Mitä mieltä lastemme nimistä?

hbhjbnjkl

Kuopuksemme täytti juuri eilen 2kk ja ristiäiset oli viime viikonloppuna : ) Lueskelin tätä palstaa nimiä miettiessäni mutten itse kuitenkaan kirjoitellut. Ajattelin uteliaisuuttani nyt jälkikäteen kysyä, mitä pidätte vauvan ja muiden lasten nimistä Rehelliset mutta asialliset kommentit otetaan ilolla vastaan!

Lapset on siis

Mila Helmi Viola 9v
Samu Armas Eliel 6v
Elle Vieno Mimosa 5v
Hugo Valo Julius 3v
Fiia Lilja Silvia 2kk

6

284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 45+

Ihanat nimet, ei mitään pahaa sanottavaa :)

Onnea koko perheelle! Ja tietysti mukavaa joulunodotusta :)

• Heavenlia

Yleensä ärsyynnyn näistä mitä mieltä meidän lasten nimistä-jutuista, kun tuntuu aika huomionhakuiselta, mutta tässä oli hyvänä perusteluna tuo, että jälkikäteen teki mieli kysyä...

Mila, Samu ja Elle hiukka eri tyylisiä "uusia" nimiä kuin vanhempaa perua olevat Fiia ja Hugo, mutta kivoja nimiä kaikki... Itse olisin ehkä laittanut joko Milan tilalle vaikka Elsan tai Alman, ehkä jopa Olgan, ja Samun olisin korvannut Sulolla. Elle on todella kaunis nimi, mutta sisarusten nimiin olisi paremmin sopinut Ellen.

Mila Helmi Viola
      Mila on mielestäni kaunis nimi, herkkä ja hento ja suloinen. Helmi on kovin kulunut, itse pidän enemmän täällä palstalla harvemmin näkyvistä Hilma, Hilda, Hilja, Hilkka, Hertta -nimistä. Jos olisin saanut kolme tyttöä, olisi heistä tullut juurikin Hilja, Hilkka ja Hertta. Viola on oikein kaunis nimi.

Samu Armas Eliel
      Voi kun pojan ensimmäinen nimi olisikin ollut Sulo, niin nimi olisi ollut suorastaan täydellinen, mutta näinkin oikein mainio. Varsinkin Armas on oikein kiva nimi!

Elle Vieno Mimosa
      Rakastan nimiä Elle ja Mimosa, Vieno on kaunis mutta Viena mielestäni vielä kauniimpi.

Hugo Valo Julius
      Hugo on hieno nimi, Valokin todella kiva, Juliuksesta en vain pidä lainkaan...

Fiia Lilja Silvia
      Fiia ei ole mikään ykkössuosikkini, mutta menee tässä sisarussarjassa. Itse pidän enemmän nimestä Nia, kaksivokaalisena kivoin on Tiia tai Liia. Fiona, Fanny ja Frida taas ovat F- nimistä kivoimmat mielestäni. Lilja olisi myös voinut olla tytön ensimmäinen nimi, sillä mielestäni se on todella kaunis... Silviasta en pidä, mutta nimi kyllä sointuu yhteen mukavasti, soljuen.

• Toinenäiti

Oikein nätit nimet lapsillanne ! Sopivat hyvin yhteen toistensa kanssa.
      Kaikilla kolme ensimmäistä nimeä soljuvat suussa eivätkä töksähtele :)
      Itse pidän eniten nimistä Hugo ja Ellen :)
      Onnea pienen tyttönne johdosta !

• Täti

Oikein kaunit nimet lapsosillanne :)

Samu ei kuulu suosikkeihini, mutta se sopii hyvin Armas Elielin eteen, ja sisarussarjaan.

• kania74

kivoja on! :)

meillä on tyttöjen nimet Minni Kirsikka ja Lilli Neilikka.

• Harhamam

Aivan kauheita nimiä, alkoi todella ärsyttään tyhmät ihmiset. Lisäksi tulee kylmät väreet, että olet kaikenlisäksi ylisikiävää sorttia ja lastenteolla ei näytä olevan mitään tolkkua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe