Aloittelija

poika1996hvknckb

Olen 15- vuotias ja jonkin aikaa tahtonut aloittaa kitaran soiton. Ja nyt pitäs sitte hankkia se kitara. Ajattelin tätä, kun on kuulemma laadukas merkki jne. http://www.thomann.de/fi/epiphone_dr90_acoustic_playerpack.htm
mutta minkä kokoinen kyseinen kitara on ja onko tämä nyt hyvä valinta aloittelijalle?

2

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kitaristi59

Ihan vinkki sulle alla:

Menet Suomessa ihan oikeaan soitinliikkeeseen ja kokeilet omakohtaisesti itse miltä ne kitarat tuntuu sun käsissäsi ja miltä ne korviisi kuullostaa, tämä on ainoa ja paras tapa ostaa itselle sopiva kitara, olipa kyseessä akustinen tai sähkökitara.

Kun noin teet niin samalla oikeasti näet sen, miten kitaran kokokin toimii sulle ja onko hankala pitää sylissä ja soittaa ja samalla voit keskustella myyjän kanssa eri vaihdtoehdoista ja myös ostaessasi kitaran pyydät tietenkin siihen itsellesi sopivat säädöt ja kielet. (lähinnä esim. akustisen voi nopsaan säätää hiomalla sitä tallaluuta ja mahdollisesti satulaa tietenkin kaularaudan säätö).

Ei millään pahalla mutta aivan liian moni ostaa juurikin kitaran netistä näkemättä ja kokeilematta ja tuloksena on aika monesti pienempi tai isompi pettymys (varsinkin halvemman luokan kitaroissa).

Ja kun netistä ostat ja on jotain moitittavaa niin kiva se on sitten lähettää kitara takas moitteiden kera ja pyytää korjausta ym. ja jos viet eri liikkeeseen niin se nyt vähintäänkin maksaa ja ehkä mielenkiinto ei ole kitaraasi paras mahdollinen kun et ole sieltä ostanut kitaraasi.

Lyhyesti -> menet paikallisiin musiikkiliikkeisiin ja kokeilet itse, jos et tiedä ja osaa niin osaava kaveri mukaan ja jos ei ole ihan lähellä liikkeitä niin yhdistä ostoretki johonkin toiseen kun olet liikenteessä.

Kitaraa kun ei osteta turhan hätiköiden vaan harkiten ja se fiilis on oltava "hei tämä on se mun kitara" eikä "ehkä se on tämä vai onko" eli hankinnasta on parempi olla varma kuin epävarma.

Yksi juttu vielä loppuun eli ostitpa sitten mistä hyvänsä kitarasi niin opettele sen säätäminen ja hoitaminen heti alussa, hyvin hoidettu ja säädetty kitara kun on hyvä työväline ja ilo soittaa kun taas surkeasti säädetty soitin ei houkuta soittamiseen.

• kitkti

Totta. Kitara ja nainen pitää testata huolella ennen hankintaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      79
      1954
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1683
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1260
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      697
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      656
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      600
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      195
      563
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe