...sais Canon PowerShot sx 210 is:n videot pyörimään koneella? Oon koittanu QuickTimet sun muut perussoittimet... Kuva pykii pahasti, ääni tullee suht normaalisti. Saako katottua jollain ohjelmalla tai soittimella sujuvasti vai pitääkö aina kytkee telkkariin piuhalla?
Millä ohjelmalla???
10
173
Vastaukset
- iuirquh
Kokeile Canonin omaa, kameran mukana tullutta. Toimii myös VCL-playerillä.
Ellei niilläkään toimi, on aika vaihtaa konetta. Kone on silloin "mopo".
Sama vika vanhalla koneella. Ei tarvitse vaihtaa konetta. Sopivalla ohjelmalla (esim. Magic Video Convertrer) videot voi muuttaa DivX:ksi. Bonuksena konvertoidut videot vievät vain murto-osan tilasta.
- fjjxfylkxtyu
Toisena "bonuksena" kuvanlaatu yleensä huononee noissa muunnoksissa. Asia riippuu siitä, kuinka pieneksi tiedosto pitää saada ja mihin formaattiin muunnos tehdään. Haluttu formaatti taas riippuu siitä, millä videota on tarkoitus katsella. Koodekeissakin (codec) on laatueroja.
Parantuahan kuvanlaatu ei oikeastaan voikaan kuin näennäisesti. Enempää kuvainformaatiota et voi millään kikkailulla saada kuin alkuperäisessä videossa on.
DivX tai Xvid ovat hyviä perustarkkuuden MPEG4-koodekkeja. Niiden tuottama video AVI-pakattuna toimii useissa dvd-soittimissa.
- Börje Samling
Sellanen unohtu mainita että en näistä kompuuttereista tajua juurikaan mitään. Itellä oolu kone n. 2 vuotta ja joku tällane Acer Aspire 5538 tää on. Ei kai viel pitäis ihan mopo olla...? Eli alan sanasto ei tosiaan oo hallussa. Ekan viestin pointti oli aika hyvä, täytyy kattoo löydänkö koneelta Canonin oman ohjelman/onko cd tallessa...
- 29
Kyllähän kaupasta saa uudempiakin mopoja.
Kannettavien todellinen teho on myös aina vastaavaa pöytäkonetta hieman huonompi. Akkukäytössä varaustasokin alentaa suorittimen nopeutta latauksen keston paranramiseksi.
Luulen kuitenkin, että käytetty ohjelma ratkaisee. Itse sain Canonilla pyörimään joustavammin, kuin muilla kokeilemillani. - Canonisti minäkin
29 kirjoitti:
Kannettavien todellinen teho on myös aina vastaavaa pöytäkonetta hieman huonompi. Akkukäytössä varaustasokin alentaa suorittimen nopeutta latauksen keston paranramiseksi.
Luulen kuitenkin, että käytetty ohjelma ratkaisee. Itse sain Canonilla pyörimään joustavammin, kuin muilla kokeilemillani.Jos haluat tuollaiseen käyttöön pitkäikäisen koneen, ostat seuraavalla kerralla Applen. Muistia ostat niin paljon kuin emo suinkin syö. Esimerkiksi iMac on ihan hyvä vaihtoehto.
- ei merkkikohtaista.
29 kirjoitti:
Luulen kuitenkin, että käytetty ohjelma ratkaisee. Itse sain Canonilla pyörimään joustavammin, kuin muilla kokeilemillani."Canonilla pyörimään joustavammin, kuin muilla kokeilemillani."
ei ole merkkikohtainen juttu,
mitä huonompilaatuiset videot, sitä helpommin pyörii,
eli
mitä' vähemmän on megatavuja sekunttiin, sitä paremmin pyörii,
mutta
kuka niitä huonoja katselee sitten myöhemmin laadukkaasta tv;stä ?
EI kannat mitään Canonin ohjelmia etsiä. - Jep jep
ei merkkikohtaista. kirjoitti:
"Canonilla pyörimään joustavammin, kuin muilla kokeilemillani."
ei ole merkkikohtainen juttu,
mitä huonompilaatuiset videot, sitä helpommin pyörii,
eli
mitä' vähemmän on megatavuja sekunttiin, sitä paremmin pyörii,
mutta
kuka niitä huonoja katselee sitten myöhemmin laadukkaasta tv;stä ?
EI kannat mitään Canonin ohjelmia etsiä.Alustakin kuulemma vaikuttaa! Jotkut kodekit ovat ongelmallisia Windows'lle.
- sama kamera minulla
Yksi kysymys käytöstä.
Et kai yritä katsoa videoita suoraan kameran muistikortilta?
Jos yrität niin en ihmettele että pätkii, todennäköisesti pätkisi uudemmallakin koneella. usb-johto on huonoin vaihtoehto videon katsomiseen. Siirrä koneelle kuvat ja pätkiikö sitten?
Tuskin tuohon paljoa vaikuttaa millä ohjelmalla niitä yrität pyörittää. Ellei sitten käyttömuisti (RAM)muisti ole niin vähissä. Toki ohjelmia on kevyitä ja raskaita.
" Bonuksena konvertoidut videot vievät vain murto-osan tilasta." Tämä ei siis juurikaan vaikuta videon pyörimiseen mitenkään koneella onko se avi vai mp4 muotoa. - ???????+++++++++
"MUUNNA DVD PAL muotoon ja 720x406 kokoon 7000-9000 kpps tai tietokonenäytölle riittää 2500 kbps joten vie tosi vähän ja pyörii hienosti."
Miksi videot pitäisi vielä huonontaa??? Muutenkin ovat huonoja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama917600Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1236324Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1624452Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2353061Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta902638Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh351935- 1291551
Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971534Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo41823Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?
Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk21782