TARVIN PIKAISIA NEUVOJA JA APUA JOS JOKU TÄSTÄ JOTAIN TIETÄÄ!!

Huolissaan82

17v. pikkuveljeni tilanne on todella vaikea :(
Hänellä todettiin n.2-vuotta sitten refluksi, mikä oli vähän hassua kun hän ei edes tiennyt minkälaista närästys on. Ph-mittaus kuitenkin osoitti että refluksia on yöaikaan ja se oli sitten leikkaus edessä.
Hänet leikattiin vuosi sitten...eli siis käsitin että se "läppä" vatsassa kiristettiin, jottei happoja pääsisi nousemaan ja lisäksi käsitin että ruokatorveakin jotenkin operoitiin. Aluksi toipuminen näytti ok, mutta pian leikkauksen jälkeen alkoi omituiset oireet!! Aamulla herätessä hänellä on heti heikko olo...eli tuntuu kuin verensokeri olisi alhaalla...huono,oksettava olo,heikottaa, nälkä mutta ei pysty syömään huonon olon takia kovin paljoa. Päivällisen tai Lounaan jälkeen ei mene kuin pari tuntia ja taas alkaa kamala heikotuskohtaus. Nää heikotukset on niin pahoja että on joutunut luopumaan elämässään nyt monesta asiasta...mm.lopettamaan lukion kesken koska ei ollut voimia käydä koulua. Heikotuksen aikana myös lihakset tuntuvat heikoilta...jaloissa ihan kuin maitohappoja ja käsissä myös.
Leikkaavan lääkärin mukaan nämä oireet eivät johdu tuosta operaatiosta. On käyty asian takia myös yksityisillä kirurgeilla ja sisätautilääkäreillä, otettu verikokeita ja tehty lähes kaikki kokeet,mutta mistään ei löydy mitään mikä voisi olla syynä näihin omituisiin heikotuskohtauksiin.
Itse olen alkanut miettiä että voisiko kyseessä olla keliakia tai vilja-allergia tms. koska omalla pojallani (5v.), pahoihin heikotuskohtauksiin sekä refluksioireisiin auttoi gluteeniton ruokavalio.
Jos jollain on samanlaisia kokemuksia tai ihan mitä vain tietoa tai ideoita niin kertokaa nyt ihmeessä!! Alkaa tuo nuorimies olla jo melko masentunut tilanteeseensa kun tämä vaiva ei ole ainut elämää häiritsevä sairaus :( Kiitos!

3

136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotainjotain

Hei.. tuli mieleen onko tehty sokerirasitustestiä?
      Kuulostaa meinaan tutuilta oireilta ja itselläni onkin vähän että sokerirasituksessa sokerit laskee, muttei kuitenkaan liian alas.. mutta oireeni eivät ole nyt noin voimakkaita. Ei ole selvinnyt minullakaan mistä kaikki oireeni johtuu. eikä sokerista piitata kun ei laske alle alarajan.
      Myös verenpaineeni on matala, joka on nyt epäilyksen alla..

Sokerijuttuun minulle määrättiin syötäväksi hitaita hiilihydraatteja. Siitä oireet helpottui ja eritoten auttoi kun jätin perunan pois ja vaalean viljan.. perunasta saattoi tulla sellainenkin että sydän alkoi takomaan tuhatta ja sataa.. myös laihtumista epäiltiin oireiden helpottajaksi..

Muuten en osaa sanoa, mutta oli pakko kirjoittaa kun kuulostaa tutulta..
      Oireeni helpottuneet siis mutta on myös muita oireita ja sellainen voimakas "heikotus/väsymysaika" tullut aikakausittain (lisänä laihtuminen) eikä se ole koko ajan päällä

• Huolissaan82

Moi!
        Kiitos vastauksesta :) Ainakin jotain diabeteskokeita on otettu ja kotiin oli saanut sen mittarin jolla verensokeria seurattiin. Velipoika kertoi että diabeteshoitajan mukaan nuo lukemat ja verensokerin vaihtelut olivat normaaleja,mutta asia jäi kyllä meitä mietityttämään.
        Ruokavaliojuttuja tässä mietittiin myös seuraavana vaihtoehtona ja nyt veljeni kokeilee gluteenitonta ruokavaliota...ihan siksi kun minun pojalleni on outoihin heikotuskohtauksiin auttanut glut.ruokavalio. Ylipainoa veljelläni ei ole ja mitään laihtumista ei ole ollut. Tuosta verenpaineesta en sitten tiedä että millainen hänellä on. Tulehan kertomaan jos jotain sinun tilanteesta selviää!! Hyvää jatkoa sinulle :)

• jotainjotain
        Huolissaan82 kirjoitti:

Moi!
        Kiitos vastauksesta :) Ainakin jotain diabeteskokeita on otettu ja kotiin oli saanut sen mittarin jolla verensokeria seurattiin. Velipoika kertoi että diabeteshoitajan mukaan nuo lukemat ja verensokerin vaihtelut olivat normaaleja,mutta asia jäi kyllä meitä mietityttämään.
        Ruokavaliojuttuja tässä mietittiin myös seuraavana vaihtoehtona ja nyt veljeni kokeilee gluteenitonta ruokavaliota...ihan siksi kun minun pojalleni on outoihin heikotuskohtauksiin auttanut glut.ruokavalio. Ylipainoa veljelläni ei ole ja mitään laihtumista ei ole ollut. Tuosta verenpaineesta en sitten tiedä että millainen hänellä on. Tulehan kertomaan jos jotain sinun tilanteesta selviää!! Hyvää jatkoa sinulle :)

Heipä hei.. Ajattelin kirjoittaa kun mainitsit että veljelläsi alkaa olla jo masennusta, kun itselläni todettiin se juuri ja voi olla että ainakin osa väsymyksestäni johtuu siitä. Tajusin itse että olen pitänyt monet asiat sisälläni, kunnes se on ilmeisesti purkautunut nyt fyysisenä väsymyksenä/uupumuksena.. En tiedä sitten, enkä ota selvää.. Oikeastaan uskon että jotain fyysistä minulla on ainakin ollut ja henkinen huono olo on pahentanut/jatkanut väsymyksen(?) Yhdessä vaiheessa meinaa oloni oli sellainen etten jaksanut edes seistä, silloin verensokerini laski alle alarajan ja oli juuri nuo olot raajoissa..siitä meni sitten pahin ohi mutta muuten jatkui väsymys.. ?

Noh, kokeilen nyt parantaa henkistä oloani ja katson mitä sitten..
        vaikka perunaan ja vaaleaan viljaan en kyllä koske!! :P

Toivottavasti veljesi vaiva selviää :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      93
      2245
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      156
      1838
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      176
      1393
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      234
      845
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      769
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      11
      766
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      764
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      633
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      50
      628
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      591
    Aihe