Olen jo omasta mielestäni käyttänyt kaikki mahdolliset keinot naapureistani valittamiseen.
Olen jopa pitänyt päiväkirjaa kaikista valituksistani, mutta nyt valitusarkkuni on tyhjä.
En keksi enää mitään syytä valittaa ja tämä ahdistaa minua suunnattomasti.
Viimeisin valitukseni koski nuortaparia, joka osti asunnon samasta kerroksesta kun missä minä asun. Tein heistä valituksen jo ennen kun olivat muuttaneet siihen.
Tämä on mielestäni hyvä keino pitää heidät myös tulevaisuudessa aisoissa,
ja mahdollistaa häätöprosessin jouduttamisen.
Mutta nyt rakkaat ihmiset, pyydän mitä kauneimmin teiltä vinkkejä kaikesta mistä vaan voi tehdä valituksen. Ehkä uusien valitusten myötä löydän rauhan taas sielulleni.
Suurkiitokset etukäteen asiallisista valitusvinkeistä.
Valitusvinkkejä Kiitos!
8
152
Vastaukset
- tässä yksi vinkki
Oletko jo valittanut puhelimeen puhumisesta porraskäytävässä? Monet varsinkin nuoremmat akat löpöttävät äänekkäästi puhelimeen rapussa. Sehän on häiritsevää, porraskäytävässä täytyy muistaa hyvien tapojen mukainen HILJAISUUS!
- Aino Maria
Olen kokeillut, ja ensiksi sättinyt jokaista kailottamisesta ja sitten tehnyt valituksen isännöitsijälle.
Isännöitsijäkin kunnioittaa minua ja on aina samaa mieltä kanssani.
Mutta Kiitos kuitenkin.!
- Pari vinkkiä!
Kannattaa tutkia verkkokellarit tarkkaan taskulampun kanssa, niin kyllä sieltä usein jotain valittamista löytyy? Sitten voit vaikka murtaa oman tai naapurin verkkokellarin tai kylmävaraston oven, ja olla itse ensimmäisenä paikalla huomaamassa tapahtunut. Ja tässävaiheessa on hyvä jo epäillä ja aavistaa, että se on joku naapureista joka tällaista tekee.
Myös voit vaikka yöllä siirtää pari polkupyörää rappukäytävään tai johonkin estämään normaalia kulkemista ja voit siitä sitten jo ennen aamua tehdä kirjallisen valituksen pyöränomistajista isännöitsijälle.
Koita nyt ensin näitä ja mietitään sitten lisää virikkeitä hyvään harrastukseesi.- Aino Maria
Tuohon verkkokellarijuttuun aion kyllä paneutua paremmin, koska se kuulostaa läpikäymättömältä Aarteelta.
Eli esim. jos minä näen siellä jonkun kannun, voin olettaa, että siinä on palavaa nestettä ja oitis kuvat siitä ja isännöitsijän pakeille.
Tuota korttia en ole vielä käyttänytkään.(mutta tulen kyllä käyttämään)
Toinen seikka tosiaan on tuo pyöräkellari.
Aion ottaa venttiilit pois kaikkien pyöristä, ja koota ne yhteen nippuun ja heittää ne parvekkeen kautta meluavan / ryypiskelevän / melua aiheuttavan naapurin parvekkeelle. Tässä vaiheessa ilmoitus isännöitsijälle jo hieman etukäteen, jottei "syylliset" voi tuhota todistusaineistoa. Eli Se menee kännin piikkiin, mutta ei niitä syyllisiä tule vastaisuudessa kukaan uskomaan, sanoivat sitten mitä tahansa.
Otan vielä varmuuden vuoksi dikitaalikuvan jos vaan yletän, tai sitten pyydän tyttären tytärtä apuun. Hän kyllä suostuu kunhan en kerro suunnitelmistani.
Mutta asiasta toiseen, olisiko vielä lisää vinkkejä, jotta voisin olla huoletta "varastoni" ehtymisestä.
Suurkiitokset jo näistäkin! Kyllä näillä vähän aikaa pärjää ja ahdistuskin jo hiukan lieveni, mutta ei kokonaan.
- kyttääjät.net
kyttääjät.net tai kerrostalokyttääjät, siellä hyviä vinkkejä!
- Aino Maria
kyttääjät.net on liian koluttu foorumi, eikä sitä ylläpidä kukaan. Joskus tulostin sieltä hyviä kaavakkeita, mutta se on jo niin vanha juttu, että jotain uutta ja ihmeellistä saisi tulla vaikka olenkin jo ikäihminen.
- valittaja65346
Kannattaa valittaa siitä, jos joku kuljettaa hissillä jotain painavaa, huomauttaa, että hissi on nimenomaan henkilöiden kuljettamiseen tarkoitettu.
Jos alkaa väittelemään niin uhkailee isännöitsijällä ja sillä että ottaa valokuvat ja on jo äänittänyt tämän käydyn keskustelun.
Muutenkin kannattaa kylvää epäilyksen siemen vihjailemalla kuuntelulaitteista talossa ja porraskäytävissä.....
Kannattaa antaa ymmärtää että talossa on "asukasyhdistys", joka valvoo muita asukkaita, ja järjestyssääntöjen noudattamista...
- tässä vinkkejä......
Toinen vinkki olisi se, että valitat heidän ovien paiskomisestaan. Sano, että olet huomannut, että heidän ovensa pitää todella kovan ja häiritsevän äänen, kun he sulkevat sen.
Vaadi myös, jos kyseessä on mies, että tämän täytyy istua käydessään pissalla vessassa. Suoraan veteen lorottaminen on liian meluisaa. Ehdota, että mies kävisi vasta työpaikallaan virtsalla, eikä kotona!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi872682On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole522618Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.682578Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä792478Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu771999Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl481995Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1401843Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve291412Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko321399Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?171319