Palautteen antaminen tanssitaidosta

Don Juan

Käyn Pavilla tanssimassa ja takana tätä harrastusta on yli 10- vuotta. Talvella harjoittelen tansseja noin 4-6 h viikossa joten jonkinlaisen tanssitaidon ehkä omaan. Paville tulee kesäaikana useita uusia tyttöjä ja haen heitä tanssimaan yhtä paljon kuin tuttuja. Moni näistä uusista on tosi arkoja ja kun ekan tanssin jälkeen sanon, meni ihan kivasti tms., huomaan miten he rentoutuvat ja tanssivat seuraavan tanssin jo paljon paremmin. Moni myös kertoo kuinka joku, itsensä huipuutanssijaksi korottanut, oli antanut palautetta negatiiviseen sävyyn: kannnattaisi käydä kursseilla tms. Hei haloo miehet ! Missä on kohteliaisuus ja hyvät tavat. Onko ns. pissi noussut joillakin päähän. Miehen kuuluu viedä tanssipartnerin tason mukaan Ei toisin päin. Se pitäisi tyhmemmänkin, pro tanssijaksi itsensä luulevan, ymmärtävän.
Harmitta vain kun moni aloitteva tyttö lopettaa tanssiharrastuksen, tai ainakin vähentää käyntejä muutaman itsensä jalustalle nostaneen idiootin vuoksi.

47

1336

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dddff

Miksi koko ketju poistettiin ,oli asiallinen.
      Vetikö joku rooooo herneet?

• 14

Noinhan sen pitäisi olla, mutta läntisen maailma firmat on täpötäynnä noita nyky-yhteiskunnan tuottamia egokömpijäisiä, joten kait heitä tanssilattialtakin löytyy.

• Kugelfisher

Samaa pissivikaa löytyy näistä uusista tytöistä jotka käyvät lavalla tanssimassa. Eilen viimeksi ei lähtenyt Blondi-tyttö Pavilla tanssimaan. Jota aikaisemmin tanssitin kesällä Riutalla. Minulla oli kaikki ok. vaatteet, tuoksu, tanssitaito. Ja ei lähtenyt tanssimaan.Täytyy suuresti ihmetellä tän tytön touhuja.

• Kompressor

"Minulla oli kaikki ok. vaatteet, tuoksu, tanssitaito."
        -Niinpä, kaipa sitä sen sijaan mies saa painaa vaikka 2-300 kg, haista sikalan kaatopaikalle ja ja näyttää ilmeeltään pesismailalla päähän lyödyltä, kunhan osaa pari mukamas hienoa kädin ali pyöräytystä ja ennen kaikkea kuuluu "oikeisiin piireihin", niin kyllä flaksi käy naisten haulla.

• 7iyiouhu
        Kompressor kirjoitti:

"Minulla oli kaikki ok. vaatteet, tuoksu, tanssitaito."
        -Niinpä, kaipa sitä sen sijaan mies saa painaa vaikka 2-300 kg, haista sikalan kaatopaikalle ja ja näyttää ilmeeltään pesismailalla päähän lyödyltä, kunhan osaa pari mukamas hienoa kädin ali pyöräytystä ja ennen kaikkea kuuluu "oikeisiin piireihin", niin kyllä flaksi käy naisten haulla.

"-Niinpä, kaipa sitä sen sijaan mies saa painaa vaikka 2-300 kg, haista sikalan kaatopaikalle ja ja näyttää ilmeeltään pesismailalla päähän lyödyltä, kunhan osaa pari mukamas hienoa kädin ali pyöräytystä ja ennen kaikkea kuuluu "oikeisiin piireihin", niin kyllä flaksi käy naisten haulla. "

Siis tanssiminen kannattaa.

• s-taka...

Olen kuullut että esim. Pavilla miehet hakevat vain tuttuja naisia. Oikeinkohan uskaltaisi joskus tulla? Aloituspuheenvuoro oli arveluttavasta nimimerkistä huolimatta kannustava ;-/

• Samaa meininkiä

"Olen kuullut että esim. Pavilla miehet hakevat vain tuttuja naisia. "

- sitä samaa on havaittavissa Turun VPK:n sunnuntaitansseissa.

• Vipeltäjä:)

Nyt mul on eriävä mielipide tosta vaan tuttujen hakemisest Pavil,
        Siel tuli käytyy elokuun puolessavälii ja pääsin koko illan ihan kiitettävästi
        tanssimaan, eikä ainakaan tuttuja ollut, edellisest käynnist
        vierähtänyt jo useampi vuosi.

• Eeäs toinen

Mikä ihmeen alotuspuheenvuoro????

• Kugelfisher

Kylläpä on naisilla taso laskenut. Jos 2-300kg Sikalalle haisevaa miestä haetaan tanssimaan. Yök!!!

• Persu

Onkohan Suomen kansalla tulevaisuutta, jos möhömahaiset tyhjäntoimittajat ja pervot vanhat ukot kelpaavat nuorille naisille jo paremmin kuin fiksunnäköiset, opiskelevat ja töissäkäyvät kunnolliset poikamiehet?
        Taistelivatko sotaveteraanit ja lotat turhaan maamme puolesta?
        Herrat Mannerheim, Ehrnrooth ja Valve varmasti katselevat päätään pudistellen nykymeininkiä pilvensä reunalta.
        Tytöille pitäisi opettaa jo kotona oikeita arvoja, vaan minkäs teet, kun normaali "isä, äiti ja lapset"-tyyppinen ydinperhe on jo katoavaa kansanperinnettä kaikenmaailman homo- ja lesbouusioperheiden aikana.

• ÄlyHoiÄläJätä
        Persu kirjoitti:

Onkohan Suomen kansalla tulevaisuutta, jos möhömahaiset tyhjäntoimittajat ja pervot vanhat ukot kelpaavat nuorille naisille jo paremmin kuin fiksunnäköiset, opiskelevat ja töissäkäyvät kunnolliset poikamiehet?
        Taistelivatko sotaveteraanit ja lotat turhaan maamme puolesta?
        Herrat Mannerheim, Ehrnrooth ja Valve varmasti katselevat päätään pudistellen nykymeininkiä pilvensä reunalta.
        Tytöille pitäisi opettaa jo kotona oikeita arvoja, vaan minkäs teet, kun normaali "isä, äiti ja lapset"-tyyppinen ydinperhe on jo katoavaa kansanperinnettä kaikenmaailman homo- ja lesbouusioperheiden aikana.

Tämä on taas niitä provoja.

Herrat Mannerheim, Ehrnrooth ja Valve varmaankin osasivat itsekin tanssia. Paljon mahdollista, että myös puoliso on tavattu tanssin pyörteissä aikoinaan, tai ainakin puolison kanssa on seurusteluaikaan tanssittu.

Mitä tulee arvojen opettamisesta kotona, kiitos vaan, arvokasvatusta kaivataan myös pojille yhtälailla. Aikaisemmin nuoren miehen tavoite oli saada ammatti, hyvä työpaikka, vaimo ja liuta lapsia. Nykyisin nuorten miesten tavoite on tulla pokeriammattilaiseksi, sekä viettää viikonloppunsa ryypäten ja rälläten ja irtosuhteita harrastaen. Sitoutumishalua tai vastuunkantokykyä ei löydy nimeksikään.

• Hamepoika-Hitler
        ÄlyHoiÄläJätä kirjoitti:

Tämä on taas niitä provoja.

Herrat Mannerheim, Ehrnrooth ja Valve varmaankin osasivat itsekin tanssia. Paljon mahdollista, että myös puoliso on tavattu tanssin pyörteissä aikoinaan, tai ainakin puolison kanssa on seurusteluaikaan tanssittu.

Mitä tulee arvojen opettamisesta kotona, kiitos vaan, arvokasvatusta kaivataan myös pojille yhtälailla. Aikaisemmin nuoren miehen tavoite oli saada ammatti, hyvä työpaikka, vaimo ja liuta lapsia. Nykyisin nuorten miesten tavoite on tulla pokeriammattilaiseksi, sekä viettää viikonloppunsa ryypäten ja rälläten ja irtosuhteita harrastaen. Sitoutumishalua tai vastuunkantokykyä ei löydy nimeksikään.

Tyttöjähän toki ei saa syyttää mistään, koska he ovat täydellisiä, parempi kai sitten kun pojat jäävät kokonaan tansseista pois, hyvinhän tytöt näkyvät pystyvän tanssivan jo nyt vain keskenään.

• isoinjorma

Tansseissakin toimii ikivanha sääntö: toiset pojat saa,toiset taas eivät:)

• Kugelfisher

Ja toiset pojat saa muualla kuin tansseissa. Eikä tarvitse edes tanssia naisen tähden. Näin se menee.

• hgfj,cv

"Ja toiset pojat saa muualla kuin tansseissa."

Mikä ei tarkoita, että ei-tanssivat pojat saisivat aina.
        Tanssivalla pojalla on mahdollisuus saada molemminlaisissa paikoissa.

• Strategiset sanat

Helkkarin komeat herrat eivät mitä ilmeisimminkään suostu edes todella upean daamin toimesta pyydettäessä antamaan palautetta nuorten- tahi vanhainkaan tanssitaidosta(kaan): nythän on hyvinkin pitkälti niin, että tuollainen, sinänsä toki varsin viattoman tuntuinen pyyntö kuuluu kaikista daamien pyynnöistä kuullusta päätellen sarjaan - ihan hyvin sä voit kertoa/sanoa - mitä tiettävästi varsinkin noitten helkkarin komeain herrain keskuudessa näytetään pitävän jokseenkin varmana merkkinä siitä, että se on daami sotajalalla jo, vaikka ei sitä yhdelläkään muulla kirotunkin juonikkaista keinoistaan sitä ennen herralle ilmaissut olisi.

T: Eräs vakiokirjoittajista

• Kugelfisher

Tanssivalla Norsu-pojalla ei mitään mahdollisuuksia sängyssä. tansseissa voi tanssia mutta Sängyssä. Haisee ja pientä onnetonta nakkia ei näy kummun takaa. Pitää olla sporttinen. tuoksua hyvälle ja osata seksitaidot. Näin se menee

• 413121

Lueskelinpa nämä sinun kommenttisi tässä, enkä yhtään ihmettele miksi ei blondi-tyttö kanssasi enää tanssimaan lähtenyt. Tyttö näet teki siinä oikean ratkaisun.

• Maan pinnalle

Mitähän varten tuota moista asiaa tulee vatvoa ollenkaan? Minkä uoksi palautetta tulisi saada ja miksi sitä tulisi kartaa?

Miehet tanssivat ja sitä naiset haluaa heissä on erilaisia ja naiset tanssivat ja sitä he ainakin itse haluaa sekä miehet myös. Mikä ihme tässä vaan tökkiiii?

Tanssikaa ja nauttikaa palautteesta ja palauttamattomuudesta sekä että liikutee ja viihdytte. Jättäkää tämä tyhjä luuleminen ja kuvittelu sekä takertuminen ja nimittely aivan omaan arvoonsa.

• aloitteleva

Varmaan jokaisella on oma näkemys ja se on ihan oikea, koska se on sen henkilön kokemus. kahta samaa ei ehkä ole. Minulla aloittelevana on kyllä varsin hyvää sanottavaa miehistä Pavilla, Riutalla ja muutenkin, aina ovat kannustavia ja osa neuvoo sopivasti, mutta kuten ihan ekan viestin kirjoittaja, niin voin todeta, että jos mies juttelee edes jotain, niin se rentouttaa monasti ja pahin jännitys katoaa ja sitten menee jo paremmin. Nyt treenaan ja ensi kesänä menee toivon mukaan paremminkin...sitten uskallan ehkä hakea miehiä naistenhaulla..

• Jorma ojossa

Ja eräs tanssitypy valittaa facebookissa mikä miehiä vaivaa? Olisikohan tanssitytön syytä katsoa peiliin? Sieltä se vastaus löytyy.

• Erik 4

Olen sivusta seurannut tän tanssitytön touhuja. Sille ei kelpaa 2-300 kiloinen Norsunpoika tanssija saati sitten 77kiloinen normipainoinen miestanssija. Missähän vikaa. Korvien välissä ja pahasti.

• Hanki elämä luuseri

"Missähän vikaa. Korvien välissä ja pahasti. "

- oisko tanssitaidossa siis sinulla ja asenteessasi?

• Kollaa kestää!

Pervot vanhat ukot ja pallinaamaiset läskimoosekset luulevat valloittavansa tytöt tansseissa, mutta me perusmiehet emme anna periksi, IKINÄ!

• Näin on!

Olet selvästi erittäin epävarma ja heikon itsetunnon "perusmies" , koska koet heidät uhkaksi..

• antihomo

Perus homo pidä lujasti kiinni niistä läskeistä puppeleistasi,äläkä anna periksi

• voi sentään

Huonostipa sulla menee, kun homotkin koet uhkaksi.

• Sosiaalifoksaaja

Myös naiset osaavat palautetta!

Pari naista on vuosien aikana sanonut niin, että "Pitäisi käydä vaikka joku tanssikurssi ennenkuin hakee jotakuta tanssimaan." En tiedä, tarkoittiko sanoja minua, mutta en enää hakenut kyseisiä naisia. Meni välissä pari vuotta, niin ko. naiset saman kesän aikana tulivat hakemaan minua naisten haulla. Toinen sanoi tunnistaneensa minut ja että ollaan joskus tanssittu ja halusi nyt tulla hakemaan, kun usein ollaan oltu samoissa tanssipaikoissa. Toinen taas kävi hakemassa pariinkin otteeseen naisten haulla. Kävi mielessä, että sanonko molemmille siitä paria vuotta aikaisemmasta kommentista. Jätin sanomatta.

• just a piccolo

Niin se moni nainenkin tekee, että annetaan rukkaset niin kauan kuin miehestä ei ole (tanssillisesti) hyötyä. Minulle on käynyt aivan samoin, nainen on antanut rukkaset tanssitaidon takia ja tullut joskus myöhemmin hakemaan. Oli hyvin lähellä etten maininnut vajavaisesta tanssitaidosta koska hänen tanssitaitonsa oli jämähtänyt paikoilleen. Paikoilleen siihen tasoon jossa hän jo antoi rukkasia huonommilleen.

Olkaa viisaampia älkääkä viskelkö rukkasia alkutaipaleella oleville.

• aktiivitanssija_
        just a piccolo kirjoitti:

Niin se moni nainenkin tekee, että annetaan rukkaset niin kauan kuin miehestä ei ole (tanssillisesti) hyötyä. Minulle on käynyt aivan samoin, nainen on antanut rukkaset tanssitaidon takia ja tullut joskus myöhemmin hakemaan. Oli hyvin lähellä etten maininnut vajavaisesta tanssitaidosta koska hänen tanssitaitonsa oli jämähtänyt paikoilleen. Paikoilleen siihen tasoon jossa hän jo antoi rukkasia huonommilleen.

Olkaa viisaampia älkääkä viskelkö rukkasia alkutaipaleella oleville.

Olen aktiivitanssijanainen ja olen suositellut muutamalle aloittelevalle herralle tanssikurssia, en ilkeyttäni, enkä siksi että kuvittelisin olevani jotenkin parempi vaan ihan ystävällisyydestä kun olen ajatellut että siitä olisi miehelle itselleen hyötyä.

Näissä kyseisissä tapauksissa mies on tanssinut siten että se on sattunut minua selkään tai vienti on ollut liian kovaa. Eli miehen tanssissa on ollut jotain pahasti pielessä, mutta mies itse on ollut niin mukava tai muuten sympaattinen että olen toivonut voivani tanssia hänen kanssaan jatkossakin. Mutta jos miehen tanssi on niin pahasti pielessä että se tekee kipeää, en ole ko herran kanssa voinut tanssia. Aloittelevalle tanssin harrastajalle ei oikein voi muutenkaan asiaa ilmaista kuin suositella kursseja.

Kun miehen tanssi on kehittynyt sen verran että ei vienti enää satu, olen hakenut aktiivisesti takaisin. Olen pahoillani jos olen tällä pahoittanut jonkun mielen - se ei ole ollut tarkoitus.

• Erik 4

Tälle tanssitytölle ei laulajakaan kelvannut. Minun asenteessa ei mitään vikaa. Osaan tanssia.

• Tiedoksi vaan

Ei ne kaikki laulajatkaan osaa tanssia.

• Erik 4

Tiedoksi vaan. Tämä laulaja on ex-kilpatanssija. Aika vaativa on tanssitypy kun ei mikään kelpaa.

• koettu näitäkin

Ex-kilpatanssija tai ei, mutta jos ei nappaa niin ei nappaa. Kilpatanssijoilla tuppaa olemaan ne omat maneerit, joita tavistanssijat ei välttämässä arvosta. Vaikea on heidän myöskin alkaa tanssimaan vähemmän harrastaneen tasolla, kun omia maneereita pitää viljellä. Parempi kun tanssivat vaan toisten kilpatanssia harrastaneiden kanssa, näyttää paremmalta.

• elämä on

Erik nelonen vaikuttaa melko katkeralta.

• Erik 4

Tämä kyseinen laulaja on tanssinut tämän naisen kanssa kilpatanssia. Siinä faktaa. Tippaakaan en ole kateellinen. Ihmettelen miksei ei kelvannut. Ei kelvannut 77kilonen mies , 2-300 kiloinen tanssinorsu ja laulaja joka ennen tanssinut kilpaa tän kanssa.

• se huon tanssija

Yleensä se on niin että mies vie ja jos ei silti onnistu niin vika on miehessä.
      Mutta jos nainen pyrkii viemään niin vika on naisessa.
      Itse olen kerran joutunut miehenä vietäväksi ja vielä nainen ehdotti tanssikoulua minulle, tosin oli oikeassa koska eihän mies aina osaa kaikkien erisuuntaan vääntävien naisten kanssa heti ammattitanssia harrastaa.

• 17+3

Niimpä. Nykyään kun ei muu merkitse kuin KURSSI. Jos et ole KURSSEJA käynyt ET OSAA TANSSIA, vaikka olisit käynyt 40 vuotta esim. 2 kertaa viikossa tanssimassa

• Kaikki.

Ei välttämättä hae pelkästään tanssiseuraa,vaan tarvetta löytyy myös muiden halujen tyydytykseen. Nainen on katsonut ettei miehestä olekaan muuhun kuin maneereiden esittämiseen parketilla,siksipä ei enään viitsi lähteä tanssimaan. Näin se vaan menee.Tv. Vaakamamboa osaava mies.

• ????

Mitä sinä nyt oikein haluat tällä viestillä sanoa? Oletkohan tanssinharrastaja lainkaan?

• K

Mitähän aloittaja oikein keskustelee, siis mikä on ongelma, vai onko ongelmaa lainkaan? Palautteen antaminen tanssitaidosta, vai kohteliaisuus tanssiessa?

Oli antanut palautetta negatiiviseen sävyyn, siis miten? Viedä tason mukaan! Eihän se kuulu palautteen antamiseen ollenkaan. Mistähän tässä on kysymys?

• Erik 4

Minä osaan molemmat asiat tanssia ja osaan tyydyttää naisen kuin naisen. Näin se menee.

• eerikes

hågan keskity vaan miehiis

• Ei edes aloittelija

Itse en ole vielä edes aloittelijan tasolla, mutta viimevuosina olen sattunut työn puolesta aika usein tilanteisiin, että tanssitaidosta olisi hyötyä. Ja kyllähän nuo paritanssit myös kiinnostaisivat, mutta oppi on ollut vain sitä "pakollista pullaa" nuoruusvuosina, kun ei vielä tämänkään taidon hyötyä tunnistanut ja käytännössä tanssitaito on siis nollassa.

Vaikka olen yrittänyt vakuutella noissa tilanteissa tanssitaidottomuuttani, niin innokkaimmille tanssimaan pyytäjille on riittänyt sekin, että olen kerran elämässäni häätanssin kuitenkin tanssinut ja näin ollen homma ei ole uskalluksesta kiinni. Kun näiltä naisilta on sitten saanut positiivista palautetta askeleiden sekoiluista huolimatta, niin tässä on herännyt ajatus tanssikursseille lähtemisestä ja voisin melkeinpä väittää, että jos palaute olisi ollut negatiivista, niin olisin saattanut ajatella, ettei tanssi ole minun laji.

Eli otsikkoon viitaten, jos annatte sitä palautetta, niin antakaa se rakentavassa mielessä, positiivisten ilmaisujen kautta.

Koska työelämässä näissä samoissa tilaisuuksissa pyörii samat ihmiset, niin tiedän varsin hyvin ketkä naisista käyttävät aikaa tanssittajien analysointiin ja vaihtavat keskenään mielipiteitä siitä keiden kanssa kannattaa tanssia ja keiden ei. Näitä naisia en usko hakevani tanssimaan edes tanssikurssien jälkeen, sillä mielestäni heidän kritiikkinsä ei kuulosta siltä, että tanssi olisi lainkaan tunteellista, jota sen minun mielestäni pitäisi olla, sillä kaunis tanssi näyttää aina tunnelmalliselta. Ja ehkäpä nämä puhuvat näistä tietoisesti meidän vähemmän tanssivien kuullen, ettemme erehtyisi heitä tanssiin pyytämään.

Ja sitten naisille kysymys. Miten tärkeäksi koette miehen tanssitaidon, eli onko tärkeämpää se liike, rytmi ja tunnelma vai onko tärkeämpää, että kaikki asekeleet menevät 99% oikein?

• Vipeltäjä:)

Minulle tärkeintä tanssissa on se et rytmi on kohdallaan, aika nirppa olen jos osaamaton hakee ja säheltää ihan väärään rytmiin.
      Tietty haluaisin et askeleetkin on kohdillaan, mut nykyisin annan siitä kiitosta jos mennään edes musiikkiin tahtiin.
      Vasta hetki sit yks mies pyyteli anteeks ko ei osaa, mut mä vaan kehuin ettei haittaa kun ihanan pehmeesti kuitenkin menet musiikkiin, vaikutti olevan siitä ihan mielissän, et ei kannata heti sanoo rumast i,ni joku voi saada kipinän lähteen hakee lisäoppia.

• TanssiVaan

Asenne on tärkein. Jos ei tanssiharrastus tai opettelu yhtään kiinnosta ja mies ramppaa tansseissa jatkuvasti hakemassa epätahtiseen kävelyyn tanssia harrastavia naisia, niin mun mielestä asenne on silloin pahasti pielessä. Harmittaa joutua löntystelemään hyviä biisejä ihan epätahtiin ja sellaisin askelin jotka ei musiikkiin sovi. Olen itse hankkinut tanssitaidon, jotta voisin sitä käyttää. Aloittelijoiden kanssa tanssin mielellään, sillä eihän ne taidot kartu kuin tanssimalla. Ja oma tanssitaitokin on varmasti jämähtänyt tietylle tasolle, sillä en kuitenkaan koko elämääni ajatellut omistaa tanssille tai ryhtyä ammattilaiseksi. Pientä viitseliäisyyttä mieheltä niin yritän seurata parhaani mukaan. Ja aloittelijalle yritän tulla niin paljon vastaan kuin vain osaan. Asennevammaisille, myönnettäköön, on joskus tullut kehuttua tanssikursseja, miten kivoja ne on.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      82
      1985
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      113
      1708
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1296
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      707
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      676
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      610
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      508
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe