Hei
Minkähän verran auton oven johtosarjavian korjauksesta joutuu yleensä maksamaan? Minulla on 90-luvun Peugeot (kyllä, voitte jättää ne "osta oikea auto"- kommentit vähemmälle, en ole nyt ostamassa uutta autoa ;) ), jossa on toisessa ovessa on ilmeisesti johtosarjavika, sen lukko reistailee, eli saan auton ovet auki vaan toisesta ovesta...
Auton oven johtosarjavika?
14
572
Vastaukset
- Korjaa itse
Maksaa 90 euroa/tunti. Tumpelo ammattimies etsii vikaa puoli päivää, laskuttaa 4 x 90 = 360 € eikä edes löydä ja korjaa sitä.
- Hapettumaa
Vika voi olla myös lukon tuntumassa.
- ap
Hei
Mitä tarkoittaa vika lukon tuntumassa?
Jospa selitän ongelmaa vähän enemmän:
Eli kun koitan avaimella avata oven lukosta, jossa epäilen johtosarjavikaa, niin lukot aukeavat, ja menevät samantien takaisin lukkoon, sama juttu myös käytettäessä avaimen napista käytettävää automaattilukitusta. . Hyvin toimivasta ovesta avattaessa automaattilukitus aukeaa (ja myös pysyy auki ;D)).- Lukon mikrot
No siellä lukon tuntumassa on niitä mikrokytmiä ja ne saattaa juuttua kiinni niin vetää takaisin tai jotain muuta vikaa.
- hinta hyllyssä?
Tuo on ihan mahdoton etukäteen arvata mitä tulee maksamaan, varmaan ymmärrät itsekkin kun hieman mietit ensin. Vika voi olla jossain ihan muualla.
- ap
Joo, ymmärrän toki, että vika voi olla muuallakin. Kysyin kuitenkin alkuperäisessä tekstissäni hintaa vaan johtosarjavian korjaukselle.
- Täältäkö hintaa.....
Täältä..... hintaaa.......??????
- ap
Täältäkö hintaa..... kirjoitti:
Täältä..... hintaaa.......??????
Joo, olen huomannut tällaisen alustavan kyselemisen, eli keskustelupalstat (palstoilla saattaa ola ihmisiä, joille tehty kyseinen korjaustoimenpide lähiaikoina, toki joukossa on muuten vaan arvailijoita myös mukana..), kysely autoilevilta tutuilta, ja sitten kysyn arviot hinnasta myös useammalta paikalliselta autokorjaamolta. Mun mielestä on näin autoista juuri mitään tietämättömänä ihan järkevääkin kartoittaa vähän sellasia "noin-hintoja" etukäteen, jotta tietää jo ennalta vähän missä hintahaarukassa saatetaan liikkua.
Olen huomannut, että kun menen, näin nuorena naisena, hinnat saattavat jo ovesta sisään kohota pilviin... Varsinkin pienempien korjaamojen kohdalla näyttää auttavan, että ottaa jonkun miehen mukaan, ni jo lähtee hinnat alas pilvistä.. :/ - AutoEeva
ap kirjoitti:
Joo, olen huomannut tällaisen alustavan kyselemisen, eli keskustelupalstat (palstoilla saattaa ola ihmisiä, joille tehty kyseinen korjaustoimenpide lähiaikoina, toki joukossa on muuten vaan arvailijoita myös mukana..), kysely autoilevilta tutuilta, ja sitten kysyn arviot hinnasta myös useammalta paikalliselta autokorjaamolta. Mun mielestä on näin autoista juuri mitään tietämättömänä ihan järkevääkin kartoittaa vähän sellasia "noin-hintoja" etukäteen, jotta tietää jo ennalta vähän missä hintahaarukassa saatetaan liikkua.
Olen huomannut, että kun menen, näin nuorena naisena, hinnat saattavat jo ovesta sisään kohota pilviin... Varsinkin pienempien korjaamojen kohdalla näyttää auttavan, että ottaa jonkun miehen mukaan, ni jo lähtee hinnat alas pilvistä.. :/Joo 1200 olis maksanut iso huolto, mutta kun laitoin miehen asialle, niin hinta putos noin seitsemään sataan.
- äöoiuytresdftyhuikol
AutoEeva kirjoitti:
Joo 1200 olis maksanut iso huolto, mutta kun laitoin miehen asialle, niin hinta putos noin seitsemään sataan.
Niinpä, naisia kuseteaan vähän turhankin paljon...
- Mitä tehty
Poika käytti auton huollossa ja jarruista velottivat 200€. Takajarrut oli juuri laitettu ja niille ei tarvinnut tehdä mitään. Myöskään etujarruihin ei ollut koskettu, eli ei edes vaihdettu lähes metallilla olleita paloja.
Mikä voi maksaa 200€ . Ei ollut mitään erittelyä tehdyistä jarrutöistä. Oli vain maininta jarrujen huolto ja korjaustyöstä.- Oma apu.
Pitäisi nykyajan epärehellisen korjaamotoiminnan aikana ymmärtää, että työtä tilattaessa KIELLETÄÄN KAIKKI YLIMÄÄRÄINEN työ. Jos jarrut tarvitsevat korjausta, tilataan vain ja ainoastaan jarrukorjaustyö, ja tilatessa selvitetään eurolleen, mitä se maksaa ja mitä siinä tehdään.
- niinpäniin...
Joo, mutta varsinkaan jos oikeasti ei oikein ymmärrä autoista juurikaan mitään, niin siinä tilanteessa aika helposti joutuu höynäytetyksi.
- 306 Hdi, Xsara ym.
Hei. Kokemuksesta sanoisin, tutki itse. Sinne oven sisään menee sellainen johtonippu, joka on suojattu haitarikumilla. Vedä sitä pois päältä, niin näet johdot.
Joku johdoista on todennäköisesti poikki. Sitten vain kolvaat johdonpäät yhteen. Saattaa tarvita pienen pätkän lankaa väliin. Sitten eristykset kuntoon jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama194959Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä593974Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve713549Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi1002880On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622708Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732668Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä982634Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472433Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta592318Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl592099