Mitä eroa? ja suosittele kameraa :)

avutonkameranostaja

Vertasin kahta canonin kameraa:
canon ixus 1000 hs & canon powershot SX 210
ihan samat jutut, molemmissa, mutta joissain numeroissa oli eroja.. ja kun en näistä tajua niin kysyisin mitä muuta eroa näissä oikeasti on kuin hinta??
powershot kameraa en ole fyysisesti nähnyt mutta tuon kyseisen ixuksen näin kaupassa, järkyttävä järkäle, 6v. vanha ixuksenikin on pienempi!!

näitä kameroita on niin hirveästi että olen jo ihan hukassa millainen ostaa.. kriteerit: en halua järkkäriä, sen suuren koon takia, ja tietysti hinta osaltaan vaikuttaa.. mutta haluaisin kameran jolla saa hyviä kuvia, en ole ihan aloittelija enää.. budjetti ~200€ Kuinka kestäviä canonin akut yleensä on? Vanhassa kamerassani akku loppuu lähes heti jos käyttää esim salamaa, ollut paska alusta lähtien..

Kuinka surkeita on esim. tuollaiset samsungin minikamerat sitten jotka saa 68eurolla gigantista? onko sonyn kamerat hyviä? suosituksia? muissa laitteissa olen kyllä aina luottanut sonyyn, eli olisiko merkin vaihto edessä?

Kiitos ihan hirveästi jos joku viitsisi vähän auttaa!! :)

3

239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan oma valinta

Ostin vaimolle sx210. Hyvä peli ja nainenkin osaa ; )

• Ensinnäkin kumpikin on jo vanha malli. Uudet mallit ovat Ixus 1100 HS ja SX220/230 HS. Jos kuitenkin puhutaan noista kameroista niin eroina on: SX210:ssa on CCD kenno, kun Ixuksessa on taustavalaistu CMOS-kenno, joka on nopeampi sarjakuvauksella ja parempi hämärässä Ixuksessa on myös Full HD-video. Ixuksen objektiivi on kummastakin päästä rajoitetumpi. Erityisesti laajakulman puute voi tulla ongelmaksi sisäkuvauksissa ym. ahtaissa paikoissa. Ixuksesta puuttuu myös käsisäädöt ja siinä akun kesto on pienempi. SX210 on hieman isompi kooltaan. Kumpikin kamera on superzooom, joten tottakai ne ovat pikku-ixusta suurempia.

Jos haluat pienen kameran, jossa on zoomia, katso Ixus 230 HS:sää. Siinä on 8x zoom, mutta paino on vain 140 grammaa kuvausvalmiina.

Salama toki kuluttaa virtaa. Jos kamerassa on CMOS-kenno, niin ei siinä paljoa salamaa tarvitse. Toisaalta ainahan pitää mukana olla vara-akku. Niitä saa kympillä.

Siis tarvitsetko nimenmaan superzoomia? Jos et, niin katso vailla Ixus 115 HS:ää tai Ixus 220 HS:ää. Minä en ostaisi mitään Samsungin tuotetta. Jos haluat halvan kameran, niin osta hulluilta päiviltä Canon PowerShot A3300 satasella.

Eli kun ilmeisesti haet kolmiota, pitkä zoom, halpa hinta, pieni koko, niin joudut kyllä tinkimään ainakin yhdestä.

• okularo

Kannattaa tutkia myös testejä ja vertailuja. Laita hakukoneeseen kameran malli ja sana review. (Googlessa esim Canon SX210 review ) Tällä keinoin löydät sivustoja, jotka testaavat tai julkaisevat testejä. Sivustoilla on yleensä myös omat hakukoneensa, jotka siis etsivät kyseiseltä sivustolta. Sivustojen osoitteet kannattaa tallentaa kirjanmerkkeihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      90
      2169
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      139
      1797
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1333
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      805
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      754
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      731
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      730
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      623
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      587
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      47
      560
    Aihe