Eli olen 15v poika ja kotiintuloaikani on klo 21 !! En älyä mikä vanhempieni pointti tässä on kun asutaan pikku kaupungissa missä ei juurikaan mitään narkkeja yms. ole. Olen moneen kertaan koittanut rauhallisesti ruveta puhumaan asiasta, mutta tuloksetta. Huudoksihan se aina menee.. saan koulussakin kuulla kavereilta joka päivä että missäs minä olin kun kaikki muut olivat pitämässä hauskaa. Keskiarvoni on 8.7 ja käytöskin suht hyvää niin en vain voi käsittää vanhempiani! haluavatko he että minusta tulee joku epäsosiaalinen nörtti jolla ei kavereita ole?? Tyttöystävänkin kanssa meni poikki kun ei voida olla tarpeeksi yhdessä kun joudun vaan kököttämään kotona eli kyllä vanhempani aika totaalisesti pilaavat nuoruuttani.. Eli mitäs mieltä olette, onko näissä rajoissa mitään järkeä?
15v poika ja kotiin tuloaika klo 21..
23
455
Vastaukset
- ____________________
On järkeä.
- James-95
"Tyttöystävänkin kanssa meni poikki kun ei voida olla tarpeeksi yhdessä"
9. luokkalaisilla loppuu viimeistään klo 16.00. 21.00-16.00=5.00 eli 5h. Ja ainahan sinulla on viikonloput. - tyttö15
Aika nipoja sun porukat. En osaa neuvoa, miten kannattaisi lähestyä niitä, jos kerran puhuminen ei auta. Itse olen 15 v. tyttö eikä mulla ole koskaan ollut kotiintuloaikoja. Voisittehan te kokeilla sellasta koeaikaa, että vaikka 3 vkon ajan kt-aika oliskin kymmeneltä, ja katsotte miten se toimii. Voit vaikka tehdä ylimääräisiä kotitöitä tai luvata tehdä läksyt ennen kuin lähdet kavereiden kanssa?
- asdafg
Aika ankeeta, kannattaa vaa tehä nii et ku kello on 21.00 ni kännykkä kiinni ja meet himaan sillon ku huvittaa? How simple is that.
- iso poika hakkasi ka
mun mielest se on hyvä ku menee kotii nii mut peitellää siel ja luetaa iltasatu , asun etelä pohjosessa oon 15v
- same situation
oon itte kans 15 ja mul on kotiintuloaika kymmeneltä, keskiarvo on kans 8,7 ja kyl noi porukat tietää etten oo menos vetää mitää vitun kamaa tonne kadulle :D mut silti ei voi joustaa yhtää -.- oon mun mielest osottanu et oon luottamuksen arvone, mitä nyt päättärein jäin kii juomisest mut muute oon ollu iha kiltti :D
- uhmuhmuhm
kalastus on iha hyvä jutska mun mielest ku siel voi kalastaa
- stiitii
en tajuu sun vanhempiii:D nuorille pitäis antaa vapaut. ite oon parin viikon pääst 16 ja kotiintulo aika vklp on yleensä enne 12 ellei muuta sovita:D mun ka 8,8... vanhemmat tietää että välillä tulee juotua kavereitten kanssa, mutta eivät puutu asiaan kunha se ei mene 'yli' ...
- oihtätävääryyttä
no voi hellanlettas ku sua kohdellaan väärin
- hoocee 123123123
semmosia kavereita pitäs pamputtaa pesäpallomailalla, että ymmärtäisivät jättää kotiintuloajoista sönkötyksen sikseen.
- Mä tiedän 98
No kolmen vuoden päästä voit itse määrätä kotiintulo aikasi, kun olet 18. Ja mä oon 13, ja mun kotiintulo aika on 17.00. Tsemppiä, etköhän kolme vuotta kestä, ja vertaa mun kotiintulo aikaan, joten revippä siitä...
- Mä tiedän 98
Oho, piti laittaa, et kotiintulo aika on 19.00. Upsista, olipas taas tohelo vaihteeks XD.
- Mä tiedän 98
Mä tiedän 98 kirjoitti:
Oho, piti laittaa, et kotiintulo aika on 19.00. Upsista, olipas taas tohelo vaihteeks XD.
Ja tossa taas ois pitäny lukee:olinpas, eikä olipas. Hehheh...taas mä töppään.
- _-_-_-_-_-_-_-_-_-_
Deal with it
- '''''''''''''' '''
karkaa d44
- 20
On sullakin murheet. Ole iloinen etta vanhempasi valittavat. Ei ole mitaan tieteellista tutkimusta etta elama menee pilalle jos pitaa tulla kotiin tuohon aikaan.
USAssa on ihan viralliset lakisaateiset kotiintuloajat tuonikaiselle ja vanhemmillekin. Taitaa olla just 21 sinunikaisillesi. Poliisi ottaa talteen jos olet ulkona sen jalkeen ilman patevaa syyta tai vanhempia ja vanhemmille tulee kova sakko.
Mutta taalla ei sitten olekaan juopottelvia nuorisojoukkoja kaduilla, ihan tuntematon ilmio. Alkoholin nauttimisen ja oston ikaraja on 21v., jos naytat paivaakaan nuoremmalta kuin 100v. niin paperit vaaditaan joka paikassa.
Jos kiinnostaa niin mielellani kerron enemmankin nuorison elamasta Amerikassa.
T. usalainen- Nyt pääkii jo!
Just tälläset saarnaavat narsistiset ämmät ärsyttää!! Ai luulet ettei ole tehty tuonlaisia tutkimuksia ja osoitetettu, että sosiaalisen elämän puute nakertaa nuorten elämää?! Eiks sul oo muut elämää ku olla näiden ''kaikkitietävien' kusipäiden massasssa ja kritisoida tälläsiä asioita? Itekki oon 15v, elämä EI ole mennyt pilalle vaikka kotiintuloaika on 22-24. Ja USA on USA, Suomen ei todellakaan pitäisi olla samanlainen kun USA. Ja muuten, nämä rajoitteelisit kotiintuloajat USA:ssa ovat paikkakohtaisia.
- 15
Nyt pääkii jo! kirjoitti:
Just tälläset saarnaavat narsistiset ämmät ärsyttää!! Ai luulet ettei ole tehty tuonlaisia tutkimuksia ja osoitetettu, että sosiaalisen elämän puute nakertaa nuorten elämää?! Eiks sul oo muut elämää ku olla näiden ''kaikkitietävien' kusipäiden massasssa ja kritisoida tälläsiä asioita? Itekki oon 15v, elämä EI ole mennyt pilalle vaikka kotiintuloaika on 22-24. Ja USA on USA, Suomen ei todellakaan pitäisi olla samanlainen kun USA. Ja muuten, nämä rajoitteelisit kotiintuloajat USA:ssa ovat paikkakohtaisia.
Potty mouth, clean it up!
- sdf
ellei isäs oo jeesus nii alottaja on trolli
- Smulf
Koko suomi24 on yhtä trollia jollet ole huomannu :D
- Be happy
Oo ilonen, mä en saa olla kylillä juuri olleskaa, perjantaina toisinaan saa nuokassa olla mut muuten ei. Ja oon sua vuoden nuorempi.
- Frontti
Oon 13v, kohta 14v ja oon jääny kii juomisesta, polttamisesta ja nuuskaamisesta.. Sain sillo arestia. Kotiin tuloaika o silti 22.30... Toivottavast en jää kii ainakaa enää hampusta :d
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama1147874Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1496607Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1834725Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2433225Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta1012734Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1002224Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari121896- 1491855
Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa281699Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971614