canon eos 1100d is vs. nikon d3100

ddddddddddddd

KUMPI siis kannattaisi; 1100d 18-55 IS (vakaajalla) vai d3100 18-55mm (ilman vakaajaa) , saisin ne samaan hintaan!!

10

286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mulla pentax

Kumpiko istuu paremmin käteesi, valitse sen mukaan. Molemmilla saat kelvollisia kuvia

• Oma mielipide...

Canon on kyllä "luotetuin merkki" ihmisten keskuudessa, mutta itse varmaan suosittelisin tota Nikonia. Kannattaa katsoa molempien kameroiden tekniset tiedot, esim. montako megapikseliä kamerassa on ja montako kuvaa se ottaa sekunnissa jne... Mutta siis itse suosittelen Nikonia : )

• Itselläni on tuo D3100 ja miehelläni on Canonin 1100D.
      Tolla Canonin järkkärillä olen päässyt kuvailemaan ja ei jotenkin oo mulle ainakaan sopiva, paljon vaikeakäyttöisempi kuin Nikonin D3100.
      Nikonia siis suosittelen, istuu käteen hyvin ja saa hyviä ja laadukkaita kuvia.
      1100D:ssä on muistaakseni 12 mpx ja D3100:sessa 14. MUTTA ei noilla megapikseleillä ole väliä, sillä ei ihmissilmä erota järkkäreiden 12 ja 14 megapikselin eroa. (: Onnea kamerahankintaan!

• Nikoni

Itellä on Nikoni, jota suosittelen äskeisten lisäksi opastilan takia. Saat napeista yms. lisätietoa painamalla nappia. Sillä onko kamera Canon vai Nikon on yhtäpaljon väliä kuin sillä, ostatko vatteesi Seppälästä vai Kappahlista.

• yhtäpaljon väliä?

Sillä onko kamera Canon vai Nikon on yhtäpaljon väliä kuin sillä, ostatko vatteesi Seppälästä vai Kappahlista.

Ehkä sinulla on noin. Toisille sillä taas on ”paljon väliä”.
      – yksi ”väli” on esimerkiksi ns. normaaliobjektiivi, toiseen saa hyvän toiseen ei (paitsi sovitteella konstailemalla).
      Eli ”Seppälästä vai Kappahlista” toinen myy housuja joissa on minulle sopiva leikkaus, toinen ei (”yhtäpaljon väliä”).

• Canonisti minäkin

Nikon, mutta f/1.8 35mm objektiivilla. Molemmat rungot ovat yhtä hyviä / huonoja, mutta Nikoniin saa halvalla paremman normaalin.

• Nikoni

Canoniin taas saa edullisesti 50 f1,8 joka menee jo hieman telen puolelle,mutta kyllä silläkin alkuun pääsee.

• TM

Nikon D3100 voitti Tekniikan Maailman järkkäritestin viime keväänä. Erityisesti ylstettiin sen loistavaa kuvanlaatua ja monipuolista kuvankäsittelyohjelmaa, selkeitä valikoita sekä hämäräkuvausta. Ko. Testissä Canon 1100D oli testin huonoin kamera. Todettiin, että sen ostaminen ei juuri kannata. Huonot valikot ja heppoinen, lelumainen rakenne. Ennemmin kannattaisi säästää 550D -kameraan jos välttämättä Canonin haluaa, todettiin.

Eli ei ole sama ollenkaan kumman ottaa. Nikonin järkkäreille tuskin löytyy samanhintaista vakavasti otettavaa haastajaa nytkään.

• TM= AUTOLEHTI
        TM kirjoitti:

Nikon D3100 voitti Tekniikan Maailman järkkäritestin viime keväänä. Erityisesti ylstettiin sen loistavaa kuvanlaatua ja monipuolista kuvankäsittelyohjelmaa, selkeitä valikoita sekä hämäräkuvausta. Ko. Testissä Canon 1100D oli testin huonoin kamera. Todettiin, että sen ostaminen ei juuri kannata. Huonot valikot ja heppoinen, lelumainen rakenne. Ennemmin kannattaisi säästää 550D -kameraan jos välttämättä Canonin haluaa, todettiin.

Eli ei ole sama ollenkaan kumman ottaa. Nikonin järkkäreille tuskin löytyy samanhintaista vakavasti otettavaa haastajaa nytkään.

Joten älkää aina uskoko tekniikan maailman tai edes aina digikuvan juttuja ne on 90% täyttä soopaa testien osalta.

• nono no
        TM= AUTOLEHTI kirjoitti:

Joten älkää aina uskoko tekniikan maailman tai edes aina digikuvan juttuja ne on 90% täyttä soopaa testien osalta.

No kyllähän noita tm:n juttuja vielä lukee ja monesti niissä jutun kirjoittaja saattaa olla sama kuin muissakin enemmän kameroihin liittyvissä lehtisissä. Artikkeli ei välttämättä vaan ole tehty juuri kuvaajille vaan niissä on panostettu yleisempään kerrontaan kameran ominaisuuksista.
        Digikuva taas on väliin ollut niin omaa laatuaan, että en ole nähnyt syytä sitä enää ostaa, joka taas on vain oma näkemykseni lehdestä ja se voi tietysti olla jonkun mieleenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      557
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe