Delhistä päivän reissu Agraan

hfhf

Ensi keväänä menen viikoksi Delhiin, ja mielelläni tekisin päivän pituisen matkan Agraan Taj Mahaliin. Mitä suurin piirtein maksaa auto kuski yhdeksi päiväksi, ja mistä sellaisen saa, kun tietenkin tahdon hyvä ja luotettavan?

7

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mun oma

Agran-reissuni järkkäsin itse, eli menin junalla Agraan ja otin sieltä seuraavana päivänä auton kuljettajineen Delhiin. Hintaa tuolle kuljetukselle tuli RS1800.

En edes ruvennut kilpailuttamaan hintaa, sillä mielestäni se oli enemmän kuin kohtuullinen.

Agran-keikka on sen verran helppo nakki järjestää itsekin, ettei siihen mitään matkatoimistoa tarvitse. Ja jos nyt kuitenkin päädyt sellaista käyttämään, niin älä ainakaan käänny Hotel Ajantan travel deskin puoleen. Vetävät aivan törkeää ylihintaa palveluistaan, ja vielä avoimesti keskustelevat asiakkaan nenän edessä rahastussuunnitelmistaan kun eivät mitenkään voi arvata kalpeanaaman ymmärtävän hindiä :D

• hfhf

Kiitos neuvosta. Onko matka sen verran pitkä ettei sitä kannata tehdä yhden päivän reissuna? Olen Delhissä vain viikon ja maksan joka tapauksesa hotellista koko viikon ajalta.

• Kyllä päivä

Agrassa riittää aivan hyvin. Kuten joku tuossa totesikin, niin kaupunki itsessään ei ole järin mielenkiintoinen. Lähellä sijaitseva Fatehpur Sikri on vähintäänkin mielenkiintoisempi kohde.

• Reissuraili

Päiväreissuna riittää hyvin. Agra itsessään on aika tylsä kaupunki.

• Welcome to India

Paivareissu Agraan on enemman kuin riittava... itse kaupunki on itse asiassa yksi rumimmista kaupungeista Intiassa (asun siis taalla!). Edestakainen taksi auto (esim. Toyota Innova) kaytossa kaupunkiajeluun sen paivan Delhista Agraan maksaa n. 6000Rs. Junalla paasee reippaasti halvemmalla ja Agran asemalta saa riksoja koko paivaksi kiinteaan hintaan. Junaksi kannattaa valita muistaakseni klo 06.10 New Delhin asemalta lahteva juna ja samalle asemalle noin iltakymmenen maissa palaava juna. Nizamuddinin asemalta lahtee juna noin klo 7 aamulla, mutta se on todella paljon huonompi. TUossa New Delhin asemalta lahtevassa junassa tarjoillaan kelpo aamiainen ja paluumatkalla illallinen. Junamatkat voi tilata www.cleartrip.com tai www.irctc.co.in. Printtaa vaan lipun mukaan. Pitaa katsoa, etta saa avl-statuksen lipun, silla waitlisted-status on toivoton... Ja junaan passi mukaan, sita kysytaan!

• Intiaan lähdössä

Mitä tuo avl-status lippu tarkoittaa? Varasin cleartripilta junalipun ja sain waitlisted-lipun. Miten siihen voi vaikuttaa? Kiitos etukäteen, jos viitsit vastata.

• Myös Intiassa

asunut, ja siellä enemmän kuin paljon junilla matkannut tässä ihmettelee miksi käsket ottamaan passin mukaan? Ikinä en ole junamatkaa varten passia tarvinnut!

Muuten sen sijaan monissa maissa ulkomaalaisella kuuluu olla aina henkilöllisyystodistus mukana liikkuessaan missä tahansa. Ulkomaalaisella on velvollisuus todistaa henkilöllisyytensä vaikkapa esim. puistossa istuessaan täällä Suomessa, jos virkavalta niin haluaa.

Waiting-listalla oleva voi hypätä mukaan junaan ja 'junailla' TT:n kanssa itselleen paikan rahallista korvausta vastaan. Tosi hyödyllistä esim. pitkillä matkoilla, jos on jäänyt ilman petipaikkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      98
      2361
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      190
      1939
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      184
      1527
    4. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      82
      942
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      249
      932
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      809
    7. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      11
      806
    8. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      712
    9. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      213
      653
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      631
    Aihe