Lapsilta kiellettyjä hotelleja, lentoja, risteilyjä yms. tulee markkinoille kiihtyvään tahtiin, koska näillä on kysyntää. Nykyihmiset eivät halua olla lasten kanssa tekemisissä eivätkä enää suostu asumaan hotellissa, jossa on myös lapsia.
Monet lapsettomat vannovat, etteivät koskaan hanki maailmaa "tähän paskaan maailmaan". Heidän mielestä meitä on muutenkin liikaa.
Minkälaisia ihmisiä nämä lapsivihaajat ovat? Onko heillä jokin yhteinen ominaisuus? Miksi heidän maailmansa on niin "paska"?
Minkälaiset ihmiset vihaavat lapsia?
81
1100
Vastaukset
- hehheh..
Noh jos haluaa viettää lomansa rauhassa ilman että lapsia pyörii lähistöllä, ei se tarkoita että vihaisi lapsia. Itsekin voisin kuvitella että jos miehen kanssa kahdestaan haluaisin lähteä lomalle se voisi hyvinkin olla lapsilta kielletty paikka.
- joopas joo
Minäkin voisin haluta mennä paikkoihin,missä ei ole alkoholin vaikutuksen alaisia ihmisiä,mutta kukahan tätä puoltaisi?Kännissä saa olla ja törttöillä,ei siinä mitään,mutta jos lapsi pitää meteliä,esim.ollessaan nälkäinen,niin sitähän ei jakseta kestää.
- huohhhh
joopas joo kirjoitti:
Minäkin voisin haluta mennä paikkoihin,missä ei ole alkoholin vaikutuksen alaisia ihmisiä,mutta kukahan tätä puoltaisi?Kännissä saa olla ja törttöillä,ei siinä mitään,mutta jos lapsi pitää meteliä,esim.ollessaan nälkäinen,niin sitähän ei jakseta kestää.
Jos nimenomaan on hotelleja, jotka ovat aikuisille, ehkä siellä saakin nauttia alkoholia. Sen takiakin parempi, että siellä ei olisi lapsia. Ja jos joku kerrankin on kehittänyt vain aikuisille suunnattuja paikkoja, keneltä se on pois? Eiköhän aika monet paikat ole myös lapsiperheille suunnattuja.
Voithan hakeutua vaikka johonkin AA-kerhon järjestämälle lomamatkalle. Siellä ainakin kaikki ovat alkoholittomia. - niinpäs niin
joopas joo kirjoitti:
Ajattelin tätä samaa, kun näin telkkarissa "lapsettoman hotellin" mainoksen.. :)
VAADIN hotelleja, joihin ei saa tulla kännisiä ihmisiä, jotta lapsiperheet saavat viettää rauhassa mukavaa lomaa ilman öykkäreitä!
Ei taideta vaatimuksiini vastata... - voi noinkin ajatella
huohhhh kirjoitti:
Jos nimenomaan on hotelleja, jotka ovat aikuisille, ehkä siellä saakin nauttia alkoholia. Sen takiakin parempi, että siellä ei olisi lapsia. Ja jos joku kerrankin on kehittänyt vain aikuisille suunnattuja paikkoja, keneltä se on pois? Eiköhän aika monet paikat ole myös lapsiperheille suunnattuja.
Voithan hakeutua vaikka johonkin AA-kerhon järjestämälle lomamatkalle. Siellä ainakin kaikki ovat alkoholittomia.Tässä juuri nähdään se oma asenne.Lapsen meteli ärsyttää,mutta kännissä saa öykkäröidä.Jos kuitenkin haluaisin olla rauhassa hotellissa ilman humalaisia,niin kannustaako sitä kukaan,tuskinpa.Koska tässä meidän yhteiskunnassa pitää ihmisten saada juhlia,kärsi siitä sitten joku muu tai ei.Juuri viimeksi laivalla valvoin koko yön,kun joku porukka metelöi käytävällä enkä siis ollut läheskään ainoa kärsinyt.Ja vaihtoehtona siis on,että menen sinne AA-kerhon järjestämälle lomalle???
- Hoitotäti lomailee
niinpäs niin kirjoitti:
Ajattelin tätä samaa, kun näin telkkarissa "lapsettoman hotellin" mainoksen.. :)
VAADIN hotelleja, joihin ei saa tulla kännisiä ihmisiä, jotta lapsiperheet saavat viettää rauhassa mukavaa lomaa ilman öykkäreitä!
Ei taideta vaatimuksiini vastata...Kukaan ei estä sinua perustamasta sellaista hotellia itse, mikäli näitä ei ole valmiikis. Tosin luulen että muslimimaiden hotellit ovat alkottomia.
Minä ainakin lähden lomalle hotelliin, missä ei ole lapsia, ja ihan sen vuoksi että hoidan työkseni lapsia ja vapaa-ajallani haluan olla "lapseton". Näin jaksan taas työssäni olla hyvä hoitaja. Omanikin olen jo isoksi kasvattanut. Minusta on hyvä että löytyy eri vaihtoehtoja ihmisten tarpeisiin. Ei se että, valitsee lapsettoman hotellin, tee kenestäkään lapsi vihaajaa. - Mellastus stopp
voi noinkin ajatella kirjoitti:
Tässä juuri nähdään se oma asenne.Lapsen meteli ärsyttää,mutta kännissä saa öykkäröidä.Jos kuitenkin haluaisin olla rauhassa hotellissa ilman humalaisia,niin kannustaako sitä kukaan,tuskinpa.Koska tässä meidän yhteiskunnassa pitää ihmisten saada juhlia,kärsi siitä sitten joku muu tai ei.Juuri viimeksi laivalla valvoin koko yön,kun joku porukka metelöi käytävällä enkä siis ollut läheskään ainoa kärsinyt.Ja vaihtoehtona siis on,että menen sinne AA-kerhon järjestämälle lomalle???
Miksi kännissä saa öykköräidä? Ei minusta.
En kuitenkaan puutu kännisten öykkäröintiin, kuten en myöskään puutu muiden matkustajien lapsiin ja heidän mekastukseensa.
En halua pilata lomaani minkäänlaisella mekkalalla. Ihan sama, minkä ikäinen häirikö on.
En käsitä, miksi arvelet ihmisten haluavan katsella kännissä riekkuvia. Eivät he halua.
Ethän halunnut itsekään.
Jos lasten itku olisi koko yön kuulunut hyttiisi, olisit vain kääntänyt kylkeä? - Laivalla voi
voi noinkin ajatella kirjoitti:
Tässä juuri nähdään se oma asenne.Lapsen meteli ärsyttää,mutta kännissä saa öykkäröidä.Jos kuitenkin haluaisin olla rauhassa hotellissa ilman humalaisia,niin kannustaako sitä kukaan,tuskinpa.Koska tässä meidän yhteiskunnassa pitää ihmisten saada juhlia,kärsi siitä sitten joku muu tai ei.Juuri viimeksi laivalla valvoin koko yön,kun joku porukka metelöi käytävällä enkä siis ollut läheskään ainoa kärsinyt.Ja vaihtoehtona siis on,että menen sinne AA-kerhon järjestämälle lomalle???
pirauttaa infoon jos humalaiset häiriköivät. Tulevat kyllä laittamaan porukan aisoihin ja jollei onnistu niin pääset itse rauhallisempaan hyttiin. Yleensä se tarkoittaa parempaa hyttiä jos vaan tilaa on.
Entäs jos ne häiriköt ovat lapsia, joita vanhemmat eivät saa käyttäytymään kuten yleisellä paikalla kuuluukin? Silloin alkaa vinkuminen "lapset ovat lapsia" sekä tuo klassinen "lastenvihaaja".
Mielestäni, jos joku paheksuu lasten käytöstä, vanhempien pitää saada lapsi kunnioittamaan muita, vaikkei hän kunnioittaisikaan vanhempiaan.
Talviraikkain terveisin kolmen lapsen äiti.
- Kokemus-K
MInusta lapsilta kielletyt paikat eivät ole mitenkään kielteinen asia. Niiden tarvehan tulee nimenomaan siitä että ymmärrretään että lapsia ei voikaan vaatia olemaan joka paikassa hiljaa ja rauhallisesti. Lapsista nyt vain lähtee hälyä ja meteliä ja se pitää hyväksyä. Jos siis halutaan tehdä oikeasti rauhallinen paikka, on paljon parempi ratkaisu kieltää se lapsilta kokonaan kuin velvoittaa vanhemmat pitämään lapsensa aina hiljaisina ja rauhallisina, joka siis ei ensinnäkään onnistu ja toiseksi aiheuttaa vain lapsille ja heidän vanhemmilleen stressiä.
On ihan selvää että maailmassa on tarve paikoille jossa on oikeasti rauhallista ja hiljaista. Sitä voidaan kaivata levon, aikuisten yhdessäolon tai vaikka työnteon takia. Ja se onnistuu helpoimmin kieltämällä lasten tulo sinne. He saavat sitten olla vapaammin muualla ja kaikki ovat tyytyväisiä. Kyllä lapsille sallittuja paikkoja on maailmassa kuitenkin ihan tarpeeksi, ei muutaman paikan rauhoittaminen oikeasti ole keneltäkään pois.
Minäkin voisin mennä lapsilta kiellettyyn hotelliin vaimon kanssa ja nimenomaan siksi että kahden vilkkaan pojan kanssa sitä lasten meteliä kuulee ihan tarpeeksi joka päivä. Vaikka ovat kuinka rakkaita ja tärkeitä tahansa niin jokainen kaipaa joskus lepoa ja hiljaisuutta ihan ilman mitään lapsivihaakin... - omaa rauhaa ehkä
Ei lapsilta kielletyt esim. hotellit ole mielestäni huono juttu ollenkaan. Jotkut aikuiset, varsinkin ne joilla lapsia on kotona, haluavat joskus ihan omaa aikaa. Ja jos lomalle pääsee kerrankin ihan vain kaksistaan, olisihan se kiva ehkä viettää rauhaisaa aikaa ilman lapsia lähistölläkään. Ei se tarkoita että vihaisi lapsia.
Tietysti on ihmisiä, jotka oikeasti vihaavat lapsia. Se on heidän valintansa, ahdasmielistä ajatteluahan se omasta mielestäni on. Uskon kuitenkin, että he ovat kiitollisia siitä etteivät heidän omat vanhempansa olleet lastenvihaajia, muuten heitä ei edes täällä olisi..- pupu tupuna
"Tietysti on ihmisiä, jotka oikeasti vihaavat lapsia. Se on heidän valintansa, ahdasmielistä ajatteluahan se omasta mielestäni on. Uskon kuitenkin, että he ovat kiitollisia siitä etteivät heidän omat vanhempansa olleet lastenvihaajia, muuten heitä ei edes täällä olisi.. "
itse en voi sanoa että vihaan lapsia.. en vain siedä niitä.. ja tässä on vissi ero.. minun mielestäni.. en ole ahdasmielinen..en vain pidä siitä huudosta ja rääkymisestä mitä lapsista lähtee ja se etteivät ne tottele vanhempiaan.. toki on välillä "pakko" olla lasten kanssa tekemisissä ja se on vain kestettävä..
vaikka en lapsista välitä ei se tarkoita että niitä potkisin alta pois tai muuta vastaavaa.. ei suinkaan.. kunhan vain vanhemmat ymmärtäisivät sen ettei mua kiinnosta heidän petri-annikkinsa vaunuissa ja en todellakaan ole sulaa vahaa sen ipanan nähdessäni.. yöh..
tietyissä tilanteissa ipanat ovat ihan siedettäviäkin jopa.. joskus niiden puheet kaupoissa esim saavat mut repeileen ihan kympillä.. totuus tulee lapsen suusta.. niinhän se menee..
mutta on myös hetkiä kun en vain halua olla missään tekemisissä lasten kanssa.. haluan olla rauhassa ilman lasten huutoa.. nauttia yhdessä olosta rakkaani kanssa.. myös ulkomaailmassa enkä siis pelkästää himassa neljän seinän sisällä..
toisaalta olen sitä monesti miettiny miten mulla olis ollu helpompaa jos mutsi ois mut abortoinu.. olisin säästynyt siltä kaikelta paskalta mitä se ihminen on nämä kaikki vuodet niskaani kaatanut surutta.. anteeksi ei ole koskaan tekemisiään pyytänyt eikä pyydä.. hylkäsi minut kun olin 18.. ei olla sen jälkeen puhuttu eikä mitään.. hän ei vastaa puheluihini eikä viesteihin.. mä sentään olen yrittänyt ottaa yhteyttä häneen..
isäni taas.. noh.. hän on ihanin ihminen mitä maailmassa tiedän.. tiedän että hän on aina apunani ja tukenani olipa sitten mitä tahansa mulla hätänä..
vielä viimeisenä pyydän ettet yleisetäisi että kaikki "lasten vihaajat" ovat ahdasmielisiä koska näin ei ole.. kaikki eivät vain halua lapsia koskaan ja se on ihan yhtä normaalia kuin se että niitä haluaa ison liudan.. ei ole ahdasmielisyyttä ettei halua esim hotelliin jossa on lapsia jos on vaihtoehtona hotelli jossa nitä ei ole.. ihan samahan se on että vielä muutama vuosi sitten oli hotelleissa huoneita joissa sai tupakoida ja huoneita joissa ei saanut tupakoida.. oliko sekin sitten ahdasmielisyyttä että tupakoiva meni mieluummin tupakka huoneeseen majailee kuin tupakoimattomaan huoneeseen..? ei vaan se on valinnan vapautta..
- helludoaiajadjfaä
Lapsilta kielletyt paikat ei sovellu ihmisten käyttöön.
- Yksinkertaisesti näi
Heidän maailmansa on liian järkevä ja liian järjestetty. Heillä on hevoslaput silmillään ja usein kokevat itsensä fiksuiksi ja "maailmankansalaisiksi" kuitenkaan omaamatta em. tyyppien ominaisuuksia.
Normaali, fiksu ja viisas ihminen ei vihaa lapsia. Koska "lapsia" homogeenista ryhmää ei ole olemassakaan, on vain eri-ikäisiä ihmisiä.
Lapsivihaajat ovat jotenkin kieroutuneita tai heillä on liikaa patoutumia. - oletettua
Eli se todellakin on teiltä pois, jos muutama niistä monista sadoista paikoista, jotka ovat lapsiystävällisiä, osa olisikin vain aikuisille suunnattuja?
Olette varmaan niitä, jotka eivät elä parisuhteessa / avioliitossa ja teille ei oma aika ole tärkeää. Monille pariskunnille kuitenkin se on, ja se on myös osa tervettä perhe-elämää - saada omaa aikaa. - aikuistenhotelligogo
minulla on lapsia enkä todellakaan halua hotelliin jossa on lapsia, jos miehen kanssa ollaan menossa kahdestaan lomalle johonkin.
Kun lapset on mukana, on kiva mennä lapsiperheille suunnattuun hotelliin, mutta jos aikuisten kesken niin minusta on vain hyvä, että on vain aikuisille suunnattuja hotelleja!
Tuommosia mitä aloittaja puhuu nii ei voi kirjoitella muutkuin sellaiset, joilla ei muuta elämää ole kuin lapset. - Työskentelen
lasten parissa ja itsellänikin on 6 lasta. Joten lastenvihaajaksi et voi minua sanoa.
Kun lähden mieheni kanssa kahdestaan matkalle niin mitä todennäköisemmin valitsemme tällaisen "aikuisten" hotellin.
Todella hyvä, että tällaista on tarjolla!
Miksikö?
Ei siksi, että lasten äänet häiritsisivät. Ei todellakaan!
Vaan siksi, että liian usein lomalla joudun lähtemään esim. allasalueelta pois kun monet vanhemmat eivät vahdi lapsiaan. Sydän kippuralla vahdin näitä tuntemattomia lapsia, etteivät he putoaisi altaaseen. Minäkin olen lomani ansainnut, enkä pysty katselemaan vierestä kun lapset juoksevat liukkailla laatoilla.
Silloin kun menemme lasten kanssa reissuun niin sehän on vaan etu, että tietää missä hotellissa on muitakin lapsia. - distcyy
Mä vastaan sulle mamma. Me teitä vihaavat nähdään MITEN ASIAT OIKEASTI ON. Te elätte jossain disney-maailmassa. Meitä on about 5 miljardia liikaa. Ekosysteemi ei kestä. Get it?
Nii jos jotain profiilia kaipaat, kolmekymppinen korkeakouluopiskelija nainen.- ohhohhoo57
Kolmekymppinen korkeakouluopiskelija jolla on neljätoistakesäisen teiniangstaajan ulosanti? Heh.
- hyvä juttu!
Ei se mun mielestä tarkoita että vihaa lapsia jos haluaa asua lapsettomassa hotellissa! Itselläni on lapsi ja voisin hyvin kuvitella meneväni tuollaiseen mieheni kanssa, joskus sitten kun taas kahden matkaamme. ja ymmärrän senkin jos itsellä ei kotona ole lapsia, niin miksi lomallaan haluaisi"häiriintyä" muiden lapsista, koska sehän nyt on fakta että lapsiystävällisissä hotelleissa on vähän erilainen meno ja äänentaso kuin noissa ei-lapsia paikoissa, esim joku aamupala voi olla melko kovaäänistä ja touhukasta lapsien kanssa... sehän nyt vaan on plussaa että jokaisella on mahdollisuus valita millaisessa hotellissa lomansa haluaa viettää! ei se kyllä vielä kerro ihmisestä niin paljon että voi sanoa hänen vihaavan lapsia! ja ihmiset joilla ei itsellään ole lapsia, tuskin hekään kaikki lapsia vihaavat.
- äiti mummo isomumi
Sotket nyt kaksi asiaa.
Lapset
ja EI TOIVOTUN KÄYTÖKSEN:
Vanhempien tehtävä kasvattaa lapset kunnollisiksi MUITA kunnioittaviksi ihmisiksi, on siirtynyt yhteiskunnalle. Markkinatalous siirtää sen tuotteisiin, myyvää on vain aikuisten ostokset.
Jopa hampurilaispaikat myyvät paremmin, kun alle 18v kielletty tulemasta ilman vanhempiaan jälkeen klo 16.00.
Jopa RAY sanoo rahapelien tuottavan nyt paremmin, kun on ehdoton pelikielto alle 18v.
Katsokaa ihan vaan peiliin, purnaatte ettei lapsiperheillä ole rahaa, sitten oikeutatte lastenne häiritsevän käytöksen koska olette asiakkaita ja ostatte enemmän kuin sinkut.. - xMila
Lapsilta kielletyt hotellit tuskin edustavat lapsivihaa? Kai nyt itse kukin haluaa joskus takuuvarmasti itku-, potku-, raivarivapaan loman? Vanhemmatkin?
- Tässä kyllä
oli puhe lapsista yleensä eikä kasvatuksen puutteesta!
;o)
- Lapsiviha on pahaa
Olen tuota ihmetellyt suuresti. Itse olen boikotoinut kaikkia yrityksiä, jotka esittävät lapsivastaisia konsepteja. Kuka haluaisikaan mennä hotelliin, jossa lepotuoleissa makaa harmaan haperoita, kurttuisia, ylipainoisia ja autistisia lahnoja ?
Pääkaupunkiseudulla ikävä esimerkki on Vantaalla meluisan kehä 3:n varressa kyyhöttävä kylpylä/uimahalli, joka kieltää maksavilta lapsiasiakkailtaan osan palveluitaan......- Katsojan silmä
"Kuka haluaisikaan mennä hotelliin, jossa lepotuoleissa makaa harmaan haperoita, kurttuisia, ylipainoisia ja autistisia lahnoja ?"
Esim. minä.
Ei minua haittaa, että minkänäköisiä tyyppejä siellä makaa jos menen lomalle. Itselläni ei ole tarvetta enää etsiä miestä joten so?
Jotenkin kuvittelisin, ettei tällä palstalla edes pyöri hirmuisesti sinkkuja joten ihmetyttää, että keitä äitien palstan lukijat siellä haluaisivat tavata...
Itse olen aina yrittänyt boikotoida ihmisiä, jotka haukkuvat toisia. - joopa joo
Katsojan silmä kirjoitti:
"Kuka haluaisikaan mennä hotelliin, jossa lepotuoleissa makaa harmaan haperoita, kurttuisia, ylipainoisia ja autistisia lahnoja ?"
Esim. minä.
Ei minua haittaa, että minkänäköisiä tyyppejä siellä makaa jos menen lomalle. Itselläni ei ole tarvetta enää etsiä miestä joten so?
Jotenkin kuvittelisin, ettei tällä palstalla edes pyöri hirmuisesti sinkkuja joten ihmetyttää, että keitä äitien palstan lukijat siellä haluaisivat tavata...
Itse olen aina yrittänyt boikotoida ihmisiä, jotka haukkuvat toisia.ei se pelkkä näköisyys vaan myös se haju.... sekä ilmeet.
Pahinta on tietysti lasten diskriminointi. - Wanda**
Tämä saattaa tulla sinulle yllätyksenä, kerron kuitenkin (istuthan nyt tukevasti) - vuodet vierivät ja ennenkuin huomaatkaan olet harmaan hapero, kurttuinen, ylipainoinen ja autistinen lahna.
- michallini
no,no,Lapsilla on olemassa lastenkerho ja vastaavasti aikuisilla aikuistenkerho,itselläni on kolme lasta(aikuista ) ja kun lähdemme lomalle,siis lomalle,niin kyllä me me kahestaan otetaan hotelli missä ei ole lapsia juoksemassa tai huutamassa,sit kun on yhteinen loma missä on lapsenlapsia mukana niin tietenkin sitten valitsemme hotellin missä on paljon lapsia,ei siinä ole väärää että aikuinen ihminen haluaa rauhaa välillä,ja tuleehan näistä lapsistakin joskus aikuisia ja tekee tuleviseedessa samanlailla:)
- ehati
En minä lapsia vihaa. En vaan jaksa kuunnella sitä riekkumista kuin 30 min kerrallaan.
- Oma vikanne
Haluan viettää lomani paikassa, missä ei ole lapsia, eikä kännisiä. Olen onnistunut tämmöisiä pieniä, idyllisiä hotelleja löytämäänkin ja kun sellaisen aina löydän, niin hys, hys, en kerro niistä kenellekään, ettei em. "ryhmät" pääse niitä pilaamaan.
Lapsikielteisyys on kokemukseni mukaan lähtöisin Englannista, jossa vanhemmat eivät kieltäneet kakaroitaan pomppimasta luxusravintoloiden pöydillä. On vaikea nauttia kynttiläillallisella chateaubriandistä, kun naapuripöydän kersa tökkää sormensa fileeseeni tai kiskaisee liinan pöydältä ja ruokajuomat syliini. - mk
Vaikka itsellä on yksi lapsi niin ei se ole kivaa kun puolison kanssa mennään vaikka syömään kunnon ravitolaan ja siell äsitten joku alle 5v lapsi rupeaa huutamaan ja mellastamaan kun aikuiset haluavat rauhassa jutella. Ei se ole lapsivihaa vaan halu olla rauhassa. Ajatteleppa että vaikka 4 lapsen aviopari pääsee kahdestaan ulkomaareissulle lepäämään niin eivat he halua hotellin uima-altaalla lapsen ääiiniä kuunnella vaan rauhoittua ja keskittua toisiinsä.
