Canon 70-200mm f/4.0 L vs Sigman 70-200mm f/2.8

vieraileva

Tarvitsisin pidemmän objektiivin ja nyt ajatukset ovat noiden kahden vaiheilla.
Kumpi otsikon mukaisista objektiiveistä olisi siis järkevämpi hankinta? Sigmassa olisi parempi valovoima, mutta millainen se muuten on?

Muitakin objektiivejä saa ehdotella, mutta hintaa saa maksimissaan olla n. 800-1000e

5

258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sigma 70-200

Olen kuvaillut Sigmall vajaan pari vuotta, Canon oli vaihtoehto, mutta saituus ja aukko lisää päätti minun puolesta. Kuvasin muutaman kuvan sisöällä ja ulkonakin Rajalassa molempia ja kotona yritin vertailla, mutta ei siitä eroa kuvasta nähnyt, kohtuullinen näyttökin on. Olisi pitänyt teettää pari suurennusta A4::sta ensin cropata molemmat ja ehkä sitten olisi tullut eroja.

Olen ollut Sigmaan tyytyväinen ja onhan sillä saa vähän lähempää kukkaa tms.

Rajalasta saa II EX APO DG MACRO HSM 799 €urolla, vakaajalla 23.10 ast 1.049 €, varmaan nousee kun Saksassa Erhardt´tillakin on 1.249 €.

Erhrdtilla ei ole enää tavallista, taitaa mennä kohta vakaajiin ja hintahan hyppää, itse sitä en tarviste.

Matti Sulanto on tehnyt arvion vakaajasta vertailuna Sigma/Canon/Nikon: http://sulanto.blogspot.com/2011/02/sigma-70-200-f28-apo-ex-dg-os-hsm.html

• helppo9

800-1000e saa käytetyn IS version 7-200sesta Canonista, siinä on myös optiikka hivenen parempi kuin vakaajatomassa mallissa.

• vieraileva

Kuinka tärkeä tuo vakain on?
      Käytettynä kattelin myös Canonin 70-200mm f/2,8:sia.

• uiuhjewy

Vakaajaa ei tarvita, jos jaksaa kantaa jalustaa. Vakaaja toimii vain liikkumattomiin kohteisiin, eikä kuvaajakaan saa paljon heilua.
        Nyt joku taas alkaa rääkymään, että siinä on panoraamausmahdollisuus. Entä sitten? Se toimii kuitenkin vain erikoistapauksissa ja silloinkin on suljinaika vakaajaa tärkeämpi terävyystekijä.
        Vakaaja on kuitenkin hyvä olla, jos kuvaa paljon käsivaralta. Voi himmentää enemmän tai kuvata hämärämmässä.

• Hiilarit rules

"Vakaaja toimii vain liikkumattomiin kohteisiin"

Vakaajan tarkoitus on vain ja ainoastaan kompensoida/korjata kameran tärinän vaikutuksia.

Kohteen liikkuminen on täysin asiaankuulumatonta.

Jos kohde pitää 'vakauttaa' suosittelen hiilihappojäätä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      88
      2088
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1756
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1316
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      237
      766
    5. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      708
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      699
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      556
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      492
    Aihe