Canon EOS 60D vai 600D ?

Hjelppiä

Olen harkinnut uuden kameran ostoa, kun on tullut kuvailtua vanhalla kameralla jo pari vuotta. Kumpikin kamera kuullostaa mukavalta, mutta en osaa päättää. Sivistäkää mua te ammattilaiset ! kumpi on viisaampi päätös ?

10

911

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?*??****

Täällä ei ole ammattilaisia, vain puolivillaisia, tyhjän pas*an viisastelijoita.

• Orja 1

Kuin myös sinä itse, kuten minäkin.

• Tämä on Harrastukset / Valokuvaus / Canon. Ammattilaisilla ei tänne pitäisi olla mitään asiaa :-)

• 16

Viisainta on kuvata nykyisella kameralla vielä toiset pari vuotta.

• Canonisti minäkin

Mikä se nykyinen on?
      Mitä kuvaa?
      Mitä ominaisuuksia haluat uudessa kamerassa olevan?

Ps. En näe kumpaakaan noista oikein vaihtoehtona tällä hetkellä. Oma valintani olisi, jos nyt ostaisin kohtuuhintaista runkoa: 550D, 7D tai käytetty 5D.

• kauppis

siirryin itse 'puoli'järkkäristä - 60D käyttäjäksi runsas 2kk sitten :-)
      10milj -> 18milj, kuvassa (JPG) ei amatöörin silmin suuria eroja ole, mutta kun kuvaat 'ääriolosuhteissa' järkkäri on parhaimmillaan.
      siis kun valoa on vähän, nopeat kuvauskohteet jne.
      oma mielipiteeni on myös että linssillä/lasila on 'suurempi' merkitys kuvaan kuin itse rungolla.
      jos päädyt Täyskennoiseen runkoon on huomioitava etteivät kaikki mahdolliset vanhat linssit toimikaan täyskennokamerasssa. silloin voi vaihdoksesta tulla lisähintaa reilusti(?)
      nämä vain omia kokemuksiani, ammattilaiset kääntäköön, 'digi'-kielelle :-)

• Mikä on puolijärkkäri? Objektiivi lähtee puoliksi irti?

• 22

Jos tuossa on vaihtoehdot niin ota 60D, tulee halvemmaksi kuin, se että ostat nyt 600D:n ja sitten puolen vuoden tai vuoden kuluttua tuon 60D:n.

Oikeasti suosittelen kuitenkin 7D.tä. Köyhällä ei ole varaa ostaa kuin parasta.

• Canonisti minäkin

Myös käytettyä 50D:tä kannattaa harkita. Se on parempi, tukevampi kuin uudempi 60D. Komppaan kuitenkin 7D:tä, jos croppi käy, eikä ole tarvetta vitoseen.

Runko on kuitenkin vain pieni osa toimivaa järjestelmää. Kannattaa tarkkaan miettiä objektiivi valikoimaa. Cropille kolmevitonen on selvä valinta normaaliksi. Mitä sen lisäksi?

• Seppo vain ..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2128
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1776
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1326
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      241
      794
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      732
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      718
    7. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      566
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      40
      514
    Aihe