Ensi keväänä menen viikoksi Delhiin, ja mielelläni tekisin päivän pituisen matkan Agraan Taj Mahaliin. Mitä suurin piirtein maksaa auto kuski yhdeksi päiväksi, ja mistä sellaisen saa, kun tietenkin tahdon hyvä ja luotettavan?
Delhistä päivän reissu Agraan
7
138
Vastaukset
- Mun oma
Agran-reissuni järkkäsin itse, eli menin junalla Agraan ja otin sieltä seuraavana päivänä auton kuljettajineen Delhiin. Hintaa tuolle kuljetukselle tuli RS1800.
En edes ruvennut kilpailuttamaan hintaa, sillä mielestäni se oli enemmän kuin kohtuullinen.
Agran-keikka on sen verran helppo nakki järjestää itsekin, ettei siihen mitään matkatoimistoa tarvitse. Ja jos nyt kuitenkin päädyt sellaista käyttämään, niin älä ainakaan käänny Hotel Ajantan travel deskin puoleen. Vetävät aivan törkeää ylihintaa palveluistaan, ja vielä avoimesti keskustelevat asiakkaan nenän edessä rahastussuunnitelmistaan kun eivät mitenkään voi arvata kalpeanaaman ymmärtävän hindiä :D - hfhf
Kiitos neuvosta. Onko matka sen verran pitkä ettei sitä kannata tehdä yhden päivän reissuna? Olen Delhissä vain viikon ja maksan joka tapauksesa hotellista koko viikon ajalta.
- Kyllä päivä
Agrassa riittää aivan hyvin. Kuten joku tuossa totesikin, niin kaupunki itsessään ei ole järin mielenkiintoinen. Lähellä sijaitseva Fatehpur Sikri on vähintäänkin mielenkiintoisempi kohde.
- Reissuraili
Päiväreissuna riittää hyvin. Agra itsessään on aika tylsä kaupunki.
- Welcome to India
Paivareissu Agraan on enemman kuin riittava... itse kaupunki on itse asiassa yksi rumimmista kaupungeista Intiassa (asun siis taalla!). Edestakainen taksi auto (esim. Toyota Innova) kaytossa kaupunkiajeluun sen paivan Delhista Agraan maksaa n. 6000Rs. Junalla paasee reippaasti halvemmalla ja Agran asemalta saa riksoja koko paivaksi kiinteaan hintaan. Junaksi kannattaa valita muistaakseni klo 06.10 New Delhin asemalta lahteva juna ja samalle asemalle noin iltakymmenen maissa palaava juna. Nizamuddinin asemalta lahtee juna noin klo 7 aamulla, mutta se on todella paljon huonompi. TUossa New Delhin asemalta lahtevassa junassa tarjoillaan kelpo aamiainen ja paluumatkalla illallinen. Junamatkat voi tilata www.cleartrip.com tai www.irctc.co.in. Printtaa vaan lipun mukaan. Pitaa katsoa, etta saa avl-statuksen lipun, silla waitlisted-status on toivoton... Ja junaan passi mukaan, sita kysytaan!
- Intiaan lähdössä
Mitä tuo avl-status lippu tarkoittaa? Varasin cleartripilta junalipun ja sain waitlisted-lipun. Miten siihen voi vaikuttaa? Kiitos etukäteen, jos viitsit vastata.
- Myös Intiassa
asunut, ja siellä enemmän kuin paljon junilla matkannut tässä ihmettelee miksi käsket ottamaan passin mukaan? Ikinä en ole junamatkaa varten passia tarvinnut!
Muuten sen sijaan monissa maissa ulkomaalaisella kuuluu olla aina henkilöllisyystodistus mukana liikkuessaan missä tahansa. Ulkomaalaisella on velvollisuus todistaa henkilöllisyytensä vaikkapa esim. puistossa istuessaan täällä Suomessa, jos virkavalta niin haluaa.
Waiting-listalla oleva voi hypätä mukaan junaan ja 'junailla' TT:n kanssa itselleen paikan rahallista korvausta vastaan. Tosi hyödyllistä esim. pitkillä matkoilla, jos on jäänyt ilman petipaikkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh982361Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1901939- 1841527
- 82942
- 249932
- 62809
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol11806- 55712
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako213653Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349631