nyt en tiedä mitä pitäis tehdä?

heissan hei vaan kaikki :) oon piirrellyt lyijykynä töitä aikasta paljon, niin realistisia kuin leikkimielisiäkin. Haluaisin nyt löytää ihmisiä/yrityksiä joilla olisi tarvetta mun piirrustystyylille. Miten siis kannattais lähtee tätä juttua työstään? tiedättekö ketään joka tarvisi kuvitusta esimerkiksi lastenkirjoihin tai vaikka lehtijuttuun?

Koulutusta alalle ei ole, mutta toivon että työt puhuisivat puolestaan..nii ja millaisia portfolioita yleensä vaaditaan, tyyliin riittääkö kansio minne kuvat on heitetty?:D

9

191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitää viä lisätä että värityöt onnistuu kyllä myös varsinki puuväreillä .D öljyväritöitä on tullu myös pikkasen kokeiltua.

• ABC...

Kannattaa hakea oppia. Ei tuolla kuvauksella, jonka annoit, töitä nyky maailmassa löydy. Tuollaisia suttaajia riittää. Katso vaikka IRC-galleriaa, siellä on "taiteilijoiden" töitä riittämiin.
        Sun kirjoitus- ja kielioppikin apukoulutasoa.

• ABC... kirjoitti:

Kannattaa hakea oppia. Ei tuolla kuvauksella, jonka annoit, töitä nyky maailmassa löydy. Tuollaisia suttaajia riittää. Katso vaikka IRC-galleriaa, siellä on "taiteilijoiden" töitä riittämiin.
        Sun kirjoitus- ja kielioppikin apukoulutasoa.

Niihän se voi olla..harmi että kun on puhe piirtämisestä niin sillonkin arvostetaan kirjoitettuja papereita (koulujen todistuksia ym..) piirrustuksia enempi. Suttaamista en allekirjoita mutta kielioppi on kyllä apukoulutasoa, siks oonki kehittyny hyväksi piirtäjäksi kun en osaa kirjottaa :D

• Tsemmpiä

Ääääh, mitä sinä ABC oikein horiset? Kirjoitusvirheillä ei ole mitään väliä, jos taidot puhuvat puolestaan...

Mutta taitojen pitää todellakin olla äärimmäisen kovaa luokkaa, jos aikoo pärjätä itseoppineena tällä alalla. Tiedän kokemuksesta. Olen aloittava taiteilija vailla koulutusta, mutta pikkuhiljaa eteenpäin vaan ;)

Jos sinä lastenkirjojen kuvittajaksi haluat ja tunnet oikeasti olevasi hyvä siinä mitä teet, lähetä kuvia teoksistasi (esim. PDF) ja CV:si eri kustantamoille. Ja mikset kysyisi esim. paikallislehdistä, josko heillä olisi tarvetta kuvittajalle?

Onko sinulla netissä portfoliota tms.? Kiva olisi nähdä. Niin ja joko olet esim. deviant.art:issa? Redbubble.com:issa? Ja onhan näitä maailmanlaajuisia taideyhteisöjä netti pullollaan. Kannattaa liittyä niihin jo ihan palautteen ja uusien kavereiden toivossa. Ja jos hyvä olet, mahdollisesti vaikka työtilaisuuksienkin puolesta (tosin maailmalla se kilpailu vasta kovaa onkin, mutta kyllä hyvä pärjää)... ;)

Kuvittajat ry. tietysti on yksi hyvä paikka, johon liittyä. Oletko tsekannut?

Toivottavasti tästä nyt oli edes jotain apua...
      Kovasti tsemppiä! Luota itseesi ja tee työtä koko sydämelläsi, siitä se lähtee :)

• Tsemmpiäpä hyvinkin!

..."Tsemmpiä"... kato nyt tuota mun nimimerkkiäkin... Kirjoitusvirheistä huolimatta ihan hyvin tässä uralla edetään ;D Heh!

• kiitti vinkeistä :) saa nähdä mitä keksii, on viel niin uus juttu tää että haluu ottaa kaikesta selvää, ennenkö nolaa itteesä missää ns. työjutuissa :D

• Kuten huomaat...

...täällä et juurikaan saa kannustusta tikä vastauksia kysymyksiin. Tämä on kaikin puolin ikävä palsta. Tämä on pilattu kaiken maailman- ja naurettavien oikeuksienhakupalstaksi. Tästä on tullut oikea narsismin pesäke tyypille joka ei suostu hyväksymään karvasta tappiotaan suomen taidemaailmassa....eikä muuten koko maailmassa.

Itse kysymykseesi minun on vaikeaa ottaa kantaa kun en tiedä kuinka hyvä olet tossa piirtämisessä.
      Tee itsellesi kansio jossa on mahdollisimman kattava otos osaamisestasi ja lähesty esimerkiksi oman paikkakuntasi kaupunki- tai kuntalehteä ehdotuksesi kanssa vaikkapa esimerkiksi omasta "ajankohtaiskollumnista" (Kari Suomalaisen tapaan) Oma tuttavani teki näin ja on toimittanut sellaista kollumniaan jo kohta 6 vuotta. Se kyllä vaatii tiettyä oivalluskykyä ja hyviä kavereita joilta saa hyviä vinkkejä.
      Tämä oli vain yksi ehdotus monista.
      Sen verran vielä että noissa lehdissä esimerkiksi arvostetaan kovasti että käyt paikalla henkilökohtaisesti esittelemässä itsesi ja kykysi. Älä edes harkitse tehdä tuota esimerkiksi E-mailin kautta!
      Toimeksi vaan! :D

• heissanvaanjoo

Aloitus hieman turha jos ei laita referenssiä minkä pohjalta vois edes vastata..

• ;)

Aloituksessa pyydettiin neuvoja, kuinka edetä. Ei kommentteja osaamisesta ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      557
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe