Oon aloitteleva akva harrastaja :),
Kertokaa kiltit mulle että sopiiko miljoonakalat (6 naarasta ja 3 koirasta) ja Perhoskirjoahven ( 2 naaras ja naaras tai koiras ja naaras) yhteen kertokaa pliis :)
Auttakee minnuuu! :))
3
152
Vastaukset
- bgz
voisin kuvittellla et juu:: DD
- akvapappa
Eivät vesiarvoiltaan sovi. Perhoskirjoahvenelle veden täytyy olla ph arvoltaan n. 6 ja lämpötila n. 27astetta. Miljoonakalalla ph 7,5 ja 24 astetta. Miljoonakalat ovat kyllä sitkeitä ja kestäisivät varmasti väärät vesiarvot mutta perhoskirjoahven on vaativa kala, ainakin aloittelijalle. Väärissä vesiarvoissa se voi helposti kuolla kupsahtaa. Ovat muutenkin lyhytikäisiä ja harvemmin elävät 3 vuottakaan.
Toinen juttu on kun miljoonakalat nimensä mukaisesti lisääntyvät yleensä aivan älyttömästi, kirjoahventen seurassa millisten poikaset joutuvat niiden ruokalistalle eikä varmasti yksikään poikanen selviydy. Tietenkin tarjoamalla akvaarioon mahdollisimman paljon piiloja voi selviytymis prosentti olla pikkasen parempi ku 0.
Ja sekin että jos miljoonakaloillasi on huntuevät voi olla että perhoskirjot käyvät niitä näykkimässä.. ja voivat toki syödä miljoonakalatkin jos eivät ole tarpeeksi suuria. - kalasi
ei yhelle urokselle pitää olla 2 naarasta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882088Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361756- 1801316
- 237766
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
- 65699
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49556
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337492