Laihdutus

dann-

Hei!
Olen 20-vuotias äiti joka synnytti melkein 7 kuukautta sitten.
Ennen raskauttani painoin 88kg ja pituutta minulta siis löytyy 166cm eli kivan ylipainoinen olin. Viimeisilläni painoin 91kg. Nyt kuitenkin painan 68kg ja olen siis painoindeksin mukaan normaalipainoinen, mutta en ole vielä tyytyväinen.
Haluaisin viimeistään kesäksi laihtua 8-10kg.
Nyt stressaa kun joulukin on tulossa ja on todella vaikea kieltäytyä kaikista jouluherkuista, joita tullaan tarjoamaan joka paikassa.. No, jos ottaisin joulun aikana vähän rennommin, että en niin tuota vaakaa tuijottaisi, mutta uudenvuodenlupaus voisi olla että kesäkuuhun mennessä viimeistään painaisin 60-58kg.
Kuinka onnistuisin tässä parhaiten?
Olen todella koukussa suklaaseen, josta luopuminen tuntuu niin ylitsepääsemättömältä, apua! Välillä on kausia, jolloin en syö herkkuja lainkaan, mutta sitten joku kaunis päivä ruokaostoksilla en voi vastustaa sitä suklaa levyn ostoa, jota en kylläkään ikinä siis syö kerralla enkä yksin, mies auttaa :D

Imetys luultavasti auttanut minua laihtumaan aika nopeasti, ja pelkään myös kilojen tulevan takaisin kun imetys loppuu. Tiedän, ruokatottumuksien on oltava hyvät ja niin minulla onkin. Tuntuu vain että nyt on tuo laihtumisen vauhti hidastunut kovasti, kun se aluksi tippui vauhdilla. Lenkillä käymme päivittäin ja lisäksi teen 2-3 kertaa viikossa lihaskuntojumppaa iltaisin. Joka ilta ei vain valitettavasti ihan oikeasti ehdi :(

3

141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ()()()()(

Vau, onneksi olkoon, olet saanut tiputettua jo hurjasti painoa! :) Sulla on ikäkin puolellasi, paino tippuu helpommin nuorena. Itse olen jo 34-vuotias, kahden lapsen äiti. Nuorempi on 3 kk ikäinen. Ennen raskautta painoin n. 65 kg (olen 168 cm pitkä), raskaana tuli ihan liikaa kiloja, ja nyt painankin vielä 72 kg. Ahdistaa kun ei vanhat housut mahdu vieläkään päälle. :( Ja en tunne oloani yhtään hyväksi tässä kropassa. Tarkoitus oli jouluksi päästä 70 kiloon, mutta ei taida enää ehtiä. Äh. Imetys "laihdutti" mua tähän asti, mut nyt ollaan jumissa näissä samoissa kiloissa jo ties kuinka monetta viikkoa. Eli jotain tarttis tehdä... Mutta kun imettäessä ei sais laihduttaakaan. (Mikä on se perimmäinen syy muuten, voisko joku valaista?) Joka tapauksessa ens kesään mennessä aion tiputtaa ainakin sen 7 kiloa että olisin taas lähtöpainossa. Mieluiten painaisin n. 62 kg, se olis mulle sellainen paino että oikeesti viihtyisin kropassani. Mä oon aina ollut jojoilija, herkut maistuu liian hyvin. Mut koskaan en ole yli 70 kg painanut (paitsi raskaana). Musta vaikeinta on alottaa se herkkujen syömättömyys. Sit kun pääsee vauhtiin niin ei niitä niin kaipaa. Onneksi mulla ei ole suklaa-addiktiota. ;) Leivonnaisia sen sijaan voisin syödä joka päivä. Mut pakko vaan pitää näppinsä kurissa.
      Tsemppiä!!

• hyvähomma

Heeeei nyt stressi pois! Wautsivau minkä työn olet tehnyt! :) Itse lihoin raskausaikana 48kilosta 71kiloon :D Pituutta 155cm. Ja ne viimeiset kilot ovat todella tiukassa, tiedän. Multa jäi 6 kiloa sairaalaan ja sit tippui kymmenen kiloa melkein kilo per päivä vauhtia ja sit jämppäs, ja alkoi kyllä se suklaakin maistumaan.. :D Nyt painoni on ollut puoli vuotta jo 50kiloa ja tässä on hyvä :) Salilla käyn jumpassa pari kertaa viikossa ja muuten energiaa kuluu tuon 1-vuotiaan perässä juoksemiseen ja touhuttamiseen sekä koiran kanssa lenkkeillessä.
      Toivotan sulle tsemppiä, voit olla todella ylpeä laihdutuksestasi! :)

• dann-

Kiitoksia viesteistä ja kannustuksesta! :)
      En nyt sanoisi että kamalan työn olet tehnyt, koska en ole raatanut näiden kilojen pudotuksen eteen juurikaan. Raskausaikana vain muutin syömis- ja liikkumistottumukset täysin miehen kanssa kimpassa, joten se oli helpompaa juuri siksi, että ei tarvinnut ryhtyä siihen yksin.
      10 kiloa minulla jäi synnytyslaitokselle, ja aluksi paino tippuikin todella nopeasti, ensimmäisen kuukauden aikana n. 5kg ja siitä eteenpäin alkoi aina vähenemään kilomäärä per kuukausi.
      Nyt kuitenkin mullaki meinaa pysähtyä toi painonpudotus. Olin pitkään 71-70 kiloinen, kun sitten paino tippui 69kg ja nyt 68kg (aamulla 67.8kg) tuo paino on ollut tuo noin kaksi viikkoa. Ja joulu tulossa! Aargh!
      Kyllä se tuntuu hyvältä, kun ihmiset tulevat kehumaan ulkonäköäni ja pällistelemään kuinka olen laihtunut yms. Itsetunto ainakin parantunut huimasti!
      Olen jo kauan aikaa sitten päättänyt, että kun tyttö joka nyt siis kohta 7kk ei enää syö/juo tissiä, niin menen johonkin jumppaan tai salille. Nytkin kyllä varmaan pystyisi, mutte jotenkin vain stressaan sitä, että onko se sitten niin että kun jumppatunti alkaisi, niin tytön pitäisi juuri silloin saada olla tissillä. Helpompaa varmasti sitten kun ei tarvitse tuollaista "pelätä".
      Minä pelkään myös juuri tuota, että alan jojoilla painon kanssa.. Niin ei vain saa käydä! Haluan laihtua ja tästä olen haaveillut pitkään ja kun olen päässyt näin hyvään vauhtiin, olisi todella musertavaa lihoa. Mutta niinhän ei pitäisi päästä käymään, jos pysyn hyvissä syömis- ja liikkumistavoissa, vai mitä?
      Muuten olen kyllä tyytyväinen kroppaani, mutta maha pömpöttää vielä hieman ja yäkk sisäreiteni ovat todella ällöttävät!! Pienentyneet HUIMASTI siitä, mitä olivat ennen, mutta edelleen vaativat kovaa kaventumista.
      Raskausarpia mulla on hieman kyljissä ja reisissä, mutta ei paljoa eikä ole kovin tummia, joten olkoot. En ala niistä ottamaan paineita. Tietysti kesällä ois kivempi rannalla olla ilman niitä =)
      Kiitti tosiaan tsempistä! Eiköhän tämä tästä.. Ja onhan tässä vielä aikaa kesään :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1197
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      190
      551
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe