Kantsii kuunnella edellisviikon Kansanradio, puolivälin jälkeen tulee miehen kirjoittama kirje, jossa hän kertoo miten hänen omat vanhempansa ovat hylänneet hänen ja hänen veljensä perheen koska eivät ole hyväksyneet miniöitä. Vielä testamentissaankin syrjivät poikiensa perheitä, tyttärille antoivat.
Kuitenkin kirjoittaja oli käynyt vanhemmillaan kylässä ja auttanut heitä siinä kuin siskotkin.
Minusta kuulosti kamalalta käytökseltä, miten voi vihata jotakuta kymmeniä vuosia tuolla tavoin. Siinä on mennyt lapsiltakin isovanhemmat.
http://areena.yle.fi/audio/1321785770244
Kansanradiossa miniävihasta
47
475
Vastaukset
- -sign-
Niin, runsasta tuntuu olevan miniäviha, jos ei ole appivanhemmilleen mieleen syystä tai toisesta. Siinä sivussa sitten aletaan helposti syrjimään omaa poikaansakin joka on heille epäkelvon miniän sukuun nainut.
Miniävihaa ja pilkkaamista löytyy paljon tältäkin palstalta, vaikka anopit kehuvat omia miniäsuhteitaan hyviksi, niin eikös nämä anopit käy haukkumassa ja arvostelemassa vieraita miniöitä syystä että nämä kehtaavat avautua tunnoistaan ja anoppien huonoista tavoista ja luonteenpiirteistä. - Miniä---anoppi
Avautua----netissäkö-----kaikille ihmisille----neuvojako, niiltä jotka eivät ole ammattilaisia----------koskaan ei netissä tule koko totuus-------luulen että todellinen uhri ei kirjoittele täällä----------vakavat perhesuhteet ei kuulu nettiin ihmisten riepoteltaviksi----------juuri se että miniät kirjoittavat nettiin , eivätkä ajattele että koko maailmalla on mahdollisuus lukea asioita jotka ovat vaan yhden osapuolen tuntemuksia............tälläisissä asioissa pitää kuunnella molempia osapuolia---------------sairaat anopit ovat vaarallisia, kuten sairaat miniätkin--. Jos minua joku sairas ihminen loukkaa niin ei tulisi mieleenkään siitä netissä kirjoittaa--------------miniät ja anopit hoidelkoon asiansa muualla.
- lue ja ajattele
-sign-
Sinä puhut runsaasta miniä vihasta, minä ehkä olen käsittänyt väärin mutta mielestäni näillä palstoilla haukutaan anoppeja joten minä sanoisin anoppi vihaksi. Onko sinusta oikein että miniät kirjoittelevat perheen välisiä asioita netissä, antamatta anopille mahdollisuutta olla mukana syytöksissä missä hän on pääasia. Ja kun lueskelet ja katsot tarkemmin näitä "anoppi viha" kirjoituksia niin heidän juttunsa muuttuvat sitä mukaa millaisen vastauksen saavat.
Olen siinä miniöitten kanssa samaa mieltä että heidän elämänsä on heidän eikä anopilla ole siihen mitään nokan koputusta. Sillä nuoret valitsevat toisensa itse ja se pitää anopinkin käsittää, ja hyväksyä lastensa valinnat. Mutta otsikot näillä palstoilla anopeista, ja kirjoitukset, lue itse mitä kielenkäyttöä he käyttävät, ei ole ihme jos anoppiakin ärsyttää jos samalla lailla annatellaan heillekkin. Joten miniät voisivat lopettaa säälin haun netistä sillä täällä ei kukaan voi antaa oikeita neuvoja kun ei tiedä taustatekijöitä. Joten pilkkaamisesta ei ole kyse, vaan suoraan sanomisesta ihmiselle joka muuttaa tarinanasa sen mukaan miten vastataan. Sellaista ihmistä ei voi kukaan tukea. Rehelliset ihmiset ovat valttia. - lukutaito kunniaan
lue ja ajattele kirjoitti:
-sign-
Sinä puhut runsaasta miniä vihasta, minä ehkä olen käsittänyt väärin mutta mielestäni näillä palstoilla haukutaan anoppeja joten minä sanoisin anoppi vihaksi. Onko sinusta oikein että miniät kirjoittelevat perheen välisiä asioita netissä, antamatta anopille mahdollisuutta olla mukana syytöksissä missä hän on pääasia. Ja kun lueskelet ja katsot tarkemmin näitä "anoppi viha" kirjoituksia niin heidän juttunsa muuttuvat sitä mukaa millaisen vastauksen saavat.
Olen siinä miniöitten kanssa samaa mieltä että heidän elämänsä on heidän eikä anopilla ole siihen mitään nokan koputusta. Sillä nuoret valitsevat toisensa itse ja se pitää anopinkin käsittää, ja hyväksyä lastensa valinnat. Mutta otsikot näillä palstoilla anopeista, ja kirjoitukset, lue itse mitä kielenkäyttöä he käyttävät, ei ole ihme jos anoppiakin ärsyttää jos samalla lailla annatellaan heillekkin. Joten miniät voisivat lopettaa säälin haun netistä sillä täällä ei kukaan voi antaa oikeita neuvoja kun ei tiedä taustatekijöitä. Joten pilkkaamisesta ei ole kyse, vaan suoraan sanomisesta ihmiselle joka muuttaa tarinanasa sen mukaan miten vastataan. Sellaista ihmistä ei voi kukaan tukea. Rehelliset ihmiset ovat valttia.Palstan otsikon lisänä on informaatio:
"Keskustele anopista ja appiukosta".
Nimenomaan on tarkoitus keskustella heistä, ei miniöistä tai vävyistä.
- urrgghh
taas joku anoppihenkilö eli joko "anoppipeikko" tai muu sivupersoona vauhdissa.. Ikävää ettette kommenoi ollenkaan tuota lukemaanne tekstiä vaan hyökkäätte päin näyttöpäätettä.. kuitenkaan antamatta asiaan mitään asiallista vastinetta.
- urgghh
Ja ellei se todellinen "uhri" (lue=anoppi) täällä koskaan mitään näemmä kirjoittele.. niin mitä pirua kommenoida koko asiaa täällä tämän "anopinkaan"???
Palstan tarkoitus on selvä= keskustele anopista ja appiukosta..
kuka tätä oikeutta rajaa, rajaa myös samalla omaa oikeuttaan vastata tänne mitään.. eikö? - lue ja ajattele
urgghh kirjoitti:
Ja ellei se todellinen "uhri" (lue=anoppi) täällä koskaan mitään näemmä kirjoittele.. niin mitä pirua kommenoida koko asiaa täällä tämän "anopinkaan"???
