Maamme tunnetuin taidemaalari Juhani Palmu kertoo miten hänen työtään on systemaattisesti häiritty ja pyritty estämään joidenkin virallisten piirien taiteilijoiden toimesta!
Kuinka yleistä tällainen on että juuri virallisen piirin taiteilijat pyrkivät systemaattisesti estämään järjestelmän ulkopuolella olevien taiteilijoiden työtä! Uteliaana kysyn, koska itsekin olen joutunut vastaavan kohteeksi, systemaattisen ajojahdin jota tehdään virallisten tahojen määrättyjen taiteilijoiden toimesta!
Systemaattista työnestämistä?
44
153
Vastaukset
- Pikku jatko!
Linkki unohtui!
http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=4&ag=24&t=221&a=5077 - Hölöhölöhöö
Ei sua nuija kuule kukaan jahtaa. Sun töillä ei oo mitään merkitystä yhdellekkään virallisen puolen taiteilijalle.Rupee jo elämään elämääs, äläkä käytä noita keksittyjä ajojahteja tekosyynä sille ettei maailma oo sun eessä polvillaan.
Ei sua kukaan pysty estämään jos oot kerran sellanen mestari kun väität olevas.- Utelias!
""Ei sua nuija kuule kukaan jahtaa.""
Ei ajojahti minua kohtaan on ollut käynnissä jo kymmenisen vuotta, se alkoi jo kouluaikana ja on tälläkin palstalla jatkunut jo neljä ja puoli vuotta. Eikä todellakaan tarvitse kuin selailla viestiketjuja taaksepäin, sieltä ne todisteet löytyvät!
""Sun töillä ei oo mitään merkitystä yhdellekkään virallisen puolen taiteilijalle""
No muttta luulisi silloin että kilpailu taiteella uskallettaisiin käydä samoilla ehdoilla ja mahdollisuuksilla, eikä kerta toisensa perään kokonaisen vuosikymmenen aikana tarvitsisi viedä ihmis- ja perusoikeuksia toistuvasti?
""Rupee jo elämään elämääs, äläkä käytä noita keksittyjä ajojahteja tekosyynä sille ettei maailma oo sun eessä polvillaan.""
Ei ne ole mitään keksittyjä, aivan kuten ne ovat päivittäin edessä tällä palstalla, ne ovat päivittäin edessä muuallakin haittamassa normaalielämääkin, ja tottahan toki sinä tämän tiedät!
""Ei sua kukaan pysty estämään jos oot kerran sellanen mestari kun väität olevas.""
Ikävä kyllä jos minulla olisi ollut taidealalla ihmis- ja perusoikeudet kunnossa, olisin pidemmällä kuin yksikään toinen taiteilija ja ihan omalla työlläni. Ja pystyn todistamaan asian vedenpitävästi. Mutta tokihan sinä senkin tiedät ja siksi et ole oikeuksiani palauttanutkaan, vai mitä?
Ilman erään koulun pääopettajan valheita ja koulun petoksellisia mainostuksia, sekä psykologisen murhayrityksen kohteeksi joutumista, olisin pidemmällä kuin yksikään toinen taiteilija meidän maassamme! Ja itse asiassa en olisi tarvinnut mitään muuta kuin rehellisen ja avoimen tilaisuuden puolustautua minua kohtaan julkisesti esitettyjä törkeitä syytteitä vastaan, siis vain lakisääteisen tilaisuuden puolustautua, niin tällä hetkellä olisin pidemmällä kuin yksikään toinen taiteilija maassamme!
Ja tämän takia minulle ei anneta vielä tänä päivänäkään tilaisuutta puolustautua, vaikka olen sitä toistuvasti alusta lähtien vaatinut! - Kummallinen logiikka
Utelias! kirjoitti:
Ei ajojahti minua kohtaan on ollut käynnissä jo kymmenisen vuotta, se alkoi jo kouluaikana ja on tälläkin palstalla jatkunut jo neljä ja puoli vuotta. Eikä todellakaan tarvitse kuin selailla viestiketjuja taaksepäin, sieltä ne todisteet löytyvät!
""Sun töillä ei oo mitään merkitystä yhdellekkään virallisen puolen taiteilijalle""
No muttta luulisi silloin että kilpailu taiteella uskallettaisiin käydä samoilla ehdoilla ja mahdollisuuksilla, eikä kerta toisensa perään kokonaisen vuosikymmenen aikana tarvitsisi viedä ihmis- ja perusoikeuksia toistuvasti?
""Rupee jo elämään elämääs, äläkä käytä noita keksittyjä ajojahteja tekosyynä sille ettei maailma oo sun eessä polvillaan.""
Ei ne ole mitään keksittyjä, aivan kuten ne ovat päivittäin edessä tällä palstalla, ne ovat päivittäin edessä muuallakin haittamassa normaalielämääkin, ja tottahan toki sinä tämän tiedät!
""Ei sua kukaan pysty estämään jos oot kerran sellanen mestari kun väität olevas.""
Ikävä kyllä jos minulla olisi ollut taidealalla ihmis- ja perusoikeudet kunnossa, olisin pidemmällä kuin yksikään toinen taiteilija ja ihan omalla työlläni. Ja pystyn todistamaan asian vedenpitävästi. Mutta tokihan sinä senkin tiedät ja siksi et ole oikeuksiani palauttanutkaan, vai mitä?
Ilman erään koulun pääopettajan valheita ja koulun petoksellisia mainostuksia, sekä psykologisen murhayrityksen kohteeksi joutumista, olisin pidemmällä kuin yksikään toinen taiteilija meidän maassamme! Ja itse asiassa en olisi tarvinnut mitään muuta kuin rehellisen ja avoimen tilaisuuden puolustautua minua kohtaan julkisesti esitettyjä törkeitä syytteitä vastaan, siis vain lakisääteisen tilaisuuden puolustautua, niin tällä hetkellä olisin pidemmällä kuin yksikään toinen taiteilija maassamme!
Ja tämän takia minulle ei anneta vielä tänä päivänäkään tilaisuutta puolustautua, vaikka olen sitä toistuvasti alusta lähtien vaatinut!Täällä palstalla odottavat vihamieliset kommentit koska provosoit ihmisiä kirjoittamaan niitä haukkuessasi ja mitätöidessäsi muiden työtä joksikin vilpilliseksi pelleilyksi.Kuinka voit kuvitella saavasi kunnioitusta kun itse vuosia panettelet ja solvaat toisia taiteilijoita ja heidän työtään?
- Utelias?
Kummallinen logiikka kirjoitti:
Täällä palstalla odottavat vihamieliset kommentit koska provosoit ihmisiä kirjoittamaan niitä haukkuessasi ja mitätöidessäsi muiden työtä joksikin vilpilliseksi pelleilyksi.Kuinka voit kuvitella saavasi kunnioitusta kun itse vuosia panettelet ja solvaat toisia taiteilijoita ja heidän työtään?
""Täällä palstalla odottavat vihamieliset kommentit koska provosoit ihmisiä kirjoittamaan niitä haukkuessasi ja mitätöidessäsi muiden työtä joksikin vilpilliseksi pelleilyksi""
Kertoisitko hieman enemmän, eli kenen teoksia täällä ollaan mitätöity tai haukuttu? Itse en ainakaan tiedä yhtään toista taiteilijaa jonka teoksia jatkuvasti linkitellään palstalle ja niitä yritetään kaikin voimin mustamaalata nimimerkkien suojasta. Eli asiahan on aivan päinvastoin kuin esität ja sen voi jokainen todeta aivan selvästi, selaa vain viestiketjuja taaksepäin!
""Kuinka voit kuvitella saavasi kunnioitusta kun itse vuosia panettelet ja solvaat toisia taiteilijoita ja heidän työtään?""
Kertoisitko tästäkin hieman enemmän, eli keitä taiteilijoita ja heidän töitään olen solvannut? Joten otappa asia nyt yksilöiden esille kun kerran julkisesti esittelet tällaisia syytteitä ja tee se mielummin omalla nimellä rohkeasti, kuin nimimerkin takaa pelkurimaisesti! Onko sinusta siihen? - Kummaallinen tot....
Utelias? kirjoitti:
""Täällä palstalla odottavat vihamieliset kommentit koska provosoit ihmisiä kirjoittamaan niitä haukkuessasi ja mitätöidessäsi muiden työtä joksikin vilpilliseksi pelleilyksi""
Kertoisitko hieman enemmän, eli kenen teoksia täällä ollaan mitätöity tai haukuttu? Itse en ainakaan tiedä yhtään toista taiteilijaa jonka teoksia jatkuvasti linkitellään palstalle ja niitä yritetään kaikin voimin mustamaalata nimimerkkien suojasta. Eli asiahan on aivan päinvastoin kuin esität ja sen voi jokainen todeta aivan selvästi, selaa vain viestiketjuja taaksepäin!
""Kuinka voit kuvitella saavasi kunnioitusta kun itse vuosia panettelet ja solvaat toisia taiteilijoita ja heidän työtään?""
Kertoisitko tästäkin hieman enemmän, eli keitä taiteilijoita ja heidän töitään olen solvannut? Joten otappa asia nyt yksilöiden esille kun kerran julkisesti esittelet tällaisia syytteitä ja tee se mielummin omalla nimellä rohkeasti, kuin nimimerkin takaa pelkurimaisesti! Onko sinusta siihen?Panettelet yleisesti koko virallista taiteen kenttää ilman mitään todisteita väitteistäsi.
Kutsut muita taiteilijoita valtiovallan perseennuolijoiksi, lahjattomiksi,ihmisoikeusrikollisiksi ms. erittelemätä ketään.
Ja tämän voi kuka tahansa todeta ketjuja lukemalla. - Utelias?
Kummaallinen tot.... kirjoitti:
Panettelet yleisesti koko virallista taiteen kenttää ilman mitään todisteita väitteistäsi.
Kutsut muita taiteilijoita valtiovallan perseennuolijoiksi, lahjattomiksi,ihmisoikeusrikollisiksi ms. erittelemätä ketään.
Ja tämän voi kuka tahansa todeta ketjuja lukemalla.""Panettelet yleisesti koko virallista taiteen kenttää ilman mitään todisteita väitteistäsi.""
Todisteet ovat päivänselviä, koko ala on täynnä syrjintää, epäyhdenvertaista kohtelua ja jopa ihmis- ja perusoikeuksienkin vastaista kohtelua alan toimijoita kohtaan ja juuri virallisen taidekentän puolelta! Samoin alalla ei toimi demokraattinen päätöksenteko ja jopa vertaisarviot salataan. alalla ei siis toimi mitenkään normaalit työelämän säännöt!
""Kutsut muita taiteilijoita valtiovallan perseennuolijoiksi, lahjattomiksi,ihmisoikeusrikollisiksi ms. erittelemätä ketään.
Ja tämän voi kuka tahansa todeta ketjuja lukemalla.""
Ikävä kyllä väitteesi on aivan naurettava, en ole kutsunut muita taiteilijoita -kuin virallisten piirien valtaapitäviä- lahjattomiksi ihmisoikeusrikollisiksi ja poliittisten piirien kengänpohjien nuoleskelijoiksi ja ja sitähän he oikeasti ovat! Mutta totuuttahan tässä maassa ei ole ikinä kyetty katsomaan rehelliseti silmiin, saatika että siitä saisi avoimesti puhua!
Taiteen viralliset piirit voivat koska tahansa muuttaa taidealaln käytännöt niin demokratian pelisääntöjen, kuin ihmis- ja perusoikeuksienkin mukaisiksi ja kun tätä ei ole tehty eikä olla edes valmiita tekemään, niin aivan turha yrittää saada musta näyttämään valkoiselta noilla epätoivoisilla jutuilla! - hah haaa!
Utelias? kirjoitti:
""Panettelet yleisesti koko virallista taiteen kenttää ilman mitään todisteita väitteistäsi.""
Todisteet ovat päivänselviä, koko ala on täynnä syrjintää, epäyhdenvertaista kohtelua ja jopa ihmis- ja perusoikeuksienkin vastaista kohtelua alan toimijoita kohtaan ja juuri virallisen taidekentän puolelta! Samoin alalla ei toimi demokraattinen päätöksenteko ja jopa vertaisarviot salataan. alalla ei siis toimi mitenkään normaalit työelämän säännöt!
""Kutsut muita taiteilijoita valtiovallan perseennuolijoiksi, lahjattomiksi,ihmisoikeusrikollisiksi ms. erittelemätä ketään.
Ja tämän voi kuka tahansa todeta ketjuja lukemalla.""
Ikävä kyllä väitteesi on aivan naurettava, en ole kutsunut muita taiteilijoita -kuin virallisten piirien valtaapitäviä- lahjattomiksi ihmisoikeusrikollisiksi ja poliittisten piirien kengänpohjien nuoleskelijoiksi ja ja sitähän he oikeasti ovat! Mutta totuuttahan tässä maassa ei ole ikinä kyetty katsomaan rehelliseti silmiin, saatika että siitä saisi avoimesti puhua!
Taiteen viralliset piirit voivat koska tahansa muuttaa taidealaln käytännöt niin demokratian pelisääntöjen, kuin ihmis- ja perusoikeuksienkin mukaisiksi ja kun tätä ei ole tehty eikä olla edes valmiita tekemään, niin aivan turha yrittää saada musta näyttämään valkoiselta noilla epätoivoisilla jutuilla!Muita epätoivoisia täällä ei ole sinun lisäksesi.Jos joku ei osaa katsoa totuutta silmiin, se olet sinä: et pysty hyväksymään keskinkertaisuuttasi ja ja panettelet muita taiteilijoita katkeruutesi vallassa. Siitä on ainakin selvät todisteet.
- eepihk
Utelias! kirjoitti:
Ja tämän takia minulle ei anneta vielä tänä päivänäkään tilaisuutta puolustautua, vaikka olen sitä toistuvasti alusta lähtien vaatinut!Merkille pantavaa tuossa Palmun haastattelussa oli se hänen asiallinen ja viisas suhtautumisensa ikäviinkin arvosteluihin sekä niihin arvioihin joita sinä mielelläsi kutsut "ajojahdiksi ja työn vaikeuttamiseksi". Hän on aiemminkin sanonut- ja johon myös viitasi tässäkin haastattelussa: "Olisi älyttömän typerää ja ammattitaidotonta provosoitua noin suppean- tai vaikkapa laajemmankin ihmisryhmän mielipiteistä sillä me taiteilijathan tuotetaan elämyksiä laidasta laitaan." (lainaus päättyy)
Miksi esimerkiksi sinä et voi allekirjoittaa tuollaista? Ratkaisevin ero esimerkiksi sinun ja Palmun välillä onkin juuri tuo.
Haastatteluhetkellä Palmu oli myös varakas ja kaikki oli käsien ulottuvilla, mutta kuinkas sitten kävikään. Hänkin alkoi muuttua ylimieliseksi ja välinpitämättömäksi omaa uraansa kohtaan ja alamäki alkoi.
Sinun uranrakentelusi alunpitäenkin on lähtenyt väärille raiteille. Niin kauan kun itse käyttäydyt tällä tavalla, et voi odottaakaan muutosta siihen.
Ei esimerkiksi Juhani Palmu ole koskaan ollut tuolla tavalla "vartioimassa kunniaansa" taidepalstoilla niinkuin sinä.
Et voi myöskään olettaa että kun kirjoittelet mielipidepalstalla että kukaan muu ei saisi esittää omia mielipiteitä.
Olen huomannut että pahoitat mielesi suunnilleen kaikista mielipiteistä jotka eivät myötäile niitä omiasi.
Ennenkaikkea ystävä hyvä! Sinä itse ehdoin tahdoin raahaat perässäsi näennäisen mielelläsi tuota kivirekeäsi- jota itse kutsut "ajojahdiksi". Miksi?
Kuten huomaat, nuo ovat niitä valintakysymyksiä joilla on saattanut olla vaatimattoman taiteilijaurasi kannalta ratkaiseva merkitys. Mitä mieltä itse olet? Palmukin taisteli aikanaan ihan itse itsensä sinne huipulle eikä haikaillut kenenkään hyväksymisten- eikä matrikkelien perään....kai edes itse katsoit tuon klipin? - Heh heh!
hah haaa! kirjoitti:
Muita epätoivoisia täällä ei ole sinun lisäksesi.Jos joku ei osaa katsoa totuutta silmiin, se olet sinä: et pysty hyväksymään keskinkertaisuuttasi ja ja panettelet muita taiteilijoita katkeruutesi vallassa. Siitä on ainakin selvät todisteet.
""Jos joku ei osaa katsoa totuutta silmiin, se olet sinä: et pysty hyväksymään keskinkertaisuuttasi ja ja panettelet muita taiteilijoita katkeruutesi vallassa.""
No mutta silloinhan sinulle ei pitäisi tuottaa mitään ongelmaa kertoa kenelle tässä ollaan katkeria, samoin sinullehan ei pitäisi tuottaa mitään ongelmia laittaa teoksillasi minua hiljaiseksi, vai mitä?
Mutta koska sinusta tähän ei ole, niin ainoa tarkoituksesi onkin ajojahdata nimimerkkisi suojasta minua kateellisena ja yrittää mustamaalata kaikin keinoin! - Heh heh!
eepihk kirjoitti:
Merkille pantavaa tuossa Palmun haastattelussa oli se hänen asiallinen ja viisas suhtautumisensa ikäviinkin arvosteluihin sekä niihin arvioihin joita sinä mielelläsi kutsut "ajojahdiksi ja työn vaikeuttamiseksi". Hän on aiemminkin sanonut- ja johon myös viitasi tässäkin haastattelussa: "Olisi älyttömän typerää ja ammattitaidotonta provosoitua noin suppean- tai vaikkapa laajemmankin ihmisryhmän mielipiteistä sillä me taiteilijathan tuotetaan elämyksiä laidasta laitaan." (lainaus päättyy)
Miksi esimerkiksi sinä et voi allekirjoittaa tuollaista? Ratkaisevin ero esimerkiksi sinun ja Palmun välillä onkin juuri tuo.
Haastatteluhetkellä Palmu oli myös varakas ja kaikki oli käsien ulottuvilla, mutta kuinkas sitten kävikään. Hänkin alkoi muuttua ylimieliseksi ja välinpitämättömäksi omaa uraansa kohtaan ja alamäki alkoi.
Sinun uranrakentelusi alunpitäenkin on lähtenyt väärille raiteille. Niin kauan kun itse käyttäydyt tällä tavalla, et voi odottaakaan muutosta siihen.
Ei esimerkiksi Juhani Palmu ole koskaan ollut tuolla tavalla "vartioimassa kunniaansa" taidepalstoilla niinkuin sinä.
Et voi myöskään olettaa että kun kirjoittelet mielipidepalstalla että kukaan muu ei saisi esittää omia mielipiteitä.
Olen huomannut että pahoitat mielesi suunnilleen kaikista mielipiteistä jotka eivät myötäile niitä omiasi.
Ennenkaikkea ystävä hyvä! Sinä itse ehdoin tahdoin raahaat perässäsi näennäisen mielelläsi tuota kivirekeäsi- jota itse kutsut "ajojahdiksi". Miksi?
Kuten huomaat, nuo ovat niitä valintakysymyksiä joilla on saattanut olla vaatimattoman taiteilijaurasi kannalta ratkaiseva merkitys. Mitä mieltä itse olet? Palmukin taisteli aikanaan ihan itse itsensä sinne huipulle eikä haikaillut kenenkään hyväksymisten- eikä matrikkelien perään....kai edes itse katsoit tuon klipin?"""Olisi älyttömän typerää ja ammattitaidotonta provosoitua noin suppean- tai vaikkapa laajemmankin ihmisryhmän mielipiteistä sillä me taiteilijathan tuotetaan elämyksiä laidasta laitaan." (lainaus päättyy)""
Heh heh, otit siis esille väärät lauseet Palmun sanomisista, koska eikös hän totea aivan selvästi systemaattisesta työn estämisestä ja haittaamisesta?
""Sinun uranrakentelusi alunpitäenkin on lähtenyt väärille raiteille. Niin kauan kun itse käyttäydyt tällä tavalla, et voi odottaakaan muutosta siihen.""
Aivan olen pyytänyt ihmis- ja perusoikeuksieni toteutumista virallisilta poliittisien etupiirien taiteilijoilta ja kun he eivät ole niitä antaneet, olen vienyt asiat eteenpäin aivan laillista tietä! Tämä on se rikos johon olen syyllistynyt ja miksi minua ajojahdataan ja mustamaalataan vuosikausia, kohta jo vuosikymmenen! Koska tässä maassa ei saa pyytää tai vaatia edes omia ihmis- ja perusoikeuksia, silloin kun viralliset poliittiset etupiirit niitä ovat rikkoneet, eivätkä edes maan ylimmät oikeusvalvojat puutu asioihin!
""Et voi myöskään olettaa että kun kirjoittelet mielipidepalstalla että kukaan muu ei saisi esittää omia mielipiteitä.""
Kuule katsohan omia kirjoituksiasi tässä ketjussa, liittyvätkö ne puhuttuun asiaan vai ihan johonkin muuhun, esimerkiksi minuun jota yrität kovasti mustamaalata tässäkin ketjussa! Eikä viestelläsi ole todellakaan muuta tarkoitusta kuin taas kerran ajojahtisi kohteen mustamnaalaaminen nimimerkin suojasta raukkamaisena!
""Mitä mieltä itse olet? Palmukin taisteli aikanaan ihan itse itsensä sinne huipulle eikä haikaillut kenenkään hyväksymisten- eikä matrikkelien perään....kai edes itse katsoit tuon klipin?""
Niin ja itse olisin vielä pidemmällä mikäli minulla olisi ollut alunperinkin ihmis- ja perusoikeudet kunnossa taidealalla ja siksipä niitä ei haluta minulle palauttaa, jotta menstymiseni voidaan estää jatkossakin.
Mutta tiedätkö kun saan käsissä olevan tilausteoksen valmiiksi niin jatkan kirjan kirjoittamista ja tulen siinä kertomaan minun taistelustani saada oikeus elättää itseni ja kouluttaa lapseni omalla työlläni! Samalla tulen yksityiskohtaisesti kertomaan miten se pikkuhiljaa tuhottiin ja vain siksi etten ole saanut tilaisuutta puolustautua! Siis sanottakoon vielä' uudestaan, en ole saanut tilaisuutta puolustautua ja pitäisikö asia mainita vielä kolmannenkin kerran jotta kammottava totuus tulisi julki, siis en ole saanut edes tilaisuutta puolustautua!
Kirjan lopussa esitän että minun oikeuteni palautettaisiin täysimääräisesti ja minua vastaan laittomasti toimineet laitettaisiin vastuuseen teoistaan. Samoin olen ajatellut lä'hettäväni kirjan jokaiselle kansanedustajalle ja pyydän päästä pysyvälle eläkkeelle valtion poliittisen vainon vuoksi, jotta voisin lähteä johonkin toiseen maahan käyttämään lahjakkuuteni hyödyksi. Perustelut asialle esitän kirjassani!
Mutta silloin kun ihminen leimataan aiheetta ja hänen uransa tuhotaan syyttäjän itsensä tekemien asioiden takia, niin ettei ihmiselle anneta tilaisuutta edes puolustautua, niin silloin ihminen ei anna periksi, vaan tekee kaikkensa hakeakseen oikeutta. Alpo Rusi on asiasta elävä esimerkki!
Tämä valtio on muuttunut minun kohdallani helvetiksi ja vain sen takia että en ole saanut tilaisuutta puolustautua, mutta tulen kevääseen mennessä ottamaan tämän oikeuden ja tulen elämäni loppuun asti kertomaan asiasta julkisesti ja vaatimaan oikeuksieni palauttamista täysimääräisinä!
Ja sanon että mikäli minun oikeuteni palautettaisiin täysimääräisinä, pääsisin jatkamaan uraani täysipainoisesti, mutta tätä ei ole haluttu tehdä, koska kyseessä on ollut usean kymmenen hengen salaliitto jossa minut on yritetty ajaa psykologisella väärinkäytöllä itsemurhaan! Kyseessä on siis salaliitto ja murhayritys! - Ja tämän....
Heh heh! kirjoitti:
"""Olisi älyttömän typerää ja ammattitaidotonta provosoitua noin suppean- tai vaikkapa laajemmankin ihmisryhmän mielipiteistä sillä me taiteilijathan tuotetaan elämyksiä laidasta laitaan." (lainaus päättyy)""
Heh heh, otit siis esille väärät lauseet Palmun sanomisista, koska eikös hän totea aivan selvästi systemaattisesta työn estämisestä ja haittaamisesta?
""Sinun uranrakentelusi alunpitäenkin on lähtenyt väärille raiteille. Niin kauan kun itse käyttäydyt tällä tavalla, et voi odottaakaan muutosta siihen.""
Aivan olen pyytänyt ihmis- ja perusoikeuksieni toteutumista virallisilta poliittisien etupiirien taiteilijoilta ja kun he eivät ole niitä antaneet, olen vienyt asiat eteenpäin aivan laillista tietä! Tämä on se rikos johon olen syyllistynyt ja miksi minua ajojahdataan ja mustamaalataan vuosikausia, kohta jo vuosikymmenen! Koska tässä maassa ei saa pyytää tai vaatia edes omia ihmis- ja perusoikeuksia, silloin kun viralliset poliittiset etupiirit niitä ovat rikkoneet, eivätkä edes maan ylimmät oikeusvalvojat puutu asioihin!
""Et voi myöskään olettaa että kun kirjoittelet mielipidepalstalla että kukaan muu ei saisi esittää omia mielipiteitä.""
Kuule katsohan omia kirjoituksiasi tässä ketjussa, liittyvätkö ne puhuttuun asiaan vai ihan johonkin muuhun, esimerkiksi minuun jota yrität kovasti mustamaalata tässäkin ketjussa! Eikä viestelläsi ole todellakaan muuta tarkoitusta kuin taas kerran ajojahtisi kohteen mustamnaalaaminen nimimerkin suojasta raukkamaisena!
""Mitä mieltä itse olet? Palmukin taisteli aikanaan ihan itse itsensä sinne huipulle eikä haikaillut kenenkään hyväksymisten- eikä matrikkelien perään....kai edes itse katsoit tuon klipin?""
Niin ja itse olisin vielä pidemmällä mikäli minulla olisi ollut alunperinkin ihmis- ja perusoikeudet kunnossa taidealalla ja siksipä niitä ei haluta minulle palauttaa, jotta menstymiseni voidaan estää jatkossakin.
Mutta tiedätkö kun saan käsissä olevan tilausteoksen valmiiksi niin jatkan kirjan kirjoittamista ja tulen siinä kertomaan minun taistelustani saada oikeus elättää itseni ja kouluttaa lapseni omalla työlläni! Samalla tulen yksityiskohtaisesti kertomaan miten se pikkuhiljaa tuhottiin ja vain siksi etten ole saanut tilaisuutta puolustautua! Siis sanottakoon vielä' uudestaan, en ole saanut tilaisuutta puolustautua ja pitäisikö asia mainita vielä kolmannenkin kerran jotta kammottava totuus tulisi julki, siis en ole saanut edes tilaisuutta puolustautua!
Kirjan lopussa esitän että minun oikeuteni palautettaisiin täysimääräisesti ja minua vastaan laittomasti toimineet laitettaisiin vastuuseen teoistaan. Samoin olen ajatellut lä'hettäväni kirjan jokaiselle kansanedustajalle ja pyydän päästä pysyvälle eläkkeelle valtion poliittisen vainon vuoksi, jotta voisin lähteä johonkin toiseen maahan käyttämään lahjakkuuteni hyödyksi. Perustelut asialle esitän kirjassani!
Mutta silloin kun ihminen leimataan aiheetta ja hänen uransa tuhotaan syyttäjän itsensä tekemien asioiden takia, niin ettei ihmiselle anneta tilaisuutta edes puolustautua, niin silloin ihminen ei anna periksi, vaan tekee kaikkensa hakeakseen oikeutta. Alpo Rusi on asiasta elävä esimerkki!
Tämä valtio on muuttunut minun kohdallani helvetiksi ja vain sen takia että en ole saanut tilaisuutta puolustautua, mutta tulen kevääseen mennessä ottamaan tämän oikeuden ja tulen elämäni loppuun asti kertomaan asiasta julkisesti ja vaatimaan oikeuksieni palauttamista täysimääräisinä!
Ja sanon että mikäli minun oikeuteni palautettaisiin täysimääräisinä, pääsisin jatkamaan uraani täysipainoisesti, mutta tätä ei ole haluttu tehdä, koska kyseessä on ollut usean kymmenen hengen salaliitto jossa minut on yritetty ajaa psykologisella väärinkäytöllä itsemurhaan! Kyseessä on siis salaliitto ja murhayritys!....kaikenko pitäisi selittää se miksi tuo kaikki tähän saakka tekemäsi taide ei ota tuulta purjeisiinsa?! Ei tuo kaikki "jatina" ja oikeuden itkemisesi poista sitä tosiasiaa että toi sinun taiteesi ei oikeasti kiinnosta suurta yleisöä niinkuin mielelläsi haluaisit uskotella. Jos näin olisi niin noiden omakehujesi perusteella sinun pitäisi käytännöllisesti katsoen kylpeä rahassa, vaan kuinkas on käynyt? Olet edelleenkin köyhä ja tuntematon kuin kirkon rotta niinkuin suurin osa meistä muistakin harrastelijamaalareista.
Esittelet tuossa jopa tulevaa- tekeillä olevaa kirjaasikin :D! Sen kun vielä näkisi XD! No, täällähän on lupa revitellä ja jopa valehdella noinkin härskisti. Tai mikä ettei, omakustanteenahan voi tehdä ihan mitä vain. Sen kuitenkin tiedän että kustantajaa kirjallesi et tule koskaan saamaan noilla kirjoittajan lahjoilla ja asioiden totuuspohjattomuudella. Myöskin se että siellä mahdollisesti olisi noita täysin utopistisia syytöksiä millä ei ole mitään todistuksellisia arvoja niin kyseenalaistan jopa kirjapainonkin joka tuollaista hirveäisi ottaa painettavakseen.
Niin että puhuhan sinä niin minä pitelen hevoista! XD - ehdotus...
Heh heh! kirjoitti:
"""Olisi älyttömän typerää ja ammattitaidotonta provosoitua noin suppean- tai vaikkapa laajemmankin ihmisryhmän mielipiteistä sillä me taiteilijathan tuotetaan elämyksiä laidasta laitaan." (lainaus päättyy)""
Ja sanon että mikäli minun oikeuteni palautettaisiin täysimääräisinä, pääsisin jatkamaan uraani täysipainoisesti, mutta tätä ei ole haluttu tehdä, koska kyseessä on ollut usean kymmenen hengen salaliitto jossa minut on yritetty ajaa psykologisella väärinkäytöllä itsemurhaan! Kyseessä on siis salaliitto ja murhayritys!Millä ilveellä palmu sitten on menestynyt jos kerran hänellä on ollut samat vaikeudet kuin sinulla? Oras naurahti jossakin haastattelussa kun häneltä kysyttiin miltä tuntuu kun on "piirien" ulkopuolella, että hän ei edes tiedä tarkalleen mitä nuo "piirit" ovat, että hänelle on hämärän peitossa milloin niissä "piireissä" ollaan sisällä ja milloin ulkona. Että kyllä se nyt on niin että ei sinun uraasi olla sabotoitu millään todellisella tavalla.
Odotan kyllä kirjaasi todella innolla jotta saan lukea millä tavoin sinun oikeutesi toimia taiteilijana on viety ja mihin syytöksiin et ole saanut julkisesti vastata. Tällä hetkellä väitteesi ovat niin ylimalkaisia että niistä tulee mieleen vain jonkun häiriintyneen paran kertomukset siitä miten valtio, ufot tai maahiset ovat asentaneet radion päähän. Naapurissamme asui mummo joka päivittäin kyseli tiedänkö miksi ihmiset osoittelevat valoja hänen ikkunoihinsa. Hänen ikkunansa alla oli parkkipaikka johon ajavien autojen valot osuivat hänen ikkunaansa.Selitin asian hänelle muutamia kertoja, mutta koska mummo oli järjiltään, hän ei uskonut mitään loogisia selityksiä, vaan hän oli vakuuttunut että "ne" vainosivat häntä valoillaan tahallisesti.Mummon hätä oli kyllä todellinen, koska vanhusparka ihan oikeasti uskoi omiin harhoihinsa. Mummo ihmetteli toistuvasti mitä hän oli tehnyt väärin ja hän vain halusi selvittää asian, mutta kaikki hänen mukaansa vain kielsivät tietävänsä asiasta mitään vaikka selvästi tiesivät.
Oikeudenhakija, sinun kertomuksesi muistuttavat elävästi tuon vanhuksen harhoja.Sanon nyt täysin ilman sarvia ja hampaita, että sinun kannattaisi hakeutua jonnekin missä voitaisiin todeta että oletko sinä ihan kunnossa.
Mieltäsi varmaankin helpottaisi kovasti jos kokemasi ajojahti osoittautuisikin rasittuneiden aivojen keksinnöksi. - Joopa joo!
ehdotus... kirjoitti:
Millä ilveellä palmu sitten on menestynyt jos kerran hänellä on ollut samat vaikeudet kuin sinulla? Oras naurahti jossakin haastattelussa kun häneltä kysyttiin miltä tuntuu kun on "piirien" ulkopuolella, että hän ei edes tiedä tarkalleen mitä nuo "piirit" ovat, että hänelle on hämärän peitossa milloin niissä "piireissä" ollaan sisällä ja milloin ulkona. Että kyllä se nyt on niin että ei sinun uraasi olla sabotoitu millään todellisella tavalla.
Odotan kyllä kirjaasi todella innolla jotta saan lukea millä tavoin sinun oikeutesi toimia taiteilijana on viety ja mihin syytöksiin et ole saanut julkisesti vastata. Tällä hetkellä väitteesi ovat niin ylimalkaisia että niistä tulee mieleen vain jonkun häiriintyneen paran kertomukset siitä miten valtio, ufot tai maahiset ovat asentaneet radion päähän. Naapurissamme asui mummo joka päivittäin kyseli tiedänkö miksi ihmiset osoittelevat valoja hänen ikkunoihinsa. Hänen ikkunansa alla oli parkkipaikka johon ajavien autojen valot osuivat hänen ikkunaansa.Selitin asian hänelle muutamia kertoja, mutta koska mummo oli järjiltään, hän ei uskonut mitään loogisia selityksiä, vaan hän oli vakuuttunut että "ne" vainosivat häntä valoillaan tahallisesti.Mummon hätä oli kyllä todellinen, koska vanhusparka ihan oikeasti uskoi omiin harhoihinsa. Mummo ihmetteli toistuvasti mitä hän oli tehnyt väärin ja hän vain halusi selvittää asian, mutta kaikki hänen mukaansa vain kielsivät tietävänsä asiasta mitään vaikka selvästi tiesivät.
Oikeudenhakija, sinun kertomuksesi muistuttavat elävästi tuon vanhuksen harhoja.Sanon nyt täysin ilman sarvia ja hampaita, että sinun kannattaisi hakeutua jonnekin missä voitaisiin todeta että oletko sinä ihan kunnossa.
Mieltäsi varmaankin helpottaisi kovasti jos kokemasi ajojahti osoittautuisikin rasittuneiden aivojen keksinnöksi.""Millä ilveellä palmu sitten on menestynyt jos kerran hänellä on ollut samat vaikeudet kuin sinulla?""
Voisitko esittää missä olen sanonut että Palmun ongelmat ovat samanlaisia kuin itselläni?
""Oras naurahti jossakin haastattelussa kun häneltä kysyttiin miltä tuntuu kun on "piirien" ulkopuolella, että hän ei edes tiedä tarkalleen mitä nuo "piirit" ovat, että hänelle on hämärän peitossa milloin niissä "piireissä" ollaan sisällä ja milloin ulkona.""
Jos on piirien ulkopuolella, niin miten niistä voisikaan tietää?
""Että kyllä se nyt on niin että ei sinun uraasi olla sabotoitu millään todellisella tavalla.""
Ei minun urani sabotoitiin perusteellisesti ja tulen kertomaan sen yksityiskohtaisesti!
""Odotan kyllä kirjaasi todella innolla jotta saan lukea millä tavoin sinun oikeutesi toimia taiteilijana on viety ja mihin syytöksiin et ole saanut julkisesti vastata.""
No mutta ei muuta kuin annat yhteistietosi, niin saat kirjan ensimmäisten joukossa!
""Oikeudenhakija, sinun kertomuksesi muistuttavat elävästi tuon vanhuksen harhoja.""
Ja sinun kirjoituksesi muistuttaa raukkamaisen, katkeran ja kateellisen ihmisen kirjoituksia, ihmetyttää ettei noinkin tarkkaan muita analysoiva huomaa sitä mitä itse touhuaa! Jos minä ajojahtaisin ja mustamaalaisin sinua nimimerkin suojasta, huomaisitkohan asian sitten?
- 7m0s+
Ilmeisesti ainakaan yllä olevaa kirjoittajaa ei PIDETÄ tyhmänä?
Tämän kommentin voi jättää täysin huomioimatta. - Dum dum
Tulee mieleeni että Osmo Rauhalahan on kertonut miten häntä syrjittiin ja hänenkin uransa tekemistä estettiin ja haitattiin puoluekannan takia. Rauhalan oikeistolaiset mielipiteet eivät miellyttäneet puna-viher vasemmiston kukkahattutätejä ja setiä. Ja tämä muuttui vasta oikeistohallituksen tullessa valtaan!
Mut kai näit on roppakaupalla, useimmat vain vaikenevat ja luultavasti vain ahkerimmat ja lahjakkaimmat uskaltavat ottaa asiat puheeksi julkisesti? - In vino veritas
Pari kommenttia asian reaalisest puolesta..
Juhani Palmu voi olla tunnetuin suomalainen taidemaalari, mutta ei suinkaan maalaustensa vaan elämäntyylinsä ja mammuttimaisten velkojensa vuoksi.
Tuosta systemaattisesta estämisestä en osaa sanoa sitä tai tätä, mutta tiedän kyllä miksi hänen arvostuksensa taidemaailmassa on perin vähäinen. Palmuhan tuli markkinoille selvänä pastissien tekijänä, esikuvinaan Veikko Vionoja ja Onni Oja, ja näillä töillä hän saavutti kohtalaista myyntiä. Niissä teoksissa ei todellakaan ole mitään omaperäistä, eivätkä ne maalauksina pääse lähellekään hänen esikuviensa maalauksia sen enempää muodon kuin värienkään osalta.
Kun Palmu luopui tästä matkimisesta ja alkoi yrittää normaalin taidemaalarin uraa, hänen heikot taitonsa paljastuivat heti. En tiedä alkoiko alamäki tästä vai oliko ehkä suurellinen elämäntapa rahankäyttöineen laskun käynnistäjä, mutta fakta on, että maalariksi ei hänestä ole.- Zoppa!
""Tuosta systemaattisesta estämisestä en osaa sanoa sitä tai tätä, mutta tiedän kyllä miksi hänen arvostuksensa taidemaailmassa on perin vähäinen. Palmuhan tuli markkinoille selvänä pastissien tekijänä, esikuvinaan Veikko Vionoja ja Onni Oja, ja näillä töillä hän saavutti kohtalaista myyntiä. Niissä teoksissa ei todellakaan ole mitään omaperäistä, eivätkä ne maalauksina pääse lähellekään hänen esikuviensa maalauksia sen enempää muodon kuin värienkään osalta.""
Samalla perusteella kaikki maamme impressionistit, expressionistit, dadaistit, surrealistit ja kaikki muutkin tyylisuuntien edustajat voidaan luokitella pastisseiksi. Vain tyylien alkuperäisten keksijöiden kopioijiksi!
""En tiedä alkoiko alamäki tästä vai oliko ehkä suurellinen elämäntapa rahankäyttöineen laskun käynnistäjä, mutta fakta on, että maalariksi ei hänestä ole.""
Alamäki Palmulla alkoi rahankäytön holtittomuudesta, onhan hän ollut vuosikymmeniä maamme eniten veroja maksanut taiteilija. Mikä tietenkin nyt halutaan unohtaa, valtavien velkojen nojalla! Ja mitä hänen maariuuteensa tai taiteilijuuteensa tulee, niin jokainen voi laittaa meriittinsä hänen rinnalleen ja verrata niitä omiinsa! - Joo....
....näinhän se Palmun kohdalla on. Matkimista matkimisten perään. Olkoonkin että hän rikastui niillä hetkeksi, mutta kun setten piti ryhtyä tekemään sitä "omaa" taidettaan niin johan kukkaro alkoi tyhjentyä kun jengi huomasi että mieshän ei osaakkaan maalata. Niissä hänen töissään alkoi näkyä kömpelöjä virheitä niinkuin tällä taiteilijalla joka täälläkin kuuluttaa sitä erinomaisuuttaan. Tällä esimerkiksi kuvien sisällä olevat ihmiset näyttävät lähinnä suorasäärisiltä paperinukeilta. Molemmilla on myös sama yhteinen piirre että esimerkiksi vettä he eivät osaa maalata. Olemmehan esimerkiksi nähneet sen kuvan missä kesäkuvassa kasvaa huurtunut koivu keskellä lahtea. Veden pitää näyttää vedeltä eikä miltään jähmeältä jankilta tai kuolleelta jääpinnalta.
- Heh heh!
Joo.... kirjoitti:
....näinhän se Palmun kohdalla on. Matkimista matkimisten perään. Olkoonkin että hän rikastui niillä hetkeksi, mutta kun setten piti ryhtyä tekemään sitä "omaa" taidettaan niin johan kukkaro alkoi tyhjentyä kun jengi huomasi että mieshän ei osaakkaan maalata. Niissä hänen töissään alkoi näkyä kömpelöjä virheitä niinkuin tällä taiteilijalla joka täälläkin kuuluttaa sitä erinomaisuuttaan. Tällä esimerkiksi kuvien sisällä olevat ihmiset näyttävät lähinnä suorasäärisiltä paperinukeilta. Molemmilla on myös sama yhteinen piirre että esimerkiksi vettä he eivät osaa maalata. Olemmehan esimerkiksi nähneet sen kuvan missä kesäkuvassa kasvaa huurtunut koivu keskellä lahtea. Veden pitää näyttää vedeltä eikä miltään jähmeältä jankilta tai kuolleelta jääpinnalta.
Helppoa, halpaa ja yksinkertaista, mustamaalat toisen taiteilijan teoksia nimimerkin suojasta, juttuhan ei vaadi kertakaikkiaan mitään muuta kuin tarpeeksi kateutta, katkeruutta ja raukkamaisuutta!
- In vino veritas
"Samalla perusteella kaikki maamme impressionistit, expressionistit, dadaistit, surrealistit ja kaikki muutkin tyylisuuntien edustajat voidaan luokitella pastisseiksi. Vain tyylien alkuperäisten keksijöiden kopioijiksi!"
Niinhän sitä voisi luulla, jos ei ymmärrä sanojen taustan merkitystä. Pastissi on suomeksi teos, joka tahallisesti jäljittelee toisen aikakauden tai taiteilijan tyyliä. Laajassa merkityksessä siten olet oikeassa eri tyylisuuntien osalta jälkikäteen toistettuina. Se tehdään kuitenkin omintakeisesti tyylisuuntaa noudattaen, ei kahden oman aikansa elävän taiteilijan töiden puhtaina variaatioina.
Tietämättä taiteellista taustaasi uskon sinun kuitenkin ymmärtävän, kuinka merkittävä tuo ero todella on. Jos olisi ilkeä, voisi sitä kutsua vaikka varastamiseksi, jonkin sellaisen omaksi ottamiseksi, jota itsellä ei ole.- Guriana
""Pastissi on suomeksi teos, joka tahallisesti jäljittelee toisen aikakauden tai taiteilijan tyyliä. Laajassa merkityksessä siten olet oikeassa eri tyylisuuntien osalta jälkikäteen toistettuina. Se tehdään kuitenkin omintakeisesti tyylisuuntaa noudattaen, ei kahden oman aikansa elävän taiteilijan töiden puhtaina variaatioina.""
Aivan, ja koska keskustelumme koski Palmua niin hänen "pastisseissaan" et huomaa muuta kuin täydellisiä kopioita suhteessa Ojaan, Nelimerkkaan tai Vienojaan! Kaikkien muiden tyylisuuntien "pastissit" paitsi palmun ovat okei?
Ehkäpä kyse onkin siitä että Palmu on ottanut ja jatkanut suomalaisten taiteilijoiden perintöä, eikä kopioinut tyyliään ulkomailta? ja tehnyt sitä täysin ilman virallisia tukia tai yhteyksiä viralliseen taidemaailmaan!
Varmaan monia ärsyttää että valtavan virallisen koneiston ulkopuolelta ilmestyykin kaveri joka pärjää kokonaan ilman koneiston apua ja vieläpä paremmin kuin yksikään koneiston osana oleva taiteilija! Ärsytyksen lisäksi Palmun menestys aiheuttaa varmasti pelkoakin, koneisto saattaakin osoittautua turhaksi ja tarpeettomaksi, koska pidemmälle pääsee ulkopuolinen? Ja siksi koneiston on vahvistettava kaikin keinoin valtaansa ja tunnustuksellisuutta, jotta se koettaisiin tarpeelliseksi!
Palmun menestys virallisten piirien ulkopuolella aiheuttaa enimmäkseen pelkoa ja se aiheuttaa sen systemaattisen ajojahdin häntä kohtaan järjestelmän sisällä olevien taiteilijoiden toimesta! - kummaa
Guriana kirjoitti:
""Pastissi on suomeksi teos, joka tahallisesti jäljittelee toisen aikakauden tai taiteilijan tyyliä. Laajassa merkityksessä siten olet oikeassa eri tyylisuuntien osalta jälkikäteen toistettuina. Se tehdään kuitenkin omintakeisesti tyylisuuntaa noudattaen, ei kahden oman aikansa elävän taiteilijan töiden puhtaina variaatioina.""
Aivan, ja koska keskustelumme koski Palmua niin hänen "pastisseissaan" et huomaa muuta kuin täydellisiä kopioita suhteessa Ojaan, Nelimerkkaan tai Vienojaan! Kaikkien muiden tyylisuuntien "pastissit" paitsi palmun ovat okei?
Ehkäpä kyse onkin siitä että Palmu on ottanut ja jatkanut suomalaisten taiteilijoiden perintöä, eikä kopioinut tyyliään ulkomailta? ja tehnyt sitä täysin ilman virallisia tukia tai yhteyksiä viralliseen taidemaailmaan!
Varmaan monia ärsyttää että valtavan virallisen koneiston ulkopuolelta ilmestyykin kaveri joka pärjää kokonaan ilman koneiston apua ja vieläpä paremmin kuin yksikään koneiston osana oleva taiteilija! Ärsytyksen lisäksi Palmun menestys aiheuttaa varmasti pelkoakin, koneisto saattaakin osoittautua turhaksi ja tarpeettomaksi, koska pidemmälle pääsee ulkopuolinen? Ja siksi koneiston on vahvistettava kaikin keinoin valtaansa ja tunnustuksellisuutta, jotta se koettaisiin tarpeelliseksi!
Palmun menestys virallisten piirien ulkopuolella aiheuttaa enimmäkseen pelkoa ja se aiheuttaa sen systemaattisen ajojahdin häntä kohtaan järjestelmän sisällä olevien taiteilijoiden toimesta!No mihin sinä sitten tarvitset liittoja yms. jos ne kerran ovat turhia? mikset pärjää yhtä hyvin kuin palmu vaikka olet ulkopuolinen ? ja vieläpä taiteellisesti voittamaton mestari? Miksi sinulla ei ole näyttelyitä ulkomailla ja miksi sinusta ei voi lukea mitään mistään lehdistä? missä ovat laajat ihailijajoukot jotka seisoisivat takanasi?
- Joo o!
kummaa kirjoitti:
No mihin sinä sitten tarvitset liittoja yms. jos ne kerran ovat turhia? mikset pärjää yhtä hyvin kuin palmu vaikka olet ulkopuolinen ? ja vieläpä taiteellisesti voittamaton mestari? Miksi sinulla ei ole näyttelyitä ulkomailla ja miksi sinusta ei voi lukea mitään mistään lehdistä? missä ovat laajat ihailijajoukot jotka seisoisivat takanasi?
""No mihin sinä sitten tarvitset liittoja yms. jos ne kerran ovat turhia?""
Olenko joskus sanonut jossain tarvitsevani liittoja johonkin?
""mikset pärjää yhtä hyvin kuin palmu vaikka olet ulkopuolinen ? ja vieläpä taiteellisesti voittamaton mestari?""
Teosteni tekeminen sellaisiksi että ne herättävät valtavan huomion, kuten on tullut esille, kestää useita kuukausia ja vaikka hallitsenkin "alla priman", teen mielummin teoksia joissa koen olevan tarpeeksi haastetta!
""Miksi sinulla ei ole näyttelyitä ulkomailla ja miksi sinusta ei voi lukea mitään mistään lehdistä? missä ovat laajat ihailijajoukot jotka seisoisivat takanasi?""
En ole julkisuuden kipeä, onhan minua pyydetty vaikka mihin, televisioonkin, mutta olen kieltäytynyt kunniasta! Ja faneja minulla on useista eri maista ja teosten oheistuotteiden kauppa lisäätyy vuosittain!
Mutta eikö tarkoituksena ketjussa ollut puhua virallisten piirien joidenkin taiteilijoiden työn estämisestä ja sabotoimisesta? Vai oliko sinulla taas kerran tarve ottaakin salainen ihailusi kohde puheenaiheeksi tässäkin ketjussa? Kertoisit nyt edes miten sinulla oman taiteesi kanssa menee, kun kerran kiinnostaa niin kovasti muiden pärjääminen?! - In vino veritas
Guriana kirjoitti:
Palmun menestys virallisten piirien ulkopuolella aiheuttaa enimmäkseen pelkoa ja se aiheuttaa sen systemaattisen ajojahdin häntä kohtaan järjestelmän sisällä olevien taiteilijoiden toimesta!"Kaikkien muiden tyylisuuntien "pastissit" paitsi palmun ovat okei?"
Eivät ne ole esikuvien kopioita vaan samalla maalaustyylillä eli kubistisesti, expressionistisesti yms. mutta täysin omintakeisella tavalla maalattuja. Jokainen hiukankin taidemaalausta tunteva huomaa ja tajuaa eron näiden kahden välillä.
Millä muuten selität sen, että luovuttuaan matkimasta esikuviaan hän ei pystynyt enää tekemään yhtään edes lähelle samaa tasoa olevaa maalausta? Kas, kun on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia!
Höpiset jotakin virallisista piireistä ja järjestemästä, joka on täyttä hevonp***aa. Hänethän hylkäsi entinen ostajakuntakin ja lopetti ostot, kukaan ei rahojaan siihen taiteeseen enää pistänyt. - kummastelua......
