiä.
T. Ketjun aloittaja - ----
Villaa ylle -keräys oli hiljakkoin asunnottomien hyväksi, sukkia jaettiin ja loput menivät Vailla vakinaista asuntoa ry:lle.
- auttaisin omiani
Jännä juttu että heti kun ei ole innolla mukana keräyksessä niin leimataan negatiiviseksi.?!
Ylläpitääköhän kukaan tai mikään taho sivustoa mihin olisi kerätty tai voisi ilmoittaa tulossa olevista tai meneillään olevista keräyksistä? Vaikka helppo olisikin selailla netistä paikallislehtiä (eihän siinä menisi kuin useampi tunti :) ) niin helpompi olisi selailla mieleiset keräykset yhdeltä sivustolta.
P.s Onko sydän laajempi jos auttaa ulkomaalaisia verrattuna kotimaisiin kohteisiin?- ....
Juurihan tässä neuvottiin, miksi takerrut sanoihin? Tämä ei ole oikea paikka.
- Matleena61
auttaisin omiani
25.10.2011 14:05
0
Sulje
Jännä juttu että heti kun ei ole innolla mukana keräyksessä niin leimataan negatiiviseksi.?!
Ylläpitääköhän kukaan tai mikään taho sivustoa mihin olisi kerätty tai voisi ilmoittaa tulossa olevista tai meneillään olevista keräyksistä? Vaikka helppo olisikin selailla netistä paikallislehtiä (eihän siinä menisi kuin useampi tunti :) ) niin helpompi olisi selailla mieleiset keräykset yhdeltä sivustolta.
P.s Onko sydän laajempi jos auttaa ulkomaalaisia verrattuna kotimaisiin kohteisiin?
Haluan vastata tähän, ja tällaisen asenteen omaaville:
Olen käynyt näissä Baltian maissa ja nähnyt niin suurta köyhyyttä ja varsinkin lasten oloja.
Asunnot ovat järkyttäviä, ruokaa ei ole tarpeeksi, hampaat ihmisillä hirveän huonossa kunnossa.
vaatteet ja koko elämä on niin surkeaa katseltavaa, että pyytäisin teitä, jotka "omianne" puolustatte.
Laittakaa tänne kuva jonkun linkin kautta, missä päin Suomea, suomalaisilla on kurjat olot?
Ja minulle ei ainakaan kukaan ihminen ole tärkeämpi kansalaiduuden mukaan vaan ihmiset ovat minulle kaikki kuin olisivat sukulaisiani.
Pyydän : saanko rakastaa lähimmäistäni kuin itseäni? - loppu.
Ihan kuin jotkut yrittäisivät painostaa auttamaan tiettyjä tahoja, kun joku tai jotkut haluaisivat auttaa toista tahoa. (Tämä tuntuu näissä piireissä olevan ihan yleistä. Olen seurannut monta vuotta joten en ihan tuulesta heitä.). Eikös pääasia ole että auttaa jos auttamishalua on, ihan sama onko autettava suomalainen vai jonkin muun maan kansalainen tai vaikka Etelä-Afrikan arktisen alueen bikinisammakot. Eihän ketään voi alkaa syyttämään jos joku toinen ei halua omista tuntemuksistasi poikkeavaa avunkohdetta auttaa. Olkaamme tyytyväisiä että jokaiselle löytyy jokin kohde mihin haluaa panostaa (eikä itse tarvitse kaikkia kohteita avustaa tai tuntea syyllisyyttä ettei kykene kaikkia avustamaan.).
- tunnearvoa..
Ei kai vain yksi ja sama nettihäirikkö ole taas kehittelemässä riitaa mitä ihmeellisemmästä asiasta.
Tietenkin avustus on vapaavalintaista.
Asiallisesti esitetty keräys, vieläpä hyvin vastaanotettu, miksi pahoittaa osallistujien ja järjestäjien mieltä?
Happy end.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh821985Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1131708- 1801296
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472