Palstan tarkoitus on selvä= keskustele anopista ja appiukosta..
kuka tätä oikeutta rajaa, rajaa myös samalla omaa oikeuttaan vastata tänne mitään.. eikö?Ihan niin miksi haluaisin kommentoida paras tietysti että olisi hiljaa, sillä jo sanotaan anoppi peikoksi, sillä sinäkään et tiedä olenko anoppi vai en.
Ja mitä tulee miniöitten kirjoituksiin niin tavallinen rehellinen ihminen reagoi noihin rubriikkeihin, siellä on jos jonkinlaista herjaamista anopeista, maailman laajuisessa tidoitusvälineessä. Itsevarma miniä hoitelee tälläiset asiat paikanpäällä eikä jaa anoppi inhoaan miljoonien ihmisten kanssa.
Palstan tarkoitus on tietysti KESKUSTELU anopista ja appiukosta, mutta kun lukee vaan rubriikit niin panee ajattelemaan onko kaikki kerrottu ihan totta, ei kai suomessa ole niin montaa kahelia anoppia, vika on siinä että nuorille ei saa sanoa tänään mitään, ja jos sanoo niin netti käyttöön, että niillä on aikaa istua siellä ja haukkua ihmisiä. Ja jos todella on niin pahasti asiat kun nämä haukkujat täällä kertovat niin netti ei anna ainakaan apua mitenkään, jos nyt ei lasketa väärän säälin kylventää ihmiselle, sitä on niin hyvä sääliä ja neuvoa kun ei tarvitse ottaa vastuuta näihin asioihin. Joten minun mielipiteeni on tämä, keskustelkaa ihan miten paljon tahdotte, sillä aikaa näyttää riittävän, mutta älkää haukkuko toisten ihmisten elämän tyyliä ja luonteen piirteitä. Ja turha sääli ei myöskään auta ketään. - arskan ajatus
Noppipeikoksi heti nimitellään jos sanoo mielipiteensä. Ja miniät sitte ovat kai niitä luomakunnan ihanuuksia jotka eivät koskaan tee mitään väärin. Eikö se ollut asiallista että ihmettelee miniöitten kielenkäyttöä. Mikä muuten on "sivupersoona" tällä palstalla. Ei kai vaan miniä vai. Asia on niin että miniöitten haukkumiset vanhempia ihmisiä kohtaan ovat ruokottomia, ja jos niitä kamalia anoppeja on sitten olemassa niin urrggh voi hypätä junaan ja auttaa ihan paikan päällä kun ei voi täällä muut kun sanoa että säälii miniöitä, se se on vertais tukea ja apua kun auttaa todella sitä heikkoa ressukkaa joka on joutunut anopin hampaisiin. Ja normaalisti kuten joku muu sanoiu ei haukuta ihmisiä tuolla lailla kun he tekevät, siinäkin jo näkee heidän tyylinsä. Käytännöstä tietävät ihmiset ovat aina hieman enemmän perillä kun vento vieras.
- tip tap 8
urgghh
Et ymmärtänyt mitä ajoin takaa. Minulla on noin juridisesti ajatus että missään muualla ei voi haukkua ketään hulluksi ja mielenvikaiseksi kun täällä mutta tyhjentäkööt nyt sitten sydäntään nämä miniät.
Niitä on niin kauheesti sääli, ja voi raukoja kun anoppi pakistelee töihin vaikka vasta vuoden sohvalla loikoillut, eihän niin saa tehdä, ja hirveätä sentään että jos miniä juo liikaa että anoppi hänelle siitä yrittää sanoa, mitäs se anopille kuuluu , taas nettiin valittamaan. Anopit ei hoida heidän lapsiaan-- mietenkauheita ihmisiä kai sitä nyt voisi ottaa niitä työpäivän jälkeen hoitoon että miniä saa levätä. Ja yksi miniä menettää hermonsa kun anoppi lähettää kaakao pussin heille----puolinaisen, ihan oikeassa hän on täyty anopin olla vanhuuden höperö jotenkin, ei kai nyt miniälle sellaisia lähetetä. Jonkun anoppi se käy liikaa kylässä, hyi että uskaltaakin----toisen anoppi taas liian harvoin, mikä vetelys.Ja joululahjaksi anopille toivotaan suun kiinni pitämistä, käynti kieltoa, ja muita pikku tempauksia, niinhän tämä sivistynyt ihminen saa kärsiä anopin vuoksi, minulla tulee ihan silmät kosteiksi kun kärsin heidän puolestaan, pikku ressukka miniät, saavat kärsiä niin kovasti eikö vaan. Ja anopille sanoisin älkää puolustelko itseänne mitenkään, sillä te olette ihan kauheita esim anoppi peikkoja jos haluatte sanoa oman näkö kntanne, pysykää kotonanne ja älkää missään tapauksessa soitelko poikanne kotiin. Jos tarvitsette apua niin niitä on aina firmoja kelle soittaa sillä miniä haluaa että miehen voimat riittävät kun jo on niin väsynyt auttaessaan miniän vanhempia, kun he ovat väsyneitä pikku ressukat, koko elämänsä raataneet ja vielä olleet HYVÄNÄ tukena tyttärelleen asiassa kuin asiassa. Sis anoppi tunne itsesi nimi mummo ei myöskään kuulu sinulle sillä mummoja on vaan miniöitten äidit. Toivomme rauhallista joulua kaikille miniä raukoille joita maailma kaltoin kohtelee. Nyt pitää kuivata silmät ja muistaa ettei enää sano mielipidettänsä misään kun on vähän hullukin niin saattaa tulla sanottua mitä vain. - aloittaja.
Jotain 3/4 ei ilmeisesti edes halua keskustella aloituksen aiheesta asiallisesti. Menittekö Yle Areenalle kuuntelemaan sitä kirjettä edes? Ei siihen mene kuin pari-kolme minuuttia.
Ja sitten kommentoimaan SITÄ eikä repimään hiuksia toisten kirjoittajien päästä, jookosta? - Elämä/kokemattomuus
Vanhempiaan ei voi valita . Martti kertoo minä olen hiljaisempi enkä osaa
puhua .Hän osaa pontevasti kirjoittaa Olisi kirjoittanut vanhemmilleen.
Millainen mies matelee vanhempiensa edessä ääntään korottamatta.
Mutta taasen jää kuulematta muiden sisarusten ja itse vanhempien
mielipide.Voisin myös kirjoittaa kansanradioon vastavaa tekstiä miniöistä,
jotka vihaavat anoppejaan ilman kenenkään tarkistamatta tekstini sisältöä.
Ihmiset jotka julkisesti parjaavat omia vnahempiaan radiossa tulisi
oikeudenmukaisuuteen nojaten kirjoittaa omalla nimellään.
Martti ei toiminut kuin mies vaan pakeni piiloon kuolleiden vnahempiensa
taakse.Nyt sitten parjaa vanhempiaan kehuen samalla kuinka he
ovat olleet onnellisia vaimonsa ja lastensa kanssa.Heille koitunut miniä- haitta
oli ONNELLISUUS omassa perheessä ?
Kovin oli Martin kirjoituksessa vielä märät korvantaustat -Hän parjaa kuolleita
vanhempiaan .Siinä tilanteessa kun vanhemmat makaavat kirkkomaalla
Aikuiseksi kasvanut ihminen osaa laittaa mittasuhteet omien vanhempiensa
historian kautta myös heidän käyttäytymisilleen.Siinä vaiheessa kun omat
vanhemmat ovat kuolleet tulee tilalle anteeksianto ja ymmärrys omia vanhempiaan kohtaan.Martti ja hänen perheensä on saanut hyvän avioliiton
ja ilmeisesti terveet lapset .Kaikkea ei voi saada Marttikaan jostain on jokaisen
ikävä kyllä luovuttava ja ateeksiannettava isiemme pahat teot.
Ei ollut miehellä rääpyä nostaa asia esiin omalla nimellään kansanradiossa
vanhempiensa eläessä .Vanhemmille olisin suonut mahdollisuuden puolustautua
heitä kohtaan kansan eteen kuljetetusta miniän kohtelu herjasta. - memory
Kansanradiossa omalla nimellään esiintyvät henkilöt saavat minulta
osakseen luottamusta .Kuuntelen mielelläni heidän mielipiteitään ,
koska silloin henkilöiden mielipiteet ovat heidän omiaan .
He ottavat vastuun sanomisistaan.
Martille en nosta hattua. Hän lysmyää kuin varas yössä syyttäen häpeä-
mättömästi omia vanhempiaan .
Hän kertoi käyvänsä kylässä vanhempiensa luona, samalla hän on
valmis puukottamaan omia vanhempiaan selkään heidän kuoltuaan,
vanhempien maatessa kylmänä kirkkomaan mullissa, Martti poika
ryhtyy toimeen vanhempiaan vastaan .
Martti kertoo kunnioittavansa vanhempiaan ? - avio-onni /vanhemmat
Lisäksi Martin kirjoituksen todenperää ei voida näyttää toteen.
Yhtä lailla kirjoittajan takana voisi olla kuka tahansa henkilö ?
Avio-onneen (mikäli kirjoitus ei ole provoilu mielessä laadittu kansan-
radioon ) vanhempien huonokaan käyttäytyminen ei Martin tapauksessa
ollut estämässä onnellisuuden kokemuksia 40 vuotta .
Palstalla tuodaan hyvin voimakkasti esiin anopin tai omien vanhempien
osuutta heidän suhteidensa epäonnistumisiin vanhempien puuttuessa
liikaa heidän elämäänsä.Anopin tai omien vanhempien torjunta miniää
kohtaa ei ole saanut Martin suhdetta hajalle.Hänen liittonsa kestänyt
40 vuotta .Vanhemmilla ei ole avioliitoissa osaa eikä arpaa.
Kahdenkeskeinen arpaonni takaa pysyvän avioisuhteen.
Martin tapauksessa vanhemmilla ei ollut tahdostaan huolimatta hajoittavaa
vaikutusta miehen perhe-elämään.
Olen suuresti sitä mieltä, kaikkein herkin vaikutus parisuhteen laatuun onkin
pariskunnan kanhdenkeskeisillä elämän tavoilla ja luonteen ominaisuuksilla. - -sign-
Todella ikävästi kohdeltu perheen poikia, heidän miniöitään ja lapsiaan. Poikien ja heidän perheidensä arvottomuutta korostetaan vielä viimeiselläkin mahdollisella keinolla jättämällä heidät osattomiksi perinnöstä.
Vaikka mitäpä väliä maallisesta, kun jälkeenjätetty henkinen perintö on kostoa, vihaa, eriarvoista kohtelua ja katkeruutta joiden satoa puidaan poikien perheissä vielä varmasti pitkään.
Katkeruudelta tuskin voi säästyä kukaan tuollaisen kohtelun jälkeen ja sitä pahaa kirjeen lähettänyt poika käsittääkseni koittaa parhaansa mukaan purkaa ja poistaa muuten onnelliseksi koetusta elämästään.
Tämä hänelle ihmisyyden nimissä sallittakoon ilman syyllistämistä. - Oikein - Väärin
Myös vanhemmille olisi suotava inhimmillisyyden nimissä mahdollisuus
puolustautua.Syytetyt osapuolet ovat jo kuolleet.
Heidän oikeuttaan omaan näkemykseen asioiden kulusta
evätään kuoleman kautta.
Emmehän voi edes tietää kertomuksen todenperää kokanaisuutena.
Katkeruus saa paljon vääristymää aikaiseksi .
Miehellä ei ollut munaa esiintyä omalla nimellään syyttäessään
vanhempiaan kansan radiossa. - -sign-
Testamenteista käy kyllin hyvin selväksi edesmenneiden vanhempien viimeinen tahto, toiveet ja perillisten arvottaminen. Keitä lapsiaan suosivat , ketkä haluavat jättää osattomaksi.
Tässä kyseisessä tapauksessa pojille jäi ainoastaan mahdollisuus jälkikäteen ilmaista tuntojaan ja kokemuksiaan muille kuin asianomaisille.- rantariippa
Minäkin kuuntelin tämän ja tuntui todella luotettavalta mieheltä ja omalla nimellään kaiken lisäksi. Ymmärrän surun hänen sydämmessään ja toivon hänelle kaikkea hyvää. Syyt vanhusten testamentin tekoon ovat vanhusten päätös, kukaan meistä ei voi tietää mitä he ovat kantaneet sisällään ja miksi. Toivotaan tälle rehelliselle miehelle hyvää jatkoa elämässä ja hänen veljelleen myös.
- ?
Testamentin oikeata sisätöä emme tule kosakaan tietämään.
On asioita joista olisi hyvä kirjoittaa omalla nimellään .
Martti joensuusta olisi vonut esittää näin painavia syytöksiä
vanhemmistaan omalla nimellään.
Näytä meille se testamentti josta asia käy meillekin toteen
Martin annonyymi kirjoitus on ainoa testamentti jota nyt katselemme
ja ihmettelemme täällä joka kansan radiossa luettiin ääneen. - ??
? kirjoitti:
Testamentin oikeata sisätöä emme tule kosakaan tietämään.
On asioita joista olisi hyvä kirjoittaa omalla nimellään .
Martti joensuusta olisi vonut esittää näin painavia syytöksiä
vanhemmistaan omalla nimellään.
Näytä meille se testamentti josta asia käy meillekin toteen
Martin annonyymi kirjoitus on ainoa testamentti jota nyt katselemme
ja ihmettelemme täällä joka kansan radiossa luettiin ääneen.Testamentin alkuperäistä sisältöä emme tule koskaan tietämään .
- jaa
rantariippa kirjoitti:
Minäkin kuuntelin tämän ja tuntui todella luotettavalta mieheltä ja omalla nimellään kaiken lisäksi. Ymmärrän surun hänen sydämmessään ja toivon hänelle kaikkea hyvää. Syyt vanhusten testamentin tekoon ovat vanhusten päätös, kukaan meistä ei voi tietää mitä he ovat kantaneet sisällään ja miksi. Toivotaan tälle rehelliselle miehelle hyvää jatkoa elämässä ja hänen veljelleen myös.
Mikä oma nimi :Martti joensuusta on ?
- kitty ``
jaa kirjoitti:
Mikä oma nimi :Martti joensuusta on ?
Sinulle "jaa" älä viisastele, minulle riitti se mitä hän kertoi, en tarvinnut sosiaalitunnusta uskoessani hänen puheensa. Annetaan nyt edes tämän asian olla normaaleissa rajoissa kerrankin. Martin nimi oli martti, joten varmasti hän voi huonosti kertomansa asian vuoksi. Sitten on niin että me tiedämme vaan sen mitä hän sanoi, siskoja ei ole kuultu eikä toista veljeä. Heillä saattaisi olla myös sanomista. Mutta juuri hänen kertomansa tilanne oli ainakin minusta surullinen.
- muuten anoppi
Monet vanhemmat ihmiset eivät hyväksy jos esim rouva on jostain muusta maasta esim taimasta, he katsovat oikeudekseen että poikaa pitäisi ohjata jotenkin, sellaisista tapauksista olen kuullut puhuttavan. Joten sääli vaan että pojan valintaa ei respekteerata.
Jotkut vanhemmat haluavat valita lastensa puolisot ja jotkut ovat huolissaan miten poikaa kohdellaan vaimon taholta, kaikki tälläiset asiat olisi vanhempien hyvä jättää pois laskuista ja luottaa siihen että poika osaa valita oman puolisonsa ihan itse, ja että miniä kyllä tietää roolinsa ja yrittää tehdä parhaansa että asiat luistuisivat. Minulla on sukulainen ja hän on yrittänyt myö 20 vuotta saada miniänsä lähtemään, kaikki ihmeen viat on tällä miniällä hänen mielestään. Säälin hänen poikansa perhettä, ja he eivät enää käy anopin luona edes, mutta siitähän syyt sai tietysti miniä, kukas muu. Tavallisesti en usko kaikkiin miniöitten kirjoituksiin mutta onhan niin että niitäkin miniöitä on jotka kärsivät todella tianteesta anoppi/miniä ja ei voi muuta kun ihmetellä miten vanhat ihmiset saattavat vihata niin kauheasti.- elämän kulku
Tottakai on sellaisiakin tapauksia joista miniät kärsivät aidosti
miehensä vanhempien tuottamasta mielipahasta.
Tiedän tapauksen jossa appiukko hääti miniän silmistään
tämän ollessa uskoton miehelleen.Ei ollut miniällä menoa enää
appiukon silmien alle.Uskaltautui anopin eteen vasta ukon kuoltua.
Kaikenlaista sattuu ja tapahtuu ihmissuhteissa, syntyy välirikkoja.
Vuosikausia kestäviä vihasuhteita ,sisarusten keskuudessa.
Eräätkin siskokset ovat yhä vihassa toisilleen toisen siskoksista
pyrkiessä siskonsa miestä narramaan heidän ollessa aurinkolomalla .
Ovat tätä nykyä liki 80 vuotiaita mies on kuollut aikaa päivää sitten
Menevätkö hautaan vihassa? .Vihanpito kestänyt 30 vuotta.
Perintöasiat ovat yksi huomattava riidankylväjä.
Anoppien osuus näissä ihmissuhde daraamoissa on aivan samaa
luokkaa mitä ihmissuhteissa keskimäärin muutenkin.
Tottakai toivoisi ihmisten löytävän sopua ja hyvää tahtoa toistensa
keskuuteen mutta pakolla sitäkään ei saada aikaiseksi.
Tiedän vanhempia jotka ovat ajaneet lapsensa kartanolle 15 vuotta
täytettyään .Oli lähdettävä muu ei auttanut .Monesta heistä on tullut
kelpo kansalaisia .
Yhtä lailla nämä"Martin" miniät tulevat toimeen .Heillä on omat vanhemmat
joiden luona voivat käydä ,jotka hyväksyvät heidät sellaisina kuin ovat.
Jos miehen puolelta vanhemmat eivät heitä hyväksy ,entä sitten ? - kaaleppi """!
elämän kulku kirjoitti:
Tottakai on sellaisiakin tapauksia joista miniät kärsivät aidosti
miehensä vanhempien tuottamasta mielipahasta.
Tiedän tapauksen jossa appiukko hääti miniän silmistään
tämän ollessa uskoton miehelleen.Ei ollut miniällä menoa enää
appiukon silmien alle.Uskaltautui anopin eteen vasta ukon kuoltua.
Kaikenlaista sattuu ja tapahtuu ihmissuhteissa, syntyy välirikkoja.
Vuosikausia kestäviä vihasuhteita ,sisarusten keskuudessa.
Eräätkin siskokset ovat yhä vihassa toisilleen toisen siskoksista
pyrkiessä siskonsa miestä narramaan heidän ollessa aurinkolomalla .
Ovat tätä nykyä liki 80 vuotiaita mies on kuollut aikaa päivää sitten
Menevätkö hautaan vihassa? .Vihanpito kestänyt 30 vuotta.
Perintöasiat ovat yksi huomattava riidankylväjä.
Anoppien osuus näissä ihmissuhde daraamoissa on aivan samaa
luokkaa mitä ihmissuhteissa keskimäärin muutenkin.
Tottakai toivoisi ihmisten löytävän sopua ja hyvää tahtoa toistensa
keskuuteen mutta pakolla sitäkään ei saada aikaiseksi.
Tiedän vanhempia jotka ovat ajaneet lapsensa kartanolle 15 vuotta
täytettyään .Oli lähdettävä muu ei auttanut .Monesta heistä on tullut
kelpo kansalaisia .
Yhtä lailla nämä"Martin" miniät tulevat toimeen .Heillä on omat vanhemmat
joiden luona voivat käydä ,jotka hyväksyvät heidät sellaisina kuin ovat.
Jos miehen puolelta vanhemmat eivät heitä hyväksy ,entä sitten ?Täälä on miniöitä puolusteltu ihan monin kirjoituksin, mutta kun joku mies sanoo mitä on kokenut niin sitä ei uskota. Minusta se on ihmeellistä. En usko että Martti mitenkään kieroili, sanoi miten tunsi. Ja ei myöskään ole millään lailla puukottanut vanhempiaan. Vaikka he ovatkin haudassa niin kyllä sitä silti totuuden saa sanoa, ei kai pyhimyksen rengasta enää nykyisin laiteta kuolleiden pään päälle, sillä jos on rehellinen asioissaan niin totuuden voi sanoa oli se sitten kuolleesta vanhuksesta tai elävästä. Ei kuolema tee ihmistä erinlaiseksi mitä hän oli eläessään. Ja Martti kertoi lapsistaan myös ja suri sitä ettei kohtelu ollut tasa arvoista.
Joten älkää viitsikö epäillä häntä valehtelijaksi välittömästi annetaan asian olla kun kuitenkaan kukaan meistä ei voi siihen vaikuttaa. - En ymmärrä
kaaleppi """! kirjoitti:
Täälä on miniöitä puolusteltu ihan monin kirjoituksin, mutta kun joku mies sanoo mitä on kokenut niin sitä ei uskota. Minusta se on ihmeellistä. En usko että Martti mitenkään kieroili, sanoi miten tunsi. Ja ei myöskään ole millään lailla puukottanut vanhempiaan. Vaikka he ovatkin haudassa niin kyllä sitä silti totuuden saa sanoa, ei kai pyhimyksen rengasta enää nykyisin laiteta kuolleiden pään päälle, sillä jos on rehellinen asioissaan niin totuuden voi sanoa oli se sitten kuolleesta vanhuksesta tai elävästä. Ei kuolema tee ihmistä erinlaiseksi mitä hän oli eläessään. Ja Martti kertoi lapsistaan myös ja suri sitä ettei kohtelu ollut tasa arvoista.
Joten älkää viitsikö epäillä häntä valehtelijaksi välittömästi annetaan asian olla kun kuitenkaan kukaan meistä ei voi siihen vaikuttaa.Mistä syystä Martti ei ottanut lastensa kohtelua esiin vanhempien eläessä ?
Minulle ei riitä selitykseksi "hiljaisena miehenä " oleminen.
Martti hiljaisena miehenä antaa vanhempiensa kohdella (vaikenemalla)
lapsiaan epätasa-arvoisesti.Mielestäni Martti edustaa vanhempiensa
silmissä samaa asiaa mistä heitä moitiskelee. Salimalla tällaisen
epätasa-arvoista kohtelua lapsilleen vanhempiensa taholta
. - oma osuus asiaan
kaaleppi """! kirjoitti:
Täälä on miniöitä puolusteltu ihan monin kirjoituksin, mutta kun joku mies sanoo mitä on kokenut niin sitä ei uskota. Minusta se on ihmeellistä. En usko että Martti mitenkään kieroili, sanoi miten tunsi. Ja ei myöskään ole millään lailla puukottanut vanhempiaan. Vaikka he ovatkin haudassa niin kyllä sitä silti totuuden saa sanoa, ei kai pyhimyksen rengasta enää nykyisin laiteta kuolleiden pään päälle, sillä jos on rehellinen asioissaan niin totuuden voi sanoa oli se sitten kuolleesta vanhuksesta tai elävästä. Ei kuolema tee ihmistä erinlaiseksi mitä hän oli eläessään. Ja Martti kertoi lapsistaan myös ja suri sitä ettei kohtelu ollut tasa arvoista.
Joten älkää viitsikö epäillä häntä valehtelijaksi välittömästi annetaan asian olla kun kuitenkaan kukaan meistä ei voi siihen vaikuttaa.Vähän on myöhäistä kertoa totuutta, kun vahinko on saatu aikaan omassa
elämässä .Viisaampi tapa ilmaista mielipiteensä vanhempien
eläessä omille vanhemmilleen.Nyt on suuri katumus päällä, ettei muille
käy samalla tavoin ..
Mitä tällaisesta voisi muut oppia ?
Vaikeneminen ei ole aina kultaa .
Kertokaa vanhemmillenne omista toiveistanne , myös ikävistäkin asioista,
ettei vanhempien kuoleman kellojen soidessa kaduta oma saamattomuus.
Lapsiaankin voipi puolustaa omien vanhempiensa edessä,
mikäli kokee heidän saavan huonoa kohtelua omilta vanhemmiltaan.
- anonyymit
Olisi vain mies rehellisesti esiintynyt omalla nimellään näin kertomuksesta
olisi tullut uskottavampi.
Eräässä tapauksessa aikamiespoika itki, kun sisarukset kehtasivat
häätää hänet kotoaan.Vanhemmat olivat kuolleet .
Hänellä oli mahdollisuus lunastaa oma osuutensa kotitalostaan .
Sisaret yrittivittät hyvällä, silti lopulta oli laitettava kova, kovaa vastaan.
Mies jää talon myynnin jälkeen vähemmälle osalla kun päältä otetaan
pois miehen etukäteen käyttämä asumisoikeus talossa (vuokraosuus)
Tänä päivänäkin itkee sisartensa "hävyttömyyttä".
Sama asia jos" Martti"nimimerkkinä esiintyvä henkilö olisi esittänyt
asiansa palstalla miehen nimimerkin takana olevana miniänä
Ei kukaan voi olettaa Martti nimisestä henkilöstä saavansa tietää
muuta totuutta esiin kuin mitä Martti niminen henkilö itse haluaa
ilmoittaa .Tämä ei ole asian koko totuus, muita osapuolia kuulematta
Vanhempien mahdollisuus selvittää syytteitä jää toteutumatta.
Sellainen asia ihmetyttää, miniä olisi halunnut ottaa puheeksi
miehensä vanhempien käyttäytymymistä silti oli vaiennut hiljaa
pyytäen miestään ilmoittamaan asiansa hänen vanhemmilleen.
Miniä ei käyttänyt omaa mahdollisuuttaa ilmaista miehensä vanhemmille kantaansa heidän tavastaan kohdella itseään.
Mies ei ole kuitenkaan "hiljaisena"miehenä kehrannut tuoda vanhempiensa
eteen miniän pyyntöä ?
