Kuinka monelle on käynyt niin, että ennen työtä IT-alalla homma on kiinnostanut, mutta töiden edessä alkaa homma vituttamaan?
Minulla on takana 5,5 vuotta IT-alan hommia tällä hetkellä, yhdessä ja samassa yrityksessä jossa toimin koodarina.
Osasyy mikä vituttaa on itse työpaikka, ei niinkään työ.
Minua vituttaa nykyisessä työpaikassa mm:
- paska palkka, 2200 brutto
- huonot edut, yritys on pieni
- huono johto: "seilaamme kuin sumussa keskellä merta ja kapteeni vetelee torkkuja"
- johtaja ei tunne tuotetta mitä myy! Hieroo vain käsiään ja odottelee myytävää
- yksi mies vastaa kaikesta, kuten minä yhdestä yrityksen tuotteesta. Vastaan asennuspaketin teosta, ohjelman kehityksestä ohjeiden tekemiseen. Jos jokin häikkä tulee, minä olen syyllinen ja vastuullinen asiasta. Ja olen pelkkä "duunari" paskalla palkalla. Missä on se korkeasti palkattu väki ongelman sattuessa, muurin takana piilossa!
- ja toki jatkuvat lomautukset!
Tälläkin hetkellä olen lomautettuna, alkoi tänään ja vedän känniä tässä! Minulle on turha soitella jos siellä ei osata hommia ainakaan huomenna, koska makaan aamulla koomassa sängyssä. vittu että tekee hyvää vetää känniä keskellä viikkoa :)
Kuten sanoin, minua kiinnostaa edelleen itse työ jota teen. Olen miettinytkin että mitä vittua minä teen tässä yrityksessä yksin 95% hommista paskalla palkalla ja muut vain ideoi, hieroo käsiään ja myy? Miksi en itse tee tätä työtä itsekseni ja myy itse omana tuotteena? Mitään sopimuksia en ole allekirjoittanut, suullinen sopimus.
Itse yrittäjänä ei saakeli tarvitse kuunnella vajaaälyisen pomon ehdotuksia, joka ei osaa edes käyttää tuotetta ja haluaa siihen hienoja "demo-efektejä". Kyllä minun mielestä pomon pitäisi tuntea tuotteensa kuin omat taskunsa!
Olen tehnytkin vapaalla omaa tuotetta. Kokemuksena työkokemus ja asiakkaiden toiveet ja ongelmat. Nykyisessä työpaikassa tätä EI voisi kehittää näillä ideoilla, koska siellä ei ole aikaa ja aika = rahaa.
Työ tappaa mielenkiinnon, yritä itse?
6
330
Vastaukset
- nillinalle
mitä nillität? paranemalla ne paikat paranee, kuten myös naiset.
- mies..
Eipä mitään, en nillitä mitään. Minun suunnitelma on selvä! :)
- hmmmmm....
No se on hyvä, että on selvät sävelet. Tuollaista päättäväisyyttä tarvitaan.
Kuitenkin saatat huomata, ettei se yrityksesi tuote myykään - tai että olet myöhään markkinoilla - joilla on jo useita toimijoita tuotteineen. Sitten huomaatkin, ettei tulekaan palkkaa - kun ei ole asiakkaita jne jne.
En sanoisi palkkaasi huonoksi, mutta vaatimuksiin nähden se on todennäköisesti alakanttiin.
No onpahan ainakin selvät sävelet ansiosidonnaisen jälkeen, jos nyt saat ne potkut aikanaan. Hyvä. - ...
Olisi vielä kiva tietää, että minkälaiset koodaustaidot todella omaat, millä kielellä ja välineillä teet ohjelmistokehitystä, ennen kuin alan ottamaan kanttia palkasta. Maailma on täynnä näitä amiskoodareita, jotka tekevät niin paskaa jälkeä, että ihan iljettää katsoa sitä touhua ja niille en maksaisi siitä duunista tuotakaan mitä sinä nyt saat.
- ottamaan kanttia...
"ottamaan kanttia palkasta".
Hanki itsellesi muijakaveri ja ota siltä vähän kanttia niin ei tarvitse täällä lauantai-iltana avautua. - Willerberg
Ei muuta kuin kurssi parempaan firmaan. Turha se uppoavan laivan mukana on pohjaa mennä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh902169Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1391797- 1731333
- 229805
- 65754
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10731- 60730
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212623- 49587
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </347560