- Terttu
Olen jo kasvattanut omat lapseni ja nyt haluan olla hetken rauhassa, en vihaa lapsia mutta en kyllä enää jaksa yhtään pikkulasta kauaan, sitä kitinää ja mekastusta on jo katseltu tarpeeksi!
- 3 lasta
En vihaa lapsia, mutta en niistä oikein välitäkkään. Omani olen kunnialla ohjannut maailmalle, hyvän koulutuksen ja työn ovat saaneet. Nyt on minun vuoroni elää, ilman lapsia. Lapseton lento, lapseton hotelli, lapsettomat häät, lapsettomat syntymäpäivät, nämä yleistyvät entistä enemmän, sillä aikuiset ihmiset haluavat jo keskittyä rauhassa toisiinsa.
- Toisaalta taas...
Mitä sitten, kun lapset myöhemmin ilmoittavat että eivät halua olla vanhempien sukulaistensa kanssa missään tekemisissä, koska........ ja sitten litania syitä, joista päälimmäisenä olisi ikä?
Tyytyisikö edellinen sukupolvi mutinoitta? - ehkä ikärasismiakin
Toisaalta taas... kirjoitti:
Mitä sitten, kun lapset myöhemmin ilmoittavat että eivät halua olla vanhempien sukulaistensa kanssa missään tekemisissä, koska........ ja sitten litania syitä, joista päälimmäisenä olisi ikä?
Tyytyisikö edellinen sukupolvi mutinoitta?Niin,jos joku pitää vaikka haluaa pitää häät ja mummot ja papat jätetään väliin kun ovat niin vanhoja,kuka niitä jaksaa katsella.Voi olla että siinä tapauksessa joku pahoittaa mielensä,mutta mitäs siitä.
- usein kutsuttu
ehkä ikärasismiakin kirjoitti:
Niin,jos joku pitää vaikka haluaa pitää häät ja mummot ja papat jätetään väliin kun ovat niin vanhoja,kuka niitä jaksaa katsella.Voi olla että siinä tapauksessa joku pahoittaa mielensä,mutta mitäs siitä.
"Niin,jos joku pitää vaikka haluaa pitää häät ja mummot ja papat jätetään väliin kun ovat niin vanhoja,kuka niitä jaksaa katsella"
Kuitenkin tosiasiassa ne suvun "vanhukset" ovat niitä halutuimpia häävieraita, syystä että niiltä saa yleensä suurimmat lahjashekit ja arvokkaimmat häälahjat.
Se etu on myöskin että yleensä nämä suvun "vanhukset" ymmärtävät poistua juhlapaikalta hyvissäajoin ruokailun, kahvittelun ja muun ohjelman jälkeen ja jättää nuoremmat viettämään rennompaa hääjuhlaa keskenään.
Heitä varten ei tarvitse isoja määriä viinaksia tms varailla... eikä virkavaltaa paikalle tilailla. Harvemmin näiden suvun "vanhusten" tähden kenenkään hääjuhlat menee pilalle. - Haluun ikärasismia!
ehkä ikärasismiakin kirjoitti:
Niin,jos joku pitää vaikka haluaa pitää häät ja mummot ja papat jätetään väliin kun ovat niin vanhoja,kuka niitä jaksaa katsella.Voi olla että siinä tapauksessa joku pahoittaa mielensä,mutta mitäs siitä.
Mie ainakin toivon, että sitten kun olen ikäihminen, niin ei tarvitsisi osallistua häihin. Lähtisin niilläkin runsailla häälahjarahoilla lomailemaan lapsilta kiellettyihin hotelleihin. :D
- tsiutsau
mä ymmärrän ja kannatan vielä noita hotelleja ja lentoja ja sellaselle itekin miehen kanssa aion kun kaksin taas mennään, mut noit juhlia en oikeen ymmärrä.. kyllä mun mielestä suvun ja ystävien juhliin kuuluvat myös ne lapset, ja onko se sitten se k18 vai minkä ikäinen lapsi sinun mielestäsi saa tulla syntymäpäivillesi? Kyllä mä ainakin ihan loukkaantuisin jos esim. siskoni ilmottaisi ettei lapseni ole tervetullut hänen juhliinsa..
- tiedän näitäkin
Tiedän useampiakin juhlia joihin on ollut lapsilta pääsy kielletty.No,kukin kai tavallaan.Omissa juhlissani oli paljonkin lapsia ja koko tilaisuus suunniteltiin niin että ei ollut liian virallista ja hyvin selvisivät lapset ja aikuiset ja ainakin tuntui siltä,ettei kukaan aikuinen häiriintynyt.Ja jos olisi olettanut häiriintyvänsä niin kai sitten olisi jäänyt pois.
- Liika on liikaa
Kun ajattelee millaiseksi maailma on mennyt, ja kun kuulee, että ihmisiä on jo 7 miljardia, niin ovat ihan viisaita nämä lapsettomuuteen sitoutunet ihmiset. Parempihan olisi, jos lapsettomuus lisääntyisi kautta maailman.
Yhden lapsen politiikka Kiinassa on tuottanut miljoonia itsekkäitä ja ahneita ihmisiä, joita vanhemmat ja isovanhemmat ovat hemmotelleet aikuisikään asti. He eivät varmastikaan voi parantaa maailmaa. Heiltä puuttuu sisarkateuden tuoma taito ajaa omia etujaan. He vain vaativat.
Suotakoon lapsirakkaille lapset ja muille lapsettomuus, se on parempi järjestelmä.
Lapsettomien ei tavitse edes näytellä lapsirakkautta, kun eivät kersoja koska tapaa.
Maailma pelastuu. - syrjintääkö??
Minä olen miettinyt samaa... On kaikkea, joka ei ole lapsille ja paikkoja, joihin lasten kanssa meneminen on tehty vaikeaksi.
Minä myös haluan hotelleja ja palveluita, jossa alkoholia saa käyttää vain kohtuudella ja humaltumisesta sakotetaan
. Kova äänen käyttö on kiellettyä.
Rumat vaatteet ja väärät poliittiset kannat ovat myöskin poissa minun lomamatkoiltani.
Ja tyhmiä ihmisiä en myöskään halua samaan hotelliin.
Enkä vanhuksia, koska hoidan heitä työkseni, niin vapailla en todellakaan halua edes vilausta nähdä vanhoista ihmisistä.
Humppaa ei saa soittaa hotellin alueella tai muutakaan iskelmää. Linunlaulua vain.
Tupakoitsijat eivät myöskään ole tervetulleita samaan hotelliin.
Eivätkä lihavat.
Tai rumat.
Tai rillipäät.
Tai homot.
Tai vegaanit.
tai uskovaiset.
Tai ulkomaalaiset.
tai mustaihoiset.
Tai tai...
Ai niin... Nyt tää taisikin mennä ihan rasismiksi... Miksi lapsiin kohdistuva syrjintä on ok, mutta muu syrjintä ei?
Lapset ovat saman arvoisia ihmisiä kuin muutkin. Ne, jotka eivät kestä lapsia, lomailkoon metsän siimeksessä omassa rauhassaan.- rautalankaaaaaaa
Kun kaikki nuo em. ryhmien aikuiset edustajat käyttäytyvät huonosti, heidät poistetaan paikalta, kutsutaan poliisi, sakotetaan, viedään putkaan jnpp.
Kun lapset käyttäytyvät huopnosti, eivätkä heidän omat vanhempansa puutu tilanteeseen, ei oikein voi soittaa poliisia paikalle. :P
Siksi on paikkoja, jonne lapsilla on porttikielto. - niinpä kai
rautalankaaaaaaa kirjoitti:
Kun kaikki nuo em. ryhmien aikuiset edustajat käyttäytyvät huonosti, heidät poistetaan paikalta, kutsutaan poliisi, sakotetaan, viedään putkaan jnpp.
Kun lapset käyttäytyvät huopnosti, eivätkä heidän omat vanhempansa puutu tilanteeseen, ei oikein voi soittaa poliisia paikalle. :P
Siksi on paikkoja, jonne lapsilla on porttikielto.Älä puhu muunneltua totuutta.Nykyään laivoilla on sellainen meno,että ihan turha on soitella että joku humalainen porukka häiriköi.Ei niille kukaan mitään mahda.Todettu on.
- Yöks
niinpä kai kirjoitti:
Älä puhu muunneltua totuutta.Nykyään laivoilla on sellainen meno,että ihan turha on soitella että joku humalainen porukka häiriköi.Ei niille kukaan mitään mahda.Todettu on.
En käy laivoilla, koska eihän siellä ole juuri muita kuin pahanhajuisia, tupakoivia alkkiksia. Kukaan vastuullinen vanhempi ei sinne edes haluaisi pientä lastansa viedä ja miksi pitäisikään?
- srerilisointi!
Puhutaan aivan väärästä asiasta.
Kyse on siitä ettei vanhemmat kasvata lapsiaan siis millään lailla.
Kasvatusvastuuta ei edes tunnisteta.
Kyse ei ole lapsesta, vaan käyttäytymisestä, lapsia ei kasvateta. - syrjintääkö?????
Haluaisin huomauttaa, että HYVIN HARVOIN myöskään aikuiset osaavat käyttäytyä!! Ja silti he vativat, että lasten pitäisi osata? Todellakin, menkään jonnekin tunturiin lumikuoppaan, jos ette kestä sitä, että lapset ovat saman arvoisia ihmisiä kuin tekin.
Itse asiassa hiukan arvokkaampiakin kuin te ;)- halklhafjhfl
Niin, olet oikeassa "syrjintääkö?????". Huonosti käyttäytyvillä lapsilla on hyvin usein myös huonosti käyttäytyvät vanhemmat.
- harmaantuvainen
Tottakai lapset ansaitsevat hotelleja, jotka ovat lapsille ja lapsiperheille suunnattuja. Onneksi tällaisia onkin.
Ja sitten on aikuisia, jotka haluavat tosiaan välillä lomailla ilman lasten ääniä. Jotka esim. eivät halua tulla humalaan kenenkään lapsen nähden, mutta haluavat silti joskus olla humalassa ja tehdä "aikuisten juttuja". Eikös se ole myös lasten etu, että näille aikuisille on olemassa heille suunnattuja hotelleja?
Maailmaa ei saa tasapäistää ja sen monimuotoisuutta kitkeä "tasa-arvon" keinotekoisen otsakkeen alla. Vaikka kaikki ihmiset ovat yhtä arvokkaita, ovat tarpeet, mahdollisuudet ja elämäntilanteet erilaisia. Lapset ovat erityisen suojelun kohteena juuri avuttomuutensa ja herkkyytensä vuoksi. Eri tavoin vammaisille pyritään järjestämään esteettömiä palveluita. Silti ei voi olla niin että ihan koko maailma muuttuisi lapsille sopivaksi joka kohdaltaan. Ja samaa mieltä muuten olen esteettömyydestä... vähän liian pitkälle mennään jos suot asfaltoidaan, vuorenrinteet tasoitetaan ja historialliset rakennukset rakennetään täyteen pyörätuoliliuskoja vain esteettömyyden nimissä. Harmaat ja kurttuiset mummotkin ansaitsevat paikan, jossa voivat maata aurinkotuolillaan, vaikka se nyt jonkun nuoren äidin silmää loukkaakin näköjään "boikottiin" asti.
Tuomioita on kovin helppo heitellä, ainakin täällä netissä nimimerkin suojista. Tuomioiden heittely - nimettömänäkin - kuitenkin vaikuttaa epäedullisesti ihmisen älyyn ja hyvinvointiin, joten mustavalkoisen ajattelun välttäminen ja asioiden pohdiskelu eri kanteilta voisi olla kannattavaa myös näissä keskusteluissa. - lastenvihaajaN
Mä en tykkää yhtään lapsista. Onneksi onkin tuollaisia lapsilta kiellettyjä paikkoja, ärsyttää mennä johki hotelliin tai muuhun vastaavaan jossa et saa tehdä mitään rauhassa kun kuuluu naapurista lasten melua, riehuntaa ja huutoa. En koskaan tee lapsia, en tykkää ollenkaan. Ja sen takia moni vihaakin mua, mutta minkäs sille mahtaa, eihän ne kaikki ihmiset tykkää esim koirista.
- vanhempien vika
"Nykyihmiset eivät halua olla lasten kanssa tekemisissä eivätkä enää suostu asumaan hotellissa, jossa on myös lapsia."
"Minkälaisia ihmisiä nämä lapsivihaajat ovat?"
Minulla ei ole mitään asiallisesti käyttäytyviä vanhempia ja heidän lapsiaan vastaan, mutta valitettavasti kaikenlainen omanapainen käytös pikkulasten vanhempienkin keskuudessa on aina vaan yleisempää. Lapsia ei viitsitä kasvattaa tai kieltää, joistain vanhemmista näkee kilometrin päähän että heitä ei pätkääkään kiinnosta lasten kanssa oleminen vaan ihan muut asiat, tai sitten ajatellaan että "kun meidän jani-petteri on meidän vanhempien mielestä niin ihqu, niin kyllähän sen täytyy kaikkien muidenkin mielestä olla" ja sitten lapsi saa touhuta mitä haluaa, kuten yhdessä tapauksessa lapsi napsi sormin vieressä istuvan täysin vieraan miehen lautaselta ruokaa useita kertoja äidin naureskellessa vieressä, ja miehen ilmeestä näki ettei todellakaan naurattanut. Ikinä kun ei varmaksi voi etukäteen tietää minkälaisia lapsiperheitä mukana/hotellissa on, on helpompi valita hotelli jossa ei ole lapsia tai tehdä sellaisia asioita joissa lapsia on mahd. vähän tai ei ollenkaan. Aina näitä tilanteita ei kuitenkaan voi välttää, ja silloin jaksaa aina ihmetellä näitä vanhempia. Itselläni se ärsyyntyminen kohdistuu siis yleensä vanhempiin, ei heidän lapsiinsa. Lapsien ohjeistaminen on vanhempien vastuulla, miten lapsi muuten oppisi käyttäytymään jos ei kukaan häntä neuvo. Jokainen tilanne, kun olen lapsista häiriintynyt, on ollut sellainen, että lapsista on häiriintynyt moni muukin paikalla olija.
Mutta kuten ketjussa jo aikaisemmin todettiin, lapsiperheet eivät ole ainoita häiritsijöitä, vaan usein juurikin ne juopot pitävät vielä pahempaa meteliä ja juttujen taso on todella typerää. Jos tällainen känninen meuhkaaja (joka on vetänyt jo tukevat kännit lentokentän baarissa) sattuu lentokoneessa lähipenkille, on lentomatka yhtä helvettiä. Onneksi lapsiperheet, bilettäjät ja kulttuurimatkailijat menevät yleensä eri kohteisiin, joten valintojakin pystyy tekemään. Typeriä ihmisiä löytyy valitettavasti niin lapsettomista kuin perheellisistäkin. - olen oikeassa
Lapset ovat likaisa, kehitysvammaisia, huutavia kakkasäiliöitä.
- absolut vodka
he he
En tajua miksi edes keskustella asiasta taidatte kaikki olla vitun idiootteja tajuutteko siis idiootteja pitäis varmaan toistaa kyseinen asia teille satakymmenen kertaa mä voin antaa teille neuvon alkää tehkö vastaisuudessa yhtään mitään mikä pitää ääntä jos ajatte polkupyörällä
älkää jarruttako jos olette lomantarpeessa älkää käyttäkö lentokonetta tai autoa nekin pitää ääntä mä en tajuu teitä elämä on täynnä ääniä jos ette kestä ääniä taitaa olla päässä vikaa jos ei pysty rentoutumaan lomakohteessa jossa kuuluu lasten kirkumista ja naurua menkää hoitoon tai parasta olisi villinlännentyyliin pitää hirttäjäiset ootte tosi miehiä ja naisia aivottomia apinoita joilla on rohkeutta vain syytellä viattomia lapsia kaikesta. - absolut vodka
he he
En tajua miksi edes keskustella asiasta taidatte kaikki olla vitun idiootteja tajuutteko siis idiootteja pitäis varmaan toistaa kyseinen asia teille satakymmenen kertaa mä voin antaa teille neuvon alkää tehkö vastaisuudessa yhtään mitään mikä pitää ääntä jos ajatte polkupyörällä
älkää jarruttako jos olette lomantarpeessa älkää käyttäkö lentokonetta tai autoa nekin pitää ääntä mä en tajuu teitä elämä on täynnä ääniä jos ette kestä ääniä taitaa olla päässä vikaa jos ei pysty rentoutumaan lomakohteessa jossa kuuluu lasten kirkumista ja naurua menkää hoitoon tai parasta olisi villinlännentyyliin pitää hirttäjäiset ootte tosi miehiä ja naisia aivottomia apinoita joilla on rohkeutta vain syytellä viattomia lapsia kaikesta. - Mennään metsään taas
Mikä sinut saa luulemaan, että lapsettomille lomille haluavat ihmiset vihaisivat lapsia?
Minä teen töitä lasten parissa enkä totisesti halua nähdä ja kuulla heitä ympärilläni silloin, kun olen lomalla. Selkäytimeeni on latautunut tieto, että minun on reagoitava, kun joku lapsi kiljuu tai itkee. Mitä siinä lomasta tulisi?
Uskoisin myös, että monet lapsettomiin lomakohteisiin hakeutuvat ovat yksinkertaisesti saaneet tarpeekseen huonosti kasvatetuista tai kasvattamattomista kakaroista, joiden käytöstä ja touhuja vanhemmat eivät valvo tai rajoita.
Ne, jotka ovat sitä mieltä, että ihmisiä on jo maailmassa liikaa, ovat aivan oikeassa. Se, onko maailma paska paikka, riippuu taas täysin omasta asenteesta. - onneksi en ole....
lapsia vihaavat on turkulaisia :D
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288532653843.html
http://www.voice.fi/ilmiot/turun-malli-lapsille-ulkonaliikkumiskielto/8/45807 - ---
Minä en vihaa lapsia, on omiakin, useampi, mutta silti on joskus ihan kiva lomailla ilman lasten hälinää ympärillä.
- huhheijaa!
Minä olen seuranut, ettei se aina ole vain vihaa... Se monesti on kateutta.
Nykyaikana aikuiset ihmiset ovat tottuneet thän "minäittevainolen" ajatusmaailmaan, he eivät halua jakaa, eivätkä he halua antaa esimerkiksi julkisissa paikkaa raskaanaolevalle tai vanhuksellekkaan, koska heidän mielestään täytyy ajatella vain itseään.
Tällaiset ihmiset eivät hanki lapsia, sillä ovat huomanneet, että kun lapsen hankkii, joutuu luopumaan jostain itse, usein, aina.
He haluavat ettei lapset ole samoissa paikoissa kuin he, koska silloin he saattaisivat joutua kuuntelemaan lapsia, katsomaan lapsia ja se lapsi saattaa jossain saada jotain ennemmin ja enemmän kuin hän..
ikäväkyllä mutta seuratkaapa oikeasti, varsinkin nykynuoret ja lapsettomat vat todella itsekkäitä, he eivät jaa ja ovat lapsellisen tarkkoja omastaan..- huhheijaa!
ja vielä.. usein nämä jotka eivät edes aio hankkia lapsia menevät lastenhoitoalalle, he joilla ei lasten kanssa elämisestä ole hajuakaan..
ja sen kyllä huomaa.. lapset ovat ihan erilaisia hoitopaikassa kuin kotona ja tällaisen lapsettoman on turhaa silloin neuvoa kotiin sioita, kun ei omaa tietoa ole, niin olkoot hiljaa.. - Mistä erotat
huhheijaa! kirjoitti:
ja vielä.. usein nämä jotka eivät edes aio hankkia lapsia menevät lastenhoitoalalle, he joilla ei lasten kanssa elämisestä ole hajuakaan..
ja sen kyllä huomaa.. lapset ovat ihan erilaisia hoitopaikassa kuin kotona ja tällaisen lapsettoman on turhaa silloin neuvoa kotiin sioita, kun ei omaa tietoa ole, niin olkoot hiljaa..lapsettoman ja lapsellisen ihmisen?
Jos näet pariskunnan, jolla on lapsi mukana niin onko se automaattisesti perhe?
Tuon "pariskunnan" aikuisethan voivat olla vaikka sisaruksia ja heillä on kummilapsi hoidossa.
Jos näet pariskunnan ilman lapsia niin ovatko he niitä lapsettomia? Tähän en viitsi edes kirjoittaa jatkoa.
Ihan kateeksi käy tuollainen laserkatse...ja järjen käyttö...
- Katso peiliin
Kiitä vapaata kasvatusta. Saavat vanhemmat keskenään nauttia vapaan kasvatuksensa hedelmistä...
- huhheijaa!
Vapaasta kasvatuksesta:
Keskiajalla lapsia ei laskettu väkilukuun eikä heitä suojeltu aikuisten maailmalta.
1800-luvulla lapsen oma tahto pyrittiin perisyntinä karsimaan pois ja ruumiillinen kuritus oli osa arkea.
Vielä 1950-luvulla lapsen tahto oli aika lailla vanhemman taskussa.
1960–1970-luvuilla lapsilla tuli vapaan kasvatuksen ideologian mukaan olla oikeus toteuttaa itseään lähes rajoituksitta.
Tämän päivän hyvä kasvatus on sekä rajoja että rakkautta.
http://www.mll.fi/vanhempainnetti/tietokulma/vanhemmuus_ja_kasvatus/kasvatuksen_tapoja/ - ASasaSAsaSAsaS
huhheijaa! kirjoitti:
Vapaasta kasvatuksesta:
Keskiajalla lapsia ei laskettu väkilukuun eikä heitä suojeltu aikuisten maailmalta.
1800-luvulla lapsen oma tahto pyrittiin perisyntinä karsimaan pois ja ruumiillinen kuritus oli osa arkea.
Vielä 1950-luvulla lapsen tahto oli aika lailla vanhemman taskussa.
1960–1970-luvuilla lapsilla tuli vapaan kasvatuksen ideologian mukaan olla oikeus toteuttaa itseään lähes rajoituksitta.
Tämän päivän hyvä kasvatus on sekä rajoja että rakkautta.
http://www.mll.fi/vanhempainnetti/tietokulma/vanhemmuus_ja_kasvatus/kasvatuksen_tapoja/rajoja ja rakkautta... tuosa on yks sana liikaa ja se on tuo raja..
Nykyajan lapsilla ja nuorilla ei ole minkäänlaisia rajoja, avatkaa silmänne niin näette totuuden!
- frendimoi
Ai millaset ihmiset vihaa skidejä? Aika moni sellane joka duunaa niitä.
http://www.youtube.com/watch?v=0QFj4SNymqc - rankkaelämä
Tekisi mieli vetää tähän keskusteluun koirakortin, ellei sitä ole vielä vedetty..
Mutta vastaan nyt kysymyksiinne:
Kun minä menen lomalle haluan olla RAUHASSA, rentoutua arjen kiireistä ja pyhittää ajan vain minulle ja puolisolleni.
Ilman etta rauhaani rikkoo meluisat huonosti kasvatetut lapset jotka on pitänyt väkisin raahata mukaan isin ja äidin lomamatkalle...
Kun menen lomallani syömään, haluan tehdä senkin rauhassa, en kestä viereisessä pöydässä mustana huutavaa kakaraa joita vanhemmat eivät saa hiljaiseksi.
Kotona ja arjessa saan kuulla ihan riittävästi näitten vapaankasvatuksen tuloksien metelöintiä, kiukuttelua ja muuta yleistä häirintää, kun kaupassa juostaan hyllyjen takaa pienen kärryn kanssa alle ymsyms..
Jos ja kun maksan kalliin matkan, haluan myös että nämä isin ja äidin kultamussukat pysyvät pois jaloistani ja pystyisin kerrankin rentoutumaan ilman että jonku kakara on aina huudollaan tai muuten huonolla käytöksellään pilaamassa rauhaani. - viisas....
Viisaat
- kkkkkkkkkkkkkkkk
http://www.hs.fi/matka/Vain Suomessa vihataan lapsia/a1352353735028
näinhän se on.. ITSEKKYYTTÄ VAIN..
suomalaisten rumat kasvot näkyvät tässäkin.. - paskat kasvattajat
En vihaa lapsia. Ihan todella pidän lapsista. Minua ei haittaa vauvan parku tai lasten ihan normaali iloinen temmellys riemunkiljahdusten ja jokusen törmäilyn tahdittamana. Itkupotkuraivari aina silloin tällöin tai väsymys/harmitus -huuto koko kauppareissun ajan on kanssa ihan ok. Pienissä ihmisissä on kadehdittavan paljon energiaa ja elämäniloa ja enimmäkseen ovat vain mukavaa seurattavaa.
Mutta ihan oikeasti pännii huonosti käyttäytyvät lapset. Tai väärin, silloinkaan ei pänni lapset vaan niiden vanhemmat, jotka sillä varjolla, että lapsilta siedetään paljon, laiskuuttaan ja typeryyttään jättävät kakaransa kasvattamatta ja antavat niiden ihan oikeasti häiritä ja terrorisoida muita.
Ärsyttää ne vanhemmat jotka eivät edes yritä sitä pikku nilkkiä estää tai torua, kun se potkii esineitä, heittelee tavaroita, haistattelee ja syljeskelee.
On normaalia lasten käytöstä ja huonoa käytöstä myös lasten mittapuulla. Vanhemmat, jotka eivät puutu huonoon käytökseen, ovat syypäitä siihen, että ihmisten sietokyky myös normaalia lasten hippalointia kohtaan vähenee. Koskaan ei tiedä, onko se junassa huutava kuusivee kohta juoksemassa pitkin käytävää ja lyömässä jokaista vastaantulevaa liukurilla äidin vaan lukiessa lehteä ( nähty on- teki mieli heittää mamma junasta ja antaa lapsi viranomaisten kasvatettavaksi). Ei ihme, jos irvistellään.
Paljon näkee sellaista käytöstä, josta minua olisi lapsena rangaistu välittömällä jäähyllä (kaupasta poistamisella tms.) , johon vanhemmat eivät mitenkään reagoi. Ihmekös, jos ihmiset eivät enää tykkää lapsista.
Ihan sama kuin jos antaisi kaikkien koirien elää kuin pellossa ilman mitään kuria - nylkyttää jokaista vastaantulijaa, kusta kintuille, ehkä leikkisästi näykkiäkin pikkuisen...aika äkkiä alkaisi ihmisiä harmittaa jo, kun etäältä näkee minkä tahansa koiran lähestyvän. Ja tulisi vaatimuksia siitä, ettei mitään koiria saa tuoda julkisille paikoille tai lähelle kanssaihmisiä.
Se, että suomessa suhtaudutaan "vihamielisesti" lapsiin kertoo vain siitä, että täällä joillekin lapsille ei pidetä tarpeeksi kuria. Kaikenmaailman idioottikasvattajat luulevat penskojensa olevan arvokkaampia kuin muut ihmiset ja antavat niiden tehdä mitä lystää. - winwin
Mukavaa, kun voi valita hotellin, jossa lapsia ei katsota karsaasti. Joissakin hotelleissa lapsivieraita huomioidaan ihan erityisesti. Siellä on rennompaa perheen kanssa lomailla. Meillä matkustaa koko perhe lomalle, vanhemmat eivät haikaile lapsettomista lomista. Lapsetonta aikaa meillä on joka ilta, kun jälkikasvu on saatu nukkumaan. Lomalla nautitaan kiireettä yhteisesti ja lomakohteet valitaan niin, että koko porukalle on mieluisaa tekemistä.
Lapset on lahja, josta saamme nauttia hetken aikaa, sitten he jo lentävät pesästä pois.
Eli näin meillä ajatellaan.
Toiset vanhemmat ajattelevat eri tavalla ja se heille suotakoon.
On hyvä, että lomavaihtoehtoja on nykyään runsaasti. Annetaan nuorisolle rauha bailata omissa menomestoissaan, aikuisten ja seniorien omissaan ja nautitaan me lapsiperheet toistemme seurasta lapsiystävällisillä lomilla. - jees333333333
Mäkään en sinällään vihaa lapsia mutta en vaan voi sietää juurikaan niitä. Jotku lapset on ihania mutta aika harva. Muistan yhden ihanan pikku tytön päiväkodista jossa kerran olin kesätöissä. Tyttö oli niin rauhallinen ja söpö, oikein sellanen kaikkien ystävä ei kellekään tehny koskaan mitään pahaa.. Mut tää oliki poikkeus..
Lapset vaan osaa olla niin rasittavia. Huutavat, meluavat, heittelevät tavaroita, itkevät, parkuvat, eivät tottele, kiusaavat eläimiä.. Ymmärrän kyllä että ei pikku tenavat vaan ymmärrä vielä mutta sekin ärsyttää että vanhemmat taasen monet ovat sellasia lässynlässyjä jotka ei osaa kunnolla komentaa tai eivät komenna ollenkaan vaan ehkä hyssyttelevät, ei lapset sellasta hyssytystä tottele!! Joitain vanhempia ei kiinnosta paskan vertaa opettaa ja kasvattaa lapsia tavoille ja kieltää tekemästä väärin!
Mikähän tabu sekin nyt oikein on että kaikki ei vaan tykkää lapsista. Miksi niitä jokaisen pitäs rakastaa? Jotku vihaa lapsia, joillakin se on lievempää.
Tabu: Lastenvihaajat... - Isä, 64 v.
Äidit eivät salli miesten kasvattavan lapsia, vaan äitien milestä lasten täytyy saada kasvaa kuin pellossa. Lasten täytyy saada toimia häirikkönä joka paikassa !
Emme ole lasten vihaajia.
Olemme näiden vapaasti kasvatettujen lasten vanhempien " vihaajia " !
Nämä tällaiset häirikkölasten vanhemmat tulevat lapsettomille lomille häiriköimään !
Hyvin usein näiden häirikkölasten vanhemmat ovat " veistetty samasta puusta ".
Kysykää kansakoulunopettajilta !
Auta armias, jos joku työelämässä asettuu tällaista vapaasti kasvatettua henkilöä vastaan ja yrittää osoittaa hänelle "vääristyneen maailman". - Lisääntynyt
Hotellin pitäjiä, laivanvarustajia, matkatoimistoja. Matkoissa on eroja ja erilaisia kohderyhmiä.
He haluavat asioida ihmisten kanssa, joilla on varaa ylellisyyteen. Harva lapsiperhe ottaa kalliin matkan. Moni lepoa kaipaava sen sijan maksaa enemmänkin, kun saa olla rauhallisessa ilmapiirissä ilman lasten riemunkiljahduksia.
Monilla ikäihmisillä on ollut ihan tarpeeksi vilkasta omien ja lastenlasten parissa, ja ovat sen vuoksi valmiit maksamaan siitä, että matka suoritetaan aikuisten kesken.
Jätän omaan arvoonsa mietteet siitä, että vannotaan lapsettomuutta. Niin tekee moni nuori ennen kuin on vakiintuneessa parisuhteessa. Elämänarvot muuttuvat vuosien myötä.
Mielipiteisiin on jokaisella oikeus, joten on yhtä jyrkkää tuomita muitten maailma ja asenteet. - huono äiti
Itse en pidä pahana, jos joku pitää häät, tai muut juhlat ja kutsussa lukee että on aikuisten juhlat. Olen ollut sellaisissa häissä, ja voin sanoa suoraan, että häät olivat erittäin kauniit, rauhalliset ja siellä pystyi keskustelemaan monien kanssa. Kirkossa ei tarvinut kuunnella kun vauva alkaa jossain itkemään, tai jostain penkkiriviltä pieni pena ilmoittaa että mennään jo, mulla on jano, tms. On myös toisia juhlia, joihin saa lapsetkin mennä, ja hyvä niin. ne ovat erilaiset. omilla lapsillani on hoitopaikkoja jonne viedä jos juhlat ovat vain aikuisille, enkä vedä siitä hernettä nenääni. voin myös suoraan sanoa, että en pidä kaikista lapsista. ehkä olen huono vanhempi kun sanon sen ääneen. asumme kerrostalossa väliaikaisesti, ja en pidä siitä, että yläkerrassa asuvan lapsiperheen pieni taavetti hakkaa päivittäin patteria, ja pitkään. äiti ei ilmeisesti häntä kiellä, tai sitten on auktoriteetti kateissa. lapsi myös saattaa tulla aulassa vastaan ja heitellä lapiotaan siellä, tuoda pihalta soraa aulaan tms. äiti ei sano mitään, tai sanoo vain hissukseen että älä viitti. meidän perheessä on sitten ehkä liian kova kuri, kun lapset eivät tee näitä ja jos he jostain syystä soraa kantaisivat ala-aulaan, niin he myös kantaisivat sen pois, ja hyvin sukkelaan. mielestäni on hyvä, että on aikuisille suunnattuja hotelleja ja lomakohteita. ehkä olen lastenvihaaja sitten jos näin ajatellaan. ja oho, sanoin senkin ääneen että on hyvä että sellaisia on...sehän on tabu monen perheellisen keskuudessa.
- Ihmisvihaaja?
Jos joku ei halua itselleen jotain, niin onko kysymyksessä aina VIHA?
Jos en halua lapsia, niin olisiko mahdollista, että taloudellinen tilanne ei salli, on itse varattomasta perheestä ja tietää, millaista on olla köyhä. Voi olla sairautta, vuorotyötä, opinnot kesken. Kaikki nyt eivät voi edes saada lapsia.
Samahan se on koirien kanssa. Pilvin pimein ihmisiä, jotka eivät ikinä hanki koiraa, mutta ovatko he koiran vihaajia?
Minulla ei ole autoa. Vihaanko siis autoja?
Haluan mennä paikkaan, josa ei ole lapsia eikä koiria. Olenko siis vihan vallassa?
Jos paikkaan ei mene autotietä, vaan perille ajetaan moottoriveneellä palmujen katveeseen, olenko siis menossa vihanhallintakurssille? - mukaan
minä tulen heti tuolle samalle vihanhallintakurssille!! sillä minullakin on paljon patoutunutta vihaa sisälläni, ja luulen vain olevani onnellinen näin...mutta ilmeisesti vihaan lapsia,( koska en pidä kaikista lapsista), koiria (koska en voi enää koiraa saada vaikka haluaisin), autoja (sillä minulla ei ole juuri nyt varaa ostaa sellaista)...vihaan luultavasti myös omakotitaloja, rivitaloja, paritaloja (koska en juuri nyt voi sellaisessa asua)..vihaan kai myös ulkomaita (kun ei ole varaa matkustaa). mutta sitten kun on, niin viha ilmeisesti laantuu, tuolla vihanhallintakurssilla. :)
- Ihmisvihaaja?
Kannattaisikohan ilmoittautua Selviytyjiin? Ilmainen matka, ei pukeutumiskoodia, vaatimaton mutta lämmin asuinsija, uintimahdollisuus, aikuisia matkatovereita, kiintoisia harrastemahdollisuuksia.
Vihanhallintaa.
- nuori nainen
Monet nykypäivän lapset ovat todella huonosti kasvatettuja.. ainakin suomalaisessa yhteiskunnassa. Lapset ja nuoret eivät osaa käyttäytyä. Minusta on tosi hyvä juttu, kun on paikkoja, joihin lapsia ei saa tuoda. MIksi tämmöisiä paikkoja ei saisi olla?! Onhan lapsillekin paikkoja, jotka on tarkoitettu vain lapsille!!
Itselläni ei ole lapsia. Pidän lapsista, mutta en halua heitä rääkymään ja sooloilemana joka paikkaan. - M0nna
Minäkään en vihaa lapsia. En vain pidä siitä, miten lapset käyttäytyvät. Arvomaailmaani kuuluvat rauha ja hiljaisuus, joten lasten luonnollinen toiminta sotii tätä vastaan. Tämä ristiriita on syynä siihen, että kuplia ilmaantuu vereeni, jos esimerkiksi kirjastossa yhtäkkiä alkaa hirvittävä kiukuttelu tai kaupassa lapsi kiljuu karkkia kurkku suorana (näin kärjistetysti ilmaistuna). Vaikka en pidä lasten käytöksestä, ei tämä siis tarkoita etten pitäisi lapsista. Lapset osaavat olla hyvinkin hauskoja ja suloisia, mutta suurimman osan aikaa he ovat galaksien päässä omasta ajatusmaailmastani.
- Wanda**
En vihaa lapsia, mutta on hienoa, että on tarjolla lapsettomia hotelleja yms. Ihan vain siksi ETTEIVÄT VANHEMMAT OSAA KASVATTAA KAKAROITAAN!!!
Lapset ovat syyttömiä tilanteeseen, vika löytyy vanhemmista.
Sekä myös lainsäädännöstä. Esim. päiväkodin henkilökunta joutui sanomalehtien otsikoihin ja oikeusmurhan uhriksi toimittuaan innovatiivisesti yhteisen hyvän eteen, teippaamalla rähisijät tuoliinsa, sensijaan että olisivat saaneet mitalin.
Tekisi mieleni itsekin pitää aina teippirullaa mukana ja marketissa kiskaista rääkypetterin/-maijan suu umpeen, mutten tee sitä koska oikein toimineena joutuisin syytteeseen.- 456789
Nimenomaan. Mua ärsyttää tää jatkuva lässytys "lapsivastaisuudesta" ja lasten vihaamisesta, koska tosiasia on, että pääsääntöisesti se suurin maanvaiva ovat vanhemmat, jotka eivät piittaa mistään eivätkä vaivaudu kasvattamaan jälkikasvuaan. Ja auta armias, jos menet komentamaan jonkun toisen huonokäytöksistä kakaraa, voi jeesus sitä äitinsä silmien pyörittelyä ja tuhahtelua. Eivätkä nykylapset yleensä edes ota kuuleviin korviinsa muiden aikuisten puheita, koska heille on opetettu, ettei vieraita aikuisia tarvitse kuunnella, kunnioittaa tai totella. Siitähän tää kaaos kouluissakin johtuu. Olen tosi tyytyväinen, että lapsivapaita palveluja alkaa vähitellen olla tarjolla, sais olla paljon enemmänkin.
- Moraaliton liiketoim
Lapsivihamieliset ja lapsilta sekä lapsiperheiltä kielletyt palvelut ovat lisääntymässä. Tällainen lapsiin ja nuoriin kohdistuva ikärasismi on nöyryyttävää nuoria ja lasten vanhempia kohtaan.
Lapsia ja lapsiperheitä diskriminoiva liiketoiminta on epäeettistä eli pahaa ja vältettävää puuhaa. Valitettavasti lapsi-viranomaiset eivätkä kuluttajajärjestöt ole halunneet puuttua räikeään lasten syrjintään liike- ja palvelutoiminnassa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh822005Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1211715- 1801306
- 229720
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 57624
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako205580- 47517
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337482