Vanhemmille on annettu ymmärtää vaikenemalla heidän tapaansa
kohdella miniöitä tämän olleen hyväksyttävää ,myöskin miniöiden puolesta
Ennen kaikkea "Martti"antoi vaikenemisella siunauksen vanhempiensa
tavalle kohdella hänen vaimoaan. - hyacint
Ehkäpä MARTTI pelkäsi konflikteja, ehkäpä hänet oli kasvatettu niin ettei halunnut loukata vanhempiaan, ehkäpä jokin painava asia teki sen että jako oli epätasainen, ehkäpä hän ei jaksanut kertakaikkiaan tai oli niin loukkaantunut että tiesi kokemuksesta ettei kannata rimpuilla vastaan. Ehkäpä tyttäret olivat hoitaneet vanhempiaan niin hyvin että he halusivat antaa hieman vaivan palkkaa heille. Ehkäpä miniä oli vainoharhainen ja kuvitteli että häntä sorretaan ehkäpä vaikka mitä.........
Syitä on aina tälläisessä tapauksessa monia ja Martti on ihan oikeast Martti joten se siitä .
Mutta Martti on ihminen kuten kaikki muutkin ja vain epärehellinen ihminen on ensinmmäisenä solvaamassa hänen rehellisyyttään, kun tietää miten itse käyttäytyy.Ihminen joka tuntee tuskaa jostain asiasta on ihan yhtä hyvä kun näsäviisas epäilijäkin. Joten eiköhän ole paras kun annetaan Martin asioiden olla, hän kantaa tuskansa itse kuten tähänkin asti, halusi vaan purkaa pahaa mieltään kuten miniätkin tällä palstalla tekevät saaden myötätuntoa.- getju
Ota huomioon myös Martin vanhemmilla on ollut vanhemmat, jotka ovat
kasvattaneet heitä .
Martin kannattaisi tutustua omien vanhempiensa historiaan, mikäli
se on mahdollista.
Tätä kautta hän saisi lisää tietoisuutta omien vanhempiensa käyttäytymiseen,
samaten ymmärrystä heidän elämänsä vaiheisiin.
- ........
Mielestäni Martti olisi voinut rehellisesti kertoa oman nimensä.
Mielipidepalstalla on hyvä keskustella myös Martin omaa osuutta
asioiden kulkuun samaten miniän 40 vuotta sisällään pitämää
vaikenemista miehen vanhempien käytöksestä.
Martti nimenomaan toi asian ,esiin etteivät muut joutuisi kärsimään vastaa-
vanlaisesta "hiljaisen miehen osasta"mitä hän on saamattomuuttaankin
kokenut.
Joka tapauksessa emme voi poistaa vanhempien omaa osuutta
asioista ,joissa heidän tulisi itse kyetä puoltamaan omia lapsiaan
huomatessaan miehen vanhempien kohdelleen heitä huonosti.
Martti kertoo itse saamattomuudestaan "hiljaisena miehen "
Kyllä, Pekka on oikeasti Pekka samaten Liisa on oikeasti Liisa
Martti on oikeasti Martti .
Martin toive oli herättää keskustelua asiasta. ?
Myötäelämistä ja lohtua hän on saanut osakseen vaimoltaan.
Vanhemmilta sitä on myöhäistä enää toivoa .
Ehkäpä asia oli niin kuin ed .kirjoittaja kertoi ehkäpä ei ? - DELETET
Kuinka estää Martin vanhemmistaan kirjoittaman
asian toistumisen omassa elämässä ?
Kuvitelkaa itsenne Martin ,miniän osaan .
Miten toimisitte toisin ?Onko mitään mahdollisuutta toimia
toisin .Oliko mielestänne Martin;miniän tapa toimia
ainoa oikea vaihtoehto ?
Martti haki tälle asialle mielipidettä, etteivät muut joutuisi kokemaan
vastaavaa käytöstä omilta vanhemmiltaan ? - pingis
Vaikea tapaus kun ei tiedä mitään heidän elämästään. Kuullut että jos miniä esim kuuluu johonkin uskonlahkoon niin silloin voi eräät appivanhemmat kääntää selkänsä, kun on väärästä paikasta. ja sitten olen kuullut että joissakin tapauksissa ovat vanhukset ajatelleet jotain toista tyttöä pojalleen ja kun poika on ollut kuitenkin vakaa omassa päätöksessään niin testamentit muutettu. Pojalle näytetty että näin käy kun ei uskota äitiä ja isää. Moninaisia ovat tapahtmat joita olen kuullut työni puolesta näistä taisteluista ja ne näyttävät olevan paljon suruja tuovia asioita.
Martti halusi keskustelua kai asiasta mutta en usko että kukaan haluaisi ilkeyksiä, asiasta joka muutenkin tekee kipeää.
Suhtautuminen hienosti toisiin ihmisiin olisi paras tie siihen että miniät/anopit tulisivat toimeen toistensa kanssa. - -sign-
Martti pyysi kirjeessään antamaan neuvoja ettei näin kävisi muille.
Tälläisiä surullisia miniäviha tarinoita ei koskaan kerrottaisi jos appivanhemmat kunnioittaisivat poikaansa ja hänen puolisoaan.
Martti mainitsi kunnioittavansa vanhempiaan, tästä syystä hän ei halunnut loukata vanhempiaan ojentamalla heitä epäkunnioittavasta käytöksestä perhettään kohtaan.
Minun mielestäni miniän tehtäviin ei kuulu opettaa appivanhemmilleen käytöstapoja, eikä sukuun naitujen kunnioittamista. - +-
Olisihan Martti saanut kunnioittaa vanhempiaan .
Ei keskutelu poissulje kunnioittamista .
Hän olisi ihan hyvin voinut ottaa kokemiaan vääryyksiä puheeksi vanhempiensa
kanssa.Eivät he niin vieraita ole toisilleen .
Lisäksi vanhemmilla on oikeus kysyä mistä syystä isovanhemmat
jäävät pois lasten lastensa rippi,ylioppilas,hää tilaisuuksista.
Äitinä olisin tiedustellut lasteni vuoksi asiaa .
Hyvänen aika, johan aisia olisi selvitettävä lastenkin vuoksi.- &__&__&__&
Jos minulla olisi ollut aikoinani jotain kahnaa appivanhempien kanssa niin siinä ei olisi keskustelu auttanut. Appi oli sellainen luonne, joten saattaa olla tässäkin tapauksessa niin että olisivat sanoneet pojalleen että "Miehet ei valita" siis luulen että Martti tunsi vanhempansa niin hyvin että tiesi prikulleen mistä asiasta saattoi heidän kanssaan keskustella.
Omalle äidilleni en minäkään voisi sanoa tuollaisia asioita, sillä hänen näkemyksensä asioista on niin erinlainen kun minun,. Joten vaikka ollaankin samaa perhettä niin se ei ole tae että voidaan keskustella. Toisilla on niinsanottu ylpeys jos joku kohtelee heitö väärin, niin joka ihmisella on oma tapansa reagoida asioihin. On niin hyvä sanoa että tee niin ja tee noin kun ei tiedä asioitten taustaa.
Mutta juuri se että ei välitetä omista lastenlapsistaan ihmetyttää minua, mikähän siinäkin sitten oli kun osa lapsista oli tervetulleita ja toinen puoli ei ollut sitä. Miniästä ei olla puhuttu mitään, mikä hänessä oli niin kamalaa että tuli tuollaiset välit, Oliko mukana jossain uskonlahkossa joita vanhemmat eivät hyväksyneet, vai oliko jollain muulla lailla erinlainen, sillä ihmisethän ottavat usein erinlaisuudet hampaisiinsa ja katsotaan oikeudekseen tuomita erinlaiset ihmiset. Vaikka tässä miten pohtisi niin ei varmaan oikeaa vastausta tule olemaan, ihminen on kompliseerattu olio. - piip..piip
&__&__&__& kirjoitti:
Jos minulla olisi ollut aikoinani jotain kahnaa appivanhempien kanssa niin siinä ei olisi keskustelu auttanut. Appi oli sellainen luonne, joten saattaa olla tässäkin tapauksessa niin että olisivat sanoneet pojalleen että "Miehet ei valita" siis luulen että Martti tunsi vanhempansa niin hyvin että tiesi prikulleen mistä asiasta saattoi heidän kanssaan keskustella.
Omalle äidilleni en minäkään voisi sanoa tuollaisia asioita, sillä hänen näkemyksensä asioista on niin erinlainen kun minun,. Joten vaikka ollaankin samaa perhettä niin se ei ole tae että voidaan keskustella. Toisilla on niinsanottu ylpeys jos joku kohtelee heitö väärin, niin joka ihmisella on oma tapansa reagoida asioihin. On niin hyvä sanoa että tee niin ja tee noin kun ei tiedä asioitten taustaa.
Mutta juuri se että ei välitetä omista lastenlapsistaan ihmetyttää minua, mikähän siinäkin sitten oli kun osa lapsista oli tervetulleita ja toinen puoli ei ollut sitä. Miniästä ei olla puhuttu mitään, mikä hänessä oli niin kamalaa että tuli tuollaiset välit, Oliko mukana jossain uskonlahkossa joita vanhemmat eivät hyväksyneet, vai oliko jollain muulla lailla erinlainen, sillä ihmisethän ottavat usein erinlaisuudet hampaisiinsa ja katsotaan oikeudekseen tuomita erinlaiset ihmiset. Vaikka tässä miten pohtisi niin ei varmaan oikeaa vastausta tule olemaan, ihminen on kompliseerattu olio.Martin olisikin ollut hyvä avata keskustelu vanhempiensa kanssa.
Hän kertoilee olevansa hiljaista sorttia.
Tämä on Martin oman kertoman mukaan syynä puhumattomuuteen.
Syy voikin olla hänen puoleltaan turha vaikeneminen,
Oma vaimokin pyyteli häntä keskustelemaan puolestaan asioista
vanhemmilleen.
Jos jättää asioitaan kertomatta vanhemmat saavat väärän kuvan ,
näin ollen hän hiljaa hyväksyy vanhempiensa tapaa kohdella
hänen perhettään.
Mahdollisuus olisi ollut saada aikaan vanhempien kanssa keskutele-
malla muutosta asiaan.
Tätä mahdollisuutta Martti väisti.
Ei ole hyvä vaieta 40 vuotta asioista jotka painavat mieltä.
Väärinhän se on etukäteen tuomita vanhempiaankin jollei edes yritä
keskustella kipeistä asioista.
Martti karttoi vaikeita asioita jopa vaimonsa pyynnöstä huolimatta.
- tietovuoto
Lapsen lapsetkin ovat voineet ilmaista isovanhemmilleen toivetta
ettei tarvitse tulla heidän rippi,ylioppilas,hääjuhliin.
Ovat näin ilmaisseet mieltään äitinsä puolesta. - Arrggghhhh
Tietovuoto:
"ovat voineet"
"Ovat näin ilmaisseet mieltään äitinsä puolesta."
Mistä saatavilla olevista tiedoista sinä noin päättelit?
Martti kertoo heidän käyneen kylässä vanhemmillaan ja auttaneensa kykyjensä mukaan. Tämä kertoo välittämisestä kaikesta huonosta kohtelusta huolimatta.
Vaimo oli kehoittanut miestään puhumaan vanhemmilleen. Tämä kertoo halusta ja pyrkimyksestä sopuun ja hyväksyntään,-siihen että kaikilla sukulasilla olisi hyvä olla yhdessä.
-:
"Äitinä olisin tiedustellut lasteni vuoksi asiaa . "
Valmiiksi vihattu miniä ottaisi puheeksi appivanhempien käytöksen?! Ei hyvää päivää!
"Hän olisi ihan hyvin voinut ottaa kokemiaan vääryyksiä puheeksi vanhempiensa
kanssa.Eivät he niin vieraita ole toisilleen ."
Ei ollut Martista vanhemmilleen puhujaksi. Miksiköhän?
Kiltit, avuliaat ja hiljaisiksi kasvatetut eivät kykene kuin tarpeeksi vihaisina ja väärinkohdeltuina avaamaan suunsa ja pitämään puoliaan.- --------------------
Mistä sinä arvalet onko Martti aina kiltti ,hiljainen hyssykkä
vanhemmilleen ?
Hän vain toteaa olevansa hiljainen luonteeltaan ?
Jos hän on 40 vuotta ollut kiltti vanhempiaan kohtaan .
Luultavasti vanhemmatkaan eivät ole "ääneen riitaisia "
sisällä silti voi kuohua, heilläkin monenlaista.
- Arrgghhhh
Siitä että hän nieli kaiken puuttumatta mitenkään oman perheensä kohteluun vaikka se tuntui hänestä pahalta, ja myös tästä, että hän kirjoitti kirjeen vasta viimeisen pisaran, häneen hhenkilökohtaisesti kohdistuneen loukkauksen jälkeen.
- ''''''''''''''''''''
Tuskin Martti luonteeltaan sen kummempi on vaimonsa kanssa
ollessaan tai muissa ihmissuhteissaan.
Eipä hän saanut toimitetuksi vaimonsa pyyntöä vanhemmilleen.
Ajatteletko vanhempien kasvattaneen Martista hiljaisen , vetäytyjä
tyypin .Martti ei puhunut huonosta kasvatuksesta mitään ?
Onko mitenkään mahdollista Martilla olla luonnostaan tällainen luonteenlaatu
ilman vanhempien kasvatus osuutta asiaan ? - Arrgghhhh
Kyllä, ajattelen että hänet on kasvatettu käyttäytymään kunnioittavasti vanhempia ihmisiä kohtaan, pitämään suunsa kiinni, olemaan siivosti, hiljaa ja häiritsemättä, aivan kuten monet muutkin vanhemman sukupolven edustajat. Hän on ollut naimisissa 40v., mennyt kaiketi naimisiin 20-35v, eli luultavasti hän on 60-75v.
" Martti ei puhunut huonosta kasvatuksesta mitään?"
Kuka täällä ylipäätään on sellaista kirjoittanut, paitsi sinä? Vetäytynyt, kenen mielestä?
Totta kai Martti voi luonnostaan olla hiljainen ilman kasvatustakin..
Muiden seurassa yleisesti ottaen käyttäydytään kyllä erilailla seurasta riippuen. Ihmisillä on tapana käyttää erilaisia rooleja. Jos Martin vaimolta ja hänen ystäviltään ja tutuiltaan kysyttäisiin minkä luonteinen Martti on saataisiin laaja kirjo erilaisia vastauksia, mutta perusluonteen piirteet erottuisivat joukosta selkeästi.
Ajattelen niin että ihminen on oma aito itsensä vain yksin ollessaan, koska jo hyvin pienestä pitäen meitä kasvatetaan, opastetaan käyttäytymään ja toimimaan tietyillä tavoilla.
Pyydän anteeksi viestiketjun avaajalta aiheen ohi kirjoittamisesta!
Hyvää joulunalusaikaa kaikille! - Ikäkysymys
Eipä enää viisi-kuusikymppisenä voi ilmoittaa olevansa vanhempiensa
kasvatuksen tulos.Kasvua tapahtuu läpi elämän .
Martti ei halunnut puhua asioita vanhemmilleen .
Martilla on ollut mahdollisuus kehittyä ihmisenä ja myös hakea ongelmilleen
apua muutakin kautta perheensä tilanteen korjaamiseen .
Ainakin hän olisi saanut tukea halutessaan vanhempiensa huonon
kohtelun vuoksi, josta hän on kärsinyt vanhempien kohdellessa
eriarvoisesti hänen perhettään . - pässien kokous
Kyllä luulen että Martti on hyvinkin kehittynyt ihminen, ja onko kukaan ajatellut että meillä kaikilla on ylpeys myös, jos hän näki että siraruksia pidettiin parempana niin ei ylpeytensä vuoksi halunnut pyytää sitä mikä pitäisi olla itsestään selvä asia ehdoton rakkaus omaan lapseensa ja tasavertaisuus. Joten minä voin huonosti kaikista tietämisistä joita tuntemattomat ihmiset antavat sem mukaan millaisia he itse ovat siis siltä pohjalta, ja kaikista eniten olen loukkaantunut Martin puolesta kun vielä on epäiltykkin hänen rehellisyyttään. Hän on sanonut sen mitä on kantanut sydämmellään joten sen mukaan pitäisi keskustelukin sujua. No minä ainakin jätän tämä palstan tähän enkä katsele enää muitakaan sivuja huvikseni, sillä ihmiset ovat pääasiassa ilkeitä ja piikikkäitä sanoissaan. Luulin että kun aikuiset ihmiset keskustelevat netissä että taso olis hieman toinen, vaan erehdyin. Lämpöisiä ajatuksia Martille
- agrtajakls
Ajattelisin tätä asiaa Martin vanhempienkin historian kautta.
Millaista rakkautta,kohtelua he ovat saaneet osakseen.
Ovatko he saaneet ehdotonta rakkautta vanhemmiltaan ja tasavertaista
kohtelua omilta vanhemmiltaan ?
Vanhempien ehdoton rakkaus ei toteudu tänäkään päivänä .
Huostaanottojen määrä on kasvussa, joten ei ole olemassa itsestään
selvyyksiä, pikemminkin erilaisia elämäntilanteita, joissa joudutaan
turvaamaan lapsen elämää sijaisvanhemmilla.
Ajatuksena voimme esittää vanhempien ehdottoman rakkauden
ja tasavertaisen kohtelun täyttymistä ,siltikään tällainen toivomus
ei päde kaikkien lasten kohdalla ,vaikka kuinka sitä olisimme vaatimassa vanhemmilta
Martin tilanteessa hänelle ei jää muuta mahdollisuutta kuin neuvotella
sisarensa perheen kesken perintöosuuksien tasaamisesta vanhempien
kuoleman jälkeen.Mikäli sisaret eivät hyväksy Martin toivetta hänen on
tyydyttävä saamaansa perintöosaan.
Mielestäni tänä päivänä laki puoltaa vanhempien perinnön jaossa
tasavertaista kohtelua lasten perintöosuuksien toteutumisessa.
Kuinka tämä eriarvoisuus on ollut mahdollista.
Onko veljesten kohdalla ollut joitain saatavia ,joilla on kuitattu heidän
perintöosuuttaan ?
Asioita ei voida enää vanhempien kuoleman jälkeen muuksi muuttaa. - abhavga
Vanhempiaan ei voi valita .
Martilla on paljon sellaista mitä ei perintörahalla saa Ei myöskään omien
vanhempien toimesta.
Hän on saanut onnellisen perhe-elämän ja valinnan mahdollisuuden
toimia omassa elämässään toisin, mitä hänen omat vanhempansa
tekivät.Hän on saanut osakseen perhe-onnea ,rakkautta .
Voiko mies enää muuta toivoa ? - -sign-
Minä toivon Martin kykenevän antamaan anteeksi itselleen sen miten hän perhettään antoi kohdella puuttumatta siihen.
Antamaan anteeksi vanhemmilleen jotta hän pystyisi käymään vanhempiensa haudalla rakkaus, rauha, kiitollisuus, ymmärrys, ilo ja onni sydämessään.
Maallisella omaisuudella ei ole mitään arvoa henkisten hyveiden rinnalla.
Hän sai vanhemmiltaan opetuksen jonka avulla hän osaa kohdella miniöitään ja lastenlapsiaan kunnioittavasti, eikä jatka enää omalta osaltaan vanhempiensa käytöstä. Tämän hän ilmaisi hyvin vahvasti kirjeessään.
Kypsyyttä ja huomaavaisuutta toivon kaikille niille anopeille joita tällä palstalla soimataan ja myös niille vieraille anopeille jotka arvostelevat ja epäilevät näiden väärinkohdeltujen miniöiden kertomuksia. Tukekaa ja opastakaa heitä. Älkää satuttako heitä lisää anoppihenkilöinä.
Miniöille toivotan jaksamista, uskoa ja toivoa paremmasta!
Vaalikaa omanarvontuntoanne. Koittakaa nähdä ja etsiä pahasta se hyvä minkä ne teille opettavat. Olkaa vahvoja, älkääkä alistuko huonoon kohteluun. Vaalikaa perheitänne, kaikkia rakkaita läheisiänne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama917660Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1246380Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1644491Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2353091Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta912656Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh442012- 1371642
Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971554Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo48886Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?
Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk21812