Pitäis ostaa läppäri vanhemmalle ihmiselle. Bongasin Ellokselta Hp 635. Oli välillä myyty loppuun, mutta oli tullu uusia koneita. Eli Amd E-350 1.6 Ghz. Led 1366x768. Amd Radeon 4250. Muistia 2 Gt 1x2048 Mt. Kovalevy 320 Gt.
En ole muualta löytänyt ko konetta. Olisiko jollakin kokemusta ko. mallista.
Läppäri seniorille
9
302
Vastaukset
- MulliKulli
Ylihintainen 635€, 1.6g Osta tarjouskone 400-500€ parempia ja uudempia.
- yst.neuvo
no älä vaan osta. HP hajoaa käsiin, heität rahasi hukkaan
- Kalakkuna
Perus HP omilla vanhemiillani on jo 5 vuotta ollut ja edelleen toimii kuin uusi.
Ei ne katso pelaa ym. tee sellaista kuin megasuperhypernörtit.
Tekstinkäsittely, pankkiasiat ja internet on pääasiassa ja luulenkin että siksi kone on kestänyt. - senioori myös
Kalakkuna kirjoitti:
Perus HP omilla vanhemiillani on jo 5 vuotta ollut ja edelleen toimii kuin uusi.
Ei ne katso pelaa ym. tee sellaista kuin megasuperhypernörtit.
Tekstinkäsittely, pankkiasiat ja internet on pääasiassa ja luulenkin että siksi kone on kestänyt.no minulla ei HP kestänyt perus/kevyessä käytössä kuin 2 vuotta, sen jälkeen sain siitä 900 euron paperipainon. Nykyinen Asuksen kone on toiminut moitteettomasti. *koputtaa puuta*
- 3G
Suosittelen seniorille 17,3" näytöllä olevaa läppäriä.
Vanhukselle(kin) tärkeintä on se, että käyttis ja kone toimivat temppuilematta eikä koko ajan tarvitse kysyä apua.
Jos seniori ei ole Windows-osaaja, suosittelen Macia sen hinnasta huolimatta. Kun sen muutaman Windowsista poikkeavan perusasian kerran painaa mieleensä (tai kirjoittaa paperille), käyttö on erittäin helppoa ja varmaa.- mummille konetta
wanhemmalle väelle kun konetta ostaa, pienikin muutos tuntuu ylivoimaisen vaikealta. Mummini tarvitsisi ehdottomasti XP-koneen muuta ei suostu alkaa opettelemaan. Ja XPtä ei nykykoneisiin saa (?) pystyykö itse asentamaan en tiedä.
- uusi kone
Kone kuulostaa kalliilta. En ole minkään tason asiantuntija, mutta olen kuitenkin itse tässä pari päivää etsiskellyt uutta konetta ja tehnyt sekä jalkatyötä kaupoissa että tutkimusta netissä.
Kaupoissa olen nähnyt tuon tyyppisiä koneita, jotka ovat kyllä olleet noin 150 euroa, jopa 200 euroa tuota edullisempia. Esim. Mustassa Pörssissä loppui juuri tänään tarjous koneesta, jossa oli tuo sama prosessori, mutta enemmän muistia ja suurempi kovalevy. Hinta oli 399 euroa. - Eiri Hukka-Viiva
Senjoreille iso näyttö, eikä se suorituskyvyn puute ole mikään meriitti senjorillekaan. Näppäimistö on erittäin tärkeä senjoreilla ja hyvä erillinen hiiri myös.
Miksi kaikki peelot aina kuvittelee, että jos on vanhempi ihminen niin se ei tarvitse tehokasta konetta. Yks mun urpo tyttökaveri sanoi kerran yhdelle vanhemmalle ihmiselle, että sillä olis antaa tietokone, mutta se on liian nopea ??!?. Sanoin sille, ettet taida olla järkevimpien ihmisten joukkoon kuuluva.
Senjoreille jos keille on tärkeä että kaikki toimii nopeasti, vähemmän niillä on aikaa hukattavaksi kuin meillä joilla ennuste on vielä kymmenissä vuosissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471197
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako190551- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462