Joo o! kirjoitti:
""No mihin sinä sitten tarvitset liittoja yms. jos ne kerran ovat turhia?""
Olenko joskus sanonut jossain tarvitsevani liittoja johonkin?
""mikset pärjää yhtä hyvin kuin palmu vaikka olet ulkopuolinen ? ja vieläpä taiteellisesti voittamaton mestari?""
Teosteni tekeminen sellaisiksi että ne herättävät valtavan huomion, kuten on tullut esille, kestää useita kuukausia ja vaikka hallitsenkin "alla priman", teen mielummin teoksia joissa koen olevan tarpeeksi haastetta!
""Miksi sinulla ei ole näyttelyitä ulkomailla ja miksi sinusta ei voi lukea mitään mistään lehdistä? missä ovat laajat ihailijajoukot jotka seisoisivat takanasi?""
En ole julkisuuden kipeä, onhan minua pyydetty vaikka mihin, televisioonkin, mutta olen kieltäytynyt kunniasta! Ja faneja minulla on useista eri maista ja teosten oheistuotteiden kauppa lisäätyy vuosittain!
Mutta eikö tarkoituksena ketjussa ollut puhua virallisten piirien joidenkin taiteilijoiden työn estämisestä ja sabotoimisesta? Vai oliko sinulla taas kerran tarve ottaakin salainen ihailusi kohde puheenaiheeksi tässäkin ketjussa? Kertoisit nyt edes miten sinulla oman taiteesi kanssa menee, kun kerran kiinnostaa niin kovasti muiden pärjääminen?!Miksi keuhkoat liittojen epäoikeudenmukasisuudesta jos et kerran edes halua kuulua semmoiseen?
En kysynyt kuinka teoksiasi teet vaan sitä että mikset ole yhtä menestynyt kuin palmu? Teet siis töitäsi kauan? oletko siis aloittanut maalaamisen vasta äskettäin etkä ole saanut vielä yhtään maalausta valmiiksi ja siksi et ole samanlainen stara kuin palmu koska töitäsi ei ole ollut missään esillä? jos taas on, niin mikset ole menestynyt kuten palmu?
Mitäs minun urani tähän liittyy? en minä ole väittänyt että olisin suomen menestynein taiteilija mikäli uraani ei olisi jollain mystisellä tavalla estetty, Mutta sinä olet. Joten sinulla se velvollisuus on todistaa sanasi todeksi kun kerran tuollaisia väität. - Niinpä!
In vino veritas kirjoitti:
"Kaikkien muiden tyylisuuntien "pastissit" paitsi palmun ovat okei?"
Eivät ne ole esikuvien kopioita vaan samalla maalaustyylillä eli kubistisesti, expressionistisesti yms. mutta täysin omintakeisella tavalla maalattuja. Jokainen hiukankin taidemaalausta tunteva huomaa ja tajuaa eron näiden kahden välillä.
Millä muuten selität sen, että luovuttuaan matkimasta esikuviaan hän ei pystynyt enää tekemään yhtään edes lähelle samaa tasoa olevaa maalausta? Kas, kun on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia!
Höpiset jotakin virallisista piireistä ja järjestemästä, joka on täyttä hevonp***aa. Hänethän hylkäsi entinen ostajakuntakin ja lopetti ostot, kukaan ei rahojaan siihen taiteeseen enää pistänyt.""Eivät ne ole esikuvien kopioita vaan samalla maalaustyylillä eli kubistisesti, expressionistisesti yms. mutta täysin omintakeisella tavalla maalattuja. Jokainen hiukankin taidemaalausta tunteva huomaa ja tajuaa eron näiden kahden välillä.""
Mutta suuri taidemaalauksen tuntija ei silti erota Vionoja, Nelimarkan, Ojan tai Palmun teoksia toisistaan?
""Millä muuten selität sen, että luovuttuaan matkimasta esikuviaan hän ei pystynyt enää tekemään yhtään edes lähelle samaa tasoa olevaa maalausta? Kas, kun on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia!""
Ai, jotkut tuntemani taidekauppiaat myyvät näitä torso-muumio aiheita erinomaisesti, eli juuri uudempaa tuotantoa! Ja Palmun maalaustaidoista on turha puhua, eivät ne taidot kovin kummoiset useimmilla ole siellä taiteen virallisellakaan puolella!
""Höpiset jotakin virallisista piireistä ja järjestemästä, joka on täyttä hevonp***aa. Hänethän hylkäsi entinen ostajakuntakin ja lopetti ostot, kukaan ei rahojaan siihen taiteeseen enää pistänyt.""
Kyllä ne höpinät virallisista taidepiireistä ovat täyttä totta. Mutta taiteessa on samat ongelmat kuin muussakin kaupankäynnissä, ei ferrarinkaan omistaja luultavasti hanki toista ferraria, vaan toisenmerkkisen auton koska hänellä ferrari jo on. Samoin taiteen kanssa on yksityisillä markkinoilla, julkisen rahan turvin toki voidaan ostaa joidenkin taiteilijoiden teoksia mielin määrin, vaikka niitä olisi jo paikat pullollaan.
- Olikohan viisasta...
...kannaltasi aloittaa tämä ketju? Näyttää tulevan taas pataan ja lujaa.
Voisi tehdä hiukan toisenlaisen jos seuraavalla kerralla et yrittäisi huiputtaa vaan reilusti ja miehekkäästi käyttäisit niitä ihan sinun omia nimimerkkejäsi "Heh heh" tai "Oikeudeton" jne...
Miksi helvetissä yrität olla joku toinen kun näköjään kaikki sinut kuitenkin noin tunnistaa? Miksikö tunnistaa......noh, mietihän sitä tovin!- Niiinpä!!!
Miksi kaivaa verta nenästään ihan ehdoin tahdoin tuolla tavalla!!!??? Tietäen vielä että täällä todellakin tippuu maan pinnalle jos leijuu pää pilvissä.
Totta puhuen toi jätkä taitaa nauttia noista "selkäsaunoistaan" ;)
Utopistiselta ainakin tuntuu että heppuli ihan oikeasti on tota mieltä niinkuin on kertonut niistä hänen tauluistaan mitkä täällä netissä pyörii. Minua ainakin huvittaa se että hän aina vaatii "vertailupohjaa" kirjoittajien teoksista.....noilla töillä!!! ;) - In vino veritas
Entä mitä mieltä olet siitä, jos yhdessä ja samassa keskustelussa esiintyy useammalla kuin yhdellä nimimerkillä? Paitsi, että se on selvästi netikäyttäytymisen vastainen, on se lapsellisuuden huippu näissä ympyröissä. Jossain heittää pahasti, jos puolustaa omia kirjoituksiaan tai moittii oman näkemyksensä vastaisia kirjoituksia kahdella tai useammalla nimimerkillä, semminkin jos ei osaa edes tyyliään välillä vaihtaa. Kuvottavaaa!!
- Ohhoh!
""Näyttää tulevan taas pataan ja lujaa.""
Ei vaan näyttäisi maine vain kasvavan ylivoimaisena taiteilijana, jonka teokset ovat aivan eri luokkaa kuin niitä nimimerkkien suojasta kateellisina haukkuvien! Jos näin ei olisi, niin tottakai sitä yritettäisiin laittaa kaveri hiljaiseksi omilla teoksilla! Se muuten ettei sitä edes kukaan yritä, kertoo sen että teokset ovat aivan ylivoimaisia ja siksi valtava mustamaalauskampanja ja vuosikausia kestävä ajojahti raukkistenh toimesta!
- lkhfouqhgeofuqe
Ainakin se palmun päässä oleva lakki tai oikeastaan siinä lukeva teksti kuvaavat tämänkin ketjun aloittajaa.
- tietäjä_
Jokainen on oman onnensä seppä.
Jos kuvittelee että joka vaiheessa ja käänteessä otetaan avosylin vastaan, erehtyy pahasti.
Menestyvän taiteilijan piirteitä on mm. paineen sietokyky. Ellei siedä sitä että paskaa sataa välillä, voi heittää hyvästit alalle. Joka kasvattaa kärpäsestä härkäsen ja ottaa jokaisen itikan ininän itseensä, kaivaa omaa kuoppaansa.
Kaikista vain ei ole tälle alalle, usko pois.- Jopas nyt!
""Jos kuvittelee että joka vaiheessa ja käänteessä otetaan avosylin vastaan, erehtyy pahasti.""
Aivan, mutta kyllä sentään ihmis- ja perusoikeuksia pitäisi noudatta ja samoin lakeja!
""Joka kasvattaa kärpäsestä härkäsen ja ottaa jokaisen itikan ininän itseensä, kaivaa omaa kuoppaansa.""
Niin lakien noudattaminen tai ihmis- ja perusoikeuksien toteutuminen ovat joillekin pikkuasioita, varmaankin niille jotka niitä polkevat!
""Kaikista vain ei ole tälle alalle, usko pois.""
Aivan ja siksipä et teoksiasi esittelekään!
- Ihan tuon......
..."kärpäsen" ikiaikaisella ja koetullakin kokemuksella allekirjoitan tuon!
Taiteen tekeminen täällä suomessa on japanilaisittain 'harakiriä'- tosin sillä erotuksella että itse valitset joudutko todella tekemään sen.
"Harakirihän" Japanissa muinoin tarkoitti sitä menetitkö kasvosi jossain yhteydessä. Siellä se todellakin tehtiin juurikin siinä vaiheessa kun ihminen huomasi että paluuta ns. normaalielämään ei enää ole. Kasvojen menetys yleensäkin tuolla idässä edelleenkin on se suurin häpeä mitä ihmiset siellä voivat kokea.
Kuten ollaan huomattu tälläkin palstalla että meillä suomalaisilla on tuollainen itsekunnioitus ihan toisenlaista luokkaa....tai mielestäni kuitenkin on väärin tehdä noin rohkea ja epäreilu yleistys. Selväksi ainakin täällä on tullut että tuollaista luihua ja suorastaan yököttävää toimintaa voidaan harrastaa ihan sinisilmin! Nimittäin tuollainen itsensä- ja omien kommenttien ns. pönkittäminen vaihatamalla vain omaa nimimerkkiään on suorastaan kuvottavaa toimintaa täällä! (En tarkoita tällä sinua "tietäjä_". )
Noh, tässä sitten tullankin tuohon "kasvojen menetykseen". Kyseinen "nimimerkkikukkoilija" ei näy edes itse ymmärtävän että jokainen palstan lukija ymmärtää aina kuka noissa katellisuutta ja riitaa hastavissa postauksissa on todella oikeasti takana, oli nimimerkki mikä tahansa sillä hetkellä. Mutta juurikin tuo suuri kateellisuus kaikkea taiteessa hyvää ja toimivaa kohtaan henkilöityy juuri tuohon yhteen mieheen! Hän kun ei ole ikinä päässyt sellaiseen osalliseksi- eikä koskaan tule myöskään pääsemään niillä taidoilla ja kanssakäymistaidoilla mitä hänellä on.
Se että hänet tunnistaa täällä kerta toisensa jälkeen, ei näytä häntä edes hävettävän ja se kummastuttaa kovasti. Siinä totta helvetissä olisi jo Harakirille aineksia vaikka kuinka paljon!
Totta puhuen, joskus pitää ymmärtää myös näitä "luojan vähäosaisempia" ja ainoastaan se ainakin minua tässä tapauksessa lohduttaa.- Hei nyt nyt...
En ole oikeudenhakijan kanssa samaa mieltä juuri mistään asiasta, mutta vihjailu siitä että hänen pitäisi listiä itsensä puheidensa takia on todella typerää. Miksi kummassa niitä hänen postauksiaan pitää lukea jos kerran ottaa niin pahasti aivoon ne sanomiset? Saatikka vastata niihin.
- Niinpä!
""Kyseinen "nimimerkkikukkoilija" ei näy edes itse ymmärtävän että jokainen palstan lukija ymmärtää aina kuka noissa katellisuutta ja riitaa hastavissa postauksissa on todella oikeasti takana, oli nimimerkki mikä tahansa sillä hetkellä.""
Samoin jokainen lukija ymmärtää mistä johtuu tällainen yhden ihmisen vuosikausia kestävä ajojahti ja mustamaalauskampanja, millään muulla hänen kanssaan ei voida kilpailla, niin ylivoimainen hän on teostensa kanssa!
- Ei tietenkään...
...totakaan pidä niin vakavasti ottaa! Tosin tovin jo itsekin tosissani mietin että juurikohan hän- tai joku muu tosta tollaista saisi päähänsä oikeasti.
Olettehan nähneet täällä varsin useasti kuinka 'joku' voi kääntää tällaisenkin "omaksi voitokseen"....odottakaahan vain. Onhan hän itsekin monasti kertonut olevansa "itsemurhan partaalla" mutta aina hän on noussut entistä ehompana tänne hillumaan.
Höpö höpö! Ne kuuluvat- ja ovat kuuluneet niihin hänen niin tuttuihin ja väsyttäviin maneereihinsa. - Niinpä,
Tottapa tuokin tietysti, on syytellyt jotakuta murhayrityksestä melko abstrakteilla perusteilla. Ja aivan varmasti tästä harakiri-jutusta kuullaan vielä ja kauan.Joten älkää hyvät ihmiset viskelkö bensaa tuohon rovioon.Kaikki tuollaiset heitot ovat vain eduksi tälle jihadistille.
- No mutta?
""Tottapa tuokin tietysti, on syytellyt jotakuta murhayrityksestä melko abstrakteilla perusteilla.""
Ai kertoisitko hieman enemmän näistä abstrakteista perusteista?
- kappas vaan.
Lueskelin tässä wikipediasta pätkän joka kuullosti jostain syystä todella tutulta:
"Markku Salon mukaan narsistiselle häiriölle on ominaista manipulointikyky, mutta jos narsisti ei saa toista alistumaan tahtoonsa hyvällä, hän pyrkii siihen pahalla: uhkailuin, painostaen, tekemällä rikosilmoituksia, valituksia ja kanteluita...
Salon mukaan narsistille tyypillinen temmellyskenttä on tuomioistuinlaitos ja muut siihen liittyvät viranomaiset kuten poliisi. Viranomaiset ovat narsismihäiriöiselle
oman tahdon läpiviemiseen, siksi he käyttävät viranomaiskanavia voidakseen kontrolloida toisia. Hän kerää oikeudenkäynteihin valtavasti aineistoa, ja hän on hyvin taitava selittämään ja luomaan omia totuuksia ja hankkimaan näennäisnäyttöä. Hänen on saatava voittaa kulloinenkin peli ja säilytettävä näin ylivertaisuuskuvitelmansa keinoja kaihtamatta. Ensisijainen tavoite on vastapuolen nujertaminen."- Heh heh!
""Markku Salon mukaan narsistiselle häiriölle on ominaista manipulointikyky, mutta jos narsisti ei saa toista alistumaan tahtoonsa hyvällä, hän pyrkii siihen pahalla: uhkailuin, painostaen, tekemällä rikosilmoituksia, valituksia ja kanteluita...""
Heh heh, vai on omien lakisääteisten perusoikeuksien hakeminen ja tällä palstalla vuosikausien laittomuuksiin ja vääriin väitteisiin puuttuminen narsismia? Taas uusi tapa yrittää mustamaalata kateutensa kohdetta nimimerkin suojassa. Narsistihan ei alistu avoimeen keskusteluun, vaan yrittää tuhota uhrinsa uhrin tietämättä ja siten ettei uhri pysty puolustautumaan. Eli juuri siten miten asiat itse teet ja näin ollen yrität syöttää omia mielenhäiriöitäsi muiille!
""Ensisijainen tavoite on vastapuolen nujertaminen."
Aivan ja kun minä en tiedä sinusta vastustajastani mitään, mutta sinä tiedät kyllä kenen kanssa keskustelet, niin kumpiko yrittää nujertaa kumpaa? Jokainen viestiketjua seuraava voi todeta aivan suoraan että narsistin tunnusmerkit täyttyvätkin sinun kohdallasi, joka kovasti ja raukkamaisesti yrität nujertaa nimeltä tietämäsi! Ja vielä siksi että hän hakee vain omia oikeuksiaan avoimesti ja julkisesti! - Eki;(
:) Täytyy yhtyä täysin Markku Salon näkemyksiin! ;) Meillähän on tällä palstalla suorastaan "opetusmateriaalia" kyseiseen!!!
Tosin tuon olen itsekin tiennyt. - Höpö höpö!
Eki;( kirjoitti:
:) Täytyy yhtyä täysin Markku Salon näkemyksiin! ;) Meillähän on tällä palstalla suorastaan "opetusmateriaalia" kyseiseen!!!
Tosin tuon olen itsekin tiennyt.Ai toinenkin mielenhäiriöstä kärsivä vuosikausien ajojahdin tekijä tuli taas yrittämään mustamaalaamaan pitkäaikaista uhrtiaan.
Voi teitä raukkiksia, eikö teistä tosiaankaan ole mihinkään muuhun!?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh801965Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971683- 1581270
- 59698
- 225697
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6656- 56600
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472