Kannattaako ostaa ekaksi kaniksi eläinkaupasta tai kasvattajalta ja nuori vai vanha?
mistä kani?
5
205
Vastaukset
- F
Kasvattajalta. Sieltä saa suuremmalla todennäköisyydella kesymmän ja helpommin käsiteltävän kanin. Itselläni on molemmista hankitut ja kasvattajan kani on todellakin helpompi tapaus käsittelyn suhteen! (vaikka luonteeltaan on se villimpi tapaus! :D )
Iällä ei niin ole väliä, aikuisessa vaan varmistaa että on käsiteltävissä. Ja muista aina varmistaa käsiteltävyys itse! Jos myyjä ei anna kania sinun käsiisi, en luottaisi kesyyteenkään. - JokuTälläi:)
Kasvattajalta ehdottomasti! Ja iäksi suosittelisin n.1 vuoden ikäistä.
Onnea etsintöihin ja muutenkin jos kani on tullakseen! :) - elluski1
kun ottaa kasvattajalta niin todellakin tietää millaisen kanin ottaa, saa tietää sukupuun ja voi kysellä millainen luonne kanin vanhemmilla on.
eläinkaupasta kun ostaa voi kani olla vaikka minkälainen (usein sekarotuinen vaikka puhdasrotuisena myyvät), eikä saa tietää vanhemmista. toki joihinkin eläinkauppoihin tulee kaneja ihan kasvattajiltakin... mutta varmempi on ottaa kasvattajalta suoraan, usein kasvattajalta saa myös halvemmalla.
iällähän ei niin väliä, kunhan ei mitään vanhaa että ehdit viettää sen kanssa aikaa enemmän kuin pari vuotta. monet kasvattajat myyvät eläkkeelle jääviä kaneja, ikää niillä on ehkä joku 3 vuotta. sellaisen voisi ihan hyvin ottaa.
tuosta kesyydestä en menisi niin takuuseen. lähes kaikki kanit mitä on eläinkaupoissa nähnyt ovat olleet tosi ujoja ja arkoja, mutta ei se tarkoita etteikö niitä saisi itse kesytettyä. minä sain. kasvattajalta hankkimani kani taas on kauppakania arempi. kunhan kania käsittelee paljon ni kyllä se siihen tottuu ja antaa lopulta käsitellä helposti.- 13+9
Kanien käyttäytyminen riippuu niiden käsittelyn määrästä ja tavasta. Itse olin 2kk eläinkaupassa töissä ja huomasin välillä yksin eläimiä hoidettaessa ettei sitä aikaa aina jää kanien tai muiden rapsutukseen. Silloin kun ei tehnyt yksin hommia ja jäi ylimääräistä aikaa käsittelin eläimiä ja hoidin(harjasin, leikkasin kynsiä yms perus hommia..) niitä. Yhtenä omana projektina oli sillä aikaa yhden todella aran kanin kesytys, sillä sitä ei voitu myydä ongelman takia. Eli ei eläinkaupat laita kaikkia eläimiä heti myyntiin vaan tarkastetaan ennen myyntiä.
Ei ne kasvattajien eläimetkään ole aina parempia, sillä jotkin kasvattajat saattavat huijata myydäkseen..
Kauppaankin tuli pari kania kasvattajalta, joilla oli parilla jalassa luultavasti mennyt luu poikki ja luutunut väärään asentoon.
- pupusii
nii no niitä ku on kasvattajia niin monenlaisia, iha ku koirienkin kanssa... jotkut kasvattaa rahan takia (ne yleensä huonoja, eikä niin välitä eläimistä ja niiden oloista) ja toiset sen takia että rakastaa kasvattamaansa eläintä ja rotua ja haluaa parantaa niiden asemaa... mut nii ku ottaa kasvattajalta ni kannattaa ottaa niistä kasvattajista selvää, eikä ryntää heti lähimpään. kyselee ihmisiltä ja kattelee netistä erilaisia kasvattajia.
eikä noissa eläinkaupan eläimissä ole mitään vikaa, miksei sieltäkin voisi ottaa, ite ainakin olen sieltä kaneja hankkinut ja hyviä ovat, ihania luonteita ja tosi kauniita.
ja onko tuolla iälläkään niin väliä, etsi kani johon ihastut, oli ikä sitte mikä tahansa.
ite oon aina ottanu just luovutusikäisiä (eli 8vko) kaneja ja ihania ovat, yks oli jopa alle luovutusikänen, en tiiä miks ne sen mulle kaupassa myi, enkä ite tienny sillo mitää kaneista ku olin vast 11v.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh952318Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1791913- 1791456
- 246900
- 79882
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol11796- 62789
- 55702
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako213643Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349611