Alan olla hyvinhyvin kyllästynyt tähän nainen ratissa juttuun. Tässä taannoinkin, kun kännikuskina jouduin olemaan, yksi mies ei suostunut tulemaan kyytiini, koska hänen mukaansa 'ämmä ratissa, ei tiedä hyvää'.
Onko ihmisten niin vaikea sisäistää pieneen mieleensä, että nainenkin voi olla jopa hyvä ajamaan autoa? En sano että olen mikään rallikuski, mutta minulle ei ole koskaan tuottanut ongelmia pysyä miespuolisten kavereideni perässä ns. hiekkatie rallissa. Yksinkin kaverini pelkää edelleen kyydissäni kyseissä toiminnassa, vaikka on jo reippaasti yli vuoden ollut melkein joka viikko kuskattavanani. Ja sekin johtuu vain siitä että olen nainen.
Ja kyllä, kiihdytän nopeasti, tiedän milloin kerkeän risteyksestä jonkun auton eteen ilman kolaria tai toisen auton turhaa jarruttamista ja ei, en aja koskaan alle nopeusrajotusten.
Turhautunut.
18
254
Vastaukset
- Mies ratissa.
"en aja koskaan alle nopeusrajotusten", tuosta voisin lyödä vetoa vaikka hatullisen paskaa, kuinka naiselta edes onnistuu nopeuden muutos nollasta yli sallitun ajamatta siinä välillä nopeusrajoitusta noudattaen?
Kyllä minuakin ihan hirvittää kun näen naisen ratissa, onhan niillä tietenkin parempi ajotaito kun pystyvät siinä ajaessaan meikkaamaan ja kännykkää käyttämään.
En tiedä mikä on nykyisin tapana autokouluissa ajoasennon määrittely, usein näkee kuitenkin nenä tuulilasissa ja tissit ratin puolien välissä asennon, minusta se on äärimmäisen hankala, itse ajan kädet mahdollisimman suorina, silloin pystyy tekemään nopean väistöliikkeenkin kyynärpäiden osumatta polviin tai kylkiin. Ainakin minulle se on luonnollisempaa.- pientä rajaa
"itse ajan kädet mahdollisimman suorina, silloin pystyy tekemään nopean väistöliikkeenkin kyynärpäiden osumatta polviin tai kylkiin. Ainakin minulle se on luonnollisempaa"
Katsoppas noita rallikuskien ajo- ja käsien asentoa, niin ovat melkoisen kaukana "suorista" käsistä. Suorilla käsillä ei ole nopeutta tai voimaa tehdä nopeita liikkeitä. Noita suorankäden oppeja viljelevät jotkut 70 vuotiaat vanhukset. - Mies ratissa.
pientä rajaa kirjoitti:
"itse ajan kädet mahdollisimman suorina, silloin pystyy tekemään nopean väistöliikkeenkin kyynärpäiden osumatta polviin tai kylkiin. Ainakin minulle se on luonnollisempaa"
Katsoppas noita rallikuskien ajo- ja käsien asentoa, niin ovat melkoisen kaukana "suorista" käsistä. Suorilla käsillä ei ole nopeutta tai voimaa tehdä nopeita liikkeitä. Noita suorankäden oppeja viljelevät jotkut 70 vuotiaat vanhukset.Taas rallikuskien tapoja tyrkytetään, kun sanoin että mahdollisimman suorilla se tarkoittaa sellaista 130-150 asteen kulmaa kyynärpäillä, mutta kyllä sinäkin sen oikean kulman sitten aikoinaan löydät. Täysin suorina on väsyttävää ajaa, sen hyvän asennon löytää jokainen itselleen ajan kanssa sopivaksi, ei sitä määritellä missään muualla. Paljolti riippuu taas autotyypistä käsien asento, Istumakorkeus, ratin asento ym.
Sanotaan nyt vielä että formulakuskitkin ajaa suorilla käsillä. - iloa elämään ;)
sitä opetetaan auto/kurssikeskuksissa, että ajoasennon pitää olla sellainen, että kädet ovat ennemmin koukussa kun suorassa, koska silloin vältytään rasittamasta hartioita.
Toiseksi, penkki pitää tuoda niin lähelle, että koko jalkapohja käyttää polkimia.
Ei niin että hipsutellaan varpailla polkimia.
Tiedän tämän itse kokeneena ja kokeilin ajaa autoa noitten oppien mukaan.
Ei tullu mitään. Kyynärpäät tahkos reisiä kaiken aikaa ja tuntu et ratti hyökkää päälle! PALJON huonommin ehtii tehdä äkkitilanteissa ratkaisuita, kun se että ajat penkki riittävän kaukana, silti käsilläsi on tilaa häärätä, eikä tarvi sitä rattia 'syödä.' Väitän, että ehtii enemmän reagoida eteen tuleviin tilanteisiin, kun se että tuskassa vääntää daisarit jatkuvasti tiellä ja nenä kiinni tuulilasissa.
- autoileva nainen
ite olen saanut sen huomata että moni mies pelkää kyydissäni istua.. ja monesti olen saanut kuulla arvostelua ja nalkutusta ajotyylistäni..
mielestäni ajan kuitenki kohtuu hyvin ja kolareihin mitä olen joutunut on ollut yllättäen miesten vika kun ovat olleet mukamas parempia kuskeja kuin minä naisena..
muutaman kerran kun on joku mies alkanut päissään valittaa mun ajotavoistani niin olen tylysti vetäny liinat kiinni ja laittanu ko herrasmiehen kävelemään loppumatkan.. mua kun ei kattos siin vaihees kiinnosta mitä toinen ajattelee.. mun ajotaitoihini on turhan kenenkään puuttua koska tiedän itse omat taitoni ja rajani.. ja jos ei miellytä niin ei ole pakko kyydissä istua silloin.. kumma kyllä on joidenki mielipiteet aika nopeasti muuttuneet kun olen ilmottanu et sanaki vielä ni herra saa kävellä loppumatkan.. ja sama koskee naisia jotka arvostelee mun ajotaitojani..
mulla on kuitenki kortti ollu jo useamman vuoden ja kilometrejä siis kertynyt ihan kiitettävästi.. joten turha on kenenkää tulla mulle nalkuttaa ja urputtaa siitä etten osaa ajaa ku oon nainen.. kyl onneks taksit kuljettaa niitä idiootteja.. - .
Jaa, että pelkää aina kyydissäsi vain siksi että olet nainen? Kuule, luulempa että kyse on joko siitä että kyseinen kaverisi joko pelkää kaikkien kyydissä, tai sitten ajotapasi on täysin perseestä. Itseäni pelottaa muutaman kaverin kyydissä, olivat he sitten miehiä tai naisia, ja se johtuu vain ja ainoastaan reikäpäisestä ajotavasta, ei sukupuolesta. Vedä nyt se pää ulos perseestäsi ja lakkaa piiloitumasta sukupuolesi taakse, ja katso peiliin, onko se vika kuitenkin ratin ja penkin välissä. Jos taas joku känniääliö ei suostu tulemaan kyytiisi koska olet nainen, se ei ole sinun menetyksesi. Menköön sitten joko taksilla tai kävellen.
- ihme tyyppejä
No ensinnäkin akkamaiset "miehet" ovat liikenteessä paljon surkeampia, kuin naiset.
Miksi ihmeessä te kuskaatte niitä känniääliöitä? Ei taida ihan kaikki inkkarit olla kanootissa teillä naisilla(kaan).- 335i
"No ensinnäkin akkamaiset "miehet" "
Arvatenkin tarkoitat söpöjä trendikundeja. Mitäs vikaa heissä on? Yleensä ovat liikenteessä(kin) erittäin sporttisia ja näyttäviä.
Pitäisikö miehen aina olla joku karvainen, hieltä haiseva möhömaha? Kuten varmaan itse olet.
Minä pidän erittäin paljon söpöistä trendikkäistä kundeista, olen bi.
- kymppikuski
Mun ajoa ei ainakaan kukaan ole koskaan kommentoinut, mutta olenkin mies ja täydellinen kuski :-)
Tuskinpa ne omat ajotaitosi niin loistavia ovat, jos kyydissäsi pelätään. Voihan se tietysti olla, että naisten tekemistä virheistä kommentoidaan helpommin, koska ajaminen mielletään miehiseksi jutuksi ja miesten uskotaan selviävän virheistsä helpommin, mutta ehkä jos et tekisi virheitä ei kommentiakaan tulisi?
Kyl sen tuolla liikenteessä näkee millasten kuskien kyydissä kuski sietäisi saada palauitetta. Sellaiset jotka jatkuvasti kiihdyttävät jarruttavat kiihdyttävät jarruttavat, tekevät kaistanvaihdot äkkinäisesti hyökkäämällä, eivätkä tee ollenkaan tilaa muille autoilijoille. Sellaisen kuskin kyydissä pelottaa. - Ks.lo
No mitä toi tarkoittaa että et ole mikään rallikuski, mitä tekemistä sillä
on tavallisessa liikenteessä suoriutumisesta?
Eiköhän tuo kerro ihan tarpeeksi taas siitä miksi naiskuljettajat liikenteessä
on kuin norsu posliinikaupassa.
Muutama vuosi sitten pidin tilastoa että kuinka monta kertaa liikenteessä
joudun vaaralliseen tilanteeseen toisen autoilijan/ajoneuvon takia.
8 kertaa, kaikki oli naiskuljettajia, kaikki tilanteet väistämisvelvollisuuden
laiminlyöntejä. Näiden lisäksi sain todistaa edellä olevassa risteyksessä
kolaria jossa naiskuski ajoi kolmion takaa risteykseen vaikka molemmista
suunnista oli tulossa auto minä siinä mukaan lukien. Niin ei kun naiskuljettaja
vaan ajaa risteykseen kuin ketään muita ei olisi olemassa, mäiskis pakettiauton eteen. Naiskuljettajan autosta tehtiin avoauto pelastuslaitoksen toimesta ja 3 joutui lähtemään sairaalaan yön yli tarkkailuun.
Kaikki nämä oli taajamassa ja Espoossa.
Ps ajan itse ambulanssia ja nuo vaaratilanteen 8 kertaa oli
ihan tavallisessa ajossa, yksi kerta hyvin törkeä että jos en rajusti ole
olisi jarruttanut niin naiskuljettaja liisingautollaan olisi ajanut ambulanssini
lunastukseen 110% varmasti. Se oli Mankkaalla kiertoliittymässä.
Onko asiat yleisesti näin, en tiedä mutta naistenlokiikka ratin rakana on
käsittämätöntä joskus. Pidin tilastoa siksi koska sitä edellisenä vuotena
tuntui että liikenteessä oikeasti alkaa olla niin vaarallista että pitää
alkaa oikeasti jo seuraamaan asiaa.
Näiden jälkeen alettin myös kuvaamaan liikenteessä niin saa
myös videomateriaali siitä mitä liikenteessä tapahtuu.
Parku oli kovaa kun joitakin videoita julkaisi.
Liikenteessä saa vapaasti aiheuttaa lähes rajattomast harmi, haittaa ja
jopa vaaraa muille ilman että saa todennäköisesti minkäänlaisia
sanktioita ja jos jotain saa niin ei ne ainakaan ole
ennaltaehkäisemässä mitään.
Parasta olisi olla kaikille liikenteessä ajaville jokin lisäinssiajo
vaikka 10 vuoden välein että olisi edes jotain kontrollia
siitä että täysin liikenteeseen kykenemättömät ei liikenteessä ajaisi. - akoilta kortti pois
Tässä lisää naisten omapäisiä tapoja, useana aamuna havainnut kun menen töihin, kaksikaistainen katu, molemmat kaistat vapaat, silti vasemmalla kaistalla, ja nainen ratissa, mikäli sitten eksyvät oikealle kaistalle niin ajetaan aivan kaistan vasemmassa reunassa lähes viivan päällä, väliillä viivan päälläkin.
Mikä siinä oikeassa kaistassa ja kaistan oikeassa reunassa niin pelottaa ettei voi ajaa siellä, ei siitä tieltä putoa. Moottiritiellähän se on tosi yleistä, vaikka ei olla ohittamassa niin silti vedätetään vasemmalla kaistalla. Silloin pakko ohittaa oikealta. Eikä vielä sittenkään tajua vaihtaa kaistaa. - gjhjhj
kaikki naispuoliset ystäväni ovat sanoneet että he pelkäävät ajamista ja muutenkin en ymmärrä heidän ajotapaansa, taajama-alueella SUORALLA tiellä painetaan reipasta ylinopeutta ja sitten taas maantiellä ajetaan juuri ja juuri rajoituksen mukaan ja mutkaisella tiellä liikutaan noin 40kmh vaikka rajoitus olisi 80kmh. Risteysalueella ei uskalleta mennä väleihin vaan odotetaan 1,5km päästä tulevaa autoa. Itse en naisen rattiin ikinä hyppää, mielummin ajan itse tai kuljen taksilla
- toinen akka ratisa.
Sinäkö se olitkin se joka piha-alueen parkkipaikalta kapealla tiellä kaahasit audillasi kohti minua tuhatta ja sataa. Minua joka varoi viereiseen pysäköityyn autoon nousevaa lapsiperhettä, hiljentämällä vauhtiani.
Kun kaahasit kohti nopeutta kiihdyttäen, en nähnyt mitään muuta vaihtoehtoa, kuin kääntää autoni nopeasti viereiselle pyörätielle kanttikivien ylitse....
Liikenteessä on tärkeintä pelisilmä. Ei kaahaaminen yli nopeusrajoitusten....sillä kaikenmaaliman kaaharit ne yrittääkin survoa liianpienistä väleistä autoillaan. Muista piittaamatta. - cthy
No miehillä nyt vaan on sellainen käsitys... Jos ajaisin samalla tavalla kuin mieheni ajaa niin viereiseltä penkiltä kuuluisi kammottava itku, parku ja hammastenkiristys, kokeiltu on. Kun ajan varovaisemmin, eli en vaikkapa tunge ihan pienempiin väleihin autollamme joka ei mikään raketti ole, niin selviän pienemmillä mutinoilla. Kaksoisstandardit on tässä asiassa miehillä käytössä, niinkuin kaikessa muussakin elämässä, ei kai tuo nyt pitäisi tulla yllätyksenä? ;-)
Itse en pahemmin kanssakulkijoiden sukupuolia tähyile, mutta jos, niin kyllä siellä töppäilijän paikalla usein mieskin on, eritoten joko varsin nuori tai sitten jo vakaasti ehtoopuolella elämää. Ehkä teidän, joita noin kauheasti kiinnostaa, kannattaisi alkaa katselemaan aivan jokaisen auton hyttiin ja merkitä ylös sitten nekin naiset jotka eivät töpeksi, aika paljon naisia ratissa nimittäin on jo nykyään vaikka tietenkin aina löytyy niitä jotka eivät paljoa aja, jotka eivät edes halua ja joita ei kunnolla edes päästetä opettelemaan. - sfsdffff
Tiiätkö että jostai syystä mua alko hymyilyttää ku luin tän "hiekkatierallissa" jahas vai että iha semmosta ;D
- isnlgnlgsdg
Kirjoituksesta tuli mieleen ettet oikein tajua ettet ole hyvä kuski etkä oikeasti ole. Yliarvioit ajotaitojasi ja sen takia sitä kaveriakin pelottaa kyydissäs
- tilanne hallussa
Lisää löylyä, akat (naiset) tukkii usein risteyksen, pysähtyvät suojatien päälle, erittäin usein räpläävät kännykkää ajaessaan ja vielä vasemmalla kaistalla, käyttävät aktiivisesti sumuvaloja noiden G-poikien kanssa.
- AmmattikuskiN
"mutta minulle ei ole koskaan tuottanut ongelmia pysyä miespuolisten kavereideni perässä ns. hiekkatie rallissa."
Voi kuule bimbo, ei se tee susta vielä hyvää kuskia että osaat ajaa lujaa. Kuka tahansa osaa painaa kaasupoljinta!
Hyvä kuski sä oot vasta sitten, ku tajuat liikennesäännöt ja noudatat niitä, sulla on tilannetajua, osaat tarvittaessa luopua omasta etuajo-oikeudestasi ja oot joustava ja kohtelias liikenteessä. Puhumattakaan siitä että todella hallitset ajoneuvos käsittelyn. Siitä se lähtee, mitä sulla on korvien välissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve442931Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi922793On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole612666Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712611Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952571Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1032147Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl512031Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1421890Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk611772Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?201648